Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.trArcade Sistemler ve Oyun KonsollarıArcade Sistemler (Moderatör: yavuzg)NEO-GEO MVS Mini Bartop Kabin Projesi
Sayfa: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 19   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: NEO-GEO MVS Mini Bartop Kabin Projesi  (Okunma Sayısı 272430 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
eins
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.816


A.K.A. deliMawi


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #165 : Ağustos 11, 2016, 09:45:45 ÖÖ »

@joker_ hani belki, delimawi' ye, "Kabinden sonra da, bi pinball yaparsın." demişsindir. Bi hafızayı zorlasan Kahkaha

Pinball yapmayı çok istiyorum. Özellikle elektronik ve elektrik tasarımı ve kablolaması beni cezbediyor. Ama mekanik işçilik kısmında kendime güvenemiyorum. Çok aceleciyim, muhtemelen batırırım... Belki emeklilikle daha da durulunca yaparım... Kahkaha
Logged

Doberman ♦ megaOne ♦ HDMI-64 ♦ HDMI-520 ♦ NewSchool
Cengiz Demir
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 3.829



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #166 : Ağustos 11, 2016, 13:08:24 ÖS »

Ben de bir projeyi daha takibe alır. Keyfile izlerdik diyordum.
Bu hızla giderseniz, emekliliğe kalmaz sanırım o proje


Pinball yapmayı çok istiyorum. Özellikle elektronik ve elektrik tasarımı ve kablolaması beni cezbediyor. Ama mekanik işçilik kısmında kendime güvenemiyorum. Çok aceleciyim, muhtemelen batırırım... Belki emeklilikle daha da durulunca yaparım... Kahkaha
Logged

eins
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.816


A.K.A. deliMawi


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #167 : Ağustos 12, 2016, 19:05:22 ÖS »

Bugün bu arkadaşa dokunmayacaktım ama sabah bir arkadaşla konuşurken aklım gene kaydı. Biraz birşeyler daha yaptım.

Önceki günlerde boya işlerini bitirmiştim. Su zımparası harika birşeymiş. Neredeyse piano black olacaktı bir kaç kat daha devam etseyim, zımpara sonrası inanılmaz pürüzsüz oluyor yüzey. İnsanın daha da zımparalayası geliyor resmen.

Neyse, şimdi eksik kalan konu, yeniden yapacak olduğum panel vardı. Aynı yöntemle autocad ile çizdim, oydum, kestim.

Arka yüzü:


Ön yüzü:


Parçada hafif bir çizik varmış ama sorun değil, zaten üzerine sticker kaplanacak.

Kıvırınca böyle birşey oldu:




Şimdi alt destek ahşabını halledeceğiz. Ama elimde çam plakalardan kalmadı. Tam ölçüye göre yetecek kadar almışım. Mecburen elde olan başka bir ahşaptan yaptım. Hangi ağaç bilmiyorum ama çama göre çok daha sıkı.



Bu arada farkettiyseniz eski panele göre biraz değişiklik yaptım. Öndeki deliğe jeton butonu takılacak. Bu arada başka bir detay, oyun seçme için 4 tane buton koymaktan uzun süre önce vazgeçtim. Göreceğiniz üzere tek bir delik var LCD nin yanında. Buraya bir rotary encoedr gelecek. Oyun seçmek için sağa sola çevirip, başlatmak için encoder üzerine tıklayacağız. Böylesi daha retro yada elegant geldi bana...

Neyse devam edelim. Joystick'i yerleştirip vidalıyoruz.



Bu arada önce kompozit levhayı sonra destek ahşabını ayrı ayrı yerleştirip test ediyoruz. Fena değil, sorun yok gibi...





Şimdi artık ahşap ile levha birlikte butonlar sayesinde vidalanabilir. Gerçi sticker gelince tekrar sökülecek ama olsun, nasıl göründüğünü görmek lazım.



Bu aşamada bazı ufak tefek problemler yaşadım ama hepsi halloldu. Buton deliklerini tam ölçüde açmışım, butonlar girerken sıkıntı çıkardı. Biraz traşladım. Kompozit levhanın monitör çerçevesi altına gelen kısmını gereğinden uzun yapmışım, burayı da 3mm dekupajla kestim vb...

Neyse son durum bu...




Artık bu proje finale yaklaşsa iyi olacak. Bu kadar uzun süren işler beni geriyor... Kahkaha
 
Logged

Doberman ♦ megaOne ♦ HDMI-64 ♦ HDMI-520 ♦ NewSchool
evreno
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.264



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #168 : Ağustos 12, 2016, 19:41:08 ÖS »

damalı bayrak görünmüş
finish e son metreler
Logged
yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.894



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #169 : Ağustos 12, 2016, 22:42:22 ÖS »

Boya ve kontrol panel harika olmuş.
Logged

Simon (Özay Turay)
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 7.756


Commodore Forever


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #170 : Ağustos 12, 2016, 22:49:16 ÖS »

Süper gidiyor, şu halde bile içini tamamlasan gideri var. Kahkaha
Logged

https://retrodergi.com - https://e-turay.com - https://karizmawow.e-turay.com

Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PS Vita, Nintendo 3DS, Nintendo 2DS
eins
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.816


A.K.A. deliMawi


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #171 : Ağustos 12, 2016, 22:55:30 ÖS »

Teşekkürler, dediğim gibi yanları kaplamayacak olsam iki kat daha zımpara + boya yapasım vardı. Her zımparadan sonra öyle bir kaymak gibi oluyor ki yüzey.

Yarın sabah dijitalciye uğrayacağım. Görselleri hazırladım. Malesef şöle bir sıkıntı var. Elimde vektör çizim yapacak bir program yok, kaçak program kullanmayı da pek tercih etmiyorum.

Tüm görselleri photoshop ile çok yüksek çözünürlüklü tiff olarak hazırladım. 1200 DPI.

Vektör kadar iyi sonuç almayacağımı biliyorum ama deneyeceğim bakalım, sonuçları paylaşırım.

İlk görsel marquee:



Işıklandırma sadece beyaz olan kısımda görünecek. Yani beklentim bu yönde. Çünkü kırmızı bölüm de yarı transparan olursa iç çıtaların gölgesi çıkacak. Şimdi elimdeki çizim raster, vektör olmadan bu çizimi folyo kesim yapamayacak, nasıl olacak bilmiyorum. Sahibi arkadaşım, danışacağım bakalım ne önerecek. Acaba elinde rasterden vektöre alabilecek bir yazılım var mıdır folyo kesim için...

İkinci görsel kontrol paneli:



Burada böyle bir dert yok zira tamamı sticker üzeri dijital baskı olacak. Burada da danışacağım konu, sticker basıldıktan sonra üzerine acaba selefon vb kaplama yapabiliyor mu? Zira bu görsel ellere devamlı temas edecek, zamanla yıpranır mı? Üzerine ince plaksi atmak istemiyorum çünkü panelin alt kısmı eğimli, burada pleksi çıkıntı yaparsa eli rahatsız edecek.

Son görseller yan paneller:



Evet burada gene dayanamadım, metal slug adamını yapıştırdım. Ama bunun artworksüz hali de hazırda var. Belki ikisini de bastırırım. Emin değilim hala.

Çıktı kalitelerini çok merak ediyorum, bakalım nasıl olacaklar?
Logged

Doberman ♦ megaOne ♦ HDMI-64 ♦ HDMI-520 ♦ NewSchool
yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.894



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #172 : Ağustos 13, 2016, 00:29:47 ÖÖ »

Vektör konusunda uzman olmana gerek kalmayacak bedava bir yazılım var: Microsoft Expression Design

Ben onu kullanıyorum. Hatta istersen elimdeki *.design dosyalarını göndereyim sana. Tüm NeoGeo logoları ve kontrol panel (tabii ki benimki iki kişilik olan) vektör olarak var elimde.

Dosyayı acrobat PDF olarak export ediyorsun (ki içi hala vector kalıyor) sonra baskıcı onu açıp istediğini yapıyor. Ben kabini kırmızıya boyayıp sadece logoları lazerle beyaz folyodan kestirmiştirmiştim mesela...

Folyoyu koruma konusuna gelirsek;

a) dış mekan solvent baskı yaptırırsan (UV baskı da deniyor) güneş ışığına karşı dayanıklı bir kaplama olur. Normal baskı alırsan 1 sene sonra kabinin solar haberin olsun. solvent baskı elle kullanıma dayanıklı (2 senedir ne bir solma ne de silinme oldu benim kabinlerde - bir de üstüne taşınma atlattılar )

b) normal baskı alıp, kapladıktan sonra tüm kabini mat veya parlak (tercih senin) akrilik clear coat sprey ile boyayabilirsin (burada olsan komresör ile 2K oto clear atardık benim garajda). Bu vernik darbeye de dayanıklı.

c) baskıcıda varsa folyo üzeri selefon kaplama düzeneği olabilir (herkesde olmayabiliyor)
Logged

evreno
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.264



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #173 : Ağustos 13, 2016, 11:21:21 ÖÖ »

Panelin tasarımı çok güzel olmuş eline sağlık
Logged
LW3D
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 11.418


Günü Kurtaran Avam Hiooargggh :)


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #174 : Ağustos 13, 2016, 11:47:20 ÖÖ »

Hafiften cesaretlenip yapabilirmiyim diyen adamıda korkutursunuz... Solvent baskılar, 2K oto clear şifreli mesaj mı atıyorsunuz, bizi mi yiyorsunuz

Şaka maka son hali görmek için sabırsızlanıyorum... Efsane çalışma olacak...Nazar değmesin... Tiz zamanda DeliMawi'yi ziyarete gidiyoruz... Birinç...
Logged

Heroman
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.270



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #175 : Ağustos 13, 2016, 12:27:37 ÖS »

çok güzel görünüyor deli maviii...
Logged
i_r_on
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.873



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #176 : Ağustos 13, 2016, 14:13:29 ÖS »

Çok şık görünüyor, eline sağlık
Logged

Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <I.R.on - 2001>

twitter | blog
Selim7
Üye
****
Mesaj Sayısı: 264



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #177 : Ağustos 13, 2016, 15:42:32 ÖS »

  Oyun seçmek için Oled koyman bence çok şık olmuş İlker abi. Oraya da mini bir kontroler mi takacaksın acaba? Sanırım kaçırdım.. 
Logged

eins
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.816


A.K.A. deliMawi


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #178 : Ağustos 13, 2016, 16:06:54 ÖS »

Digital Baskı Fiyaskosu

Bu arada baktım da bu proje üzerinde aktif harcadığım 18. gün olmuş. Neyse, dün dediğim üzere bu sabah digitalci arkadaşın yolunu tuttum. Bizimkisinin acil bir işi çıkmış, pazartesi gelmemi rica etti. Pazartesi de hayatta Kadıköy'e bir daha inemem. Neyse gelmişken başka bir yere girip bastırayım dedim ve girdim.

Şimdi fiyasko diyorum, aslında gideri olacak kadar işimi hallettim. Ama bir kaç konuda olaylar beklediğimden çok farklı gelişti.

Öncelikle marquee alanı için folyo kesim yaptırmam gerekiyordu ama onu başka bir yerde yaptırmamı söylediler, ellerinde yokmuş makina. Tamam dedik.

İkinci konu benim 1200 DPI'da hazırladığım görselleri adam gözlerimin önünde makinaya gönderirken 120, evet yüzyirmi DPI a düşürdü. Hoop moop dedim ama adam makinanın zaten 120 DPI üzerinde gönderilse bile aynı kalitede basacağını söyledi. Konuda detaylı bilgim olmadığı ve makinayı tanımadığım için itiraz edemedim. Ama sonuçta alacağım görselin beklediğim kalitede olmayacağını bu noktada hissettim.

Son olarak yavuzg nin söylediği gibi solvent boya olmasını istedim, adam zaten solvent baskı yaptığını söyledi. Ama sonra sohbet esnasında farkettim ki aslında iki değil üç çeşit boya varmış. Normal boya, solvent boya ve UV boya. Neyse anlaşılan elimdeki görseller solacak... Adam dış mekan solvent boya solmaz dedi ama UV olsa idi hiç bir şey olmazdı dedi. Tabi tahmin edeceğiniz üzere adamın elinde UV baskı makinası yoktu...

Neyse görselleri dizdik, köşede boş ver kalınca sadece denemek için marquee logosunu da eklettim. Baskıdan bir görünüm:



Şimdi son fiyasko da kırmızı rengin tonunda. Burada farkettiniz mi bilmiyorum, bu beklediğim hafif turuncumtrak NEO GEO kırmızısı değil. Şimdi bu konunun da hikayesi şu. Ben forumlarda araştırırken, NEO GEO kırmızısının yabancı bir boya markanın "Red Sea" kod adlı rengi olduğunu okudum. Bu rengi araştırıp CMYK kodunu buldum. Tasarımları da bire bir bu CMYK kodu ile yapıp, görselleri bile RGB değil CMYK olarak hazırladım. Ama bu renk beklediğimden daha kırmızı. Şimdi burada hata nerede oldu bilmiyorum. Makina kalibrasyonu mu, rengin orjinal rengin Red Sea olmaması mı, yoksa beklentimin yanlış olması mı bunu araştıracağım.

Neyse herşeye rağmen çok bir para vermediğim ve görsellerin yeniden uygulanabilir olması sebebi ile ofise dönüp işe eldeki malzeme ile devam etme kararı alıyorum.

Eldeki malzeme:



Kalite beklediğim gibi çok yüksek değil:




SNK yazısının N harfine bakın. Bir tarafı net, diğer tarafı bulanık. Her tarafı net olan kısım kadar olsa bile memnun olabilirdim.



Neyse devam ediyorum, moral bozmak yok...

Kontrol paneli görselini kesip çıkartıyorum. Şimdi bunun kenarlarına ben her yönden 1cm fazla pay bırakmıştım. Nasıl olacak ta delikleri tam hizlayacağım acaba?



Ha bu arada adam bunu uygulayabilecek misin sen diye sordu. Kredi kartı vb ile hallederim dedim. Elime bunu tutuşturdu, bir de adı varmış ama unuttum. Neyse önemli alet bundan edinmek lazım... Kahkaha



Nerede kalmıştık, evet, çarpraz köşelerde bulunan birer buton deliğini önce neşter tipinde olan maket bıçağı ile kesip çıkarttım. Bu bölgelere ait delikleri hizalayıp yavaş yavaş uygulamaya başladım.

Bu malzeme ilginçmiş. Öncelikle esnek, çekiştirince bir miktar uzuyor. Acaip kokuyor, gözlerim yandı, sanırım solvent henüz tam uçmadı. altında hava kalırsa çok kötü baloncuk oluşuyor. Çok yavaş uygulamak gerekiyor, ya da acemilikten. Bittikten sonra gene de baloncuk kalırsa ufak tefek, neşter ile balon patlatır gibi bir noktaya dokunuş yapıp sıvazlayınca baloncuk gidiyor.

Yaklaşık 30dk uğraştırktan sonra panel hazır. Panelin kıvrımlı yeri uğraştırdı. Spatula gibi olan alet orada pek yararlı olmadı, parmak mehareti ile hallettim.



Çok hafif kaydırmışım, ama dediğim gibi gideri var. Kaplanıp butonlar falan takılınca marolim biraz yerine geldi.





Kabaca kabine yerleştirip bakıyoruz. Eh hiç de fena olmadı. Kabin ortaya çıkıyor artık.



Hızmı alamayıp devam ediyorum. Önce kabini yatırıyoruz, sonra son bir kez hafif hafif su zımparası ile elime hiç pürüz gelmeyecek şekilde bir geçiyorum. İyice temizleyip, yan panellerden birini sıvıyorum.



Burada yavuzg nin tavsiye ettiği gibi köşeleri gerdirip, fazlalık stickeri kanal vuyalarına kadar kıvırıp maket bıçağı ile kestim. T-Mould gelince güzel olacak.

Başlamışken devam edelim. Uygun ölçüde bir pleksi kesiyoruz.



Kaplamayı yapıyoruz. Açıkçası bu tamamen deneysel, bu folyonun ışığı geçirip geçirmeyeceğini bile bilmiyorum. Ve evet, biraz yamuk oldu.



Hemen deniyoruz. LED ler kapalı iken bu şekilde:



Işıklar kapalı iken gideri yok değil. Ama buna L çıta istiyor. Elimde bir miktar vardı, belki çıta kaplar bu şekilde kullanırım.

Işıklar yanınca durum bu:



Beklediğim gibi iç çıtalar gölge yaptı. Işık geçirgenliği fena değil aslında. Ama eminim ki folyo kesim olsa çok daha iyi olacaktı. Buna üst ve alt kısıma dediğim gibi çıta takıp bakacağım. Kurtarırsa bu şekilde bırakabilirim şimdilik.

Artık cidden bu kabini bitirmem lazım...

Şimdi sırada diğer yüzün sıvaması var. Görüşmek üzere...
Logged

Doberman ♦ megaOne ♦ HDMI-64 ♦ HDMI-520 ♦ NewSchool
eins
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.816


A.K.A. deliMawi


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #179 : Ağustos 13, 2016, 16:18:39 ÖS »

Vektör konusunda uzman olmana gerek kalmayacak bedava bir yazılım var: Microsoft Expression Design

Bunu hemen inceleyeceğim. Çok nadir de olsa vektör çizim yapma ihtiyacım oluyor.

Hatta istersen elimdeki *.design dosyalarını göndereyim sana. Tüm NeoGeo logoları ve kontrol panel (tabii ki benimki iki kişilik olan) vektör olarak var elimde.

Teşekkür ederim. Şu programı edinip biraz kurcalayım, ihtiyaç durumunda bilgi veririm. Gerçi sanki şimdilik işimi idare edecek kadar halletim.

Folyoyu koruma konusuna gelirsek;

a) dış mekan solvent baskı yaptırırsan (UV baskı da deniyor) güneş ışığına karşı dayanıklı bir kaplama olur. Normal baskı alırsan 1 sene sonra kabinin solar haberin olsun. solvent baskı elle kullanıma dayanıklı (2 senedir ne bir solma ne de silinme oldu benim kabinlerde - bir de üstüne taşınma atlattılar )

b) normal baskı alıp, kapladıktan sonra tüm kabini mat veya parlak (tercih senin) akrilik clear coat sprey ile boyayabilirsin (burada olsan komresör ile 2K oto clear atardık benim garajda). Bu vernik darbeye de dayanıklı.

c) baskıcıda varsa folyo üzeri selefon kaplama düzeneği olabilir (herkesde olmayabiliyor)

Özellikle şu renk işini araştırıp, görselleri tekrar bastırıp bastırmamaya daha sonra karar vereceğim. Elimde aslında top coat spreyler var. Bir enclemem lazım bu iş için uygun mu? Ama zaten tekrar bastırmaya karar verirsem kesin UV bastıracağım herhalde gerek olmaz o zaman kaplamaya.

Teşekkür ederim bilgiler için...
Logged

Doberman ♦ megaOne ♦ HDMI-64 ♦ HDMI-520 ♦ NewSchool
Sayfa: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 19   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: