Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.trArcade Sistemler ve Oyun KonsollarıOyun KonsollarıPanasonic led tv RGB-Komponent konsol bağlantısı
Sayfa: [1] 2   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: Panasonic led tv RGB-Komponent konsol bağlantısı  (Okunma Sayısı 12338 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Enson
Üye
****
Mesaj Sayısı: 259



Üyelik Bilgileri
« : Eylül 01, 2015, 13:56:23 ÖS »

Panasonic tx L32et5e marka,model led tv ye, ps2 yi bağlamaya çalıştım, fakat birde ne göreyim, tv nin komponent girişi yok, yani ilk başta öyle sandım, eee scart girişide yok, n'olcak şimdi derken, aslında bir aparat ile bağlandığını anladım,

tv nin resimlerin eklemeye çalışıyorum, olmazsa düzenleyeyim,





burada AV1 deki, rgb-video yazan giriş nasıl bir giriştir, bunu nasıl kullana biliriz?, AV2 de dana kadar yazmışlar komponent diye sonradan gördüm Kahkaha, şöyle bir aparat ile kullanılıyor sanırım,





bu kablonun bir standardı var mıdır, aramalarımda genelde piyasada yaygın Samsung tv modelleri için çıktı,

son olarak şurada abla tarifi yapmış,



Beşli bir komponent kablo ve bu adaptör ile Av2 den bağlamak daha kolay sanırım, en azından 1-2 günlük araştırma sonucu ben bunu buldum , fakat Av1 bağlantısı (rgb yazan) nedir nasıl yapılır ki?






* 1.jpg (58.98 KB, 775x473 - Görüntüleme: 4257 kez.)

* 2.jpg (45.06 KB, 792x509 - Görüntüleme: 1590 kez.)

* 3.jpg (49.92 KB, 697x556 - Görüntüleme: 4173 kez.)

* 4.jpg (55.35 KB, 758x512 - Görüntüleme: 1431 kez.)
« Son Düzenleme: Eylül 01, 2015, 14:00:58 ÖS Gönderen: Enson » Logged
Simon (Özay Turay)
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 7.756


Commodore Forever


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #1 : Eylül 01, 2015, 14:00:59 ÖS »

Televizyonun kutusundan o kabloların hepsinin çıkmış olması lazım. Atılmadıysa bir bak.
Logged

https://retrodergi.com - https://e-turay.com - https://karizmawow.e-turay.com

Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PS Vita, Nintendo 3DS, Nintendo 2DS
Enson
Üye
****
Mesaj Sayısı: 259



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #2 : Eylül 01, 2015, 14:02:32 ÖS »

Dün akşam aklımda bir şey vardı diyordum, şimdi söyleyince hatırladım, kutusu bulayım şunun
« Son Düzenleme: Eylül 01, 2015, 14:05:23 ÖS Gönderen: Enson » Logged
witchdoktor
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 6.238



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #3 : Eylül 01, 2015, 15:07:58 ÖS »

Kutuda kesin vardır adaptör kablolar. Artık birçok yeni TV'de skart bağlantı soketi dahi bulunmuyor, bu tarz adaptör kablolar yardımıyla bağlantı kuruluyor. Duvara monte edilen TV'ler için bağlantıda kolaylık olması ve fazla yer kaplamaması için tasarlanmış bunlar.
Logged
Selim7
Üye
****
Mesaj Sayısı: 264



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #4 : Eylül 04, 2015, 00:39:30 ÖÖ »

  Yani duvarda duran Teleivzyona scart kablo çıkılsın istenmiyor mu artık. Kalın olmasından mı ki?

  Böyle birşeye ilk kez şahit oluyorum da.  Kahkaha Yılların Scartını rafa mı kaldıracağız artık. 
Logged

ilhanüney
Üye
***
Mesaj Sayısı: 184



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #5 : Eylül 04, 2015, 08:57:33 ÖÖ »

Senin sordugun skart aparati bu, benim tvde var her ikisini de kullaniyorum,
Ayrıca 5li olan girise aparat almadan normal rca  kablosunu bağlayabilirsiniz..
Diğer aparatlar mutlaka kutu içerisinde gelmistir

Düzeltme: resimlere tekrar bakınca fark ettim ,ben 2014 te aldım tv yi senin resimlemis oldugun aparat  üzerinde 5 giriş olarak uretiliyor .
« Son Düzenleme: Eylül 04, 2015, 09:05:54 ÖÖ Gönderen: ilhanüney » Logged

...................SEGA.................
burcincerci
Üye
***
Mesaj Sayısı: 218



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #6 : Eylül 04, 2015, 09:07:44 ÖÖ »

aynı kablo samsung tv'lerden de çıkıyor. eğer tv'nin markasını yazmasaydınız samsung derdim. bu kablolardan işyerimde yüzlerce var istediğiniz tipleri söylerseniz gönderirim. zaten bizim işimize yaramıyorlar.
Logged

witchdoktor
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 6.238



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #7 : Eylül 04, 2015, 09:37:53 ÖÖ »

  Yani duvarda duran Teleivzyona scart kablo çıkılsın istenmiyor mu artık. Kalın olmasından mı ki?

  Böyle birşeye ilk kez şahit oluyorum da.  Kahkaha Yılların Scartını rafa mı kaldıracağız artık. 

SCART'ı niye kaldırıyorsun anlamadım doğrudu. SCART gibi kaba bir giriş yerine ince tasarıma uygun adaptör kabloları veriyorlar. Adaptör kablonun bir ucunu SCART, komponent vb'ye bağlayıp diğer ucunu da TV'ye sokuyorsun. Bu iş hamallık gibi geldi galiba. Ultrabook ve Apple tasarımlarından çıkarılan VGA, CAT-5 network bağlantılarını, hatta klasik USB bağlantısının yerini alacak olan USB-C bağlantısını düşün.
Logged
Cengiz Demir
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 3.829



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #8 : Eylül 04, 2015, 13:58:06 ÖS »

Yeni aldığım LG TV ye de VGA koymamışlar. Kahkaha
Logged

final_fight
Ziyaretçi
« Yanıtla #9 : Eylül 04, 2015, 14:37:14 ÖS »

samsungun bazı modellerindede vga yok
Logged
Agony
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.542


Amiga gibi yar, Commodore gibi de yadigar olmaz.


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #10 : Eylül 04, 2015, 14:39:05 ÖS »

Üstadlar, HDMI, VGA, DVI girişleri olan bir monitöre PS2'yi bu tip kablolarla bağlamak mümkün müdür?
Logged

witchdoktor
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 6.238



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #11 : Eylül 04, 2015, 14:45:31 ÖS »

Yeni aldığım LG TV ye de VGA koymamışlar. Kahkaha

VGA ile ne bağlayacaktın ki? Eski desktop kasalar ve notebooklar dışında pek bir anlamı kalmadı. Neredeyse 10 yıldır DVI (DVI-2-HDMI ya da doğrudan HDMI) kullanıyoruz desktop'larda da.
Logged
Enson
Üye
****
Mesaj Sayısı: 259



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #12 : Eylül 04, 2015, 15:25:35 ÖS »

@Simon (Özay Turay), @witchdoktor , evet kutunun içinden çıkıyor, hdmi kabloyu kullanmıştım hatırladım biraz araştırma ile aranan kablo bulundu, bu arada ne kadar kablo kalabalığı olmuş, her alınan elektronik ile gelen, bir sürü kablo.


aynı kablo samsung tv'lerden de çıkıyor. eğer tv'nin markasını yazmasaydınız samsung derdim. bu kablolardan işyerimde yüzlerce var istediğiniz tipleri söylerseniz gönderirim. zaten bizim işimize yaramıyorlar.

Teşekkür ederim, kutusunun içinde bulamadım, çünkü başka bir yere kaldırmışım, şuan elimde mevcut, tekrardan teşekkürler.

  Yani duvarda duran Teleivzyona scart kablo çıkılsın istenmiyor mu artık. Kalın olmasından mı ki?

  Böyle birşeye ilk kez şahit oluyorum da.  Kahkaha Yılların Scartını rafa mı kaldıracağız artık. 

hdmi kablo ile bağlayınca, scartın olmadığını farketmemiştim bile, işim düşene kadar. Rafa kalkmış gerçekten, zaten hobimiz raftakilerle.

Üstadlar, HDMI, VGA, DVI girişleri olan bir monitöre PS2'yi bu tip kablolarla bağlamak mümkün müdür?

Bunu bende merak ettim, biraz araştırdım anladığım kadarıyla kablo değilde, vga-box, tv-box gibi çözümler var.

Birde, şöyle kenara bir not düşeyim, belki birisinin işine yarar diye. Kontorland ps-3010 (5 li komponent kablo ps2-ps3 için) teknosadan 9,90 tl fiyatla alındı, kargo değilde şube teslim istenince 2 günde Amasya ya ulaştı.
Logged
witchdoktor
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 6.238



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #13 : Eylül 04, 2015, 15:28:05 ÖS »

Bu arada hayatta gördüğüm en berbat, kolay bozulan, hantal ve kaba kablo türlerinden biridir SCART kablo. Kim icat ettiyse endüstriyel tasarımdan dışlanmalı bence.
Logged
Cengiz Demir
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 3.829



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #14 : Eylül 04, 2015, 15:38:47 ÖS »

Şöyle bir durum var.  Digiturkplay dan maç seyrederken TV ye laptop bağlıyorum.

Oğlum evdeyken sorun değil. Onun laptoba el koyup HMDI bağlayıp izliyorum.

Çok nadir de olsa, onun evde olmadığı durumlarda, işyeri laptobumu bağlarım diyordum. Ama baktım, onda da, ati nin lanet olasıca display portu var Kahkaha

Laptop da VGA var ama TV de yok.
Display port, HDMI çeviriciler de epey pahalı.
Hani sürekli kullanacak olsam belki alırdım da. Nadir olabilecek bir durum için de o kadar para vermeye gerek yok dedim.

Artık bu durumla kaşılaşırsam Desktop PC yi kucaklayıp TV nin yanına koyacağım.

-----------------------

Ek : Epey olmuştu araştırdığım. Kablo/adaptör fiyatları yüksekti. Sanırım Çin' liler olaya el atmışlar 30 TL civarına kadar düşmüş kablolar. Çok zorda kalırsam alırım belki de kablo Kahkaha


VGA ile ne bağlayacaktın ki? Eski desktop kasalar ve notebooklar dışında pek bir anlamı kalmadı. Neredeyse 10 yıldır DVI (DVI-2-HDMI ya da doğrudan HDMI) kullanıyoruz desktop'larda da.
« Son Düzenleme: Eylül 04, 2015, 15:42:34 ÖS Gönderen: cdemir » Logged

Sayfa: [1] 2   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: