Ana Sayfa
Amiga Dokumantasyon Projesi
Medya
Yardım
Ara
Giriş Yap
Kayıt
Merhaba,
Ziyaretçi
. Lütfen
giriş yapın
veya
üye olun
.
1 Saat
1 Gün
1 Hafta
1 Ay
Her zaman
Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz
Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.tr
Amiga
Amiga Yazılım
Amiga assembler Çalışmalarım
« önceki
sonraki »
Sayfa: [
1
]
2
3
...
12
Aşağı git
Gönderen
Konu: Amiga assembler Çalışmalarım (Okunma Sayısı 120405 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
blackturk
Uzman
Mesaj Sayısı: 1.270
Amiga assembler Çalışmalarım
«
:
Aralık 14, 2016, 20:52:52 ÖS »
Masterseka ile başladım.Baya alıştım.Amiga assembler çalışmak çok zevkli.ilk dökümanları okuyunca büsürü register adresler felan fealan.İnsanı bunaltıyor.Ama registerları doğrudan kullanmak , işi kolaylaştırıyor.
Başlangıç olarak ekrana sprite basarak ve copper bar ile başladım .Daha sonra sprite joystick kontrolünü çözdüm.Daha sonra bitmap ekranı nasıl ayaralanır ekrana yerleştirim uğraştım.Bu bitmap ekranı scroll yapmaya çalıştım.İlk denememde çok hard scroll oldu.16 pixel pixel kayıyor.fakat smooth değildi.Sonra c64 'teki mantığın aynısın yapılabilceğini okudğum forumlarda sadece teorik olarak bahsediliyordu.Bitmap yatay scroll reğisterinı olayını biraz daha kurcaladım.Aynı c64'deki gibi ekranı 16 pixel kaydırıp.bitmap pointerları ayarlıyorsunuz.bla bla... Çok uzun işler ....
Henüz blitter kullanmadım.Bununda assembly dilindeki bir kaç uygulamasınıa baktım.Gayet basit ve pc'deki dos oyunlarındaki soft sprite olayı gibi felan bla bla bla...
Dualplayfield olarak ilk deneme yapmıştım.Orda bi karışıklık yaptım.Hatam sonra farkettim bir sonraki adım.Dual playfield yapmak olacak.Oynun orjinalinde dual playfield yapmışlar.
Sega firmasnın meşhur fantasy zone oyunun megadrive grafiklerini.Arakladım.
ilk uygulamam tek yönde smooth olmayan bitmap kaydırma yapıyorum.
http://www.youtube.com/v/I209nIU7tc8&rel=0
İkinci kısmıda smooth scroll yapıp ekranı iki yönde kaydırabiliyorum.
http://www.youtube.com/v/SUoBXMveAn8&rel=0
Logged
A1200 | APOLLO 1240 32 MB | CNET PCMCIA | SYSINFO SPEED TEST 30 MIPS
SM1,SEGA MEGA CD,SM2,SMS II,Sega Saturn Mod ve AR 4MB,PSX Mod ve Mpeg ,PSX2 ,SNES ,ATARI 800XL,SPECTRUM 128K +2,YAMAHA CX5M MSX,ATARI 520 STFM,1040 STF,C64,C128,1541 II,1571,RAM 1764 ,A500,A500+,A600,A590,IDE68k,2X1084S,1084P
Alpyre
Uzman
Mesaj Sayısı: 2.237
Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
«
Yanıtla #1 :
Aralık 14, 2016, 21:02:05 ÖS »
Bravo! Eline emeğine sağlık.
Logged
Alper
savagery
Uzman
Mesaj Sayısı: 1.681
Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
«
Yanıtla #2 :
Aralık 14, 2016, 21:15:36 ÖS »
Nefis. Tebrikler. Yeni birşeyler çıktıkça paylaşırsan harika olur.
Logged
Atari FALCON 030 | ATARI 1040 STE 4MB | ATARI 800 XL + 1050 DD + My IDE II | ATARI 130 XE | C64 + Ultimate 2 | AMIGA 500 + Vampire | Amiga 600 + Furia
zanpinoz
Deneyimli
Mesaj Sayısı: 575
Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
«
Yanıtla #3 :
Aralık 14, 2016, 21:34:47 ÖS »
Elinize sağlık baya emek sarf etmişsiniz..
Logged
blackturk
Uzman
Mesaj Sayısı: 1.270
Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
«
Yanıtla #4 :
Aralık 14, 2016, 21:51:02 ÖS »
Alıntı sahibi: Alpyre üzerinde Aralık 14, 2016, 21:02:05 ÖS
Bravo! Eline emeğine sağlık.
Çok teşekkür ederim.Amiga için yaptıklarınızı takip ediyorum.Herkesi bu bilgi ve üretkenlikleri ayrıca teşşekür ederim.Bir şekilde amiga sevenler olarak yaşatmaya çalışıyoruz.
Alıntı sahibi: savagery üzerinde Aralık 14, 2016, 21:15:36 ÖS
Nefis. Tebrikler. Yeni birşeyler çıktıkça paylaşırsan harika olur.
Çok sağol savagery .
Alıntı sahibi: zanpinoz üzerinde Aralık 14, 2016, 21:34:47 ÖS
Elinize sağlık baya emek sarf etmişsiniz..
Çok teşekkürler.Bu makinaları kullanmanın verdiği heycan ve eğlencenin yanında , emek verip ortaya birşeyler koyabilmek ayrı bir heycan oluyor.
Logged
A1200 | APOLLO 1240 32 MB | CNET PCMCIA | SYSINFO SPEED TEST 30 MIPS
SM1,SEGA MEGA CD,SM2,SMS II,Sega Saturn Mod ve AR 4MB,PSX Mod ve Mpeg ,PSX2 ,SNES ,ATARI 800XL,SPECTRUM 128K +2,YAMAHA CX5M MSX,ATARI 520 STFM,1040 STF,C64,C128,1541 II,1571,RAM 1764 ,A500,A500+,A600,A590,IDE68k,2X1084S,1084P
savagery
Uzman
Mesaj Sayısı: 1.681
Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
«
Yanıtla #5 :
Aralık 14, 2016, 21:55:32 ÖS »
Yapalım işte bir oyun beraberce. Güzel grafikli bir platform oyunu.
Logged
Atari FALCON 030 | ATARI 1040 STE 4MB | ATARI 800 XL + 1050 DD + My IDE II | ATARI 130 XE | C64 + Ultimate 2 | AMIGA 500 + Vampire | Amiga 600 + Furia
Levent (Lvnt)
Uzman
Mesaj Sayısı: 2.294
Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
«
Yanıtla #6 :
Aralık 14, 2016, 22:19:16 ÖS »
Tebrikler, kolay gelsin
Logged
Use the brute force, Luke
emarti
Uzman
Mesaj Sayısı: 2.545
Only Amiga Makes It Possible █
Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
«
Yanıtla #7 :
Aralık 14, 2016, 22:43:38 ÖS »
Ellerine sağlık. C64'teki Falcon Patrol aklıma geldi
Logged
https://github.com/emartisoft
My GitHUB
|
http://csdb.dk/scener/?id=26786
My CSDB
READY.
SYS(64767): EMARTI
Blasterreal
Deneyimli
Mesaj Sayısı: 855
Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
«
Yanıtla #8 :
Aralık 15, 2016, 08:30:04 ÖÖ »
Tebrikler
Logged
Amiga 1200
ACA 1221 28 MHz 64 MB RAM Maprom
Amiga OS 3.9
------------
Mac Mini 1.42 GHZ 1GB RAM ATİ 9200 32MB 160GB HDD
Morphos 3.9
AmigaMania
Deneyimli
Mesaj Sayısı: 517
Guru Meditation
Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
«
Yanıtla #9 :
Aralık 15, 2016, 09:12:51 ÖÖ »
Tebrikler üstad, çalışmalarının devamını merakla bekliyorum
Logged
C= Commodore Amiga 4000D/060 RTG
C= Commodore A1200/060
Agony
Uzman
Mesaj Sayısı: 2.529
Amiga gibi yar, Commodore gibi de yadigar olmaz.
Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
«
Yanıtla #10 :
Aralık 15, 2016, 10:42:16 ÖÖ »
Harika olmuş cidden. Devamı gelir umarım.
Logged
LW3D
Yönetici
Mesaj Sayısı: 11.389
Günü Kurtaran Avam Hiooargggh :)
Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
«
Yanıtla #11 :
Aralık 15, 2016, 17:43:03 ÖS »
yine mi sen
bitmemiş oyunlar uzmanı
Yine güzel...ama yine bitmeyecek...
Logged
SineFX
*
Bilgisayar Müzesi Koleksiyonu
emarti
Uzman
Mesaj Sayısı: 2.545
Only Amiga Makes It Possible █
Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
«
Yanıtla #12 :
Aralık 15, 2016, 17:46:24 ÖS »
Alıntı sahibi: LW3D üzerinde Aralık 15, 2016, 17:43:03 ÖS
yine mi sen
bitmemiş oyunlar uzmanı
Yine güzel...ama yine bitmeyecek...
Abi öyle deme sonuçta parça parça çözülüyor. Hepsini bir araya toplayıp bir oyun ortaya çıkarmak için ayrı bir enerji gerekiyor. @blackturk çok iyi bir iş çıkarmış. Bitmemiş oyunlar uzmanı olmak da kolay değil
Logged
https://github.com/emartisoft
My GitHUB
|
http://csdb.dk/scener/?id=26786
My CSDB
READY.
SYS(64767): EMARTI
LW3D
Yönetici
Mesaj Sayısı: 11.389
Günü Kurtaran Avam Hiooargggh :)
Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
«
Yanıtla #13 :
Aralık 15, 2016, 17:56:22 ÖS »
@blackturk sevdiğimiz bir kardeşimiz..Toplantılarda takılırım kendisine, yine takılayım dedim... Ama biraz araştırın, neler neler yapmadı ki...İlk ekranı görüyoruz, süper oyun olacak harika diyoruz, devamını görmeden, yeni bir oyun
seviyoruz seni blackturk.
Logged
SineFX
*
Bilgisayar Müzesi Koleksiyonu
blackturk
Uzman
Mesaj Sayısı: 1.270
Ynt: Amiga assembler Çalışmalarım
«
Yanıtla #14 :
Aralık 16, 2016, 19:44:12 ÖS »
Devamı olacak...
Alıntı sahibi: LW3D üzerinde Aralık 15, 2016, 17:56:22 ÖS
@blackturk sevdiğimiz bir kardeşimiz..Toplantılarda takılırım kendisine, yine takılayım dedim... Ama biraz araştırın, neler neler yapmadı ki...İlk ekranı görüyoruz, süper oyun olacak harika diyoruz, devamını görmeden, yeni bir oyun
seviyoruz seni blackturk.
Çok memnun oldum.Keşke herkesi seni tanıya bilseydi.2007 -2008 yılından bu yana party buluşma sohbetlerin dem vurduğunu hikayelerin ve neşe dolu espirilerin herkesi sohbet içersine kaynaştırman ve tanımadığımız arkadaşlarında ortam yapmamızı sağlaman unutamam.Sohbetlere Saat 22:00 de başlıyorduk sabahın 5'ine kadar.Partyde ilerleyen saatlerde Biz sesiz sohbet ederken Ara sıra horlama sesleri ve dışardan gelen gülme kahkaha sesleri birlikte ışıklar kapanmış insanların parlayan suratları görerek özelikle demo , intro müzik , grafik yapmaya çalışanların yüzlerine bilgisayar ekranların ışığı vurması bir tuhaf olurdu.No oluyon parti raporu yazmaya başladım....
Özür dilerim burada kesiyoruz.Partiye gelenler bilir.
Bu formun kurulması ,Aktif olarak devam edilmesinin sağlanması tanıdığımız , tanımadığımız abi ve kardeşlerimizle .Bu ortamı sağladığın için tekrar teşekkür ediyorum.
Logged
A1200 | APOLLO 1240 32 MB | CNET PCMCIA | SYSINFO SPEED TEST 30 MIPS
SM1,SEGA MEGA CD,SM2,SMS II,Sega Saturn Mod ve AR 4MB,PSX Mod ve Mpeg ,PSX2 ,SNES ,ATARI 800XL,SPECTRUM 128K +2,YAMAHA CX5M MSX,ATARI 520 STFM,1040 STF,C64,C128,1541 II,1571,RAM 1764 ,A500,A500+,A600,A590,IDE68k,2X1084S,1084P
Sayfa: [
1
]
2
3
...
12
Yukarı git
« önceki
sonraki »
Gitmek istediğiniz yer:
Gitmek istediğiniz yer:
-----------------------------
Genel Kategori
-----------------------------
=> Genel Sohbet
=> Proje
===> Proje Alım/Satım
=> DemoScene
=> Tanışma Forumu
-----------------------------
Commodore
-----------------------------
=> Commodore Genel
=> Commodore Yazılım
=> Commodore Donanım
===> C64DTV (C64 Direct-to-TV)
===> TheC64 / TheC64 Mini
=> Commodore Yayınları
=> Commodore Emulasyon
-----------------------------
Amiga
-----------------------------
=> Amiga Genel
=> Amiga Yazılım
=> Amiga Donanım
=> Amiga Yayınları
=> Amiga Emülasyon
-----------------------------
Diğer Nostaljik Bilgisayarlar
-----------------------------
=> IBM Uyumlular / Retro x86 Sistemler
=> FPGA/ARM Sistemler
=> Amstrad
===> Amstrad - Genel
===> Amstrad - Yazılım
===> Amstrad - Donanım
===> Amstrad - Yayınlar
===> Amstrad - Emulasyon
=> Apple
===> Apple - Genel
===> Apple - Yazılım
===> Apple - Donanım
===> Apple - Emulasyon
=> Atari
===> Atari - Genel
===> Atari - Yazılım
===> Atari - Donanım
===> Atari - Emulasyon
=> MSX Uyumlular
===> MSX - Genel
===> MSX - Yazılım
===> MSX - Donanım
===> MSX - Emulasyon
=> Oric
===> Oric - Genel
===> Oric - Donanım
===> Oric - Yazılım
===> Oric - Emulasyon
=> Sinclair
===> Sinclair - Genel
===> Sinclair - Yazılım
===> Sinclair - Donanım
===> Sinclair - Emulasyon
=> Diğer Bilgisayarlar
-----------------------------
Arcade Sistemler ve Oyun Konsolları
-----------------------------
=> Arcade Sistemler
=> Oyun Konsolları