Genel temizlik tamam, gamepad'ler tamam... Şimdi sıra şu yanmayan lambalara geldi...
Kabinin ne ana büyük marquee ışıkları ne de oyunların mini marquee'lerinin ışıkları yanmıyor.
Önce mini marquee alanından başlıyorum işleme. İnternetten bulduğum kullanım kılavuzunu inceleyerek bu alana nasıl erişilebileceğini öğreniyorum.
Böyle elinizi uzatıp erişebileceğiniz mandalları var...

Mandalları açınca mini marquee alanı ortaya çıkıyor.

Tek bir floresan lamba takılıyormuş (lamba yok). Kullanım kılavuzuna göre 15W 45cm'lik floresan ampul takılması gerektiği yazıyor.
Dikkatlice mini marquee'leri çıkartıp güvenli bir yere koyuyorum ve bunların iliştirildiği plexyglass paneli temizliyorum önce.

Sonra Bauhausa gidip T8 boyutlu konnektörü olan 45cm'lik floresan lamba arıyorum ancak nafile. Günümüzde pek popüler olmayan bir boy anlaşılan. Keşke Konya sokağa gitseydim diye kendime kızarak eve dönüyorum zira geç olmaya başladı. Eve dönerken son bir şans bir de bizim oradaki elektrikçiye sorayım diyorum. Mucizevi şekilde elektrikçide bu tip ampüllerden bir miktar varmış

sevinerek 2 adet alıp eve dönüyorum...
Paşa paşa ampülün tekini yerine takıyorum. Ampül 15W'lık olmasına rağmen bir anda garaja neredeyse güneş doğmuşçasına aydınlatmaya başlıyor

Bir kaç saniye içinde "plink plink" ederken konnektör uçları siyahlaşmaya başlıyor ve "pat" diye bir ses... Ampül bir anda sönüyor...
Ulan diyorum, elektrikçiye de söylenerek, kimbilir ne zamandır duruyordu bu ampüller, muhtemel eski stok ömrü bitmiştir diyorum ve starter'i değiştirip diğer ampülü takıyorum kendimden emin bir şekilde...
"Pat" diye o da ölüyor


Ulan diyorum kendi kendime... Acaba balastta mı bir problem var?
Floresan aksamın monte edildiği ahşap paneli de söküyorum, muhtemel balast bunun arkasındadır diye. Doğru da tahmin etmişim. Balastı inceliyorum, herhangi bir yanık vs gibi fiziksel bir sorun yok. Ancaaaak... Gözüm üzeride yazan yazıya ilişiyor...

120 V 60Hz
Has**** !

Bu kabinin arkasında "Made in USA" yazıyor. Şimdi bu kabin zamanında ya "Türkiye'leştirilmiş" (zira kabini 220V'a bağladım) ya da güç kaynağı 110/220V olduğundan bu haliyle çalışıyordu...
Dolayısıyla ballastlar 120V kalmış. Emin olmak için ballasta gelen güç kablosundaki voltajı ölçüyorum...

Evet. 220V veriyoruz 120V'luk balasta

Ampülün yüzümüze patlamadığına şükür

Hadiii acaba elektrikçi amca dükkanı kapatmışmıdır diyerek atlıyorum arabaya elektrikçiye gidiyorum. Bereket dükkan hala açık. 2 adet ampül ve 2 adet de balast alıyorum.
Ballastı değiştiriyorum...

... yeni ampülü takıyorum, veriyorum power'ı


Ohh beee! Sonunda
