Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.trAmigaAmiga DonanımAmiga 590 Harddisk Plus Macerası ve Sorular
Sayfa: 1 [2] 3   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: Amiga 590 Harddisk Plus Macerası ve Sorular  (Okunma Sayısı 25791 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Simon (Özay Turay)
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 7.756


Commodore Forever


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #15 : Kasım 24, 2014, 09:19:07 ÖÖ »

16 tane 120 ns veya daha hızlı CMOS 256K x 4 DRAM (44C256) kullanarak 2M'e kadar 16-bit Fast RAM eklenebilirmiş.

44C256'lar ebay'de biraz pahalı da olsa bulunabiliyor. hkutsource isimli kullanıcı adetli satıyor. 19 $'a 10 tane, 66.5 $'a 50 tane 100ns olanlarından alınabiliyor. 80ns ve 120ns modeller de var ama nedense onlar daha pahalı. 120ns veya daha hızlı lazım olduğu için 100ns (daha küçük sayılar daha hızlı) yeterli olacaktır. 

Satıcının tüm 44C256 ilanları: http://www.ebay.com/sch/hkutsource/m.html?_nkw=pcs+44c256&LH_BIN=1
Logged

https://retrodergi.com - https://e-turay.com - https://karizmawow.e-turay.com

Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PS Vita, Nintendo 3DS, Nintendo 2DS
wolfiem
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.275


May the source be with you!


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #16 : Kasım 24, 2014, 11:08:02 ÖÖ »

amibayde sor derim. Geçenlerde görmüştüm sanki
Buralarda bulamazsam gözümü yurtdışına çevireceğim
Logged

Commodore & Amiga & Amstrad & Retro Macintosh Fan
k2.bbs.tr - Çok yakında!
wolfiem
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.275


May the source be with you!


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #17 : Kasım 24, 2014, 11:32:47 ÖÖ »

16 tane 120 ns veya daha hızlı CMOS 256K x 4 DRAM (44C256) kullanarak 2M'e kadar 16-bit Fast RAM eklenebilirmiş.

44C256'lar ebay'de biraz pahalı da olsa bulunabiliyor. hkutsource isimli kullanıcı adetli satıyor. 19 $'a 10 tane, 66.5 $'a 50 tane 100ns olanlarından alınabiliyor. 80ns ve 120ns modeller de var ama nedense onlar daha pahalı. 120ns veya daha hızlı lazım olduğu için 100ns (daha küçük sayılar daha hızlı) yeterli olacaktır. 

Satıcının tüm 44C256 ilanları: http://www.ebay.com/sch/hkutsource/m.html?_nkw=pcs+44c256&LH_BIN=1

Hızır gibi yetişti yine Özay hocam, teşekkürler Hemen bakıyorum, 10 tane 19$ iyi fiyat.
« Son Düzenleme: Kasım 24, 2014, 11:34:25 ÖÖ Gönderen: wolfiem » Logged

Commodore & Amiga & Amstrad & Retro Macintosh Fan
k2.bbs.tr - Çok yakında!
commander64
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 3.440



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #18 : Kasım 24, 2014, 11:38:47 ÖÖ »

Bende ekran kartı üstünde 8 tane var ama gelecekte belki lazım olur diye saklıyorum
Logged

izmirmaster
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 5.385



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #19 : Kasım 24, 2014, 11:49:23 ÖÖ »

kurter usta kartı ile hediye
ram tipinin resmini alıyım
kartla gönderiyim geniş kolinin içinde olucak
kb larını tam bilmiyorum

dimm üzerindeki ramlar olurmu?
veya hangi ekran kartında var?


amibayde sor derim. Geçenlerde görmüştüm sanki
Buralarda bulamazsam gözümü yurtdışına çevireceğim
Logged

wolfiem
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.275


May the source be with you!


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #20 : Kasım 24, 2014, 12:02:00 ÖS »

kurter usta kartı ile hediye
ram tipinin resmini alıyım
kartla gönderiyim geniş kolinin içinde olucak
kb larını tam bilmiyorum

dimm üzerindeki ramlar olurmu?
veya hangi ekran kartında var?


Çok teşekkür ederim Fatih bey. ISA 1MB ekran kartlarında oluyor anladığım kadarıyla.

Ram'in modeli Özay'dan alıntı: CMOS 256K x 4 DRAM (44C256)

Aşağıdaki kartta bu ram kullanılmış örneğin ama markası yazmıyor. Fikir olsun diye gönderiyorum. Sol üst taraftaki sekiz çip bu ram'lerden.


Logged

Commodore & Amiga & Amstrad & Retro Macintosh Fan
k2.bbs.tr - Çok yakında!
wolfiem
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.275


May the source be with you!


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #21 : Aralık 18, 2014, 20:38:37 ÖS »

izmirmaster sağolsun hediye bir ekran kartı gönderdi bugün. Kartın üzerindeki Ram'lerin boyutları vs aynı ancak kodları farklı.

Gelen Ram'lar LH604256D-80A kodlu. Bunları A590 üzerine takıp kullanabilir miyim? Nette pek birşey bulamadım konu hakkında.

Logged

Commodore & Amiga & Amstrad & Retro Macintosh Fan
k2.bbs.tr - Çok yakında!
wizofwor
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 4.785


Gosub ile gidilen yerden goto ile dönen adam


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #22 : Aralık 18, 2014, 21:09:48 ÖS »

44C256 için: 256K X 4 FAST PAGE DRAM, 100 ns
http://www.datasheets360.com/pdf/-6989532715024056388?query=LH604256D

LH604256D-80A için: 256K X 4 FAST PAGE DRAM, 80 ns, PDIP20 bilgisine ulaştım.
http://www.datasheets360.com/pdf/-4892406026312919905?query=44C256

Paketleri aynıysa pin dizilimleri de uyumlu. Bence olur.

Logged

wolfiem
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.275


May the source be with you!


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #23 : Aralık 18, 2014, 21:38:25 ÖS »

Süpersin, LH604256D-80A için doküman bulamamıştım ben

Bendeki Ram'ler 20PIN-DIP gibi gözüküyor. Bu durumda 44C256'nin N paket versiyonu ile birebir uyumlu. Acaba Amiga N paket mi SD paket mi kullanıyor?

500'lerden birinin içini açıp bakmam lazım sanırım
Logged

Commodore & Amiga & Amstrad & Retro Macintosh Fan
k2.bbs.tr - Çok yakında!
wolfiem
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.275


May the source be with you!


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #24 : Aralık 18, 2014, 21:53:11 ÖS »

Bakmak için açtığım A500 rev5 board lu çıktı. Yani 16 x 32 = 512 K kullanıyor ama gördüğüm kadarıyla N paket Ram'ler. Sonra farkettim ki üzerine takılı 512K ramcard'da 4x128 N paket Ram'ler var.

Gözümü karartıp deneyeceğim Ram'leri Umarım A590'ın boarduna bir zarar gelmez...
Logged

Commodore & Amiga & Amstrad & Retro Macintosh Fan
k2.bbs.tr - Çok yakında!
wizofwor
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 4.785


Gosub ile gidilen yerden goto ile dönen adam


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #25 : Aralık 19, 2014, 00:20:18 ÖÖ »

Eğer ordaki çizim doğruysa SD paketin pin dizilimi farklı. İki yanı birbiriyle uyumsuz. Ben bu tarz bir entegre gördüğümü hiç hatırlamıyorum.

Çiplere bakmak için de cihazları sökmene gerek yok. Big Book of Amiga Hardware'de her şeyin yüksek çözünürlüklü fotoğrafı mevcut. Anakart fotoğrafları sayfanın en altında.

http://www.bigbookofamigahardware.com/bboah/product.aspx?id=8
« Son Düzenleme: Aralık 19, 2014, 00:24:05 ÖÖ Gönderen: wizofwor » Logged

wolfiem
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.275


May the source be with you!


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #26 : Aralık 19, 2014, 01:17:45 ÖÖ »

Çizim kaymış heralde, ben de öyle bir entegre görmedim şimdiye kadar

Gördüğüm kadarıyla A500 N Package kullanıyor yani bendeki Ram'ler ile uyumlu ama yine de çalışmadı. İşim olduğu için bakamadım ama hafta sonu fırsat bulursam tekrar deneyeceğim. Bir gelişme kaydedersem paylaşırım

Yardımın için teşekkür ederim.
Logged

Commodore & Amiga & Amstrad & Retro Macintosh Fan
k2.bbs.tr - Çok yakında!
Simon (Özay Turay)
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 7.756


Commodore Forever


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #27 : Aralık 19, 2014, 10:20:32 ÖÖ »

JP1 jumperını 2MB'a ayarladın mı?

http://www.bigbookofamigahardware.com/bboah/media/download_photos/a590_10_big.jpg
« Son Düzenleme: Aralık 19, 2014, 10:22:27 ÖÖ Gönderen: Simon (Özay Turay) » Logged

https://retrodergi.com - https://e-turay.com - https://karizmawow.e-turay.com

Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PS Vita, Nintendo 3DS, Nintendo 2DS
wolfiem
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.275


May the source be with you!


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #28 : Aralık 19, 2014, 11:15:03 ÖÖ »

Karttan 1 MB ram çıktı 1 MB olarak ayarladım. Hatta Ram'lerin yarısını söküp 512K ile de denedim ama olmadı. Aslında A590'nın diskini de görmedi. Ya cihaza bir şey oldu, ya da kullandığım A500'ü beğenmedi. İlk denememde de bazı makinalarla çalışmamıştı.

Gecenin köründe çetrefilli işlere girişince böyle oluyor Hafta sonu vakit bulursan salim kafayla deneyeceğim tekrar...

Yardımın için teşekkürler...
Logged

Commodore & Amiga & Amstrad & Retro Macintosh Fan
k2.bbs.tr - Çok yakında!
commander64
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 3.440



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #29 : Aralık 19, 2014, 11:51:48 ÖÖ »

Hocam ramlari sök komple jumperi ramsiz ayara getir, harddiskten boot ediyor mu ona bak.
Logged

Sayfa: 1 [2] 3   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: