|
AmigaMania
|
 |
« : Ocak 08, 2015, 09:58:10 ÖÖ » |
|
Malumunuz forum ahalisi ben ve Amiga 1200 ile wifi bağlantı sorunu "yılan hikayesine" uzun süredir şahit. Şafak'ın aracılığıyla bir Amiga Mobile A600/A1200 11Mbit wifi kart aldım. Onunla da bağlantı sağlayamayınca elimdeki 3com EtherLink III kart için RJ45 dongle buldum. İşte çıldırtan hikaye buradan sonra başlıyor.
ADSL modem ile Amiga'yı birbirine bağladım. Buraya kadar sorun yok. Makine kartı görüyor. Kartın kablosunda yer alan bağlantı ışığı yeşil yanıyor. İlk denemeyi AmiTCP 3.02b ile denedim. CardPatch, CardReset C: klasöründe var ve Startup-Sequence'deki komutlandırmalarını da yaptım. AmiTCP'de kartı 3c589.device diyerek tanıtıp makinenin IP'sini 192.168.2.15 olarak statik verdim. Netmask 255.255.255.0 ve ADSL modemin getaway adresi olan 192.168.2.1'i de girdikten sonra AmiTCP'nin startnet dosyasını editleyerek gerekli düzeltmeleri yaptım. Sonuç: Amiga ile modem bir türlü konuşmuyor ne kin varmış aralarında be kardeşim. Sonra geçtim MiamiDX'e onda da gerekli düzenlemeleri MiamiInet aracılığıyla yukarıdakilere benzer şekilde yaptım. Miami'nin kartı ve modemi kendisi keşfetmesi gerekiyor ama garip konuşamama sorunu buradada baş gösterdi ve değerleri elle girmek durumunda kaldım. Sonra MiamiDX ve Online+Gui komutuyla bağlanmayı denedim. Sonuç yine hüsran. Denemediğim zımbırtı kalmasın diye Genesis.... Sonuç: hüsran.
Modem çalışıyor, kart sağlam, kablo sağlam, PCMCIA portum sağlam. Amiga sağlam. Classic WB 3.9 kurulu. Card. library, 3c589 driver kurulu. Burada ve yabancı forumlarda anlatılan her şeyi denedim. Çıldırmadan önce son umut belki atladığım birşey vardır diye soruyorum. Yardım lütfen...
|
|
|
|
|
Logged
|
C= Commodore Amiga 4000D/060 RTG C= Commodore A1200/060 
|
|
|
|
Alpyre
|
 |
« Yanıtla #1 : Ocak 08, 2015, 11:16:50 ÖÖ » |
|
3com EtherLink III kartın serisi hangisi? 3c589A mı yoksa?
|
|
|
|
|
Logged
|
Alper
|
|
|
|
AmigaMania
|
 |
« Yanıtla #2 : Ocak 08, 2015, 11:26:27 ÖÖ » |
|
3c589D olması lazım iki tane var birinin dongle'ı arızalı eve gittiğimde tam seri numarasını yazarım.
|
|
|
|
|
Logged
|
C= Commodore Amiga 4000D/060 RTG C= Commodore A1200/060 
|
|
|
|
Gökçe Bozkurt
|
 |
« Yanıtla #3 : Ocak 08, 2015, 11:35:31 ÖÖ » |
|
kedidir kedi
|
|
|
|
|
Logged
|
A4000|FastlaneZ3|RetinaZ3|Tandem Ide|CF  A2000|G-Force 040/33|Cybervision64-3D|A2000|Mobo|GVP HX-2000-II|Supra 8Mb A2000|Mobo|8Up!6Mb A1200|PPC 040/25/200|Mediator Sx|Vodoo4500|256MbA1200|Hawk 8Mb|CF A1200|Mobo|Elbox 4Mb A600|ACA030|Indivision ECS|A604|CF A600|Mobo|A
|
|
|
|
AmigaMania
|
 |
« Yanıtla #4 : Ocak 08, 2015, 11:38:21 ÖÖ » |
|
kedidir kedi

|
|
|
|
|
Logged
|
C= Commodore Amiga 4000D/060 RTG C= Commodore A1200/060 
|
|
|
|
wolfiem
|
 |
« Yanıtla #5 : Ocak 08, 2015, 11:59:49 ÖÖ » |
|
Ethernet kartı ile henüz denemem olmadı ancak WiFi bende sorunsuz çalışıyor. PCMCIA kart olarak Proxim Orinoco Gold 8240-WD ve NetGear MA401 kullanıyorum. AmiTCP ile olan denemelerimde başarılı olamamıştım ancak MiamiDX ile ikiside gayet düzgün çalışıyor. WPA için firmware atma işine henüz girişmedim. O nedenle, Amiga'lara özel WEP ile çalışan bir access point kurdum. Ağa bağlanacağım zaman onu açıyorum, işim bitince de kapatıyorum. Kabloyla uğraşmamak için MiamiDX kullanarak WiFi üzerinden bağlantı kurmanı tavsiye ederim. Bende sorunsuz oldu herşey. Kurulum yaparken alttaki yazılardan faydalandım. http://www.commodore.gen.tr/forum/index.php?topic=4647.15http://eab.abime.net/showthread.php?t=52235
|
|
|
|
|
Logged
|
Commodore & Amiga & Amstrad & Retro Macintosh Fan k2.bbs.tr - Çok yakında!
|
|
|
|
AmigaMania
|
 |
« Yanıtla #6 : Ocak 08, 2015, 12:01:39 ÖS » |
|
Ethernet kartı ile henüz denemem olmadı ancak WiFi bende sorunsuz çalışıyor. PCMCIA kart olarak Proxim Orinoco Gold 8240-WD ve NetGear MA401 kullanıyorum. AmiTCP ile olan denemelerimde başarılı olamamıştım ancak MiamiDX ile ikiside gayet düzgün çalışıyor. WPA için firmware atma işine henüz girişmedim. O nedenle, Amiga'lara özel WEP ile çalışan bir access point kurdum. Ağa bağlanacağım zaman onu açıyorum, işim bitince de kapatıyorum. Kabloyla uğraşmamak için MiamiDX kullanarak WiFi üzerinden bağlantı kurmanı tavsiye ederim. Bende sorunsuz oldu herşey. Kurulum yaparken alttaki yazılardan faydalandım. http://www.commodore.gen.tr/forum/index.php?topic=4647.15http://eab.abime.net/showthread.php?t=52235Bunu da tekrar deneyeceğim kimbilir kaçıncı denemem olacak ama 
|
|
|
|
|
Logged
|
C= Commodore Amiga 4000D/060 RTG C= Commodore A1200/060 
|
|
|
|
wolfiem
|
 |
« Yanıtla #7 : Ocak 08, 2015, 12:28:31 ÖS » |
|
AmiTCP beni iki gün uğraştırmıştı. (Neden inat ettim onu da bilmiyorum gerçi  ) Ama MiamiDX ile kurulum 15 dk falan sürdü. Hatta o kadar kısa sürede olunca ilk başta çalıştığına bile inanamadım 
|
|
|
|
|
Logged
|
Commodore & Amiga & Amstrad & Retro Macintosh Fan k2.bbs.tr - Çok yakında!
|
|
|
|
AmigaMania
|
 |
« Yanıtla #8 : Ocak 08, 2015, 12:33:43 ÖS » |
|
AmiTCP beni iki gün uğraştırmıştı. (Neden inat ettim onu da bilmiyorum gerçi  ) Ama MiamiDX ile kurulum 15 dk falan sürdü. Hatta o kadar kısa sürede olunca ilk başta çalıştığına bile inanamadım  MaimiDX'in kurulum sırasında yaptığı bağlantı testini bi türlü geçemedim. Ne kabloluda ne kablosuzda ne IP, ne DHCP ne de başka bir bağlantı buluyor. Herşeyi elle girmek durumunda kalıyorum. İki tane ADSL modemim var, ikisiylede denedim ama sonuç hep hüsran.
|
|
|
|
|
Logged
|
C= Commodore Amiga 4000D/060 RTG C= Commodore A1200/060 
|
|
|
|
|
|
wolfiem
|
 |
« Yanıtla #10 : Ocak 08, 2015, 12:41:09 ÖS » |
|
Modemler WPA/WPA2 çalışıyorlarsa bağlanmaması normal. WEP veya şifresiz olarak ayarlayıp öyle denemek lazım.
Şu komutu yazmayı da atlamamak lazım:
C:SetPrism2Defaults SSID kullanılanSSID KEY bağlantıŞifresi
WEP değilse bağlantıŞifresi boş olacak
|
|
|
|
|
Logged
|
Commodore & Amiga & Amstrad & Retro Macintosh Fan k2.bbs.tr - Çok yakında!
|
|
|
|
AmigaMania
|
 |
« Yanıtla #11 : Ocak 08, 2015, 12:44:07 ÖS » |
|
Modemler WPA/WPA2 çalışıyorlarsa bağlanmaması normal. WEP veya şifresiz olarak ayarlayıp öyle denemek lazım.
Şu komutu yazmayı da atlamamak lazım:
C:SetPrism2Defaults SSID kullanılanSSID KEY bağlantıŞifresi
WEP değilse bağlantıŞifresi boş olacak
Modem ayarlarını WEP yapıp öyle de denedim. C:SetPrism2Defaults SSID xxxx KEY xxxxx komutunu SS'e girdigimde ise boot hatası alıyorum. Komutu tanımıyor shell
|
|
|
|
|
Logged
|
C= Commodore Amiga 4000D/060 RTG C= Commodore A1200/060 
|
|
|
|
AmigaMania
|
 |
« Yanıtla #12 : Ocak 08, 2015, 12:48:28 ÖS » |
|
Son çare o olacak ama önce eldeki ihtimalleri bir sıfırlayayım. Akım b...m derken evde 2 adet Wifi 2 adet kablolu PCMCIA kart oldu e tabi cüzdan biraz aşındı :S
|
|
|
|
|
Logged
|
C= Commodore Amiga 4000D/060 RTG C= Commodore A1200/060 
|
|
|
|
wolfiem
|
 |
« Yanıtla #13 : Ocak 08, 2015, 12:53:16 ÖS » |
|
Kartlardan biri Linksys wpc11'di sanırım. Diğerinin markası modeli ne idi?
|
|
|
|
|
Logged
|
Commodore & Amiga & Amstrad & Retro Macintosh Fan k2.bbs.tr - Çok yakında!
|
|
|
|
AmigaMania
|
 |
« Yanıtla #14 : Ocak 08, 2015, 12:56:38 ÖS » |
|
Kartlardan biri Linksys wpc11'di sanırım. Diğerinin markası modeli ne idi?
Diğeri Agere sanırım ama üzerinde Amiga Mobile (A600/A1200) 11mbit wifi kart yazıyor. O da prism2.device destekli. Prism2 sürücüsünün iki versiyonuyla da denedim aminetteki. İkinci versiyon WPA/WPA2 de destekliyor
|
|
|
|
|
Logged
|
C= Commodore Amiga 4000D/060 RTG C= Commodore A1200/060 
|
|
|
|