Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.trGenel KategoriGenel SohbetMalzeme konusunda üstatlardan destek talebi
Sayfa: [1]   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: Malzeme konusunda üstatlardan destek talebi  (Okunma Sayısı 5644 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
onursapci
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 5.506


80 leri yaşamamış , yaşamamıştır.


Üyelik Bilgileri
« : Aralık 12, 2019, 21:20:43 ÖS »

Retro dışı olacağından baştan özrümü dilemek isterim. Tasarım,tamir vb. konularda tecrübeli arkadaşlar olduğundan danışmak istedim.

Oğlumun işitme cihazının saça tutturulan toka kısmı için yapılmış yer kullanmaktan kırıldı. Diğer taraf da yakında gidecek gibi. Firma ile görüştüğümüzde sadece kabı komple değiştirmek için 3000TL civarı bir tutar istediler. Gerekirse o şekilde yapacağım gerçi ama kendim oraya bir parça eklersem (2-3 mm ) olur mu sizce diye yorumlarınızı almak istedim. Nasıl bir parça koyabilirim ve yapistirirken hangi yapıştırıcı kullanmam gerekir. Bu konuda desteğinizi rica ederim . Şimdiden teşekkürler.

Cihazin markası: Nucleus Kanso

Normalde bu aparat kafa içine yerleştirilmiş aparatla mıknatıs sayesinde birbirini tutuyor. Ama koşma vs ve çocuklarda düşmesini engellemek için toka ile saça tutturmak gerekiyor.

Not: yorumlarınıza toplu cevap vermeye çalışacağım çok araya girmeyeyim


* IMG_20191212_220635-1728x2304.jpg (344.22 KB, 1728x2304 - Görüntüleme: 695 kez.)

* IMG_20191212_220806-2304x1728.jpg (396.97 KB, 2304x1728 - Görüntüleme: 553 kez.)

* IMG_20191212_220826-2304x1728.jpg (614.51 KB, 2304x1728 - Görüntüleme: 521 kez.)

* IMG_20191212_220857-2304x1728.jpg (652.26 KB, 2304x1728 - Görüntüleme: 507 kez.)

* IMG_20191212_220938-2304x1728.jpg (595.88 KB, 2304x1728 - Görüntüleme: 549 kez.)
« Son Düzenleme: Aralık 12, 2019, 21:52:51 ÖS Gönderen: onursapci » Logged

C64 ve A500 gerisi teferruat
ibo1973
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.499


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #1 : Aralık 12, 2019, 21:30:26 ÖS »

soğuk akrilik iyi tutar diye düşünüyorum laptop kırıklarında bayadır kullandığım bir malzeme istnbulda isen gaziosmanpaşaya gelirsen işini görecek kadar ücretsiz verebilirim.
« Son Düzenleme: Aralık 12, 2019, 21:32:25 ÖS Gönderen: ibo1973 » Logged
AmigaEsref
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.627


love is where you find it.


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #2 : Aralık 12, 2019, 21:56:27 ÖS »

Onur selam abi, çok hassas ve pahalı bir cihaz. O yüzden benim şimdi önereceğim uygulama çok mantıklı olmayabilir ama aklıma geldi belki sana bir fikir verir diye paylaşmak istedim abi.

Öncelikle kızgın iğne ile dikkatlice delikler açıyoruz sonra bu açtığımız deliklere kısa pense ile kesilmiş iğne parçalarını sokup uçlarınıda lehimliyoruz. Böylece o deliklerden kurtulmuyor. Dediğim gibi ne kadar pratik bilemedim. Cihaz üzerinde denemeden önce başka plastiklerde deneyebilirsin abi. Amacım sadece bir fikir bulmaya çalışmak. Umarım yakın zamanda tamir olur.

Sevgiler


* tamir.jpg (91.27 KB, 1000x585 - Görüntüleme: 545 kez.)
Logged

AMIGA 500 | GOTEK | 1 MB RAM | 1.3 ROM | Pi Zero HDMI
AMIGA 1200 | 8GB CF | 3.2 ROM | TF1230 Turbo Kart | HDMI-520
COMMODORE 64 | IRQHack64 | KissCart64 | 64K CUPCAKE-CART | Pi 1541 | 1084 S
'Cause I'm CRT., I'm retro | CRT, and I'll win the fight | CRT, I'm a power load | CRT, watch me shine
fort_apocalypse
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 4.054



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #3 : Aralık 12, 2019, 22:04:17 ÖS »

Mücevher ve saat tamiratı gibi işlerle profesyonel seviyede uğraşanlar, orijinalinden daha sağlam bir çözüm üretebilirler.
Logged

Aya-Fix-Center
Üye
***
Mesaj Sayısı: 237



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #4 : Aralık 12, 2019, 22:38:29 ÖS »

soğuk akrilik iyi tutar diye düşünüyorum laptop kırıklarında bayadır kullandığım bir malzeme istnbulda isen gaziosmanpaşaya gelirsen işini görecek kadar ücretsiz verebilirim.
Bu Soguk Akriliği karışımını nasıl yapıyoruz acaba ne kadar toz ne kadar likit kullanıyoruz bu soguk akrilik hususunda bir açıklama yapabilirmisiniz
Logged

Amiga 500+
Sega Mega Drive 2
Nintendo Wii Mini [Softmode]
8bit Snes Klon Atari
X-Box Classic
Playstation 1 SCHP 7002
onursapci
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 5.506


80 leri yaşamamış , yaşamamıştır.


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #5 : Aralık 13, 2019, 09:18:30 ÖÖ »

Çok teşekkürler arkadaşlar çok faydalı oldu önerileriniz . Özellikle Eşref senin ki çok mantıklı geldi. Malzeme çok sağlam delinebilir mı ona emin değilim sadece. Karar verip yapınca sizinle de paylaşırım
Logged

C64 ve A500 gerisi teferruat
freedom
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.794


Retro allowed me to be free.


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #6 : Aralık 13, 2019, 09:50:09 ÖÖ »

@AmigaEsref 'in yöntemine katılıyorum. Ancak lehim yerine ek'te resmi bulunan veya türevi olan epoksi dolgu malzemeleri kullanbilirsin. Kısa kesilmiş uygun çaptaki metal parçayı (tekparça olacak ama) delerek veya ısıtarak yerine geçirdikten sonra epoksi sürerek yerine sabitleyebilirsin.

Fotoğraf makinamın kırılan tırnağı yerine metal ataç kullanarak tırnak yaptım, epoksi ile yerine yapıştırdım. Çok da kuvvetli oldu.


* 20191213_104001.jpg (552.84 KB, 908x2016 - Görüntüleme: 500 kez.)

* 20191213_104138.jpg (468.33 KB, 908x2016 - Görüntüleme: 525 kez.)
« Son Düzenleme: Aralık 13, 2019, 09:55:01 ÖÖ Gönderen: freedom » Logged

AmigaEsref
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.627


love is where you find it.


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #7 : Aralık 13, 2019, 11:29:23 ÖÖ »

Onur selam abi saatçide mantıklı fikir. Pahalı cihaz abi sen gene dikkatli ol. Başka malzemelerde deneme yapmanı öneririm yöntemin her ne olursa olsun. Sevgiler
Logged

AMIGA 500 | GOTEK | 1 MB RAM | 1.3 ROM | Pi Zero HDMI
AMIGA 1200 | 8GB CF | 3.2 ROM | TF1230 Turbo Kart | HDMI-520
COMMODORE 64 | IRQHack64 | KissCart64 | 64K CUPCAKE-CART | Pi 1541 | 1084 S
'Cause I'm CRT., I'm retro | CRT, and I'll win the fight | CRT, I'm a power load | CRT, watch me shine
witchdoktor
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 6.238



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #8 : Aralık 13, 2019, 11:32:14 ÖÖ »

Fotoğraf makinamın kırılan tırnağı yerine metal ataç kullanarak tırnak yaptım, epoksi ile yerine yapıştırdım. Çok da kuvvetli oldu.

Makinenin hakkını vermişsin, helal olsun. Benim makineler genelde hakkı verilmediğinden jilet gibi olur...
Logged
onursapci
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 5.506


80 leri yaşamamış , yaşamamıştır.


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #9 : Aralık 13, 2019, 11:33:43 ÖÖ »

Freedom çok teşekkürler mantıklı . Eşref tamam kardeşim basariyla sonuçlanacak söz teşekkür ederim


june8efe araştırıyorum. İncw işçilik yapabilir miyim ona bakacagim

Freedom un dediği gibi ataç parçası ile bu soğuk kaynak beraber olur gibi dusunuyorum
« Son Düzenleme: Aralık 13, 2019, 11:59:01 ÖÖ Gönderen: onursapci » Logged

C64 ve A500 gerisi teferruat
june8efe
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.288



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #10 : Aralık 13, 2019, 11:37:47 ÖÖ »

Hocam ben bu fotoğraftaki yeşil paketteki extreme epoxy den kullandım.
bunun ötesine tanımam. ek parçaya gerek yok. kıvamı çok yoğun bir malzeme.
koyu yeşil ve siyah iki macun var bunları karıştırıp uygulayın. yavaş kuruyor ama çelik gibi, abartmıyorum çelik gibi sağlam. iyice kuruyunca törpüleyip şekil verebilirsiniz. ama yinede tavsiyem uygulayacağınız ürün pahalı olduğunda başka plastik ürünlerde deneme yapmanız. bence bu resimdeki üründen memnun kalacaksınız.

Logged

Geliştirme kartları: Raspberry Pi2, Arduino Uno R3
El konsolları: Ngage,DS Lite,Nintendo 3DS cfw
Tv konsolları: PS1, Hdd'li fat PS2, Wii (Softmod'lu), Xbox360 slim rgh, PS4 Slim
freedom
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.794


Retro allowed me to be free.


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #11 : Aralık 13, 2019, 12:28:06 ÖS »

Fotoğraf makinamın kırılan tırnağı yerine metal ataç kullanarak tırnak yaptım, epoksi ile yerine yapıştırdım. Çok da kuvvetli oldu.

Makinenin hakkını vermişsin, helal olsun. Benim makineler genelde hakkı verilmediğinden jilet gibi olur...
Sağol, teşekkürler.
Ben de bir arkadaşın tavsiyesi ile kullandım. Çok ta memnun kaldım sonuçtan.
Logged

HkRecai
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 925



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #12 : Aralık 13, 2019, 12:42:58 ÖS »

3 boyutlu yazıcıyla küçük bir parça imal edip oraya konabilir.



* item.jpg (8.04 KB, 361x164 - Görüntüleme: 518 kez.)
Logged
onursapci
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 5.506


80 leri yaşamamış , yaşamamıştır.


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #13 : Aralık 13, 2019, 14:57:17 ÖS »

Arkadaşlar çok teşekkürler hepinize. Yarın bir deneme yapacağım çok yararlı oldu önerileriniz. Başarılı olursam foto atarım
Logged

C64 ve A500 gerisi teferruat
Sayfa: [1]   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: