Ana Sayfa
Amiga Dokumantasyon Projesi
Medya
Yardım
Ara
Giriş Yap
Kayıt
Merhaba,
Ziyaretçi
. Lütfen
giriş yapın
veya
üye olun
.
1 Saat
1 Gün
1 Hafta
1 Ay
Her zaman
Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz
Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.tr
Genel Kategori
Proje
Psid player projesi
« önceki
sonraki »
Sayfa:
1
...
8
9
[
10
]
11
12
...
14
Aşağı git
Gönderen
Konu: Psid player projesi (Okunma Sayısı 138461 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
wizofwor
Genel Yönetici
Mesaj Sayısı: 4.774
Gosub ile gidilen yerden goto ile dönen adam
Ynt: Psid player projesi
«
Yanıtla #135 :
Mayıs 03, 2015, 02:33:20 ÖÖ »
Arduino'larda en büyük sorunlardan biri bu güç meselesi galiba. Özellikle çok güç çeken devrelerde kart üzerindeki regülatöre fazla yüklenmeyip harici besleme yapmak öneriliyor.
Logged
Tanışma Sayfam
| GitHub:
C64 assembly örnekleri
,
C64 assembler üzerine notlar
i_r_on
Uzman
Mesaj Sayısı: 2.873
Ynt: Psid player projesi
«
Yanıtla #136 :
Mayıs 03, 2015, 02:59:06 ÖÖ »
Alıntı sahibi: wizofwor üzerinde Mayıs 03, 2015, 02:33:20 ÖÖ
Arduino'larda en büyük sorunlardan biri bu güç meselesi galiba. Özellikle çok güç çeken devrelerde kart üzerindeki regülatöre fazla yüklenmeyip harici besleme yapmak öneriliyor.
Aslında harici güç de versen regülatöre mecburen yüklenilmiş olunuyor. Benim kullandığım misal 9v, mecburen üstündeki regülatör bunu 5v'a indiriyor. (VIN yahut power jack'tan beslersen)
Ama doğrudan regüle edilmiş 5 voltu 5v pin'inden vermek de mümkünmüş. Daha düzgün bir supply ve regülatörle dışarıdan beslenebilir bu şekilde.
Uzun süre çalıştırayım bir ara bakayım, çok fazla ısınan bir eleman olacak mı. Bu hali ile iş görüyorsa uno'nun form faktörünü bozmaya gerek yok bence. Dc jack'ı ve Usb jack'i oldukça kullanışlı.
Logged
Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <I.R.on - 2001>
twitter
|
blog
i_r_on
Uzman
Mesaj Sayısı: 2.873
Ynt: Psid player projesi
«
Yanıtla #137 :
Mayıs 23, 2015, 03:50:00 ÖÖ »
Uzun zamandır adam akıllı bir şey yapamıyordum. Devrenin modüllerini delikli pertinaks üzerinde inşa etmek ile pcb yapma arasında gidip geldim. En sonunda delikli pertinaks / çift taraflı proto board'larda karar kıldım. Tüm malzemeleri toparladım. (board'lar arası idc kablo kullanmayı düşünüyorum becerebilirsem)
Sonra araya elimdeki arcade kabini mame sisteme çevirme projesi girdi. Onda da jamma fingerboard kısmında takıldım, onunda siparişini verdim derken bu sefer de çinden 3 ay önce sipariş ettiğim dispute açıp para iadesini aldığım 320x240 spi tft ekranım geldi. (amcamlara geri ödedim haliyle parayı, çok sevindirik oldular)
Önümüzdeki bir hafta tatildeyim. arduino uno'yu devreden söktüm. gelen bu tft ekran ile bağladım, örnek kodlar çalıştı. 2x16 display yerine bunu kullanmak oldukça cool olacak
Tatildeyken bu basit kurulum ile commodore açılış ekranını gösterme, sid'ler arasında geçiş yapılırken sanki sid disket sürücüden yükleniyormuş gibi gösterme gibi şeyler ile biraz uğraşayım diyorum.
ps: aldığım display şu :
http://www.aliexpress.com/item/Wholesale-1PC-2-2-Inch-240-320-Dots-SPI-TFT-LCD-Serial-Port-Module-Display-ILI9341/1776409033.html
«
Son Düzenleme: Mayıs 23, 2015, 03:52:21 ÖÖ Gönderen: i_r_on
»
Logged
Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <I.R.on - 2001>
twitter
|
blog
Simon (Özay Turay)
Yönetici
Mesaj Sayısı: 7.704
Commodore Forever
Ynt: Psid player projesi
«
Yanıtla #138 :
Mayıs 23, 2015, 08:45:18 ÖÖ »
Aynı ekrandan bende de var. Şu gameboy kasasına taktığım var ya işte o.
ESP8266 Sming Framework için sürücüsünü yazan bir Türk arkadaş için yaptığım test esnasında fotoğrafını çekmiştim:
Oldukça güzel bir ekran. Linux'ta sürücüleri OpenGL desteklemediği için GameBoyPi projesini rafa kaldırdım ama Arduino, PIC ve ESP8266 gibi platformlar için biçilmiş kaftan. PSid Player projeve renk getirecek.
«
Son Düzenleme: Mayıs 23, 2015, 08:49:50 ÖÖ Gönderen: Simon (Özay Turay)
»
Logged
https://retrodergi.com
-
https://e-turay.com
-
https://karizmawow.e-turay.com
Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PS Vita, Nintendo 3DS, Nintendo 2DS
i_r_on
Uzman
Mesaj Sayısı: 2.873
Ynt: Psid player projesi
«
Yanıtla #139 :
Mayıs 23, 2015, 16:57:37 ÖS »
Opengl ve bu displayi hayal edemedim. Spi ile 50/60 fps yakalanamaz ki bu display ile. Yoksa yapilabilir mi?
Arduino ile ekran doldurulurken dolusunu gorebiliyorsun
Logged
Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <I.R.on - 2001>
twitter
|
blog
Simon (Özay Turay)
Yönetici
Mesaj Sayısı: 7.704
Commodore Forever
Ynt: Psid player projesi
«
Yanıtla #140 :
Mayıs 23, 2015, 19:57:22 ÖS »
ESP8266 ile daha hızlı çalışıyor 80MHz hızında olduğu için işlemci.
Logged
https://retrodergi.com
-
https://e-turay.com
-
https://karizmawow.e-turay.com
Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PS Vita, Nintendo 3DS, Nintendo 2DS
i_r_on
Uzman
Mesaj Sayısı: 2.873
Ynt: Psid player projesi
«
Yanıtla #141 :
Mayıs 24, 2015, 01:15:10 ÖÖ »
Arduino ceyrek hizda 4mhz kullaniyor default spi icin. Performans asagi yukari bu videodaki seviyede. 4mhz saniyede 4megabite denk gelir herhalde. 320x240x3 byte x 8 bit =1.843.200. Yani tam performans pixelleri koyabilirse yarim saniyede ekran doldurabilir. Adresleme nasil bilmiyorum. Adreslenerek dolduruyorsa hiz cok daha duser.
Spi ile saniyede 10 megabyte transfer edilebiliyormus. Bunun icin 80mhz spi clock lazim herhalde. 80mhz cihaz ile de zor.
40-50 frame goruntu alabilmek icin i2c ve spi dan daha hizli bir display interface lazim.
Ps: raspberry pi icin olan ekranlar yuksek spi clock kullanabiliyormus. Renk bilgisi 24 bit degil 16 bitmis bu arada. Su sayfada degisik urunler var :
http://www.hwlevel.com/hwlevel/RPiDisplays/RPiDisplays.html
«
Son Düzenleme: Mayıs 24, 2015, 01:20:16 ÖÖ Gönderen: i_r_on
»
Logged
Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <I.R.on - 2001>
twitter
|
blog
usagi
Üye
Mesaj Sayısı: 41
Ynt: Psid player projesi
«
Yanıtla #142 :
Mayıs 24, 2015, 14:39:28 ÖS »
Bu 320x240 renkli TFT LCD floppy emulatorlerde görüntüleme birimi olarak kullanılsa nasıl olur.
Logged
A500+ A501 (1536 KiB Chip)/LG HDReady 24"/Altec Lansing 2+1 -> Demo Machine
"Amiga" değil."COMMODORE Amiga"
i_r_on
Uzman
Mesaj Sayısı: 2.873
Ynt: Psid player projesi
«
Yanıtla #143 :
Mayıs 24, 2015, 14:56:24 ÖS »
Firmware'i modifiye edilirse kullanilabilir. Guzel olur muhtemelen. Ancak amiga disketlerinde standart bicim ve lokasyonlarda gorsel olmayacagi icin (bildigim kadariyla) ne gosterilecegi biraz soru isareti.
Ilaveten amiga icin floppy emulatoru open source degil gordugum kadariyla, olsa da bu degisikligi yapmak icin bir arm gelistiricisine ihtiyac var.
Logged
Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <I.R.on - 2001>
twitter
|
blog
i_r_on
Uzman
Mesaj Sayısı: 2.873
Ynt: Psid player projesi
«
Yanıtla #144 :
Mayıs 28, 2015, 02:00:41 ÖÖ »
Bu arada ILI9341'in datasheet'i incelendiğinde paralel sürmeye de imkan veren bir çipmiş bu. Çip herhalde ekranın arkasında ve bize çipten sadece seri olarak kullanılabilmesi için gerekli pin'leri çıkarmışlar.
Adresleme pencere belirleme şeklindeymiş. Önce çizim yapılacak pencereyi belirliyorsunuz, sonra da basıyorsunuz renkleri. Her pixel 2 byte (RGB565 kullanılıyor)
Tatildeyken biraz uğraşayım demiştim.
Şunları yaptım,
1. C64 character rom'unun içeriğinden arduino için adafruit tarafından yazılmış ILI9341 sürücüsü ve genel grafik kütüphanesine uygun font ürettim. (ILI9341 sürücüsü içindeki drawChar metodunu değiştirmem gerekti. Metod 5x7 boyutunda font kullanıyordu. Bunu 8x8 yaptım.) İlaveten genel grafik kütüphanesindeki println metodunu da yine bu fontu destekler hale getirdim. (6 vardı bir tane onu 8 yaptım
)
2. C64'ün rgb paletini bulmaya çalıştım. Çalıştım diyorum çünkü bulamadım. Wikipedia üzerinde YPbPr renk sisteminde vardı. Dur dedim sürüsü ile renk çevirici program vardır. YPbPr'ye gelince bir bok yokmuş afedersin. Şu aşağıdaki sitede nasıl çevrileceği yazılmış.
http://www.equasys.de/colorconversion.html
Dur dedim iki saniye html+javascript ortaya bir şeyler çıkartırız. Benim matematik zayıflamış. Dünyayı yeniden keşfetmeyelim dedim ve matris çarpma kodunu arakladım stackoverflow'dan. Neyse çeviriciyi yazdım, siyahla beyazı güzel çeviriyor da diğer renkler fail. Ya matris yanlış, ya da program.
Dur dedim rgb kodlarını biraz daha araştırayım belki bulurum. Buldum hakaten de. Bildiğimiz html içinde de kullanılan RGB888. Bunları RGB565'e çevirmek lazım. Çevirecek ufak bir program yapıp renk değerlerini sabit olarak ILI9341 sürücüsünün içine koydum. (Merak edenler için : Çevirirken R>>3, G>>2, B>>3 yapılıp yani sırasıyla 8'e, 4'e ve 8'e bölünüp sonra tekrar iki byte içinde toplanıyor... (R>>3)<<11 | (G>>2)<<5 | (B>>3)
3. Sıra geldi ekranı çizmek için arduino altında grafik kütüphanesi ile çizim yapıp yazı yazmaya. Biraz uğraştırsa da en kolay kısmı burası oldu. Font datasını döndürmem gerekti çünkü adafruit fontu koyarken karakter başına 7 byte yerine 5 byte kullanmak için fontun 90 derece döndürülmüş halinden datayı çıkarmış. Ha ufak bir sorun da CHAR.ROM içinde karakterlerin ASCII tablosuna uygun olmayışı. Şimdilik 64 ve yukarısı karakterlerden 64 çıkartıp font datasına bak deyip kurtuldum.
Netice itibariyle görüntü şu :
Esas devreye gömüldüğünde orijinal c64 fontu ve renkleri ile bir gui hazırlayabilirim artık.
ps: Baya bir dur demişim bu arada
20150528_012404.jpg
(62.4 KB, 800x450 - Görüntüleme: 2774 kez.)
«
Son Düzenleme: Mayıs 28, 2015, 02:07:05 ÖÖ Gönderen: i_r_on
»
Logged
Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <I.R.on - 2001>
twitter
|
blog
wizofwor
Genel Yönetici
Mesaj Sayısı: 4.774
Gosub ile gidilen yerden goto ile dönen adam
Ynt: Psid player projesi
«
Yanıtla #145 :
Mayıs 28, 2015, 08:09:05 ÖÖ »
Şurada
ILI9325 ekranın raspi ile paralel olarak sürüldüğü bir örnek var. Belki bir fikir verebilir.
Logged
Tanışma Sayfam
| GitHub:
C64 assembly örnekleri
,
C64 assembler üzerine notlar
Simon (Özay Turay)
Yönetici
Mesaj Sayısı: 7.704
Commodore Forever
Ynt: Psid player projesi
«
Yanıtla #146 :
Mayıs 28, 2015, 10:07:41 ÖÖ »
Güzel bir tatil olmuş. Darısı başımıza.
Logged
https://retrodergi.com
-
https://e-turay.com
-
https://karizmawow.e-turay.com
Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PS Vita, Nintendo 3DS, Nintendo 2DS
i_r_on
Uzman
Mesaj Sayısı: 2.873
Ynt: Psid player projesi
«
Yanıtla #147 :
Mayıs 28, 2015, 10:45:00 ÖÖ »
Alıntı sahibi: wizofwor üzerinde Mayıs 28, 2015, 08:09:05 ÖÖ
Şurada
ILI9325 ekranın raspi ile paralel olarak sürüldüğü bir örnek var. Belki bir fikir verebilir.
Eleman direkt kernel sürücüsünü modifiye etmiş sanırım. Ileride raspi'de kullanmak üzere not ettim. Arduino uno'da belirgin bir hiz artışı sağlamaz tahminimce bu interface. Çünkü hardware spi kullanıldığında da shift register'ı hardware doldurduğu için pratikte bizim yazdığımız kod 8 bit interface kullanıyormuş gibi oluyor. Hani 7-8 misli değil de 2-3 misli bir hız artışı olur gibi.
Alıntı sahibi: Simon (Özay Turay) üzerinde Mayıs 28, 2015, 10:07:41 ÖÖ
Güzel bir tatil olmuş. Darısı başımıza.
Tapuino pcb'sini test edene kadar sana tatil yok :p
Logged
Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <I.R.on - 2001>
twitter
|
blog
Simon (Özay Turay)
Yönetici
Mesaj Sayısı: 7.704
Commodore Forever
Ynt: Psid player projesi
«
Yanıtla #148 :
Mayıs 28, 2015, 10:52:19 ÖÖ »
Benim için de tatil demek tıpkı senin gibi projelere daha fazla vakit ayırabilmek demek.
TapuinoMini'lerin bir tanesini akşam popüle edip denerim diyordum ama önce oğlan sonra da üstüme çöken ağırlık bu düşüncemi teoriden pratiğe geçirmeme engel oldu. Havadan mıdır nedir bilmiyorum oğlanı uyuttuktan sonra gecenin ikisine üçüne kadar takıln ben gitti yerime tavuklarla bir uyuyan bir ben geldi.
Logged
https://retrodergi.com
-
https://e-turay.com
-
https://karizmawow.e-turay.com
Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PS Vita, Nintendo 3DS, Nintendo 2DS
i_r_on
Uzman
Mesaj Sayısı: 2.873
Ynt: Psid player projesi
«
Yanıtla #149 :
Mayıs 28, 2015, 11:17:31 ÖÖ »
@Simon: Uyku benim için çok sorun olmuyor (vücudumun yere 60-120 derece arası eğimde olması lazım) . Esas sorun yeterince motive olmadıysam işe hiç başlayamamak oluyor.
Logged
Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <I.R.on - 2001>
twitter
|
blog
Sayfa:
1
...
8
9
[
10
]
11
12
...
14
Yukarı git
« önceki
sonraki »
Gitmek istediğiniz yer:
Gitmek istediğiniz yer:
-----------------------------
Genel Kategori
-----------------------------
=> Genel Sohbet
=> Proje
===> Proje Alım/Satım
=> DemoScene
=> Tanışma Forumu
-----------------------------
Commodore
-----------------------------
=> Commodore Genel
=> Commodore Yazılım
=> Commodore Donanım
===> C64DTV (C64 Direct-to-TV)
===> TheC64 / TheC64 Mini
=> Commodore Yayınları
=> Commodore Emulasyon
-----------------------------
Amiga
-----------------------------
=> Amiga Genel
=> Amiga Yazılım
=> Amiga Donanım
=> Amiga Yayınları
=> Amiga Emülasyon
-----------------------------
Diğer Nostaljik Bilgisayarlar
-----------------------------
=> IBM Uyumlular / Retro x86 Sistemler
=> FPGA/ARM Sistemler
=> Amstrad
===> Amstrad - Genel
===> Amstrad - Yazılım
===> Amstrad - Donanım
===> Amstrad - Yayınlar
===> Amstrad - Emulasyon
=> Apple
===> Apple - Genel
===> Apple - Yazılım
===> Apple - Donanım
===> Apple - Emulasyon
=> Atari
===> Atari - Genel
===> Atari - Yazılım
===> Atari - Donanım
===> Atari - Emulasyon
=> MSX Uyumlular
===> MSX - Genel
===> MSX - Yazılım
===> MSX - Donanım
===> MSX - Emulasyon
=> Oric
===> Oric - Genel
===> Oric - Donanım
===> Oric - Yazılım
===> Oric - Emulasyon
=> Sinclair
===> Sinclair - Genel
===> Sinclair - Yazılım
===> Sinclair - Donanım
===> Sinclair - Emulasyon
=> Diğer Bilgisayarlar
-----------------------------
Arcade Sistemler ve Oyun Konsolları
-----------------------------
=> Arcade Sistemler
=> Oyun Konsolları