Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
Sayfa: 1 [2] 3 4   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: MVS ve MiniGun Macerası  (Okunma Sayısı 14116 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.166



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #15 : Mart 13, 2014, 19:21:27 ÖS »

Yok maalesef gülümsememin sebebi tam tersi...

Bu arada sorunun sesle bir alakası yok. Sadece bu sorun olduğunda hoparlörlerden o sesi duyarsın demek istemiştim. Yani hoparlör arama daha...
Logged

wizofwor
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 3.995


Gosub ile gidilen yerden goto ile dönen adam


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #16 : Mart 13, 2014, 19:23:11 ÖS »

BIOS yazabiliyorsanız alttaki adreste diagnostics için özel bir BIOS var.  http://smkdan.eludevisibility.org/neo/diag/#howtouse
Logged

Simon (Özay Turay)
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 6.283


Commodore Forever


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #17 : Mart 13, 2014, 20:48:17 ÖS »

Evet abi, bahsettiğin mesajı da buldum:

http://forums.arcade-museum.com/showthread.php?p=2659712

Alıntı
Gave up!

Just wanted to write down the summary of actions that I've done as a reference for whomever is interested in the future...

1) Checked continuity of every address and data lines.
2) Replaced the D4990 (Fixed the ultrafast date/time)
3) Examined and Pin 11 of 74HC32 (Quad-OR gates) and found it stucked to LOW although its inputs were HIGH. Replaced it with a new one.
4) Replaced Backup RAMs.
5) Replaced the BIOS socket (man it was a bitch)
6) Hopelessly, replaced the Work RAMs.
7) Checked voltages of every possible junction (i.e. diodes, transistors etc) of the backup area and compared with my working board. Same...

None of the above actions fixed the click of death situation when the MVS does not have a cart inserted.

However, as stated earlier, with a Unibios, if there is a game inserted, I can play games without any glitch (even the 161-in-1 works).

Well, I gave up and I can live with that...


Vay be yavuzg'nin de vaz geçtiği oluyormuş demek ki diyerek bir gaz vermeyi denesem. Kahkaha
« Son Düzenleme: Mart 13, 2014, 21:22:12 ÖS Gönderen: Simon (Özay Turay) » Logged

http://www.retrodergi.com - http://www.e-turay.com

Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PSP Slim, Nintendo DS Lite
yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.166



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #18 : Mart 13, 2014, 23:34:33 ÖS »

Vay be yavuzg'nin de vaz geçtiği oluyormuş demek ki diyerek bir gaz vermeyi denesem. Kahkaha

Evet o vazgeçtiğim board. Ancak aynı hatadan kurtardığım bir başka MVS'i kullanıyorum şu an kabinde. İşin açıkçası elime daha sorunsuz bir MVS geçmedi Kahkaha

Şimdi demin gülücük göndermemin sebebini anlamışsındır

Neyse, sorununun kısa bir analizini yapayım önce;

1) Sorun: Ana CPU'nun (Motorola 68000) board'da yaşanan bir sorundan dolayı devamlı reset yemesi. Reset atan ise hemen tüm bilgisayar sistem tasarımlarında olan "Watch dog" (bekçi köpeği) devresi. Bu bekçi köpeğinin görevi, CPU belli bir süre bir iş yapamamışsa CPU'ya reset atmak, yani havlamak (Watchdog barking - der gavurlar). MVS her reset yediğinde boot sürecine girer ve aynı şey tekrar eder. Bu da eğer hoparlörler bağlıysa veya ses devresi de bozulmamışsa hoparlörlerden "klik klik klik" diye ses gelmesine sebep olur. NeoGeo forumlarında "click-of-death" denmesinin sebebi de bu...

Peki sorun bu anladık da, sebebi?

İşte sıkıntı orada. Watchdog'u havlatan bir çok sebep olabilir. Basitten karmaşığa kadar bildiklerimi listeliyeyim de kontrol et;

1) BIOS yerine iyi oturmamışsa, ters takılmışsa CPU sistemi boot ettiremez. Bu bakılacak en basit şey. Hemen kontrol edebilirsin. BIOS'un (PCB üzerinde SP1 yazan büyük uzun çip) çentiği sola bakmalı. Olmadı mı? Devam...
2) BIOS'un bacakları paslanmış olabilir. Çıkartıp temizle tekrar yerine tak.
3) BIOS soketi paslanmış olabilir. Kontak spreyi ile temizleyebilirsin. Soketi de değiştirebilirsin istersen (Çok zor alet edevat lazım)
4) DIP Switch 8'e bak. Bu board'u pause eden switch. Yukarıda olmalı.
5) JAMMA edge'e bak, yanık veya lehim izleri var mı? Board daha önceki sahibi tarafından kötü kullanıldığının izleridir bunlar.

Bunlar kolay kontroller. Bunların sonucunda bir şey değişmediyse alet edevat ile devam edebileceğin kısıma geldik... Kolaydan zora doğru...

6) JAMMA edge konnektörünün power pinleri (ilk 6 sıra) hem alt hem üst bakırları duruyor mu, PCB'ye bağlandıkları noktalar OK'mi? (Multimetre ve büyüteç ile kontrol et)
7) Multimetre ile board çalışırken 5V'u ölç. Eski bir PC'nin power supply'ını kullanıyorsun sanırım. Board çalışırken voltajı ölç ki akım çekilirken voltaj çok düşüyormu anlayabil. Normalde 4.8-5 V görmen lazım PCB çalışırken.
Karizmatik Doğru kablolardan doğru voltajı verdiğine emin ol! PC power supply'ın kablolarının renklerine güvenme. Eğer 5V pinlerine yanlışlıkla 12V verdiysen RAM'ler, power amfi entegresi, ve işlemciler dahil olmak üzere bir çok bileşen tost olmuş olabilir (%99.99).
9) Eline büyüteçi alıp PCB'nin hem alt hem üst tarafındaki ince yolları incele. Özellikle CPU'ya giden address ve data hatlarındaki herhangi bir kopukluk (1 tane bile) bu soruna sebep olabilir, özellikle adress hatları...

Eğer sorun hala çözülmediyse...

Şimdi büyüteç ve multimetreden daha ileri alet edevat'a gereksinimin var.

10) Logic probe veya logic analyser veya osiloskop ile 68000'in Clock ve Reset pinlerini, address ve data pinlerini kontrol et.
11) Tüm DIP switch'leri aşağı indirip PCB'yi öyle aç. WORK RAM TEST yazan bir ekran geliyor mu? Bu ekranda 10-15 dakika bekle. Hala aynı yazı yazıyorsa work RAM/Backup RAM sağlam demektir. Değilse zaten bu ekranı bile göremezsin
12) Work RAM ve Backup RAM pilin hemen yakınındaki 2 sıra RAM dir (RAM 1,2 ve RAM 3,4) Logic probel ile bunların /CE /OE pinlerini kontrol et. Bunların 0 olması veya kıpraşması lazım.

Tüm hatları, RAM'leri vs kopuklukları kontrol ettikten sonra hala sorun devam ediyorsa koy bi kenara gitsin, daha fazla uğraşmaya değmez.

Simon bunları sana söylüyormuşum gibi konuşuyorum ama genel olarak okuyan benzer problem ile karşılaşmış olanlar için konuşuyorum aslında;

Arcade PCB alırken, özellikle elinizde alet edevat, ortamınız sisteminiz yoksa ve sadece "gerçekten" kolleksiyon ve eğlenmek amacıyla alıyorsanız, çalıştığını gözlerinizle görmeden almayın...

Bu durumdaki MVS'i kurtardım evet ama ne pahasına? Benden önceki sahibi her kimse, muhtemel yanlış voltaj vererek hemen herşeyi yakmıştı. Bu aletin en son  ana işlemcisini (68000) değiştirdim o zaman açıldı. Sonra arızalı olan diğer bileşenler gözükmeye başladı, Video RAM, Palette RAM, Sound RAM, Z80 işlemcisini ve ses amfisini değiştirdim. Bana yaklaşık 150 TL'ye maloldu sanırım.

gerek var mı?

Bu arada "MVS Diagnostics BIOS" bu durumdaki bir MVS'de bir işe yaramaz. UniBIOS ile denemekte fayda var. UNIBIOS bazı hataları pas geçmesini sağlayabiliyor (örn Calendar Error).

Bir de UNISBIOS ve bir de kartuş takarak dene. O zaman açılabilir, sorunları daha net görebilirsin...
Logged

yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.166



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #19 : Mart 13, 2014, 23:38:32 ÖS »

Bir de unuttum, PCB üzerinde kartuş soketine doğru, üzerinde "J2 WD" yazan bir jumper yeri var. boş bakır alanlar. Onu lehimlersen birbirine Watch dog'u kapatmış olursun. Artık havlamasına gerek yok biliyoruz zaten bariz sorun olduğunu. Watchdog her saniye devreye girmezse sorunları daha rahat analiz edebilirsin. Hatta bu şekilde alet belki bir nebze boot edip sana asıl sorunun nerede olduğuna dair bir mesaj dahi gösterebilir.
Logged

devilx
Üye
***
Mesaj Sayısı: 224



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #20 : Mart 14, 2014, 00:44:57 ÖÖ »

Evet abi, bahsettiğin mesajı da buldum:

http://forums.arcade-museum.com/showthread.php?p=2659712

Alıntı
Gave up!

Just wanted to write down the summary of actions that I've done as a reference for whomever is interested in the future...

1) Checked continuity of every address and data lines.
2) Replaced the D4990 (Fixed the ultrafast date/time)
3) Examined and Pin 11 of 74HC32 (Quad-OR gates) and found it stucked to LOW although its inputs were HIGH. Replaced it with a new one.
4) Replaced Backup RAMs.
5) Replaced the BIOS socket (man it was a bitch)
6) Hopelessly, replaced the Work RAMs.
7) Checked voltages of every possible junction (i.e. diodes, transistors etc) of the backup area and compared with my working board. Same...

None of the above actions fixed the click of death situation when the MVS does not have a cart inserted.

However, as stated earlier, with a Unibios, if there is a game inserted, I can play games without any glitch (even the 161-in-1 works).

Well, I gave up and I can live with that...


Vay be yavuzg'nin de vaz geçtiği oluyormuş demek ki diyerek bir gaz vermeyi denesem. Kahkaha


Benim yolladığım mvs'mi sorunlu?
Test edip o sekilde yolladım size.herhangi bir sorun yoktu.
Logged
Lionheart
Üye
****
Mesaj Sayısı: 494


Arcade


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #21 : Mart 14, 2014, 02:14:17 ÖÖ »

Vay be yavuzg'nin de vaz geçtiği oluyormuş demek ki diyerek bir gaz vermeyi denesem. Kahkaha

Evet o vazgeçtiğim board. Ancak aynı hatadan kurtardığım bir başka MVS'i kullanıyorum şu an kabinde. İşin açıkçası elime daha sorunsuz bir MVS geçmedi Kahkaha

Şimdi demin gülücük göndermemin sebebini anlamışsındır

Neyse, sorununun kısa bir analizini yapayım önce;

1) Sorun: Ana CPU'nun (Motorola 68000) board'da yaşanan bir sorundan dolayı devamlı reset yemesi. Reset atan ise hemen tüm bilgisayar sistem tasarımlarında olan "Watch dog" (bekçi köpeği) devresi. Bu bekçi köpeğinin görevi, CPU belli bir süre bir iş yapamamışsa CPU'ya reset atmak, yani havlamak (Watchdog barking - der gavurlar). MVS her reset yediğinde boot sürecine girer ve aynı şey tekrar eder. Bu da eğer hoparlörler bağlıysa veya ses devresi de bozulmamışsa hoparlörlerden "klik klik klik" diye ses gelmesine sebep olur. NeoGeo forumlarında "click-of-death" denmesinin sebebi de bu...

Peki sorun bu anladık da, sebebi?

İşte sıkıntı orada. Watchdog'u havlatan bir çok sebep olabilir. Basitten karmaşığa kadar bildiklerimi listeliyeyim de kontrol et;

1) BIOS yerine iyi oturmamışsa, ters takılmışsa CPU sistemi boot ettiremez. Bu bakılacak en basit şey. Hemen kontrol edebilirsin. BIOS'un (PCB üzerinde SP1 yazan büyük uzun çip) çentiği sola bakmalı. Olmadı mı? Devam...
2) BIOS'un bacakları paslanmış olabilir. Çıkartıp temizle tekrar yerine tak.
3) BIOS soketi paslanmış olabilir. Kontak spreyi ile temizleyebilirsin. Soketi de değiştirebilirsin istersen (Çok zor alet edevat lazım)
4) DIP Switch 8'e bak. Bu board'u pause eden switch. Yukarıda olmalı.
5) JAMMA edge'e bak, yanık veya lehim izleri var mı? Board daha önceki sahibi tarafından kötü kullanıldığının izleridir bunlar.

Bunlar kolay kontroller. Bunların sonucunda bir şey değişmediyse alet edevat ile devam edebileceğin kısıma geldik... Kolaydan zora doğru...

6) JAMMA edge konnektörünün power pinleri (ilk 6 sıra) hem alt hem üst bakırları duruyor mu, PCB'ye bağlandıkları noktalar OK'mi? (Multimetre ve büyüteç ile kontrol et)
7) Multimetre ile board çalışırken 5V'u ölç. Eski bir PC'nin power supply'ını kullanıyorsun sanırım. Board çalışırken voltajı ölç ki akım çekilirken voltaj çok düşüyormu anlayabil. Normalde 4.8-5 V görmen lazım PCB çalışırken.
Karizmatik Doğru kablolardan doğru voltajı verdiğine emin ol! PC power supply'ın kablolarının renklerine güvenme. Eğer 5V pinlerine yanlışlıkla 12V verdiysen RAM'ler, power amfi entegresi, ve işlemciler dahil olmak üzere bir çok bileşen tost olmuş olabilir (%99.99).
9) Eline büyüteçi alıp PCB'nin hem alt hem üst tarafındaki ince yolları incele. Özellikle CPU'ya giden address ve data hatlarındaki herhangi bir kopukluk (1 tane bile) bu soruna sebep olabilir, özellikle adress hatları...

Eğer sorun hala çözülmediyse...

Şimdi büyüteç ve multimetreden daha ileri alet edevat'a gereksinimin var.

10) Logic probe veya logic analyser veya osiloskop ile 68000'in Clock ve Reset pinlerini, address ve data pinlerini kontrol et.
11) Tüm DIP switch'leri aşağı indirip PCB'yi öyle aç. WORK RAM TEST yazan bir ekran geliyor mu? Bu ekranda 10-15 dakika bekle. Hala aynı yazı yazıyorsa work RAM/Backup RAM sağlam demektir. Değilse zaten bu ekranı bile göremezsin
12) Work RAM ve Backup RAM pilin hemen yakınındaki 2 sıra RAM dir (RAM 1,2 ve RAM 3,4) Logic probel ile bunların /CE /OE pinlerini kontrol et. Bunların 0 olması veya kıpraşması lazım.

Tüm hatları, RAM'leri vs kopuklukları kontrol ettikten sonra hala sorun devam ediyorsa koy bi kenara gitsin, daha fazla uğraşmaya değmez.

Simon bunları sana söylüyormuşum gibi konuşuyorum ama genel olarak okuyan benzer problem ile karşılaşmış olanlar için konuşuyorum aslında;

Arcade PCB alırken, özellikle elinizde alet edevat, ortamınız sisteminiz yoksa ve sadece "gerçekten" kolleksiyon ve eğlenmek amacıyla alıyorsanız, çalıştığını gözlerinizle görmeden almayın...

Bu durumdaki MVS'i kurtardım evet ama ne pahasına? Benden önceki sahibi her kimse, muhtemel yanlış voltaj vererek hemen herşeyi yakmıştı. Bu aletin en son  ana işlemcisini (68000) değiştirdim o zaman açıldı. Sonra arızalı olan diğer bileşenler gözükmeye başladı, Video RAM, Palette RAM, Sound RAM, Z80 işlemcisini ve ses amfisini değiştirdim. Bana yaklaşık 150 TL'ye maloldu sanırım.

gerek var mı?

Bu arada "MVS Diagnostics BIOS" bu durumdaki bir MVS'de bir işe yaramaz. UniBIOS ile denemekte fayda var. UNIBIOS bazı hataları pas geçmesini sağlayabiliyor (örn Calendar Error).

Bir de UNISBIOS ve bir de kartuş takarak dene. O zaman açılabilir, sorunları daha net görebilirsin...

Bu yazı çok işime yarayacak Yavuz abi.Ellerine sağlık O zaman bende elimde ki arızalı MVS slotlar için Unibios elde ederek kartları tekrar deneyim.
Logged
Simon (Özay Turay)
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 6.283


Commodore Forever


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #22 : Mart 14, 2014, 04:23:09 ÖÖ »

Benim yolladığım mvs'mi sorunlu?
Test edip o sekilde yolladım size.herhangi bir sorun yoktu.

Bak bunu söylediğin iyi oldu. Yarın bir güç kaynağı daha bulayım ben depodaki eski bilgisayarlardan.

* Sentetik tinerle tüm çiplerin bacaklarını ve çok kirli görünen yüzeyleri güzelce temizledim
* Kartın altındaki yamuk pinleri bile düzelttim
* Bios'u yerinden söküp bacaklarını temizledim ve dikkatlice yerine tekrar taktım
* 2 adet 60W harici adaptörlü Dente güç kaynağı ve 1 adet 300W FSP Group ATX-300PAF güç kaynağıyla denedim

Saat gecenin 2'si oldu, hep aynı ekranı görmekten bay geldi. Bugünlük mesaiyi tamamlamış olayım.

Hafta sonu bir de direk SCART'a bağlayayım, ihtimal vermesem de (çünkü görüntü alabiliyorum) SCARTCADE yüzünden mi yapıyor acaba diye bir test etmek lazım.

Bir de sizi bizi kaldıralım artık. Kahkaha
Logged

http://www.retrodergi.com - http://www.e-turay.com

Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PSP Slim, Nintendo DS Lite
yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.166



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #23 : Mart 14, 2014, 06:13:54 ÖÖ »

Bu yazı çok işime yarayacak Yavuz abi.Ellerine sağlık O zaman bende elimde ki arızalı MVS slotlar için Unibios elde ederek kartları tekrar deneyim.

keşke senin şu SFII'nin ROM'larını yazarken aklımıza gelseydi bir de Unibios yazaydım... Yakın çevrenden bulamazsan söyle yazayım bi Unibios.

@simon, direk SCART'a bağlasan da senin sorunun belli. Büyüteçle hatlara bak ve bir logic probe edin.

Bir de herhangi bir oyun kartuşu takarak dene. Oyun kartuşundaki prog ROM sayesinde bir yere kadar açılabiliyor alet (bazen). Unibios teklifim senin için de geçerli...

Logged

Simon (Özay Turay)
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 6.283


Commodore Forever


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #24 : Mart 14, 2014, 10:57:14 ÖÖ »

Kartuşla denedim onu yazmayı unutmuşum. Yine aynı. Watchdog iptal etme jumper'ını da düz tornavida short yapınca ekrandaki görüntü donuyor hatta short olarak kapat aç yapınca sistem açılmıyor, herhangi bir hata mesajı vermiyor.

Büyüteçle baya bir inceledim ama kopuk gibi görünen bir bağlantı bulamadım. Elimdeki tek oyun olan KOF '96 takıp da denedim sonuç aynı. Bios'u çıkarıp Bios'suz çalıştırdım yine aynı.

Bir de hangi güç kaynağını kullanırsam kullanayım güç kaynağını kapatıp açınca voltajlar sıfırlanıyor. Güç konnektöründeki yeşil siyah arasına taktığım kabloyu çıkarıp takınca çalışıyor alet. Sanırım kısa devre koruması gibi bir şey var güç kaynağında ama çözemedim.

devilx gönderirken test ettiğini ve çalıştığını söylüyor. Çok basit bir sorun var gibi geliyor ama belki züğürt tesellisidir benimkisi.

Logic probe konusunu bir araştırayım.

UniBios işini özkan hallededip gönderecek kısmetse. Yine de teklifin için teşekkür ederim.

Vazgeçmek yok. Skoru 1-1 yapıcam.
Logged

http://www.retrodergi.com - http://www.e-turay.com

Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PSP Slim, Nintendo DS Lite
Lionheart
Üye
****
Mesaj Sayısı: 494


Arcade


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #25 : Mart 14, 2014, 11:33:37 ÖÖ »

Bu yazı çok işime yarayacak Yavuz abi.Ellerine sağlık O zaman bende elimde ki arızalı MVS slotlar için Unibios elde ederek kartları tekrar deneyim.


keşke senin şu SFII'nin ROM'larını yazarken aklımıza gelseydi bir de Unibios yazaydım... Yakın çevrenden bulamazsan söyle yazayım bi Unibios.

@simon, direk SCART'a bağlasan da senin sorunun belli. Büyüteçle hatlara bak ve bir logic probe edin.

Bir de herhangi bir oyun kartuşu takarak dene. Oyun kartuşundaki prog ROM sayesinde bir yere kadar açılabiliyor alet (bazen). Unibios teklifim senin için de geçerli...




Hiç aklıma gelmedi abi.Yazarsan sevinirim. Aslında bu işleri artık kendim de yapmak istiyorum.Yurtiçinden uygun fiyatlı bildiğin bir EPROM programlayıcı var mı abi ?

Ben bluemavi.com ve direnc.net'te şöyle bir şeyler buldum :

http://www.bluemavi.com/vitrin/kategori_vitrini1_new.asp?kategori=455#ara

http://www.direnc.net/PIC-PROGRAMLAMA-KARTLARI,LA_922-2.html#labels=922-2

Bunlar işimi görür mü acaba ? RS232 bağlantılı olan da var ama ben USB bağlantılı olsun istiyorum.Bunlardan hangisi sıkıntısız bütün işlerimi görür acaba abi ?
Logged
devilx
Üye
***
Mesaj Sayısı: 224



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #26 : Mart 14, 2014, 13:12:03 ÖS »

Kartuşla denedim onu yazmayı unutmuşum. Yine aynı. Watchdog iptal etme jumper'ını da düz tornavida short yapınca ekrandaki görüntü donuyor hatta short olarak kapat aç yapınca sistem açılmıyor, herhangi bir hata mesajı vermiyor.

Büyüteçle baya bir inceledim ama kopuk gibi görünen bir bağlantı bulamadım. Elimdeki tek oyun olan KOF '96 takıp da denedim sonuç aynı. Bios'u çıkarıp Bios'suz çalıştırdım yine aynı.

Bir de hangi güç kaynağını kullanırsam kullanayım güç kaynağını kapatıp açınca voltajlar sıfırlanıyor. Güç konnektöründeki yeşil siyah arasına taktığım kabloyu çıkarıp takınca çalışıyor alet. Sanırım kısa devre koruması gibi bir şey var güç kaynağında ama çözemedim.

devilx gönderirken test ettiğini ve çalıştığını söylüyor. Çok basit bir sorun var gibi geliyor ama belki züğürt tesellisidir benimkisi.

Logic probe konusunu bir araştırayım.

UniBios işini özkan hallededip gönderecek kısmetse. Yine de teklifin için teşekkür ederim.

Vazgeçmek yok. Skoru 1-1 yapıcam.
İstersen bir adet mvs daha gondereyim?
Logged
yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.166



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #27 : Mart 14, 2014, 14:42:41 ÖS »

Bunlar işimi görür mü acaba ? RS232 bağlantılı olan da var ama ben USB bağlantılı olsun istiyorum.Bunlardan hangisi sıkıntısız bütün işlerimi görür acaba abi ?


yok onlar işini görmez. zaten türkiye'den uygun fiyata eprom programlayıcı bulamazsın. aliexpress!

ben çok eski tür 12.5V programlama voltajı gerektiren bazı EPROM'ları yazabilmek için harici beslemeli (voltajı ayarlanabilen ve 12V-19V ile beselenebilen) bir Willem programlayıcı ve uygun soketlerini almıştım. Bunu sadece 27C4100 epromları (örn. Sega ST-V BIOS) için aldım diyebilirim...

http://www.aliexpress.com/item/EPROM-Programmer-27c1024-27c2048-27c4096-Adapter-U05/548817953.html

http://www.aliexpress.com/item/EPROM-16bit-Adapter-DIP42-Willem-EPROM-Programmer/503004758.html

Bu tabii çok ucuz ama kısıtlı sayıda tipte çip programlayabiliyorsun.

Daha sonra, özellikle arcade board'larda sıkça rastlanan bir diğer tür entegre olan GAL/PAL çiplerini de programlayabilen bir başka programcı daha aldım. O da bu...

http://www.aliexpress.com/item/Free-Shipping-100-Original-New-MiniPro-TL866A-Programmer-TL866-Universal-MCU-Programmer-10-free-Items/1370079502.html

Bu programlayıcının harici IDC soketi çıkışı var ki bu da PIC/Atmel v.s. projelerinde ISP (In System Programming) yapabilmeni sağlıyor ki o da daha da önce bu amaçla aldığım USBAsp programlayıcı taca çıkarttı

Bir de, tabii ki EPROM siliciye ihtiyacın olacak. O da bu...

http://www.aliexpress.com/item/UV-Eprom-Eraser-Erase-Ultraviolet-Light-Erasable-Timer/714053950.html

Bunların hepsinden memnunum. Tabii ki alternatif programlayıcılar vs vardır. Benim de gönlümden 500-750 USD verip tek bir cihaz alıp konuyu kapatmak geçer ama malum, ihtiyaç/fiyat/performans değerlendirildiğinde bunlar benim işimi görüyor diyelim...
Logged

yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.166



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #28 : Mart 14, 2014, 14:51:32 ÖS »

İstersen bir adet mvs daha gondereyim?

bence önce simon'un şu power supply düzeneğini bi gözden geçirelim derim. eğer düzenekte bir sıkıntı varsa göndereceğin her MVS arcade cennetine gider

simon, abicim sen şu PC power supply olayından bir kurtul bence. arcade işiyle haşırneşir olacaksan mutlaka 5V'u ayarlanabilen bir SMPS alman lazım.

Meanwell T-120A diyorum bak sana... Hem sessiz hem güvenli hem paşa paşa 5V (11A !!!), -5V ve 12V çıkışı var hem de türkiye'de satılıyor...

Eski PC powersuplly'larının en büyük problemi hem gürültülü çalışmaları  hem de voltaj ayar pot'u olmaması. Evet internette bunları da hack eden projeler var harici pot koymak için ama şimdi maliyet/fayda analizi yapmak lazım. Eski, tozlu, gürültülü bir PC PSU'suna daha ne kadar yatırım yapmak mantıklı onu değerlendirmek lazım...
Logged

Lionheart
Üye
****
Mesaj Sayısı: 494


Arcade


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #29 : Mart 14, 2014, 16:24:51 ÖS »

Bunlar işimi görür mü acaba ? RS232 bağlantılı olan da var ama ben USB bağlantılı olsun istiyorum.Bunlardan hangisi sıkıntısız bütün işlerimi görür acaba abi ?


yok onlar işini görmez. zaten türkiye'den uygun fiyata eprom programlayıcı bulamazsın. aliexpress!

ben çok eski tür 12.5V programlama voltajı gerektiren bazı EPROM'ları yazabilmek için harici beslemeli (voltajı ayarlanabilen ve 12V-19V ile beselenebilen) bir Willem programlayıcı ve uygun soketlerini almıştım. Bunu sadece 27C4100 epromları (örn. Sega ST-V BIOS) için aldım diyebilirim...

http://www.aliexpress.com/item/EPROM-Programmer-27c1024-27c2048-27c4096-Adapter-U05/548817953.html

http://www.aliexpress.com/item/EPROM-16bit-Adapter-DIP42-Willem-EPROM-Programmer/503004758.html

Bu tabii çok ucuz ama kısıtlı sayıda tipte çip programlayabiliyorsun.

Daha sonra, özellikle arcade board'larda sıkça rastlanan bir diğer tür entegre olan GAL/PAL çiplerini de programlayabilen bir başka programcı daha aldım. O da bu...

http://www.aliexpress.com/item/Free-Shipping-100-Original-New-MiniPro-TL866A-Programmer-TL866-Universal-MCU-Programmer-10-free-Items/1370079502.html

Bu programlayıcının harici IDC soketi çıkışı var ki bu da PIC/Atmel v.s. projelerinde ISP (In System Programming) yapabilmeni sağlıyor ki o da daha da önce bu amaçla aldığım USBAsp programlayıcı taca çıkarttı

Bir de, tabii ki EPROM siliciye ihtiyacın olacak. O da bu...

http://www.aliexpress.com/item/UV-Eprom-Eraser-Erase-Ultraviolet-Light-Erasable-Timer/714053950.html

Bunların hepsinden memnunum. Tabii ki alternatif programlayıcılar vs vardır. Benim de gönlümden 500-750 USD verip tek bir cihaz alıp konuyu kapatmak geçer ama malum, ihtiyaç/fiyat/performans değerlendirildiğinde bunlar benim işimi görüyor diyelim...


Tamam abi.Bende bunlardan ufak ufak sipariş vereyim.Bu aralar yurtdışı alış-verişlerde biraz fazla açıldım.Bir de gümrük sıkıntısıyla karşılaşırsam yandık.

Sen bana bir tane Unibois yazıp yollayabilir misin abi ? Elinde fazladan var mı ya da SF2 CE projesi için sipariş ettiğim EPROM'lar uyarsa onları yollayim sana.
Logged
Sayfa: 1 [2] 3 4   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: