Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.trGenel KategoriProjeKissCart64 - Çoklu C64 Kartuşu
Sayfa: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 21   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: KissCart64 - Çoklu C64 Kartuşu  (Okunma Sayısı 189305 defa)
0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Simon (Özay Turay)
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 7.704


Commodore Forever


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #75 : Ağustos 05, 2015, 21:10:08 ÖS »

Devrenin yaptığı işi kısaca özetlemek gerekirse:

Bir ucu input olarak tanımlanmış ve internal pullup aktive edilmiş PB3 pinine diğer ucu da GND'a bağlı butona basıldığında sayacın değerini bir arttırarak ve 7'den büyükse 0 yaparak 0-7 arasında 8 değer arasında geçiş yapıyor.

Output olarak tanımlanmış ve akım sınırlayıcı direnç ve lelere bağlı PB0, PB1, PB2 pinlerinin (ki bu pinler kartuş devresine eklendiğinde EPROM'un en yüksek üç adres bitine bağlanacak) LOW veya HIGH olmasını bu sayacın en alt üç bitinden alarak bir nevi dip switch görevi yapıyor.

Sayaç her değiştiğinde sayaç değeri tiny13'ün epromuna yazılıyor ve cihaz kapatılıp açılsa bile en son kaldığı durumu hatırlıyor.

Ayrıca output olarak tanımlanmış PB4 pini C64'ün resetine bağlanacak ve butona basıldığında LOW, bırakıldığında HIGH olarak bank değiştirildiğinde C64'ü resetleyerek kilitlenme sorunu olmasını engelleyecek.
Logged

https://retrodergi.com - https://e-turay.com - https://karizmawow.e-turay.com

Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PS Vita, Nintendo 3DS, Nintendo 2DS
Simon (Özay Turay)
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 7.704


Commodore Forever


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #76 : Ağustos 06, 2015, 12:03:38 ÖS »

DIP Switch'li modelin tasarımı bitti. Power LED ekledim ve kartuşu kutuya koymak isteyen olabilir düşüncesiyle yüksekliği 5 cm'ye çıkarttım ve yatay ortalı dikeyde merkezi alttan 44mm'de 5mm çapında bir delik bıraktım. Bu haliyle 10x10 alana 3 yerine 2 tane sığıyor ama işlevsellik açısından buna değer bence.



Kartuş ölçülerini şu resimden aldım:

Kaynak: http://chipmusic.org/forums/topic/15229/commodore-64-cartridge-measurements/

İlk mesaj düzenlenerek önizleme resimleri ve şema güncellendi.
« Son Düzenleme: Eylül 20, 2015, 19:03:09 ÖS Gönderen: Simon (Özay Turay) » Logged

https://retrodergi.com - https://e-turay.com - https://karizmawow.e-turay.com

Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PS Vita, Nintendo 3DS, Nintendo 2DS
Metallic
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.081



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #77 : Ağustos 06, 2015, 16:08:08 ÖS »

Simon, eş zamanlı olarak aynı şeylerle uğraşıyoruz =) Ben de FC3'ü kutu/muhafazaya koymak için pcb üzerinde nereye hangi ölçülerde delik koyayım diye araştırma yaptım. Piyasada c64 için satılmakta olan iki çeşit kartuş kutusu var:

Commodore stili


icomp stili (individual computers)


C= stili kutuları ebay'de commodore_seller satıcısı (eski shareware_plus) satıyordu, ama artık satmıyor. Sadece kendi kartuşları için kullanıyor. Bir de RETRO Innovations satıyor, ama o da US'de olduğu için kargosu yüksek olur.

icomp stili kutuları enteresandır individual computers'ın kendisi satmıyor, bayileri satıyor.

C= stili kutular pahalıya geleceği için icomp stilinde karar kıldım. icomp bayilerden en ucuzu Protovision. Fiyat 5.90 euro görünüyor, ama EU dışına gönderileceği zaman %19 VAT'ı düşüyor, 5 euro oluyor. Kargo 500gr'a kadar 6.5 euro. Ben birkaç tane aldım.

Pcb üzerindeki delik yerleri kutuya göre değişiyor;

e5frog, FC3+'ı önce C= stiline göre dizayn etmişti:


sonra icomp stiline de uyması için çift delik tekniğini kullanmışlar:


skoe, EasyFlash'in 1.4.1'i icomp kutularına göre dizayn etmişti:


son sürüm 1.5.0 revA'ya C= kutularına da takılabilmesi için çift delik açmışlar:



C= stili kutularda alttaki delik kullanılıyor. Elimdeki kutulardan ve eagle'da e5frog dizaynı FC3+'nın board'undan delik ölçülerine baktım, senin yaptığına benzer şekilde. Alt kenardan 44mm yukarıda ve çapı 4.8mm.

Üstteki delik, icomp kutuları için. EasyFlash 1.4.1'in board dizaynına bakınca deliğin ölçüleri belli, şurada icomp kutu boyutları var (gerçi pek iyi okunmuyor), ama yine de tam güvenemedim, Protovision'dan kutu siparişimi verdim. Elimde tutabileceğim bir icomp kutu bulunsun =)

Logged
Simon (Özay Turay)
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 7.704


Commodore Forever


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #78 : Ağustos 06, 2015, 16:45:38 ÖS »

Dedektif gibi çalışmışsın valla. Oldu olacak icomp kutuları için alttan uzaklık ve çap bilgilerini de ver tam süper olsun. Kahkaha

Bu arada C= stili kartuş için deliği 5mm olarak tasarladım ben. Yukarıda verdiğim ölçülere göre 4.4mm ile 5.93mm arasında herhangi bir değer olur yanılıyor muyum? Sonra langır lungur sallanmasın bizim PCB.
Logged

https://retrodergi.com - https://e-turay.com - https://karizmawow.e-turay.com

Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PS Vita, Nintendo 3DS, Nintendo 2DS
Metallic
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.081



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #79 : Ağustos 06, 2015, 17:07:47 ÖS »

Dedektif gibi çalışmışsın valla. Oldu olacak icomp kutuları için alttan uzaklık ve çap bilgilerini de ver tam süper olsun. Kahkaha
Hehe önceden biraz uğraşmış oluyorum, ama sonradan tüh bu delik uymuyor demekten iyidir =) icomp kutuları için dediğim gibi ölçülere Eagle ile EasyFlash 1.4.1 board'unu açıp bakabilirsin. Bence %95 doğrudur o ölçüler, 1.4.1 pcb'si çok satıldı çünkü piyasada. Ama %100 emin olmak için Protovision'dan kutumun gelmesi lazım, doğrulayınca bilgi veririm.

Alıntı sahibi: Simon (Özay Turay) link=topic=10915.msg119574#msg119574
Bu arada C= stili kartuş için deliği 5mm olarak tasarladım ben. Yukarıda verdiğim ölçülere göre 4.4mm ile 5.93mm arasında herhangi bir değer olur yanılıyor muyum? Sonra langır lungur sallanmasın bizim PCB.
Bendeki Sky marka Multi Ice 6 ve Biltek marka Expert Cart. kutularından ölçtüğüm zaman yükseklik 44mm, çap 5mm. e5frog'un FC3+ çiziminden bakınca 44mm ve 4.8mm görünüyor. Bir de sanırım Bilmer markaydı Multi Ice 3 var, yükseklik yine 44mm, çap ise 6mm. Senin 44mm ve 5mm ölçülerde bir sorun çıkmaz gibi görünüyor.

Logged
Simon (Özay Turay)
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 7.704


Commodore Forever


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #80 : Ağustos 07, 2015, 03:25:26 ÖÖ »

44mm'den 0.1 inç yukarıda 3.3mm çapında olarak düzenleme yaptım. Bir de acaba yer mi diye şöyle bir 10x10 DirtyPCBs kolajı yaptım. Panelize koşullarında tek tasarım ve birleşik olacak koşulu var ama ikili tasarım yerse bunun gibi boş kalan alanları değerlendirebiliriz. Kahkaha





Edit: Birleşme yerlerinin iç kısımlarında kesilecek yerler şeffaf olması gerekirken siyah çıkmış. Bu DirtyPCBs'in önizleme scriptinin hatası. Başka renk PCB'lerde Paint.NET v.b. ile düzeltilebiliyor ama bu sefer çizgiler ve PCB siyah olduğu için yemedi. Gelen PCB'lerde de sorun olmuyor, ikinci parti 10x10 TapuinoMini tasarımında sorun olmamıştı çünkü.

Sanırım bu tasarımı test etmeden göndereceğim, çünkü test edebilecek expansion konnektörü yok elimde.

KissCart64 Şema: https://dl.dropboxusercontent.com/u/18575245/KissCart64/KissCart64.sch
KissCart64 PCB: https://dl.dropboxusercontent.com/u/18575245/KissCart64/KissCart64.brd

ProtoCart64 Şema: https://dl.dropboxusercontent.com/u/18575245/ProtoCart64/ProtoCart64.sch
ProtoCart64 PCB: https://dl.dropboxusercontent.com/u/18575245/ProtoCart64/ProtoCart64.brd

DirtyPCBs Panelize PCB: https://dl.dropboxusercontent.com/u/18575245/KissCart64/KissCart64-DirtyPCBs.brd

@Metallic & i_r_on: İkinci ve üçüncü gözler olarak siz de bakabilir misiniz? Dördüncü, beşinci, ... gözlere de hayır demem.
« Son Düzenleme: Ağustos 08, 2015, 22:58:08 ÖS Gönderen: Simon (Özay Turay) » Logged

https://retrodergi.com - https://e-turay.com - https://karizmawow.e-turay.com

Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PS Vita, Nintendo 3DS, Nintendo 2DS
i_r_on
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.873



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #81 : Ağustos 07, 2015, 08:31:20 ÖÖ »

Özay : Ucuz bir kartuş yok mu elinde? Ya da doğrudan lehim yapılabilecek yedek bir c64? Mevcut kartuş varsa onun bağlantılarını iptal edip yollara lehim yapabilirsin. Yedek c64 varsa Expansion port'un kendisine de lehim yapabilirsin.

Bu arada yeşil iki yüzlü prototip pcb'lerin üstündeki pad'lerin aralığı expansion port'a uyuyuyor ancak pcb'nin kalınlığı uymuyor. yahut sağdan soldan törpülenmesi gerekebilir. Akşam ben bir deneyeyim.

ps: Elimde attiny yok ancak manuel switch metodunu deneyebilirim belki akşam. klavyesi vesairesi olmayan board şeklinde bir c64 var elimde. Bunun expansion port'unu doğrudan breadboard'a çıkarabilirim.
« Son Düzenleme: Ağustos 07, 2015, 08:34:11 ÖÖ Gönderen: i_r_on » Logged

Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <I.R.on - 2001>

twitter | blog
Metallic
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.081



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #82 : Ağustos 07, 2015, 12:43:45 ÖS »

>Simon, EasyFlash 1.4.1 ile karşılaştırınca ölçülerinde bir sorun yok:



Expansion port'a girecek pad'lerin boyut ve aralıklarını kontrol ettim, bir sorun yok. 58.42mm board genişliği uygun, bu ölçü EasyFlash'de 57.97mm, e5frog'un FC3+'sında 58.3mm.

icomp stili kutular için koyduğun üst deliğin alt kenardan yüksekliği 46.54mm fena değil bence, içine girecek plastik kısmı tutabilirliği artıyor. Çapı 3.3mm yapmışsın, EasyFlash'de çap 3.2mm.

C= stili için koyduğun alt deliğin alt kenardan yüksekliği 44mm önceden dediğim gibi uygun. Çapı 4.8mm yapmışsın, e5frog'un FC3+'sındaki gibi olmuş, o da iyi =)

Bu arada benden hızlı davrandın, expansion port'a takılacak breakout board'u ileride ben de yapacaktım =) Yalnız bence tasarımı biraz değiştirmen lazım. 2cm board yüksekliği çok kısa, board'u takıp çıkartırken, board'daki dişi header'lara jumper kablosu takıp çıkartırken, jumper kablolarının yerlerini kontrol ederken zorluk yaşanır. En önemlisi, sinyal isimleri dişi header'ların altında ve üstünde dikey olarak yazılı olmalı. Yazılı olmazsa bir expansion port çizelgesine bakarak, örneğin IO2 sinyali için üst sırada soldan 10 saymak, A7 sinyali için alt sırada sağdan 9 saymak vs zor şeyler. Bu noktada breakout board'un işi kolaylaştırması ve güven sağlaması gerekli.

Ayrıca iki tasarımı birleştirerek DirtyPcbs'e göndermek pek iyi fikir değil (zaten KissCart64'ün yanında ProtoCart64 diye ayrıca yazmışsın, ben ikinci tasarımım diye bariz olarak bağırıyor orada =). KissCart64'ü üst üste koyarak panalize etmişsin, 6x10cm ediyor. Bastıracağın 10 adet 10x10cm alanda fazladan birkaç pcb daha çıkar herhalde.

Bir de diğer projelerdeki kullanımlara bakarak gördüğüm kadarıyla, Eagle'da power trace'leri en düşük 32mil kalınlıkta yapıyorlar, sinyaller için de çoğunlukla 10mil kullanıyorlar. Sinyaller için 16mil kullanınca, sinyallerin header/ic pad'lerinin aralarından geçtiği yerlerde ilk bakışta sanki short varmış gibi görünüyor.
Logged
Metallic
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.081



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #83 : Ağustos 07, 2015, 12:52:24 ÖS »

Bir de 100nF cap için 2.54mm bacak aralığı çok küçük. Bendeki 100nF polyester, seramik ve monolitik cap'lerin bacak aralıkları hep 5mm.
Logged
Metallic
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.081



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #84 : Ağustos 07, 2015, 15:35:43 ÖS »

>Simon   elimde ikinci bir breakout board var (çift taraflı tabi):



İstersen göndereyim. i_r_on'un işaret ettiği gibi pcb'yi bastırmadan önce deneme yapmış olursun. Çabuk cevap verirsen 18:00'dan önce kargoya vermeye çalışırım.
Logged
Metallic
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.081



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #85 : Ağustos 07, 2015, 15:46:20 ÖS »

Bendeki breakout board'ların genişliklerini ölçmek hiç aklıma gelmemişti. Şimdi ölçtüm, 58.5mm yapmışım. c64, c64c ve c128'ye tam tamına giriyor.
Logged
Metallic
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.081



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #86 : Ağustos 07, 2015, 16:08:55 ÖS »

Board kalınlığı olarak 1.6mm görünüyor. Elimde kumpas yok, 0.5mm çizgili cetvelle ölçebildiğim kadarıyla tüm kartuş pcb kalınlıkları aynı, senin Tapuino pcb'si de aynı. Tapuino pcb'sini 1.6mm bastırmıştın sanırım. Demek ki 1.6mm uygun =)
Logged
i_r_on
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.873



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #87 : Ağustos 07, 2015, 17:01:53 ÖS »

Bu arada elinizde kullanılabilecek 8kb'lik imajlar var mı?
Logged

Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <I.R.on - 2001>

twitter | blog
Metallic
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.081



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #88 : Ağustos 07, 2015, 17:21:09 ÖS »

i_r_on, geride kalıyorsun, bunları konuşmuştuk =)

Simon, sd2iec bombasından önce araya başka projeler alıyorsun bakıyorum =)&nbsp; &nbsp;8K'ya uygun kartuş oyunları için arama yapınca oyunlar daha çok .crt emulasyon dosyaları olarak çıkıyor. MultiCart64'de kullanmak için oyunların rom/bin dosyalarının bulunabildiği senin bildiğin linkler var mı?

WinVICE klasöründeki cartconv.exe ile CRT/BIN dönüşümü yapabiliyoruz. Hatta biraz araştırsak 8K'dan küçük PRG'leri CRT'ye dönüştürebilen uygulama da buluruz mutlaka.

Evet cartconv.exe işe yarıyor. crt'den bin'e çevirdim, WinVice'da çalıştı. Hatta bin'den crt'ye, crt'den prg'ye de çeviriyor, ama prg'den crt/bin'e çevirmiyor. Denemek isteyenler için birkaç link vereyim:
crt oyun kolleksiyonu
crt oyunlardan 8K'ya uygun olanlar
prg oyunlardan 8K'ya uygun olanlar (güzel diyebileceklerim)

Keşke devrenin bank switching özelliği olsa da 8K'dan büyük oyunlar dipswitch kullanmadan bir menü üzerinden çalıştırılabilse diye düşünüyor insan =)
MultiCart 64
MultiCart+
http://sharewareplus.blogspot.com.tr/

Logged
i_r_on
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.873



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #89 : Ağustos 07, 2015, 23:01:09 ÖS »

@Metallic : Unutmuşum valla...

Orjinal International soccer kartuşunu açtım. İçinde iki tane rom var 8k+8k = 16k. Bir tane de boş lehimlenebilecek alan var. Tam Özay'ın devreyi denemelik. Gerçi üstteki boş kısma chip select I/O 1'i gönderip, A11'e de bağlamışlar. /DMA sinyalini de A12'ye bağlamışlar.
Reset'i pcb'ye bağlamamışlar artık onu c64'den almak lazım. Rom'ları da sökmek lazım

Hazır DMA da yakınlara gelmişken sram olayını mı denesem acaba demeden de edemedim.
Logged

Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <I.R.on - 2001>

twitter | blog
Sayfa: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 21   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: