Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.trGenel KategoriProjeZihni Sinir Procem v01.1 (Bir Liralık GAMEPAD) (C-64, Amiga, Atari)
Sayfa: [1] 2 3 4   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: Zihni Sinir Procem v01.1 (Bir Liralık GAMEPAD) (C-64, Amiga, Atari)  (Okunma Sayısı 16690 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
fort_apocalypse
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 4.054



Üyelik Bilgileri WWW
« : Nisan 11, 2019, 00:33:32 ÖÖ »

Biraz eğlence olsun, biraz da belki yeni fikirlere kıvılcım olur diye can sıkıntısından yaptığım bazı ufak çalışmaları sizlerle paylaşmak istedim.
Herhangi bir iddiam yok, "bir lira" yazmamın sebebi çok ucuz oluşunu vurgulamak için, gerçek bir maliyet hesabı yapmadım.

ilk procem geliyor Kahkaha

BİR LİRALIK GAMEPAD



* gamepad.jpg (73.94 KB, 606x404 - Görüntüleme: 2310 kez.)

* img_0358.png (36.35 KB, 296x237 - Görüntüleme: 1783 kez.)

* 9pin_controllers.jpg (93.33 KB, 640x359 - Görüntüleme: 271 kez.)
« Son Düzenleme: Ocak 20, 2022, 06:14:21 ÖÖ Gönderen: fort_apocalypse » Logged

Levent (Lvnt)
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.395



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #1 : Nisan 11, 2019, 00:44:52 ÖÖ »

Kobacan parmaklılar kullanamaz onu Kahkaha
Logged

Use the brute force, Luke
fort_apocalypse
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 4.054



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #2 : Nisan 11, 2019, 00:52:52 ÖÖ »

Kobacan parmaklılar kullanamaz onu Kahkaha

 

Aslında joystick portlarını test amaçlı kolay taşınabilir, az yer kaplayan birşey olsun diye yapmıştım, benim kobacan parmaklarımla river raid bile oynayabildim.  





« Son Düzenleme: Nisan 11, 2019, 01:00:28 ÖÖ Gönderen: fort_apocalypse » Logged

codewarrior
Üye
***
Mesaj Sayısı: 91



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #3 : Nisan 11, 2019, 09:49:34 ÖÖ »

Alkışlıyorum.
Logged
solitude
Üye
****
Mesaj Sayısı: 420



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #4 : Nisan 11, 2019, 10:59:47 ÖÖ »

Tebrikler, bu tür projelerin devamını bekliyoruz.
Logged

CPC-C64-AMIGA
Voltron
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.202



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #5 : Nisan 11, 2019, 11:06:05 ÖÖ »

Aslında bir hat daha çekilerek 2. buton eklenebilir. Böylece Master system gibi 2 buttonlu cihazlarda da çalışabilir.

Ben de şimdi hatırladım. Tapuino için delikli plakete böyle bir button board hazırlamam lazım. 1531 dataset düğmelerinin altına yerleştireceğim.
Logged

Metal grupları çok bağırıyor. haklıyken haksız duruma düşüyorlar...
muhendis
Ziyaretçi
« Yanıtla #6 : Nisan 11, 2019, 11:42:09 ÖÖ »

Joystiğim kırılıdğı zaman nivea kutusuna yapmıştım aynısını yıl 1986 Kahkaha hey gidi günler herşey bir yana eline sağlık
Logged
solitude
Üye
****
Mesaj Sayısı: 420



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #7 : Nisan 11, 2019, 12:04:33 ÖS »

Aslında bir hat daha çekilerek 2. buton eklenebilir. Böylece Master system gibi 2 buttonlu cihazlarda da çalışabilir.

Ben de şimdi hatırladım. Tapuino için delikli plakete böyle bir button board hazırlamam lazım. 1531 dataset düğmelerinin altına yerleştireceğim.

İkini button'a bir anahtar koymakta fayda var... Orneğin amstrad bilgisayarlarda, ikinci button bağlandığında problem oluyor.
Logged

CPC-C64-AMIGA
fort_apocalypse
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 4.054



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #8 : Ocak 20, 2022, 05:49:26 ÖÖ »

Bu proje için bir PCB çizdim. Kahkaha
Doğrudan kablo lehimlemek istemeyenler için hazır joystick uzatma kablosuna bağlanarak kullanılabiliyor.
Sağdan sola 99 mm boyunda olduğu için 10 PCB = 5 Dolar + kargo ücreti tutuyor.
Saygılarımla sunarım.



PCB almak isteyenler aşağıdaki linkten faydalanabilirler.

https://www.pcbway.com/project/shareproject/XANTHOS_ARCH_Commmodore_Atari_9_pin_DIY_Game_Controller_5d3a22ad.html


* XANTHOS ARCH commmodore atari game controller joystick.jpg (89.18 KB, 800x612 - Görüntüleme: 809 kez.)

* 9-pin-1-8m-6ft-gamepad-joystick-extension.jpg (85.52 KB, 800x734 - Görüntüleme: 234 kez.)

* XANTHOS ARCH commmodore64 a500 atari 9 pin game controller joystick.jpg (71.82 KB, 800x500 - Görüntüleme: 231 kez.)

* XANTHOS ARCH 1a.png (52.72 KB, 1123x1105 - Görüntüleme: 660 kez.)

* XANTHOS ARCH 1b.png (49.72 KB, 1123x1105 - Görüntüleme: 212 kez.)
« Son Düzenleme: Ocak 20, 2022, 15:08:44 ÖS Gönderen: fort_apocalypse » Logged

Cengiz Demir
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 3.829



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #9 : Ocak 20, 2022, 11:00:58 ÖÖ »

Eline sağlık üstad. Çok şirin olmuş Kahkaha

İlk görünce, aklıma Atılgan geldi. Sonra dedim yok bu Klingon olmalı Kahkaha
Logged

ibo1973
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.499


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #10 : Ocak 20, 2022, 11:21:27 ÖÖ »

Bu proje için bir PCB çizdim. Kahkaha
Doğrudan kablo lehimlemek istemeyenler için hazır joystick uzatma kablosuna bağlanarak kullanılabiliyor.
Sağdan sola 99 mm boyunda olduğu için 10 PCB = 5 Dolar + kargo ücreti tutuyor.
Saygılarımla sunarım.



PCB almak isteyenler aşağıdaki linkten faydalanabilirler.

https://www.pcbway.com/project/shareproject/XANTHOS_ARCH_Commmodore_Atari_9_pin_DIY_Game_Controller_5d3a22ad.html

şaka bir yana eline sağlık bu projeye birde 3d kutusu çizilse tam bir joistik olur isteyen basar bastırır kutusunuda
Logged
Theoden (CYON4D)
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.867



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #11 : Ocak 20, 2022, 12:55:16 ÖS »

Harika olmuş elinize sağlık.
Logged

fort_apocalypse
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 4.054



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #12 : Ocak 20, 2022, 14:19:36 ÖS »

Teşekkür ederim @Cengiz Demir, @ibo1973, Theoden (Arethrid)

@Cengiz Demir; ortaya karışık bir uzay gemisi oldu.

@ibo1973; 3D kutu için daha sade bir PCB çizdim, umarım zaman içinde o da bu konuya eklenecek.

@Theoden (Arethrid); beğenmenize memnun oldum.
Logged

AmigaEsref
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.627


love is where you find it.


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #13 : Ocak 20, 2022, 14:25:34 ÖS »

Bende batman logosu gördüm :p eline sağlık abi. V2 olursa jumperlarla ikinci butona yukarı fonksiyonu (up) eklenip oynamayı rahatlastırabilirsiniz. Aynı şekilde ikinci buton özelliğide aktif edilebilir.
Logged

AMIGA 500 | GOTEK | 1 MB RAM | 1.3 ROM | Pi Zero HDMI
AMIGA 1200 | 8GB CF | 3.2 ROM | TF1230 Turbo Kart | HDMI-520
COMMODORE 64 | IRQHack64 | KissCart64 | 64K CUPCAKE-CART | Pi 1541 | 1084 S
'Cause I'm CRT., I'm retro | CRT, and I'll win the fight | CRT, I'm a power load | CRT, watch me shine
onursapci
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 5.506


80 leri yaşamamış , yaşamamıştır.


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #14 : Ocak 20, 2022, 14:31:38 ÖS »

Eline sağlık Sinan abi . İlkini biraz daha ufak yapsaydın keşke iğne batırarak falan oynardık  Kahkaha şaka bir yana oynanır nedir oynamışsın benim ellerim çok büyük değil   Kahkaha
Logged

C64 ve A500 gerisi teferruat
Sayfa: [1] 2 3 4   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: