Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
Sayfa: [1] 2   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: Bad Sector Sorunu  (Okunma Sayısı 11520 defa)
0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Agony
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.542


Amiga gibi yar, Commodore gibi de yadigar olmaz.


Üyelik Bilgileri
« : Şubat 16, 2017, 17:54:44 ÖS »

İş yerinde kullandığımız makinelerden biri, son zamanlarda açılırken sürekli disk hatası veriyordu. Boot edilecek dosya yok deyip öylece bekliyordu. Sanki HDD yokmuş gibi. Bir kaç kez kapatıp açınca kendine geliyordu. Ama, sonradan bu sorunlar iyice arttı en sonunda da hiç açılmadı Windows. Aklıma gelen başıma gelmesin diye düşünüyordum, fakat geldi!

HDD'yi kasadan çıkarıp benim bilgisayara bağladım, Crystal disk ile bir tarama yaptım. Maalesef bad sector var. Neyseki, içindeki dosyaları zarar görmeden kurtardım, yeni bir HDD'ye migration programıyla birebir kopyaladım. Windows yükleme, driver, program yükleme...vs ile uğraşmadım.

Her neyse, ekteki görselde görüldüğü gibi yer yer bad sectorler var. Bunları onarmak mümkün değil tabi. İnternette o bölgeleri kapatmanın mümkün olduğu yazıyor. Bende rasgele bir sürü yerde var. Ki daha işlem devam ediyor.

Uzun lafın kısası bu HDD artık bir işe yaramaz mı? 500gb'lık bir hurdam mı var şimdi? Geçmişte böyle bir şey yaşayanların tecrübelerini duymak isterim.


* BAD SECTOR.JPG (97.75 KB, 565x456 - Görüntüleme: 1445 kez.)
Logged

Oğuzhan
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.146


There's no place like 127.0.0.1


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #1 : Şubat 16, 2017, 18:24:22 ÖS »

bende onun 3TB'lık hurdasından var

HDD REGENERATOR

yazılımını dene.
Logged

Amiga 500/500+/1200/4000
Commodore 64
Atari 1040STe/Falcon 030/Jaguar/2600
Roland MT-32 Rev.A&B/SC-88
Sony PS 1-2-3-4-5/PSP/PVM 9"/TV 9"/TV 11"
Sega SMS2FR/MD1FR/MD1JP/MD2/Saturn/Dreamcast/GG
Nintendo NES/SNES/DMG/GBC/GBP/GBA/GBASP
arkas
Üye
****
Mesaj Sayısı: 304



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #2 : Şubat 16, 2017, 20:23:36 ÖS »

Linux ortamında bad sektörler tespit edilip bir dosyaya kaydeliyor ve o dosyaya dayanarak diksi formatladığınızda bahsi geçen sektörler kullanım dışı bırakılıyor. Windows'ta da bir yolu mutlaka vardır diye düşünüyorum. Diskinizin çöp olup olmadığını, çöp olma yolunda kat ettiği mesafeyi ve artık onu güvenli bir şekilde kullanıp kullanamayacağınızı ancak çeşitli zaman aralıklarında oluşturacağınız S.M.A.R.T. sonuçlarını kıyaslayarak bilebilirsiniz. Bu S.M.A.R.T. testini yapmak, sonucu kaydetmek kısmı kolay da raporları kıyaslayarak "yorum yapmak" bir miktar çetrefilli.
Logged

Commodore 64G
Amiga 500
PS2
Oğuzhan
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.146


There's no place like 127.0.0.1


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #3 : Şubat 16, 2017, 20:36:47 ÖS »

Söylediğim yazılım bu işi windows'da yapıyor zaten. Gayet başarılıdır.
Logged

Amiga 500/500+/1200/4000
Commodore 64
Atari 1040STe/Falcon 030/Jaguar/2600
Roland MT-32 Rev.A&B/SC-88
Sony PS 1-2-3-4-5/PSP/PVM 9"/TV 9"/TV 11"
Sega SMS2FR/MD1FR/MD1JP/MD2/Saturn/Dreamcast/GG
Nintendo NES/SNES/DMG/GBC/GBP/GBA/GBASP
Cengiz Demir
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 3.829



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #4 : Şubat 16, 2017, 20:55:43 ÖS »

Bence o diske güvenmeyin.

Bad sektörleri kanser hücreleri gibi düşünün.. Mevcutları işaretleseniz bile. İleride başkaları oluşacaktır yüksek ihtimal.
Böyle sorunlu disklerle uğraşırken hiç erişilemez duruma geldiğini hatırlıyorum.

Bildiğim kadarı ile, format komutu da bad sektörleri işaretliyor. (Quick değil normal format)

Yazılımlar nasıl çalışır bilemiyorum.
Ama format atarken o bölgelerde takılı kalıp. Formatın sonlamamasından dolayı, diskin komple arıza yapma olasılığıda var.

Hiç yapmadım ama eski bazı bilgisayarlarda, biosda hard format seçeneği olduğunu hatırlıyorum. 1 gün civarı sürebiliyormuş format işlemi. Ama bad sektörleri bile onarma olasılığı varmış.




Logged

Voltron
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.202



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #5 : Şubat 17, 2017, 06:00:40 ÖÖ »

HDD Regenerator u dene bence. Eğer Bad sectorler düzelirse, bir de HDD LLF tool ile Low level format at. Eğer şanslı isen HDD ni eskisi gibi uzun süre kullanabilirsin. Zaten  fiziksel arızalı ise Bad sectorler düzelmeyecektir.

2. Seçenek "Repartition Bad Drive" yazlımını deneyebilirsin. HDD Regenator'un üreticisinden. Bad sectorleri işaretlemiyor bu. HDD yi otomatik olarak Bad sectorler dışarıda kalacak şekilde bölümlendiriyor.
Logged

Metal grupları çok bağırıyor. haklıyken haksız duruma düşüyorlar...
Cengiz Demir
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 3.829



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #6 : Şubat 17, 2017, 07:22:25 ÖÖ »

bir de HDD LLF tool ile Low level format at.

Biosda Low level format seçeneği vardı. Hard format olarak aklımda kalmış.

Yazılımı olduğunu öğrendiğim iyi oldu. Belki ileride lazım olur.
Logged

CM
Ziyaretçi
« Yanıtla #7 : Şubat 17, 2017, 08:08:48 ÖÖ »

Zamanında az düzeltmedim bu bad sektörlü disklerden.
Logged
Agony
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.542


Amiga gibi yar, Commodore gibi de yadigar olmaz.


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #8 : Şubat 17, 2017, 08:59:44 ÖÖ »

HDD Regenator ile ilgili dökümanlarda var internette. Onu deneyeyim dedim, Windows10'da sıkıntı çıkarttı. Gene bir deneyeceğim ama.

Geçmişte low format olayını duymuştum. Olmadı onu da bir deneyeyim.

Öneri ve fikirileriniz için hepinize çok teşekkür ederim.
Logged

Oğuzhan
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.146


There's no place like 127.0.0.1


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #9 : Şubat 17, 2017, 09:07:38 ÖÖ »

Compatibility dene. Ben win10'da sorunsuz kullandım
Logged

Amiga 500/500+/1200/4000
Commodore 64
Atari 1040STe/Falcon 030/Jaguar/2600
Roland MT-32 Rev.A&B/SC-88
Sony PS 1-2-3-4-5/PSP/PVM 9"/TV 9"/TV 11"
Sega SMS2FR/MD1FR/MD1JP/MD2/Saturn/Dreamcast/GG
Nintendo NES/SNES/DMG/GBC/GBP/GBA/GBASP
Agony
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.542


Amiga gibi yar, Commodore gibi de yadigar olmaz.


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #10 : Şubat 17, 2017, 09:20:18 ÖÖ »

Şimdi low format ile formatlamaya başladım. Akşama kadar sürer artık. Zaman kalırsa uyumluluk moduyla HDD Regenatore bir daha bakarım.
Logged

Oğuzhan
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.146


There's no place like 127.0.0.1


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #11 : Şubat 17, 2017, 09:21:00 ÖÖ »

İyi Şanslar diyelim o halde Bizi de bilgilendir sonuçlardan.
Logged

Amiga 500/500+/1200/4000
Commodore 64
Atari 1040STe/Falcon 030/Jaguar/2600
Roland MT-32 Rev.A&B/SC-88
Sony PS 1-2-3-4-5/PSP/PVM 9"/TV 9"/TV 11"
Sega SMS2FR/MD1FR/MD1JP/MD2/Saturn/Dreamcast/GG
Nintendo NES/SNES/DMG/GBC/GBP/GBA/GBASP
Agony
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.542


Amiga gibi yar, Commodore gibi de yadigar olmaz.


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #12 : Şubat 17, 2017, 13:54:19 ÖS »

Sabahtan beri hata verip durdu. En son %93'te gene hata verdi.


* delirdim.JPG (91.55 KB, 770x534 - Görüntüleme: 1379 kez.)
Logged

Oğuzhan
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.146


There's no place like 127.0.0.1


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #13 : Şubat 17, 2017, 13:59:59 ÖS »

Delirdim.jpg iyiymiş
Logged

Amiga 500/500+/1200/4000
Commodore 64
Atari 1040STe/Falcon 030/Jaguar/2600
Roland MT-32 Rev.A&B/SC-88
Sony PS 1-2-3-4-5/PSP/PVM 9"/TV 9"/TV 11"
Sega SMS2FR/MD1FR/MD1JP/MD2/Saturn/Dreamcast/GG
Nintendo NES/SNES/DMG/GBC/GBP/GBA/GBASP
mrmojorisin
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.014



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #14 : Şubat 17, 2017, 14:55:13 ÖS »

Dağınık olmayaydı diski bölümlendirip bi süre daha idare ederdi ama kanser sarmış bi kere. Düzelteyim derken daha da çok artacak bad sectorler.
Bena kalırsa hiç uğraşma
Logged
Sayfa: [1] 2   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: