Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.trAmigaAmiga DonanımAmiga (1200) için hesaplı internet çözümü arıyorum
Sayfa: [1]   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: Amiga (1200) için hesaplı internet çözümü arıyorum  (Okunma Sayısı 6013 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
emintolga
Üye
***
Mesaj Sayısı: 159



Üyelik Bilgileri
« : Ağustos 16, 2016, 11:20:44 ÖÖ »

Amiga (1200) için kullandığınız, bildiğiniz, ucuz yollu bir plipbox çözümü var mı? Amigalarınızı en kolay ve ucuz yoldan nasıl ağınıza bağlayıp internete çıkarıyorsunuz?


* 14051753_10154308026023700_8643277551816915939_n.jpg (26.58 KB, 443x332 - Görüntüleme: 1384 kez.)
Logged

Tanar / CLIQUE
*C64 | C64C | 1541-II | Dataset | MultiIce III | Expert | SD2IEC | IRQHack64 | Lightpen
*PS3 Slim | 500GB | Multiman
*PSP 1000, 3000
LW3D
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 11.418


Günü Kurtaran Avam Hiooargggh :)


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #1 : Ağustos 16, 2016, 11:48:00 ÖÖ »

Amiga 1200'ü PCMCIA portuna bağlı Ethernet kartı aracılığıyla internete bağlamışlığım var.. Bir çok arkadaş Wireless PCMCIA kart ile bağlıyor bildiğim kadarıyla... Network kurulum vs. konusunda pek deneyimim bilgim yok. Mathman (Haldun) o konularda oldukça deneyimli ve bilgilidir..
Logged

Mathman
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.252


AmigaOS System Specialist


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #2 : Ağustos 16, 2016, 14:19:03 ÖS »

Amigada en ucuz ve pratik yöntem null modem kablosu ile seri porttan pc ve amigayı birbirine bağlayıp pc tarafında proxy yazılımı kullanarak pcnin kullandığı internet erişimine 112.000 baut hızında internet ortamına çıkarmak. Tüm maliyet null modem kablosunun maliyeti. Bu çözümün sıkıntısı bağlantı hızı en fazla 112 kbit olabiliyor ve sistemin çalışması için bir pc ye ihtiyaç duyuluyor.

Yaklaşık 50 tl bütçe ile alınacak 16 bitlik amigaya uyumlu bir pcmcia modem ile de 10 mbit hızında bir internet bağlantınız olur.

Plipbox çözümü şu an deneysel durumda.  Tamamen kişisel çalışmalar sonucu amigada kişisel olarak çözüm üretenler var ama ticari olarak sunulan bir ürün yok.

Şahsi tavsiyem uygun bir pcmcia modem alınarak sorunsuzca internete çıkmanız yönünde.

Detay bilgi için blogumu ve bu forumdaki önceki sohbetleri inceleyebilirsiniz.
Logged

           M A T H M A N
┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━┓
┗━┓┃┃┏┓┃┗━┓┃┗┓┃
┏━┛┃┃┃┃┃┏━┛┃   ┃┃
┃┏━┛┃┃┃┃┃┏━┛   ┃┃
┃┗━┓┃┗┛┃┃┗━┓┏┛┗┓
┗━━┛┗━━┛┗━━┛┗━━┛
 
       Re-Amiga 1200 !!!
emintolga
Üye
***
Mesaj Sayısı: 159



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #3 : Ağustos 16, 2016, 17:06:13 ÖS »

Elimde Zyxel'in 16 bit ZyAir B-120 11Mbps 802.11b PCMCIA wlan kartı var. Fakat Prism firmware update yapmak gerekiyormuş buna. Elimde PCMCIA portu olan eski bir Mac Powerbook var, Ubuntu Mate yüklü. Ama bu işi onda nasıl yapabileceğimi, yapıp yapamayacağımı bilmiyorum.

Maalesef o kadar eski donanımlara sahip ulaşabileceğim bir PC yok, evde sadece Sony Vaio laptop var, o da 3 yıllık. Bir de Mac var ki onda zaten USB'den başka hiçbir şey yok.

Bugün PCMCIA RJ-45 kartlardan gördüm araştırırken. Bunlardan bir tane bulsam Amiga'da direkt çalışıyor mu hepsi? Yoksa belli marka model falan mı aramak lazım, bir yazılım falan gerekiyor mu biliyor musunuz? En kötü böyle birşey kullanıp ethernet kablosunu elimdeki prize takılan wifi repeater'a takıp wifi gibi kullanabilirim. Neticede Amiga da prize o kadar yakın olmak zorunda.
Logged

Tanar / CLIQUE
*C64 | C64C | 1541-II | Dataset | MultiIce III | Expert | SD2IEC | IRQHack64 | Lightpen
*PS3 Slim | 500GB | Multiman
*PSP 1000, 3000
Alpyre
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.237



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #4 : Ağustos 16, 2016, 18:14:55 ÖS »

Elimde Zyxel'in 16 bit ZyAir B-120 11Mbps 802.11b PCMCIA wlan kartı var. Fakat Prism firmware update yapmak gerekiyormuş buna.
Ne yazık ki ZyAir B-120'de Zydas çipi var. Prism çipi yok. Yani o işin firmware update ile olması mümkün değil. Amiga uyumlu olabilecek, Prism çipi bulunan tek PCMCIA ZyXel ürünü: ZyAir B-100.
Logged

Alper
Mathman
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.252


AmigaOS System Specialist


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #5 : Ağustos 17, 2016, 01:11:35 ÖÖ »

aminette bulunan "cnet.device" yazılım pakedinin içinde amiga ile uyumlu ethernet kartlarının listesi mevcut.
http://aminet.net/package/driver/net/cnetdevice_old  (2002 yılına kadar üretilmiş ethernet kartları)
http://aminet.net/package/driver/net/cnetdevice (2007 yılına kadar üretilmiş ethernet kartları)

paket içindeki "compatibility" dosyasını Word programı ile açıp içeriğini okuyabilirsiniz.
böylelikle piyasadan temin edeceğiniz ürün sayısı da artmış olur.

Ya da

http://amigakit.leamancomputing.com/catalog/product_info.php?products_id=116

adresindeki ürünü alıp kullanabilirsiniz.
Logged

           M A T H M A N
┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━┓
┗━┓┃┃┏┓┃┗━┓┃┗┓┃
┏━┛┃┃┃┃┃┏━┛┃   ┃┃
┃┏━┛┃┃┃┃┃┏━┛   ┃┃
┃┗━┓┃┗┛┃┃┗━┓┏┛┗┓
┗━━┛┗━━┛┗━━┛┗━━┛
 
       Re-Amiga 1200 !!!
Alpyre
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.237



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #6 : Ağustos 17, 2016, 08:32:30 ÖÖ »

Bunlar da Amiga'da çalışıp çalışmadığı doğrulanmış WiFi kartları listesi.
Logged

Alper
emintolga
Üye
***
Mesaj Sayısı: 159



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #7 : Ağustos 17, 2016, 17:38:59 ÖS »

Teşekkür ederim, ben araştırayım tekrar bir bakayım...
Logged

Tanar / CLIQUE
*C64 | C64C | 1541-II | Dataset | MultiIce III | Expert | SD2IEC | IRQHack64 | Lightpen
*PS3 Slim | 500GB | Multiman
*PSP 1000, 3000
AmigaFUN
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.160


MC68060 inside!


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #8 : Ağustos 19, 2016, 12:48:16 ÖS »

Bu arada A1200 e turbo kart takmadan internete girmek biraz zor olur... Bilginize
Logged

AmigaAmigaAmiga
Sayfa: [1]   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: