|
Agony
|
 |
« : Şubat 16, 2017, 17:54:44 ÖS » |
|
İş yerinde kullandığımız makinelerden biri, son zamanlarda açılırken sürekli disk hatası veriyordu. Boot edilecek dosya yok deyip öylece bekliyordu. Sanki HDD yokmuş gibi. Bir kaç kez kapatıp açınca kendine geliyordu. Ama, sonradan bu sorunlar iyice arttı en sonunda da hiç açılmadı Windows. Aklıma gelen başıma gelmesin diye düşünüyordum, fakat geldi!
HDD'yi kasadan çıkarıp benim bilgisayara bağladım, Crystal disk ile bir tarama yaptım. Maalesef bad sector var. Neyseki, içindeki dosyaları zarar görmeden kurtardım, yeni bir HDD'ye migration programıyla birebir kopyaladım. Windows yükleme, driver, program yükleme...vs ile uğraşmadım.
Her neyse, ekteki görselde görüldüğü gibi yer yer bad sectorler var. Bunları onarmak mümkün değil tabi. İnternette o bölgeleri kapatmanın mümkün olduğu yazıyor. Bende rasgele bir sürü yerde var. Ki daha işlem devam ediyor.
Uzun lafın kısası bu HDD artık bir işe yaramaz mı? 500gb'lık bir hurdam mı var şimdi? Geçmişte böyle bir şey yaşayanların tecrübelerini duymak isterim.
|
|
|
|
Logged
|
|
|
|
|
Oğuzhan
|
 |
« Yanıtla #1 : Şubat 16, 2017, 18:24:22 ÖS » |
|
bende onun 3TB'lık hurdasından var  HDD REGENERATOR yazılımını dene.
|
|
|
|
|
Logged
|
Amiga 500/500+/1200/4000 Commodore 64 Atari 1040STe/Falcon 030/Jaguar/2600 Roland MT-32 Rev.A&B/SC-88 Sony PS 1-2-3-4-5/PSP/PVM 9"/TV 9"/TV 11" Sega SMS2FR/MD1FR/MD1JP/MD2/Saturn/Dreamcast/GG Nintendo NES/SNES/DMG/GBC/GBP/GBA/GBASP
|
|
|
|
arkas
|
 |
« Yanıtla #2 : Şubat 16, 2017, 20:23:36 ÖS » |
|
Linux ortamında bad sektörler tespit edilip bir dosyaya kaydeliyor ve o dosyaya dayanarak diksi formatladığınızda bahsi geçen sektörler kullanım dışı bırakılıyor. Windows'ta da bir yolu mutlaka vardır diye düşünüyorum. Diskinizin çöp olup olmadığını, çöp olma yolunda kat ettiği mesafeyi ve artık onu güvenli bir şekilde kullanıp kullanamayacağınızı ancak çeşitli zaman aralıklarında oluşturacağınız S.M.A.R.T. sonuçlarını kıyaslayarak bilebilirsiniz. Bu S.M.A.R.T. testini yapmak, sonucu kaydetmek kısmı kolay da raporları kıyaslayarak "yorum yapmak" bir miktar çetrefilli.
|
|
|
|
|
Logged
|
Commodore 64G Amiga 500 PS2
|
|
|
|
Oğuzhan
|
 |
« Yanıtla #3 : Şubat 16, 2017, 20:36:47 ÖS » |
|
Söylediğim yazılım bu işi windows'da yapıyor zaten. Gayet başarılıdır.
|
|
|
|
|
Logged
|
Amiga 500/500+/1200/4000 Commodore 64 Atari 1040STe/Falcon 030/Jaguar/2600 Roland MT-32 Rev.A&B/SC-88 Sony PS 1-2-3-4-5/PSP/PVM 9"/TV 9"/TV 11" Sega SMS2FR/MD1FR/MD1JP/MD2/Saturn/Dreamcast/GG Nintendo NES/SNES/DMG/GBC/GBP/GBA/GBASP
|
|
|
|
Cengiz Demir
|
 |
« Yanıtla #4 : Şubat 16, 2017, 20:55:43 ÖS » |
|
Bence o diske güvenmeyin. Bad sektörleri kanser hücreleri gibi düşünün.. Mevcutları işaretleseniz bile. İleride başkaları oluşacaktır yüksek ihtimal. Böyle sorunlu disklerle uğraşırken hiç erişilemez duruma geldiğini hatırlıyorum. Bildiğim kadarı ile, format komutu da bad sektörleri işaretliyor. (Quick değil normal format) Yazılımlar nasıl çalışır bilemiyorum. Ama format atarken o bölgelerde takılı kalıp. Formatın sonlamamasından dolayı, diskin komple arıza yapma olasılığıda var.  Hiç yapmadım ama eski bazı bilgisayarlarda, biosda hard format seçeneği olduğunu hatırlıyorum. 1 gün civarı sürebiliyormuş format işlemi. Ama bad sektörleri bile onarma olasılığı varmış.
|
|
|
|
|
Logged
|
|
|
|
|
Voltron
|
 |
« Yanıtla #5 : Şubat 17, 2017, 06:00:40 ÖÖ » |
|
HDD Regenerator u dene bence. Eğer Bad sectorler düzelirse, bir de HDD LLF tool ile Low level format at. Eğer şanslı isen HDD ni eskisi gibi uzun süre kullanabilirsin. Zaten fiziksel arızalı ise Bad sectorler düzelmeyecektir.
2. Seçenek "Repartition Bad Drive" yazlımını deneyebilirsin. HDD Regenator'un üreticisinden. Bad sectorleri işaretlemiyor bu. HDD yi otomatik olarak Bad sectorler dışarıda kalacak şekilde bölümlendiriyor.
|
|
|
|
|
Logged
|
Metal grupları çok bağırıyor. haklıyken haksız duruma düşüyorlar...
|
|
|
|
Cengiz Demir
|
 |
« Yanıtla #6 : Şubat 17, 2017, 07:22:25 ÖÖ » |
|
bir de HDD LLF tool ile Low level format at. Biosda Low level format seçeneği vardı. Hard format olarak aklımda kalmış. Yazılımı olduğunu öğrendiğim iyi oldu. Belki ileride lazım olur. 
|
|
|
|
|
Logged
|
|
|
|
|
CM
Ziyaretçi
|
 |
« Yanıtla #7 : Şubat 17, 2017, 08:08:48 ÖÖ » |
|
Zamanında az düzeltmedim bu bad sektörlü disklerden.
|
|
|
|
|
Logged
|
|
|
|
|
Agony
|
 |
« Yanıtla #8 : Şubat 17, 2017, 08:59:44 ÖÖ » |
|
HDD Regenator ile ilgili dökümanlarda var internette. Onu deneyeyim dedim, Windows10'da sıkıntı çıkarttı. Gene bir deneyeceğim ama.
Geçmişte low format olayını duymuştum. Olmadı onu da bir deneyeyim.
Öneri ve fikirileriniz için hepinize çok teşekkür ederim.
|
|
|
|
|
Logged
|
|
|
|
|
Oğuzhan
|
 |
« Yanıtla #9 : Şubat 17, 2017, 09:07:38 ÖÖ » |
|
Compatibility dene. Ben win10'da sorunsuz kullandım
|
|
|
|
|
Logged
|
Amiga 500/500+/1200/4000 Commodore 64 Atari 1040STe/Falcon 030/Jaguar/2600 Roland MT-32 Rev.A&B/SC-88 Sony PS 1-2-3-4-5/PSP/PVM 9"/TV 9"/TV 11" Sega SMS2FR/MD1FR/MD1JP/MD2/Saturn/Dreamcast/GG Nintendo NES/SNES/DMG/GBC/GBP/GBA/GBASP
|
|
|
|
Agony
|
 |
« Yanıtla #10 : Şubat 17, 2017, 09:20:18 ÖÖ » |
|
Şimdi low format ile formatlamaya başladım. Akşama kadar sürer artık. Zaman kalırsa uyumluluk moduyla HDD Regenatore bir daha bakarım.
|
|
|
|
|
Logged
|
|
|
|
|
Oğuzhan
|
 |
« Yanıtla #11 : Şubat 17, 2017, 09:21:00 ÖÖ » |
|
İyi Şanslar diyelim o halde  Bizi de bilgilendir sonuçlardan.
|
|
|
|
|
Logged
|
Amiga 500/500+/1200/4000 Commodore 64 Atari 1040STe/Falcon 030/Jaguar/2600 Roland MT-32 Rev.A&B/SC-88 Sony PS 1-2-3-4-5/PSP/PVM 9"/TV 9"/TV 11" Sega SMS2FR/MD1FR/MD1JP/MD2/Saturn/Dreamcast/GG Nintendo NES/SNES/DMG/GBC/GBP/GBA/GBASP
|
|
|
|
Agony
|
 |
« Yanıtla #12 : Şubat 17, 2017, 13:54:19 ÖS » |
|
Sabahtan beri hata verip durdu. En son %93'te gene hata verdi.
|
|
|
|
Logged
|
|
|
|
|
Oğuzhan
|
 |
« Yanıtla #13 : Şubat 17, 2017, 13:59:59 ÖS » |
|
Delirdim.jpg iyiymiş 
|
|
|
|
|
Logged
|
Amiga 500/500+/1200/4000 Commodore 64 Atari 1040STe/Falcon 030/Jaguar/2600 Roland MT-32 Rev.A&B/SC-88 Sony PS 1-2-3-4-5/PSP/PVM 9"/TV 9"/TV 11" Sega SMS2FR/MD1FR/MD1JP/MD2/Saturn/Dreamcast/GG Nintendo NES/SNES/DMG/GBC/GBP/GBA/GBASP
|
|
|
|
mrmojorisin
|
 |
« Yanıtla #14 : Şubat 17, 2017, 14:55:13 ÖS » |
|
Dağınık olmayaydı diski bölümlendirip bi süre daha idare ederdi ama kanser sarmış bi kere. Düzelteyim derken daha da çok artacak bad sectorler. Bena kalırsa hiç uğraşma
|
|
|
|
|
Logged
|
|
|
|
|