Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.trAmigaAmiga YazılımAmiga assembler Çalışmalarım
Sayfa: 1 ... 3 4 [5]   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: Amiga assembler Çalışmalarım  (Okunma Sayısı 11627 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
LW3D
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 9.896


Günü Kurtaran Avam Hiooargggh :)


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #60 : Ocak 06, 2019, 22:26:53 ÖS »

Serkan gerçekten çok başarılı, çok iyi işler çıkarıyor...Ama devamı olmuyor. Belki ilgisini kaybediyor (bende de bu durum var)... Yine de çalışmalarını beğeniyoruz blackturk...
Logged

Gokhan Ozkan
Üye4
***
Mesaj Sayısı: 1.840



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #61 : Ocak 07, 2019, 15:10:07 ÖS »

Emeğine sağlık. Çok güzel.
Logged
blackturk
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 975



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #62 : Ocak 07, 2019, 17:35:15 ÖS »

    Tekrar teşekkürler.Fazla açıklayıcı bilgiler vermek isterdim.Fakat okuyucu kitlesi çok değişiklik gösterip , insanları assembly ve oyun programlama detayları ile sıkmak istemem.Sonuç olarak amiga gibi bilgisayarda ,Arcade oyunlarına yakın tasarımlar yapılabilmesi ve bunu bir şekilde görebilmekte heycan verici olabiliyor.

     Yaptığım bu şeyler   oyun tasarımı kısımlarında , fazla bir tercübemem olmamasına rağmen tamamen amatör bir ruhla bir şeyler ortaya çıkarmakta , deneyimlerimi  artırmaktayım.

     Herkezin merak ettiği , bazı oyunların tasarımı sır perdesi gibi kalmış gibi gözüküyor.Tabi günümzde mugen ve diğer ikona oyunlarını remake yapılması için hazır oyun motorları kullanılmış olduğunu düşünüyorum.Herşey ortada gibi duruyor.Yada modlanan oyunlar  mesala var.

      Dövüş oyunları serilerinde kendi içersinde tür olarak farklılık gösteriyor.Ama çoğu anime tabanlı tasarımlardır.Uzak doğu kökenli oyunları bu işlerde başı çektiği görülmekte.MK 1 , MK 2  serilerinden sonra amigaya MK3 yapılmaması , benim gibi fanları üzmüştür.

      Mesala 80 ve 90'ların  oyun kültü içersinde oyunların , görsel ve işitsel gelişimi inanılmaz olmuştur.Malesef o dönem içersinde Amiga gibi bilgisayarda çok fazla başarılı  , arcade  portları göremedik.Ama amiganın yine kendi üzerinde yapılmış oyunları arcade kalitesinde olanlarda var.İyi yazılımcılar , amiga üzerinde çok başarılı ürünler çıkartırak  amigayı başarılı  tutumuştur.Bu zamana kadar amiga hakkında konuşabiliyoruz. bunun sadece donanım değilde , iyi ve kaliteli yazılım ürünler ortaya konulmasına borçlu olduğunu düşünüyorum.

     Amiga , başarılı bilgisayardı.Bu kadar insanı etkilemiş ve halen kullancıları var.Mesala BEN.    
Logged

A1200 | APOLLO 1240 32 MB | CNET PCMCIA | SYSINFO SPEED TEST 30 MIPS
SM1,SEGA MEGA CD,SM2,SMS II,Sega Saturn Mod ve AR 4MB,PSX Mod ve Mpeg ,PSX2 ,SNES ,ATARI 800XL,SPECTRUM 128K +2,YAMAHA CX5M MSX,ATARI 520 STFM,1040 STF,C64,C128,1541 II,1571,RAM 1764 ,A500,A500+,A600,A590,IDE68k,2X1084S,1084P
blackturk
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 975



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #63 : Ocak 14, 2019, 22:23:07 ÖS »


     Mk3 oyunun subway levelin müziğini  midi formatında  sağolsun birisi yapmış.Bende midi formatı amiga  mod yapılabilir mi ? Diye araştırdım.yapılan subway muzik midi 13 kanal , samplerin kalitesini görünce bu iş amiga mod zor dedim.koymuş kaliteli sound sample babalar gibi pc 'de midi formatında subway level müziği çalıyor.


    Bu sample ları amigada kullansak kendimiz müzik yapsak dedim.Sample ları ocatamed üzerinde açtığımda sacma sapan sesler çıktığını duydum.Yüksek kalitede örneklenmiş sesler amigada zortluyor.

  Bende sample ları düşük kalitede fakat amiga iyi nasıl yaparım diye araştırdım.Sonunda çözdüm.Ben 2 tane program kullanıyorum bu iş için PC 'de openMpt , goldwave proglamlarını kullanarak çözdüm.Yada daha basit bir yöntem varmıdır ?

     Bu videoda  openMPT programı ile MK3 oyunun subway level  midi müzik çalıyorum.sonra  içersindeki SYBS133  isimli enstürmanı , amiga sound sample 11025 hz  çeviriyorum.Dikkat yüksek örneklenmiş veya düşük örneklemiş olsa bile   amiga formatında olmadığında octamed programında sample hatalı ses veriyor.Gold wave programını açıyoruz.Burada wav sample  batch conversion yaparak amiga uyumlu sound sample haline getiriyorum.


<a href="http://www.youtube.com/v/ofyoAEsbNUE&rel=0" target="_blank">http://www.youtube.com/v/ofyoAEsbNUE&rel=0</a>



    Burdaki amacım midi içersindeki sample ları amiga sound sample lara çevirerek amiga mod müzk yapmada kullanmaktı.Midi içersindeki tüm enstürmanları çevirmeyi başardım.

sample ları  test videom


<a href="http://www.youtube.com/v/qdI7e8_PDeI&rel=0" target="_blank">http://www.youtube.com/v/qdI7e8_PDeI&rel=0</a>



    Şimdide Subway level için  mod müzik  yapalım.Çok bilgim yok. .Sadece 3 kanal kullanarak yapabildiğimi bu kadar oldu.Amiga mod muzik formatından , p61 uzantılı  sıkıştırılmış bir formata convert ediyorum.Kendi programın içine p61 formatında gömüyorum.Burda müzik çalarken amiga cia özel interrupt oluşturup paterndeki notaları çalıyor.p61 formatı hem az yer kaplıyor hemde programda 3 veya 4 scanline süresinde modülü çalabiliyor.Bildiğim kadarı diğer mod player rutinleri en düşük 13-14 scanline zamanda çalabiliyorlar.




<a href="http://www.youtube.com/v/1CHcY91FBOo&rel=0" target="_blank">http://www.youtube.com/v/1CHcY91FBOo&rel=0</a>




Bu videoda Mk3 sonya zıpladığındaki çıkan sound fx ekledim.

<a href="http://www.youtube.com/v/843D-aZCJgI&rel=0" target="_blank">http://www.youtube.com/v/843D-aZCJgI&rel=0</a>

 

  Hiçbir müzik bilgim yok.Biraz kurcalayarak programlarla bu kadarını yapabildim.
Logged

A1200 | APOLLO 1240 32 MB | CNET PCMCIA | SYSINFO SPEED TEST 30 MIPS
SM1,SEGA MEGA CD,SM2,SMS II,Sega Saturn Mod ve AR 4MB,PSX Mod ve Mpeg ,PSX2 ,SNES ,ATARI 800XL,SPECTRUM 128K +2,YAMAHA CX5M MSX,ATARI 520 STFM,1040 STF,C64,C128,1541 II,1571,RAM 1764 ,A500,A500+,A600,A590,IDE68k,2X1084S,1084P
zanpinoz
Üye3
***
Mesaj Sayısı: 377


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #64 : Ocak 16, 2019, 17:59:31 ÖS »

Elinize sağlık..

Forumdaki arkadaşların zaman sorunları olmasa

Amiga için benefactor tarzı bir oyun üretebiliriz gibi gözüküyor..

 
Logged
Alpyre
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.198



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #65 : Ocak 17, 2019, 11:43:46 ÖÖ »

Selam blackturk. Çalışmalarını keyifle takip ediyorum.

&nbsp; &nbsp;&nbsp; Mk3 oyunun subway levelin müziğini&nbsp; midi formatında&nbsp; sağolsun birisi yapmış.Bende midi formatı amiga&nbsp; mod yapılabilir mi ? Diye araştırdım.yapılan subway muzik midi 13 kanal ,

Burada ufak bir terminoloji düzeltmesi gerekiyor. Söz konusu dosya MIDI formatında değil (uzantısının mid olduğuna aldanma). MIDI dosylarında ses örneklemeleri olmaz. Enstrumanlar için ses örneklemeleri sistemdeki varsayılan midi eşleyicisiyle çalınır ve varsayılan midi aygıtının çıkışına gönderilir.

Söz konusu dosya tracker formatında bir dosya (muhtemelen Impulse Tracker).

Bu dosyayı Amiga'da çaldırmak için üç şeyi azaltman gerekiyor.
1) Örnekleme çözünürlüğü (16bit'ten 8bit'e)
2) Girdiler(satırlar) (128'den 64'e)
3) Kanallar (13'den 4'e)

1 numarayı zaten halletmişsin.
2 numarayı aslıda kayıpsız olarak azaltabilirsin (orjinaldeki her 128 satırlık pattern'i, 2 adet 64 satırlık pattern olarak yeniden yazarak). Bu çalışmayı OctaMed yerine OpenMPT üzerinde yapsan daha kolay olur aslında.
3 numara biraz sıkıntılı. 13 kanalı 4'e indirgemek adeta senfoni orkestrası için yazılmış bir eseri 4 kişilik bir rock grubuna çaldırmak gibi bir şey. Parçayı bir nevi cover'laman gerekiyor.
Logged

Alper
blackturk
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 975



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #66 : Ocak 17, 2019, 12:23:37 ÖS »

Selam blackturk. Çalışmalarını keyifle takip ediyorum.

&nbsp; &nbsp;&nbsp; Mk3 oyunun subway levelin müziğini&nbsp; midi formatında&nbsp; sağolsun birisi yapmış.Bende midi formatı amiga&nbsp; mod yapılabilir mi ? Diye araştırdım.yapılan subway muzik midi 13 kanal ,

Burada ufak bir terminoloji düzeltmesi gerekiyor. Söz konusu dosya MIDI formatında değil (uzantısının mid olduğuna aldanma). MIDI dosylarında ses örneklemeleri olmaz. Enstrumanlar için ses örneklemeleri sistemdeki varsayılan midi eşleyicisiyle çalınır ve varsayılan midi aygıtının çıkışına gönderilir.

Söz konusu dosya tracker formatında bir dosya (muhtemelen Impulse Tracker).

Bu dosyayı Amiga'da çaldırmak için üç şeyi azaltman gerekiyor.
1) Örnekleme çözünürlüğü (16bit'ten 8bit'e)
2) Girdiler(satırlar) (128'den 64'e)
3) Kanallar (13'den 4'e)

1 numarayı zaten halletmişsin.
2 numarayı aslıda kayıpsız olarak azaltabilirsin (orjinaldeki her 128 satırlık pattern'i, 2 adet 64 satırlık pattern olarak yeniden yazarak). Bu çalışmayı OctaMed yerine OpenMPT üzerinde yapsan daha kolay olur aslında.
3 numara biraz sıkıntılı. 13 kanalı 4'e indirgemek adeta senfoni orkestrası için yazılmış bir eseri 4 kişilik bir rock grubuna çaldırmak gibi bir şey. Parçayı bir nevi cover'laman gerekiyor.

    Çok ilginiç bende mid uzantıyı midi olarak düşünmüştüm.yada hep öyle bildim.Yeni bir şey daha öğrendik.İmpulus tracker uzantıları "*.it" olarak biliyordum.

    Çok güzel aklayıcı bilgi verdin.Çok detaylı müzik ve diğer programlar hakında bilgim  yok.Bunlarıda öğrenmek iyi oldu.Gold  wave programında örnekleme düşürüp , 8 bit yaptığımda octamed üzerinde kullanamamıştım.Sonra file içerisndeki batch conversion  kullanarak oldu.

    Openmpt üzerindeki örnek it müzik paternleri , octamed'e aktardığımızda garip şekilde çalma süresi inanılmaz yavaş oluyor.Bu şekilde müzikler hatalı çalıyor.yada Paternler octamed üzerinde her nota arası çalma süresi  uygun gelmiyor.

    Birde alpyre 13 kanalı müzikte tekrar eden paternler var.bu pater içiersindeki her 2 ve 3 kanalda çalan melodiyi  tek wav file dönüştürüp.Kullanbiliriz diye düşünüyorum.

   Örnek olarak Kickdrum , snaredrum  ve hithat enstürmanları tekrar eden bir paternden oluşuyor. bunu diyorum tek bir wav file yapıp. Tek bir enstrümn gibi tekbir kanaldan çalarsak olur mu ? Dendim oldu.Fakat Örnekleme kalitesi ne kadar iyi olursa o kadar başarılı oluyor.Diğer bir yöntemde bildiğim kadarı ile ana işlemci gücünü kullanarak amiga 4 kanalı  8 kanal gibi kullanabiliyorsunuz. fakat bu kullanımda ,  herhangi bir uygulama içiersinde progrmaın yavaşlamasına sebep oluyor.Diye biliyorum. Octamed tracker programı amigayı mod müzik yapmak için 8 kanal olarak kullanabiliyoruz.   
Logged

A1200 | APOLLO 1240 32 MB | CNET PCMCIA | SYSINFO SPEED TEST 30 MIPS
SM1,SEGA MEGA CD,SM2,SMS II,Sega Saturn Mod ve AR 4MB,PSX Mod ve Mpeg ,PSX2 ,SNES ,ATARI 800XL,SPECTRUM 128K +2,YAMAHA CX5M MSX,ATARI 520 STFM,1040 STF,C64,C128,1541 II,1571,RAM 1764 ,A500,A500+,A600,A590,IDE68k,2X1084S,1084P
Voltron
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 822


それはどういう意味ですか?知りません。


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #67 : Ocak 17, 2019, 12:39:01 ÖS »

3) Kanallar (13'den 4'e)

3 numara biraz sıkıntılı. 13 kanalı 4'e indirgemek adeta senfoni orkestrası için yazılmış bir eseri 4 kişilik bir rock grubuna çaldırmak gibi bir şey. Parçayı bir nevi cover'laman gerekiyor.

Bir de düz mod yerine, FastTracker II XM formatı belki bir nebze yardımcı olabilir. Bir de parçadaki ses efekleri ve fazla backing leri kapatarak daha dinlenilebilir bir şeyler çıkabilir ortaya.
Logged

■ A1200 1D4 3.1 Bliz. 1234IV-30@50 128MB
■ A1200 2B 3.9 Bliz. 1260+SCSI KIT IV 060@50 128MB
■ A500(Plus) Rev 8A 2MB 1.3-2.4 Gotek 
■ A600 6MB 3.1 4GB CF Gotek 
■ C=128/C=64/C=64C + SwinSID + Turbo Chameleon64 + 1541 UII Plus + SD2IEC + IRQHack64
■ Atari 856-XL-C + MyIDE-II + SIO2SD
Alpyre
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.198



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #68 : Ocak 17, 2019, 13:23:32 ÖS »

Birde alpyre 13 kanalı müzikte tekrar eden paternler var.bu pater içiersindeki her 2 ve 3 kanalda çalan melodiyi  tek wav file dönüştürüp.Kullanbiliriz diye düşünüyorum.

Olabilir. Bu Amiga oyun müziklerinde kullanılmış bir yöntemdir. Bkz: Cannon Fodder'ın intro teması ("War has never been so much fun" adlı eser).
Logged

Alper
blackturk
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 975



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #69 : Ocak 17, 2019, 15:00:16 ÖS »

3) Kanallar (13'den 4'e)

3 numara biraz sıkıntılı. 13 kanalı 4'e indirgemek adeta senfoni orkestrası için yazılmış bir eseri 4 kişilik bir rock grubuna çaldırmak gibi bir şey. Parçayı bir nevi cover'laman gerekiyor.

Bir de düz mod yerine, FastTracker II XM formatı belki bir nebze yardımcı olabilir. Bir de parçadaki ses efekleri ve fazla backing leri kapatarak daha dinlenilebilir bir şeyler çıkabilir ortaya.

   impluse tracker formatındaki mod müzikleri , octamed üzerinde dinlemek istediğimde efektler açık olduğundan sacma sapan sesler üretiyordu.sampleları mümkünse alpyre dediği gibi 8 bit , düşük frekanslı sample edilmesi ile doğru  şekilde kullanılabiliyor.Bu konular sayesinde Amiga mod ve sample larla ilgili biraz daha bilgi sahibi olduk.Teşekkürler.
Logged

A1200 | APOLLO 1240 32 MB | CNET PCMCIA | SYSINFO SPEED TEST 30 MIPS
SM1,SEGA MEGA CD,SM2,SMS II,Sega Saturn Mod ve AR 4MB,PSX Mod ve Mpeg ,PSX2 ,SNES ,ATARI 800XL,SPECTRUM 128K +2,YAMAHA CX5M MSX,ATARI 520 STFM,1040 STF,C64,C128,1541 II,1571,RAM 1764 ,A500,A500+,A600,A590,IDE68k,2X1084S,1084P
Sayfa: 1 ... 3 4 [5]   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: