Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.trAmigaAmiga YazılımAmiga assembler Çalışmalarım
Sayfa: 1 ... 7 8 [9] 10 11   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: Amiga assembler Çalışmalarım  (Okunma Sayısı 106412 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
blackturk
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.252



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #120 : Aralık 12, 2020, 23:15:50 ÖS »

Çok güzel. Tebrik ederim.



Çok teşekkürler alper.Youtube canlı video yayınlarını zevkle seyretik.Bunu için ayrıca teşekkür ederiz.


Harika çalışmalar, tebrikler. Blitz Basic ve Amiga Assembler den biraz bahsedebilir misiniz? Biz de bu tarz çalışmalar yapmak istersek nereden başlayalım?


   Amiga hardware  ve software yapısı hakkıından biraz döküman okumak faydalı olur.Amiga manual guide ile başlayabilirisiniz. bunun yanında amiga dos , amiga workbench ile devam ettikten sonra ne yapmak istediğine karar verip .ona göre hedef dili belirlemelisiniz.

manual guide:
http://amigadev.elowar.com/read/ADCD_2.1/Hardware_Manual_guide/node0000.html


  Ne yapmaktan kastım .Tool programları yazmak için  c ve c++ yada assembly kullanabilirsiniz.yok ben intro , demolar uğraşıcam dersen direk assembly başalarsınız.Hemen alttaki link veririm.

Burdan tutorial ,  tool lar , programlama için ihtiyaö olacak kaynaları bulabilirisniz.

http://coppershade.org/

Alttaki linkte özet geçilmiş. fast tutorial.

https://www.chibiakumas.com/68000/amiga.php

 

 68K assembly hatim ediyoruz.google da 68k tutorial bir  çok eğitsel döküman var.pc ortamında  ide68k ile kod örnekleri yazıp işlemcinini kodları adım işlemesini gözlemyerek , 68k işlemcinin nasıl op kod işlendigini anlayabilirsin.16/32 bit işlemci olduğu içi 8 bit işlemcilerden çok farklı çalışır.

 Emülatör kullanmak yerine ,amiga programlamayı direk yapmak amiga üzerinde yapmak istersen asmone , asmpro  , assembly editör derliyecileri olur.



Yok  amiga programlamayı   windows ortamında yapıcam dersen
Vbc++ veya  winuae emulatöründe asmone ,asmpro kullanırsın.link

c , c++ , assembly

http://sun.hasenbraten.de/vbcc/

https://www.amigacoding.com/index.php/680x0:AsmOne

Amiga grafik özelliklerini hızlı ve kolay bir şekilde kullanmak için ( yani anlıyacağın . (amiga custom register listesinin hepisnini ezberlemeyama uğraşamam dersen .) yüksek seviyeli dillerini özellikleri kullanarak programlamak istersen blitz basic ,amos  gibi diller yazılmış.bunlarla ilgili bir sürü döküman ve program indirme için google faydalanabilrisniz. aminet ve eab amiga forumunda yararlanabilirisniz.

http://aminet.net/
https://eab.abime.net/


Tebrikler, cok güzel calismalar.


Tekrar teşekkürler.


Her zamanki gibi çok güzel çalışmalar Serkan... her zaman dediğimi tekrarlamayayım... Helva yap..helva...


Galiba aşağıdaki video biraz helva tadında ... 

https://www.youtube.com/watch?v=QiTqTYEyBOo&feature=youtu.be

<a href="http://www.youtube.com/v/QiTqTYEyBOo&rel=0" target="_blank">http://www.youtube.com/v/QiTqTYEyBOo&rel=0</a>







Logged

A1200 | APOLLO 1240 32 MB | CNET PCMCIA | SYSINFO SPEED TEST 30 MIPS
SM1,SEGA MEGA CD,SM2,SMS II,Sega Saturn Mod ve AR 4MB,PSX Mod ve Mpeg ,PSX2 ,SNES ,ATARI 800XL,SPECTRUM 128K +2,YAMAHA CX5M MSX,ATARI 520 STFM,1040 STF,C64,C128,1541 II,1571,RAM 1764 ,A500,A500+,A600,A590,IDE68k,2X1084S,1084P
blackturk
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.252



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #121 : Aralık 23, 2020, 23:37:43 ÖS »

   Sonic 2  oyunun emerald hill bölümün amiga  mod müzik olarak oyun motorun  içersine ekledim.Bir kaç düzeltme daha yapıldı.Fenada olmadı.  Kahkaha

link:
https://www.youtube.com/watch?v=KDRXqiP_Nr0&feature=youtu.be

<a href="http://www.youtube.com/v/KDRXqiP_Nr0&rel=0" target="_blank">http://www.youtube.com/v/KDRXqiP_Nr0&rel=0</a>
Logged

A1200 | APOLLO 1240 32 MB | CNET PCMCIA | SYSINFO SPEED TEST 30 MIPS
SM1,SEGA MEGA CD,SM2,SMS II,Sega Saturn Mod ve AR 4MB,PSX Mod ve Mpeg ,PSX2 ,SNES ,ATARI 800XL,SPECTRUM 128K +2,YAMAHA CX5M MSX,ATARI 520 STFM,1040 STF,C64,C128,1541 II,1571,RAM 1764 ,A500,A500+,A600,A590,IDE68k,2X1084S,1084P
LW3D
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 11.334


Günü Kurtaran Avam Hiooargggh :)


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #122 : Aralık 23, 2020, 23:59:10 ÖS »

Müzikle daha güzel olmuş. eline sağlık
Logged

savagery
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.679



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #123 : Aralık 24, 2020, 01:51:59 ÖÖ »

Çok güzel. Eline sağlık.
Logged

Atari FALCON 030 |  ATARI 1040 STE 4MB | ATARI 800 XL + 1050 DD + My IDE II | ATARI 130 XE | C64 + Ultimate 2 | AMIGA 500 + Vampire | Amiga 600 + Furia
Theoden (CYON4D)
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.798



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #124 : Aralık 24, 2020, 10:53:40 ÖÖ »

Harika bir çalışma olmuş.
Logged

blackturk
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.252



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #125 : Aralık 25, 2020, 22:51:16 ÖS »



Müzikle daha güzel olmuş. eline sağlık
Çok güzel. Eline sağlık.
Harika bir çalışma olmuş.

   Çok teşekkürler.Sonic adf imajı hemen altta  linkte veriyorum.adf imajı indirin.2 mb chip ram makinada çalışır. amiga 500  , 500 +  yada Amiga 1200 de 2 mb chip ram olarak konfigure edin.indirdiğiniz zonic  adf imajı takıp başlatın. joystick port 2 takılı olacak. sonic karakterini kontrol edin.Bazı hatalar  iyi eğlenceler....  Kahkaha Kahkaha Kahkaha

https://drive.google.com/file/d/1g5nln1M9sOIwckIfLenPJHgjGMvPKoOK/view





Logged

A1200 | APOLLO 1240 32 MB | CNET PCMCIA | SYSINFO SPEED TEST 30 MIPS
SM1,SEGA MEGA CD,SM2,SMS II,Sega Saturn Mod ve AR 4MB,PSX Mod ve Mpeg ,PSX2 ,SNES ,ATARI 800XL,SPECTRUM 128K +2,YAMAHA CX5M MSX,ATARI 520 STFM,1040 STF,C64,C128,1541 II,1571,RAM 1764 ,A500,A500+,A600,A590,IDE68k,2X1084S,1084P
blackturk
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.252



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #126 : Mart 24, 2021, 00:04:05 ÖÖ »


   Merhaba , Amiga Kungfu master oyunda Bir kaç iyileştirme daha yaptım. amiga 500 ,600 ,1200  hız optimasyonu yapıldı.Oyun motorunda bir kaç iyileştirme .ve Oyun oynama  kuralına düzen  getirildi.

Adf formatında indirme linki:

https://drive.google.com/drive/folders/19OMTtYA6JgR33DJmNEIII6hdMk4M5QDN


Youtube videosu

<a href="http://www.youtube.com/v/s3i98UE_VWk&rel=0" target="_blank">http://www.youtube.com/v/s3i98UE_VWk&rel=0</a>



Logged

A1200 | APOLLO 1240 32 MB | CNET PCMCIA | SYSINFO SPEED TEST 30 MIPS
SM1,SEGA MEGA CD,SM2,SMS II,Sega Saturn Mod ve AR 4MB,PSX Mod ve Mpeg ,PSX2 ,SNES ,ATARI 800XL,SPECTRUM 128K +2,YAMAHA CX5M MSX,ATARI 520 STFM,1040 STF,C64,C128,1541 II,1571,RAM 1764 ,A500,A500+,A600,A590,IDE68k,2X1084S,1084P
freedom
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.574


Retro allows me to be free.


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #127 : Mart 24, 2021, 09:29:24 ÖÖ »

@blackturk,

Elinize sağlık, gayet güzel görünüyor.
Logged

Commandate
Üye
****
Mesaj Sayısı: 263


Ruhunu Özgür Bırak O kalbine Giden yolu Bulacaktır


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #128 : Mart 24, 2021, 10:30:55 ÖÖ »

harika ellerine sağlık omlet yapar gibi oyun yapıyorsun,tüm kodları sıfırdan yazıyorsun dimi?
Logged

Onurum Sadakatimdir !
1975-1995 Arası Oyun Konsolu Mod-Restorasyon-Tamir
blackturk
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.252



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #129 : Mart 24, 2021, 11:21:43 ÖÖ »

@blackturk,

Elinize sağlık, gayet güzel görünüyor.


 Teşekkürler. Biraz yavaş , ilerliyorum.Sonuç fena değil.Hatalar var.

harika ellerine sağlık omlet yapar gibi oyun yapıyorsun,tüm kodları sıfırdan yazıyorsun dimi?

     Sağol.oyunun , çalışma grafik motorunu , en az 3 defa değiştirmek zorunda kaldım.her tasarımda bazı güçlüklerle karşılaştım.Tekrar başa döndüm.Zamanla taşlar yerine oturmaya başladı.

    Çok fazla detay veremyiyorum.Şu gördüğün preview  durumuna gelene kadar yaklaşık. 1500 ile 2000  satır kod yazdım. Oyunun oynanış şeklinden düşmanların hareketlerine kadar kendim oyunu izleyerek matematiksel model ile programladım.

    yurt dışından , yazdığım bu oynun kaynak kodlarını istediler.vermedim.malesef ; dedim.isteyen oyun yapıp  Satmak için değilde. keni kafasına göre oyun tasarlamak istedi.veya geliştirme için istedi.

  
« Son Düzenleme: Mart 24, 2021, 11:25:53 ÖÖ Gönderen: blackturk » Logged

A1200 | APOLLO 1240 32 MB | CNET PCMCIA | SYSINFO SPEED TEST 30 MIPS
SM1,SEGA MEGA CD,SM2,SMS II,Sega Saturn Mod ve AR 4MB,PSX Mod ve Mpeg ,PSX2 ,SNES ,ATARI 800XL,SPECTRUM 128K +2,YAMAHA CX5M MSX,ATARI 520 STFM,1040 STF,C64,C128,1541 II,1571,RAM 1764 ,A500,A500+,A600,A590,IDE68k,2X1084S,1084P
fort_apocalypse
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 3.764



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #130 : Mart 24, 2021, 11:36:01 ÖÖ »

Bu tarz assembler yazılım işleriyle uğraşanları hayranlıkla takip ediyorum. Bir zamanlar C64 8-bit assemblerle biraz uğraşmıştım, hem zor hem çok keyifli bir uğraş.

Not: Bazen benden de devre çizimlerimin işlenebilir halini isteyenler oluyor, ben de sizin gibi olumsuz cevap veriyorum, devreler üzerinde bilinçsiz yapılacak değişiklikler ve sonrasında çıkacak sorunlarla muhatap olmak istemiyorum.


Elinize, gözünüze, aklınıza sağlık.

Paylaşımlarınız için teşekkür ederim.
« Son Düzenleme: Mart 24, 2021, 14:11:54 ÖS Gönderen: fort_apocalypse » Logged

Let
Üye
****
Mesaj Sayısı: 267



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #131 : Mart 24, 2021, 15:07:44 ÖS »

assembler iyi hoş ama C ile ona yakın kod çok daha kolay ve hızlı yazılabiliyor, bu kadar zahmete değecek bir iş (driver vb) yapmıyorsanız biraz zaman kaybı geliyor bana.

ps: ellerinize sağlık bu arada. yokuş diktir ama kolaylamışsınız.
Logged
blackturk
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.252



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #132 : Mart 24, 2021, 17:14:22 ÖS »

assembler iyi hoş ama C ile ona yakın kod çok daha kolay ve hızlı yazılabiliyor, bu kadar zahmete değecek bir iş (driver vb) yapmıyorsanız biraz zaman kaybı geliyor bana.

ps: ellerinize sağlık bu arada. yokuş diktir ama kolaylamışsınız.


      Merhaba , C ilgili yazdıklarınıza katılıyorum.Ben C dilinde amigada   birkaç uygulama yaptım.intro , oyun vb..  Dediğiniz gibi programın hızılı yazılması  hazır library kullanmak ve alt programları c dilinde kolayca kullanımı ile işlerinizi kolaylaştırıyor .Fakat Assembler göre  hız konusunda yavaş kalıyor. İşlemcilerin işleyebildiği veri büyüklüğü ve hız arttıkça yüksek seviyeli dilleri   program inşaa etmek , daha büyük bir avantaj asağlıyor.

      8 bit ve 16 bit sitemlerde  işlemci frekansı düşük ise ,  Assembly ile programlamak elzem oluyor. fakat sisteminizdeki  yan birim  bileşenler  io cipi ,dma ,floppy kontroller , grafik cipi ,ses cipi   yeteri kadar gelişmiş ve hızlı ise bunları sadece işlemci üzerinden c dili ile görevlendirme yapmak kolay.Her işi assembly kasıcam dersen artık bazı drumlarda program yazmak zülüm oluyor.

     

     
Logged

A1200 | APOLLO 1240 32 MB | CNET PCMCIA | SYSINFO SPEED TEST 30 MIPS
SM1,SEGA MEGA CD,SM2,SMS II,Sega Saturn Mod ve AR 4MB,PSX Mod ve Mpeg ,PSX2 ,SNES ,ATARI 800XL,SPECTRUM 128K +2,YAMAHA CX5M MSX,ATARI 520 STFM,1040 STF,C64,C128,1541 II,1571,RAM 1764 ,A500,A500+,A600,A590,IDE68k,2X1084S,1084P
blackturk
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.252



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #133 : Temmuz 04, 2021, 16:00:09 ÖS »


   Amiga için yapılan robocop oyunun zamanında gördüğümüzde çok kötü bir hayal kırıklığı yaşamıştık.bende acaba arcade robocop oyunu grafiklerini ,amiga için kullanabilir miyizm diye biraz uğraştım.mame emulatörü ile grafikleri ripledikten sonra bir kaç düzenleme yaptıktan sonra amiga uyarladım.

   Arcade robocop oyun playfiled ve paralaks katmanından oluşuyor.Amiga 500 için bu iş zor gözüküyor. bu yüzden amiga 1200 üzerinden çalışma yaptım.Standart Amiga 1200 üzerinde paralaks katmanı , playfield alanı sound efekt ve müzikleri ile fena olmadı.Arcade robocop kadar hızlı çalıştığını gördüm.
   
  Amiga 500 için ise oyun playfield ile müzik ve ses efektleri olmadan gayet iyi oynanbilir bir durumu oldu.Tabii en az 1mb chip ramli amiga olması gerekiyor.2 mb olursa daha iyi.


Amiga 500 nosound disk imaj
https://drive.google.com/file/d/1sNgW3XghD3fjhsgsUOeJM26qREQBjiw1/view?usp=sharing

Amiga 1200  disk imaj
https://drive.google.com/file/d/1FZioZlwaGqJJVxvI7xoebrTdwmM7pJNE/view?usp=sharing

Video

https://www.youtube.com/watch?v=jMLXY6992BQ


https://www.youtube.com/watch?v=jMLXY6992BQ
<a href="http://www.youtube.com/v/jMLXY6992BQ&rel=0" target="_blank">http://www.youtube.com/v/jMLXY6992BQ&rel=0</a>





« Son Düzenleme: Temmuz 04, 2021, 16:02:03 ÖS Gönderen: blackturk » Logged

A1200 | APOLLO 1240 32 MB | CNET PCMCIA | SYSINFO SPEED TEST 30 MIPS
SM1,SEGA MEGA CD,SM2,SMS II,Sega Saturn Mod ve AR 4MB,PSX Mod ve Mpeg ,PSX2 ,SNES ,ATARI 800XL,SPECTRUM 128K +2,YAMAHA CX5M MSX,ATARI 520 STFM,1040 STF,C64,C128,1541 II,1571,RAM 1764 ,A500,A500+,A600,A590,IDE68k,2X1084S,1084P
fort_apocalypse
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 3.764



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #134 : Temmuz 06, 2021, 05:22:36 ÖÖ »

A1200'üm yok ama youtube videoları seyrettiğimde oyun grafiklerinin akıcılığı çok iyi görünüyor.

Sizin gibi Amiga assembler ile uğraşan arkadaşların varlığı mutluluk verici.

Paylaşım için teşekkürler.
Logged

Sayfa: 1 ... 7 8 [9] 10 11   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: