Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.trAmigaAmiga YazılımAmiga çapraz derleme için kapsamlı {ve ücretsiz} IDE.
Sayfa: 1 2 [3]   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: Amiga çapraz derleme için kapsamlı {ve ücretsiz} IDE.  (Okunma Sayısı 5589 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
wizofwor
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 3.810


Gosub ile gidilen yerden goto ile dönen adam


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #30 : Nisan 04, 2017, 15:46:06 ÖS »

Birşey kurmak gerektiğinde bu paket yöneticilerini mutlaka denemek lazım. Mac'te Acme crosscompiler bulacağım diye internetlerin altını üstüne getirmiştim. Terminale brew install acme yazmam yeterliymiş. 
Logged

Alpyre
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.194



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #31 : Kasım 23, 2018, 15:44:59 ÖS »

Hort!
Birkaç sürüm önce Atom'a "Tree Sitter" gramerlerini eklemişlerdi. Son sürümde bunları varsayılan yapmışlar.

language-amigaos-c paketini kullanıyorsanız (hali hazırda toplam 211 kişi kullanıyor dünyada, bu forumdan kaç kişi kullanıyor onu bilemem ) bu sürümle birlikte sözcük boyamanın artık düzgün çalışmadığını fark edeceksiniz (neyse ki şimdilik çözüm var).

Eski grameri kullanmak için:
Edit -> Preferences -> Core -> Use Tree Sitter Parsers seçeneğini kapatın ve yeniden başlatın.

Not: Windows sürümünde aynı seçeneğe şu menü ile ulaşılıyor:
File -> Settings -> Core -> Use Tree Sitter Parsers

Not2: Yakında yeni sürüm yayınlayacağım, eli kulağında.
Logged

Alper
emarti
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.904


Only Amiga Makes It Possible █


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #32 : Kasım 23, 2018, 15:54:12 ÖS »

Hort!
Birkaç sürüm önce Atom'a "Tree Sitter" gramerlerini eklemişlerdi. Son sürümde bunları varsayılan yapmışlar.

language-amigaos-c paketini kullanıyorsanız (hali hazırda toplam 211 kişi kullanıyor dünyada, bu forumdan kaç kişi kullanıyor onu bilemem ) bu sürümle birlikte sözcük boyamanın artık düzgün çalışmadığını fark edeceksiniz (neyse ki şimdilik çözüm var).

Eski grameri kullanmak için:
Edit -> Preferences -> Core -> Use Tree Sitter Parsers seçeneğini kapatın ve yeniden başlatın.

Not: Windows sürümünde aynı seçeneğe şu menü ile ulaşılıyor:
File -> Settings -> Core -> Use Tree Sitter Parsers

Not2: Yakında yeni sürüm yayınlayacağım, eli kulağında.

@Alpyre abi şu an ATARI ile kafayı yediğimden Amiga için kodlama yaptığımda Atom'u kullanıyorum. GitHUB'dan eklemeler yaptığını takip ediyorum. 'Sublime Text' kullandın mı sanki Atom'dan türetilmiş gibi ve language-amigaos-c paketini burada kullanma imkanı bulabilir miyiz acaba? (Link: https://www.sublimetext.com/ )
Logged

https://github.com/emartisoft My GitHUB Repositories | http://csdb.dk/scener/?id=26786 My CSDB Releases
My Retro Computers Atari 600XL | 800XL | 1040STFM, C64C, C64G, A500, A600x2 (Furia, standart), A1200x2 (Microbotic, standart)
Alpyre
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.194



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #33 : Kasım 23, 2018, 16:04:38 ÖS »

@Alpyre abi şu an ATARI ile kafayı yediğimden Amiga için kodlama yaptığımda Atom'u kullanıyorum. GitHUB'dan eklemeler yaptığını takip ediyorum. 'Sublime Text' kullandın mı sanki Atom'dan türetilmiş gibi ve language-amigaos-c paketini burada kullanma imkanı bulabilir miyiz acaba? (Link: https://www.sublimetext.com/ )

Atom ve VSCode ortak modüller kullanıyor fakat Sublime ikisinden de farklı. Belki VSCode sürümü kolayca yapılabilir ama Sublime için her şeyi baştan çalışmak lazım (o da yemez).
Bu arada Atari ne ya? Düşman saflarına mı geçtin? Cık cık cık.
Logged

Alper
emarti
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.904


Only Amiga Makes It Possible █


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #34 : Kasım 23, 2018, 16:08:23 ÖS »

@Alpyre abi şu an ATARI ile kafayı yediğimden Amiga için kodlama yaptığımda Atom'u kullanıyorum. GitHUB'dan eklemeler yaptığını takip ediyorum. 'Sublime Text' kullandın mı sanki Atom'dan türetilmiş gibi ve language-amigaos-c paketini burada kullanma imkanı bulabilir miyiz acaba? (Link: https://www.sublimetext.com/ )

Atom ve VSCode ortak modüller kullanıyor fakat Sublime ikisinden de farklı. Belki VSCode sürümü kolayca yapılabilir ama Sublime için her şeyi baştan çalışmak lazım (o da yemez).
Bu arada Atari ne ya? Düşman saflarına mı geçtin? Cık cık cık.

Spy'lık diyelim
Logged

https://github.com/emartisoft My GitHUB Repositories | http://csdb.dk/scener/?id=26786 My CSDB Releases
My Retro Computers Atari 600XL | 800XL | 1040STFM, C64C, C64G, A500, A600x2 (Furia, standart), A1200x2 (Microbotic, standart)
Alpyre
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.194



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #35 : Aralık 04, 2018, 13:02:07 ÖS »

language-amigaos-c yeni sürümü v1.2.0 yayınlandı.

Neler yeni:
Amiga API'si fonksiyonlarının, belli değer veya identifier girmeniz gereken argümanlarının tamamı tanınıyor ve girebileceğiniz olası seçenekler hemen öneriliyor.


Packages menüsüne AmigaOS başlığı altında üç yeni seçenek eklendi:
New Project menüsü ile artık, dilenen ad ve özelliklerle, makefile'lı ile birlikte derlenmeye hazır bir "hello world" kodu içeren yeni Amiga projesi oluşturabilirsiniz.

Oluşturulan makefile'ın çalışması için aşağıdaki toolchain'lerden biri veya tümünü kurmanız önerilir:
OS3/OS4 için: https://github.com/jens-maus/amigaos-cross-toolchain
MorphOS için: https://github.com/AmigaPorts/morphos-cross-toolchain

Bu kurulumlar için gerekli bilgiler için şöyle de bir başlığımız var: AmigaOS3(m68k) için en güncel çapraz derleme ortamı kurulumu
Not: cahirwpz toolchain'ini bozdu. O yüzden yukarıda Jens Maus'un çalışan fork'unu linkledim.

New Subclass menüsü ile de sadece subclass adını ve ebeveyn class identifier'ini girerek gerekli kod ve başlık dosyalarını otomatik oluşturabilirsiniz.*

Settings menüsü de paket ayarlarına hızlı bir şekilde ulaşmanızı sağlıyor.

Bunun yanı sıra sözcük boyama verisinde sayısız düzeltme ve ekleme yapıldı (örn: eklenen AmiTCP/bsdsocket sembolleri ve eksik AmigaOS4 sembollerinin tamamlanması vs.)

(*): Düne kadar Amiga programcılığında en gıcık olduğum şey subclassing idi. Bu yeri geldiğinde mutlaka yapılması gereken bir şey. Ancak C++/C#/Java gibi modern dillerde iki anahtar sözcükle subclass oluşturulabilirken, C dilinde (yani BOOPSI ile) bu iş bir sürü ilave kod yazmak gerektiriyor. İşte sırf bu yüzden çoğu zaman subclassing yapmaktan kaçındığımı fark ettim. Hatta pek çok diğer geliştiricinin de bundan kaçındığına tanık oldum forumlarında. Bu özellik gerçekten çok iyi oldu. Güzel günlerde kullanmak dileğiyle.
Logged

Alper
blackturk
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 959



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #36 : Aralık 04, 2018, 20:55:48 ÖS »

  Hemen inidiriyoruz.Kullanmaya başlayacağım.Teşekkürler.
Logged

A1200 | APOLLO 1240 32 MB | CNET PCMCIA | SYSINFO SPEED TEST 30 MIPS
SM1,SEGA MEGA CD,SM2,SMS II,Sega Saturn Mod ve AR 4MB,PSX Mod ve Mpeg ,PSX2 ,SNES ,ATARI 800XL,SPECTRUM 128K +2,YAMAHA CX5M MSX,ATARI 520 STFM,1040 STF,C64,C128,1541 II,1571,RAM 1764 ,A500,A500+,A600,A590,IDE68k,2X1084S,1084P
emarti
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.904


Only Amiga Makes It Possible █


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #37 : Aralık 04, 2018, 20:59:22 ÖS »

Ne ara 1.2.1 yaptın @Alpyre Usta?
Logged

https://github.com/emartisoft My GitHUB Repositories | http://csdb.dk/scener/?id=26786 My CSDB Releases
My Retro Computers Atari 600XL | 800XL | 1040STFM, C64C, C64G, A500, A600x2 (Furia, standart), A1200x2 (Microbotic, standart)
emarti
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.904


Only Amiga Makes It Possible █


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #38 : Aralık 04, 2018, 21:10:59 ÖS »

@Alpyre abi süper olmuş. Package menüsüne "New Project" menuitemi eklemen daha süper olmuş.  Ellerine, beynine sağlık!
Logged

https://github.com/emartisoft My GitHUB Repositories | http://csdb.dk/scener/?id=26786 My CSDB Releases
My Retro Computers Atari 600XL | 800XL | 1040STFM, C64C, C64G, A500, A600x2 (Furia, standart), A1200x2 (Microbotic, standart)
Sayfa: 1 2 [3]   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: