Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.trCommodoreCommodore YazılımC64 için waw formatında oyun bulabilir miyim?
Sayfa: 1 [2] 3   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: C64 için waw formatında oyun bulabilir miyim?  (Okunma Sayısı 24825 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
anl14
Üye
**
Mesaj Sayısı: 39


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #15 : Mayıs 30, 2015, 00:39:29 ÖÖ »

Wolfiem sağolsun oyunları indrebileceğim bi link gönderdi ordan oyunları indirdim pc nin jack ından kaset adaptörü kullanarak  bi sistem kurmaya çalıştım  youtube da böyle bi sistem gördüm ama yaptığım bir hata varmı tam bilemiyorum
Logged
anl14
Üye
**
Mesaj Sayısı: 39


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #16 : Mayıs 30, 2015, 00:50:08 ÖÖ »

oyunlar mp3 formatında bu arada
Logged
i_r_on
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.873



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #17 : Mayıs 30, 2015, 00:54:44 ÖÖ »

Mp3 adaptörlerinde de bildiğim kadarıyla kafa ayarı yapmak gerekiyor. Elindeki dataseti kontrol et, belki kafa ayar ledi takilmis bir dataset olabilir. Bu mod yapilmissa Normalde save ederken yanan kirmizi led kafa ayari duzgun oldugunda en parlak hali ile yanar. Bu mod yoksa kafa ayar programini da edinmen lazim.

Edit: mp3 olmasinda bir sikinti yok bildigim kadariyla. Mp3 ile kirpilacak yuksek frekansli bir sinyal kullanilmiyor c64 teyp arabiriminde. (Oyunlari o formatta dagitmazlardi zaten sorun olsa)
« Son Düzenleme: Mayıs 30, 2015, 00:56:41 ÖÖ Gönderen: i_r_on » Logged

Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <I.R.on - 2001>

twitter | blog
anl14
Üye
**
Mesaj Sayısı: 39


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #18 : Mayıs 30, 2015, 00:56:01 ÖÖ »

o mod yok maalesef kafa ayar programını nerden temin edebilirim
Logged
i_r_on
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.873



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #19 : Mayıs 30, 2015, 01:10:17 ÖÖ »

Aşağıdaki sayfada tap formatında mevcut. (Azimuth diye aratman lazım. hotlink engeli var. Birden fazla var.)
http://www.cbm8bit.com/

Audiotap programına ihtiyacın olacak. O da aşağıdaki linkte

http://wav-prg.sourceforge.net/audiotap.html

ps: Audiotap programı ile bir tanesini wav'a çevirdim senin için. Daha önce kullandığım bir program değil bu. Audiotap programını indirirsen daha fazla deneme şansın olur.





* Azimuth.zip (488.25 KB - Yükleme: 270 kez.)
« Son Düzenleme: Mayıs 30, 2015, 01:26:58 ÖÖ Gönderen: i_r_on » Logged

Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <I.R.on - 2001>

twitter | blog
barone
Üye
***
Mesaj Sayısı: 122



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #20 : Mayıs 30, 2015, 01:20:30 ÖÖ »

Aşağıdaki sayfada tap formatında mevcut. (Azimuth diye başlayan)
http://www.cbm8bit.com/8bit/commodore/server/C64%20Originals/browse/Tapes/!

Audiotap programına ihtiyacın olacak. O da aşağıdaki linkte

http://wav-prg.sourceforge.net/audiotap.html

Üstad, arkadaşımız elindeki sistemle oyunu yükleyemediğine göre kafa ayar programını nasıl yükleyecek? O program dataset üzerinde farklı dinamiklerle mi çalışıyor?
Logged
i_r_on
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.873



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #21 : Mayıs 30, 2015, 01:32:35 ÖÖ »

Üstad, arkadaşımız elindeki sistemle oyunu yükleyemediğine göre kafa ayar programını nasıl yükleyecek? O program dataset üzerinde farklı dinamiklerle mi çalışıyor?

Dataset'e düşük frekanslı sinyal beslendiğinde kafa ayar problemi yaşanma ihtimali düşüktür (yok değildir tabii, ayar hepten aykırı da olabilir). Bu kafa ayar programları da özellikle turbolu  olmuyor bildiğim kadarıyla. Turbosuz demek, düşük transfer hızı demek. Düşük transfer hızı = düşük frekanslı sinyal. (Basit olsun diye böyle diyorum, istisna vardır elbette)

turbolu olan programla turbosuz olan kafa ayar programında bile farklı gözükür. Ne bileyim doğrudan basic'ten save ettiklerimiz aman aman ayar gerektirmiyordu diye hatırlıyorum. Ve yine kafa ayar programları da. Tabii delicesine vida ile oynanmış ve kafa sapıttırılmışsa bunlar da yüklenmez.

Arkadaş bir şansını denesin dedim.
Logged

Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <I.R.on - 2001>

twitter | blog
i_r_on
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.873



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #22 : Mayıs 30, 2015, 01:47:41 ÖÖ »

Buyur bir tane daha wav'a çevrilmiş tap, ekte.

* Azimuth3000.zip (369.96 KB - Yükleme: 276 kez.)
Logged

Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <I.R.on - 2001>

twitter | blog
i_r_on
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.873



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #23 : Mayıs 30, 2015, 02:14:22 ÖÖ »

Bu arada eski konuları okurken dikkat ettim de. Şurada yazdığım konulardan da muzdarip olma ihtimalin var. Onları da bir kontrol et. Sorun kafa ayarı ile alakası olmaya dabilir. Basitçe pc yerine bir mp3 player kullanmayı da deneyebilirsin mesela.

http://www.commodore.gen.tr/forum/index.php?topic=3893.msg103276#msg103276
Logged

Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <I.R.on - 2001>

twitter | blog
anl14
Üye
**
Mesaj Sayısı: 39


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #24 : Mayıs 30, 2015, 02:47:43 ÖÖ »

çok teşşekür ederim dediklerinizi denemeye çalışacam
Logged
g 600
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 618



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #25 : Mayıs 30, 2015, 10:17:21 ÖÖ »

yükleme için zx spectrumda mp3 yada wav kullanmak sorun olmasa da, commodore 64 için wav formatını kullanmak gerekiyor. mp3 sorun çıkarabiliyor, kendi tecrübelerimden biliyorum 
Logged
i_r_on
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.873



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #26 : Mayıs 30, 2015, 12:30:42 ÖS »

yükleme için zx spectrumda mp3 yada wav kullanmak sorun olmasa da, commodore 64 için wav formatını kullanmak gerekiyor. mp3 sorun çıkarabiliyor, kendi tecrübelerimden biliyorum 

Ben mp3 denemedim hiç ancak yaygın bir şekilde kullanıldığını görüyoruz netten. Burada da bazı arkadaşlar deneyimlemiş. Tam olarak sorun nereden kaynaklaniyor? Sinyalin mp3'e orjinaline uygun aktarilamamasi mi? Mp3'ün sese eklediği artifactlar mi?

Mp3 çevriminde 16khz üzeri müzikal olmadığı düşünülen ve çoğu insan tarafından zaten uyulamayan yüksek frekanslı içerik uçuruluyor.

Hani ana frekansı 16khz üzeri bir pulse sinyali  içeren bir turbo varsa evet mp3 ile yüklenemez. Peki böyle bir turbo var mı? Kare dalganın bile birebir yeniden üretilmesi gerekilmiyor aslında. Audiotap programında görmüşsünüzdür ses sinyalini üçgen yahut sinüs dalga ile de üretip c64'e yükletmek mümkün. C64 sinyalin şeklinden çok 0-5v arası geçişlere bakıyor çünkü.

c64 tape sinyalinin mp3 icin çantada keklik olması lazım. Frekans domain'inde çalıştığı için bu kadar kısıtlı sayıda harmonik içeren bir sinyali gerçeğine yakın sıkıştırabiliyor olması lazım.

Bakayım bir kac turbolu tap dosyasini once wav sonra mp3 sonra tekrar wav yapip çıkan iki wav dosyasını kıyaslayalım.

Logged

Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <I.R.on - 2001>

twitter | blog
g 600
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 618



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #27 : Mayıs 30, 2015, 13:01:06 ÖS »

http://www.commodore.gen.tr/forum/index.php?topic=3893.0

sayfanın alt kısmında Metallic arkadaşımızın mp3 ile yükleme incelemesi ve tavsiye ettiği mp3'e çevirme progrmı var
Logged
i_r_on
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.873



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #28 : Mayıs 30, 2015, 13:35:15 ÖS »

Eve gittiğimde vakit bulabilirsem daha detaylı bir inceleme yapayım bakayım. Fraunhofer'in codec'ini bulup onunla da bir kaç deneme yapmak lazım.
Logged

Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <I.R.on - 2001>

twitter | blog
wizofwor
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 4.785


Gosub ile gidilen yerden goto ile dönen adam


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #29 : Mayıs 30, 2015, 13:40:17 ÖS »

Eğer Android cihazınız varsa tapDancer'ı da deneyebilirsinz. Bu uygulama doğrudan tap dosyasını çalıyor.

Logged

Sayfa: 1 [2] 3   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: