Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.trAmigaAmiga DonanımA500 alt kapaktan takılan ram hızı
Sayfa: [1]   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: A500 alt kapaktan takılan ram hızı  (Okunma Sayısı 3666 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Levent (Lvnt)
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.393



Üyelik Bilgileri
« : Ağustos 21, 2016, 15:38:41 ÖS »

20dk'dır falan bakınıyorum bulamadım, bilen birileri vardır inş.  alt kapaktan takılan ram kaç mhz de çalışıyor? 68000 7.14mhz, chipset ile cpu'nun chip ram'e tek/çift clocklarda aynı anda eriştiğini hatırlıyorum. Bu da chip ram oluyor herhalde. Ram hızı 7.14 mhz mi yoksa iki katı 14.28 mhz mi? (Yoksa başka bir hızda mı? Herşeyi yanlış mı anladım yani?)
Logged

Use the brute force, Luke
AmigaFUN
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.160


MC68060 inside!


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #1 : Ağustos 21, 2016, 16:51:14 ÖS »

Çalışma hızını bilemem ama Amiga 500 ün altından takılan ramlar Chip ram değil ama fast ram de değil Kahkaha
Logged

AmigaAmigaAmiga
wizofwor
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 4.785


Gosub ile gidilen yerden goto ile dönen adam


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #2 : Ağustos 21, 2016, 17:55:40 ÖS »

Trapdoor'dan takılan bellekler çipset bu bölgeye erişemediği için her zaman işlemcinin tasarrufundadır. İşlemci çipseti beklemediğinden burada çalışan kodlar daha hızlı çalışabilir. Bu yüzden bu türdeki belleğe fast ram ismi verilmiş. Ancak A500'ün mimarisi bu hızdan faydalanmasına izin vermez.  (Sanıyorum 68000'in bellek erişimiyle ilgili bir durum.)  Biraz da bu durumla dalga geçmek için  A500'ün alt kapağından takılan belleklere gayriresmi olarak slow ram denir.

A501'in şemasına bakarsan, biraz da Google yardımıyla, kullanılan DRAM çiplerinin (318099-02/04) 150 ve 120ns hızında olduğunu götürürsün. Bellek erişimi ise Agnus'un dolayısıyla CPU'nun yarı hızında olmalı.
Logged

Levent (Lvnt)
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.393



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #3 : Ağustos 21, 2016, 20:23:52 ÖS »

Bellek erişimi ise Agnus'un dolayısıyla CPU'nun yarı hızında olmalı.
İşte budur.

Diğer bilgiler için de teşekkürler
« Son Düzenleme: Ağustos 21, 2016, 20:26:02 ÖS Gönderen: Lvnt » Logged

Use the brute force, Luke
AmigaFUN
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.160


MC68060 inside!


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #4 : Ağustos 21, 2016, 22:56:19 ÖS »

Ek bilgiler:

http://amigadev.elowar.com/read/ADCD_2.1/Hardware_Manual_guide/node0005.html

A later version of the custom chips found in early A500s and A2000s
replaced the original Agnus chip (8361) with a newer version called Fat
Agnus (8370/8371).  The Fat Agnus chip has DMA access to 512K of Chip
memory, just like the original Agnus, but also allows an additional 512K
of internal slow memory or pseudo-fast memory located at ($00C0 0000).
Since the slow memory can be used for operating system overhead, this
allows all 512K of Chip memory to be used by the custom chips.

Neden SlowRAM :


The name slow memory comes from the fact that bus contention with the
custom chips can still occur even though only the CPU can access the
memory.  Since slow memory is arbitrated by the same gate that controls
Chip memory, the custom chips can block processor access to slow memory in
the higher resolution video modes.



« Son Düzenleme: Ağustos 21, 2016, 23:00:22 ÖS Gönderen: AmigaFUN » Logged

AmigaAmigaAmiga
Sayfa: [1]   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: