Arkadaşlar konuya az biraz açıklık getireyim de bundan sonrası için referans olsun. Sega Mega Tech arcade kartımı tamir edebilmek için Sega Mega Drive elektronik devre kartı tasarım ve revisyonlarını oldukça araştırmıştım bir deönem

Şimdi...
Soru 1: Cihaz klon mu?
Hem Evet hem Hayır.
Soru 2: Nereden anladınız? Çipin üzerinde SEGA yazmıyormu? Neden klon olsun ki?
Birinci soruya hem evet hem hayır dememin sebebi bu cihaz klon ancak orijinal Sega 315-5960 ASIC çipi kullanılmış. Bu çip geç dönem Sega Mega Drive 2'lerde kullanılan Sega'nın maliyet düşürmek için MD komponentleri birleştire birleştire en sonunda tek bu çipin içinde toplaması (Bu son çip değil MD3'lerde bir seri daha var). Bu çipin içinde Motorola 68000 ve Zliog Z80 işlemcileri de var.
Çip orijinal sega ancak PCB (devre kartı) Sega değil. Nereden anlıyoruz?
1) Model 2 lerde VA-7 diye bir revziyon yok. Üreten her kimse kaliteli bir PCB üretmiş, evet, ancak Sega değil üreticisi
2) Sega üretimlerde PCB üzerinde mutlaka SEGA logosu olur. Bunda yok.
3) Sega hiçbir zaman çiplerin model/kod numarasını üzerinden zımparalayarak okunmaz hale getirmez (IC7 ve IC2'ye bakın)
Kaliteli bir PCB imalatı. Daha dandiklerini de gördüm ancak bu iyi. Muhtemel Sega'dan lisansı bitmiş bir üreticinin elindeki son malları bir araya getirip ürettiği/ürettirdiği bir cihaz...