ekran siyah beyaz ve çok karanlık
RGB ve SYNC için araya trimpot koyarak ayarları denedim. pek değişiklik olmadı ekran karanlık renk yok
Çünkü o şemayı internete koyanı bulum pataklamak lazım zira o şema yanlış/eksik. Neden mi?
1) Video GND bak. Nereye bağlamış onu? Hiçbiryere... SCART 5-9-13'e bağlamalısın.
2) SCART pin 16'ya direk 5V vermiş. 1-3V arası bişey vermesi lazım. O pin'in giriş empedansı 75 Ohm olduğundan araya 150 Ohm direnç koymak daha uygun olur.
3) Maşallah ses'i direk vermiş. Derhal o bağlantıyı sök zira oyun kartının ses amfisini yakarsın!!! (ya da TV'yi) Araya "volume attenuator" yani yğkseltilmiş sesi azaltacak bir şeyler (genelde 1/10Komh voltaj bölücü kullanılır)
4) SCART Şase pin'ine (21) GND bağlanıp bağlanmayacağını da bıraksın TV üreticisi karar versin zira bu kablonun etrafını saran (kaliteli ise) EMI koruyucu kaplamanın bağlı olduğu nokta. Genelde şase'de GND'a bağlanır ama başka şekilde de bağlanıyor olabilir. O yüzden onu GND'a bağlama...
Bunları yaptıktan sonra tekrardan yorum alalım...
