Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.trGenel KategoriProjeBüyük Psu Projesi için yardım
Sayfa: [1] 2 3   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: Büyük Psu Projesi için yardım  (Okunma Sayısı 24979 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Gökçe Bozkurt
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 2.968


Nigripinis


Üyelik Bilgileri WWW
« : Mart 06, 2017, 18:32:40 ÖS »

Selam dostlar

Retro fazlalığından, adaptör ve kablo yoğunluğu yaşıyorum.

PC PSU sundan Amiga lara Spectrum a Commodore a 1541 e
ve başka 5v ile çalışan bir şeyler varsa bunlara tek powerdan
güç almak istiyorum.

PSU aynı anda bir amiga bir sinclair ve bir commodore çalıştırabilmeli.

Bu durumda kaç Watt lık bir psu kullanmalıyım.

PSU dan çıkan molex (sata/ide) bağlantıları  güç için yeterli midir ?

Yoksa anakarta gelen atx soketine gelen kabloların amperi daha mı yüksektir ?

Yada tüm sarı kabloları bir klemenste, tüm diğer aynı renkleri başka klemenslerde
toplayıp soketlere gidecek güçü bu klemenslerden mi çekmeliyim ?

Bana yok multimetreyle ölç mölç demeyin anlamıyorum..

Sadece renkleri ayırıp retro soketlerdeki renklerle karşılaştırıp,
uçlarını kesip kabloları birbirine lehimleme kadar bilgim var..

Görüşlerinizi rica ederim.

Bu iş için harcayabileceğim

Aopen 350 watt (5 voltları 20A)
HYPER FSP 500 watt %85 eff (5 voltları 25A)


2 adet psu um var.. HYPER sıfır psu sata molex li..
Aopen 3-4 cihazı aynı anda çalıştırmaya yeter derseniz hiç doğramamış olurum.

« Son Düzenleme: Mart 06, 2017, 18:53:07 ÖS Gönderen: Gökçe Bozkurt » Logged

A4000|FastlaneZ3|RetinaZ3|Tandem Ide|CF
A2000|G-Force 040/33|Cybervision64-3D|
A2000|Mobo|GVP HX-2000-II|Supra 8Mb
A2000|Mobo|8Up!6Mb
A1200|PPC 040/25/200|Mediator Sx|Vodoo4500|256Mb
A1200|Hawk 8Mb|CF
A1200|Mobo|Elbox 4Mb
A600|ACA030|Indivision ECS|A604|CF
A600|Mobo|A
phantom
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 935



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #1 : Mart 06, 2017, 18:36:45 ÖS »

Bence yetmesi lazim, amigalar en fazla 30-40 watt cekiyor diye biliyorum ama isin baska bir boyutu varsa bilemem tabi
Logged
hasimayaz
Ziyaretçi
« Yanıtla #2 : Mart 06, 2017, 18:54:34 ÖS »

Gökçe hocam, Eğer PC Power supply' dan çevireceksen sadece +-12V,5V dan yük çekersen bir müddet sonra PSU' yu kaybedebilirsin. Diğer voltajlardan da azda olsa yük çekmen gerekiyor. Bunu yapan picopsu gibi bazı aparatlar var. PSU' nun anakarta giden soketine takılıyor.

Ortalama dolu bir A1200' ün stabil çalışması için 50W yeterli. Boş bir amiga500 + C64 için hurdacılarda bolca bulunan Cisco 2600 Router PSU' su kullanabilirsin. Tamda bizim ihtiyacımız olan voltajları verdiği için bu psu' larda herhangi bir aparata ihtiyacın olmayacaktır.
« Son Düzenleme: Mart 06, 2017, 18:57:25 ÖS Gönderen: hsm_ayz » Logged
Gökçe Bozkurt
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 2.968


Nigripinis


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #3 : Mart 06, 2017, 18:58:38 ÖS »

Elimde bolca psu olduğundan hurdacıya bit pazarına gitmekle uğraşmam..
Zaten +12 -12 v falanda kullanmayacakmıyız otomatikman ?
Logged

A4000|FastlaneZ3|RetinaZ3|Tandem Ide|CF
A2000|G-Force 040/33|Cybervision64-3D|
A2000|Mobo|GVP HX-2000-II|Supra 8Mb
A2000|Mobo|8Up!6Mb
A1200|PPC 040/25/200|Mediator Sx|Vodoo4500|256Mb
A1200|Hawk 8Mb|CF
A1200|Mobo|Elbox 4Mb
A600|ACA030|Indivision ECS|A604|CF
A600|Mobo|A
BlitzBasic
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.247



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #4 : Mart 06, 2017, 19:00:17 ÖS »

Volt metre ile ölçmeden renklere bakarak yapma işi biraz fazla fanteziye kayar, tavsiye etmem. Bende elektronikten pek anlamam voltaj okumada zor birşey yok.

Onun dışında kaliteli 350watt psu'nun yetmesi gerekiyor. Ben Zalman kullanmıştım kablolarını soketli yapmışlar, gereksiz kablo karmaşası olmuyor, büyük rahatlık.

Turbo kartlı A1200 ve A500 ile sorunsuz kullandım yıllarca. Birtek 1541'i bilmiyorum hiç kullanmadım, gerisine çok rahat yetmesi lazım.

Not: ATX PSU'da 9volt yok, Spectrum için nasıl bir formül olur bilemedim.
« Son Düzenleme: Mart 06, 2017, 19:04:30 ÖS Gönderen: BlitzBasic » Logged

A500|ACA500Plus42Mhz8MB|GoTeK|IndivisionECS|OS3.1
ZX Spectrum 48K, 48KPlus | Amstrad CPC6128
hasimayaz
Ziyaretçi
« Yanıtla #5 : Mart 06, 2017, 19:03:09 ÖS »

Elimde bolca psu olduğundan hurdacıya bit pazarına gitmekle uğraşmam..
Zaten +12 -12 v falanda kullanmayacakmıyız otomatikman ?

Hocam, ATX powerlarda 3v' dan 12V.' a kadar büyük bir yelpaze söz konusu. Bizim ihtiyacımız olan sadece +5V,+12V,-12V,GND. ama sadece bu kablolardan voltaj çekip diğer kabloları boşta bırakırsan bir müddet sonra psu hakkın rahmetine kavuşuyor.
Logged
Gökçe Bozkurt
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 2.968


Nigripinis


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #6 : Mart 06, 2017, 19:05:29 ÖS »

Bazı psu ların üzerinde
+5v
-5v yazarken

bazılarıda
+5v
+5vsb yazıyor

yine bazılarında +12v -12v derken
+12v1
+12v2
-12v yazıyor..

Bunların birbirinden farkı nedir ?

Logged

A4000|FastlaneZ3|RetinaZ3|Tandem Ide|CF
A2000|G-Force 040/33|Cybervision64-3D|
A2000|Mobo|GVP HX-2000-II|Supra 8Mb
A2000|Mobo|8Up!6Mb
A1200|PPC 040/25/200|Mediator Sx|Vodoo4500|256Mb
A1200|Hawk 8Mb|CF
A1200|Mobo|Elbox 4Mb
A600|ACA030|Indivision ECS|A604|CF
A600|Mobo|A
BlitzBasic
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.247



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #7 : Mart 06, 2017, 19:06:04 ÖS »

Elimde bolca psu olduğundan hurdacıya bit pazarına gitmekle uğraşmam..
Zaten +12 -12 v falanda kullanmayacakmıyız otomatikman ?

Hocam, ATX powerlarda 3v' dan 12V.' a kadar büyük bir yelpaze söz konusu. Bizim ihtiyacımız olan sadece +5V,+12V,-12V,GND. ama sadece bu kablolardan voltaj çekip diğer kabloları boşta bırakırsan bir müddet sonra psu hakkın rahmetine kavuşuyor.

4 sene oldu neredeyse, gidermi yakında?
Logged

A500|ACA500Plus42Mhz8MB|GoTeK|IndivisionECS|OS3.1
ZX Spectrum 48K, 48KPlus | Amstrad CPC6128
Gökçe Bozkurt
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 2.968


Nigripinis


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #8 : Mart 06, 2017, 19:08:54 ÖS »

Söylediklerini kullanınca bir tek 3.3 volt kalıyor. Onu da kullanmak lazım diyorsun yani..
Ordan ne çalıştırırız ? Ampul falan taksak

Alıntı
Hocam, ATX powerlarda 3v' dan 12V.' a kadar büyük bir yelpaze söz konusu. Bizim ihtiyacımız olan sadece +5V,+12V,-12V,GND. ama sadece bu kablolardan voltaj çekip diğer kabloları boşta bırakırsan bir müddet sonra psu hakkın rahmetine kavuşuyor.
Logged

A4000|FastlaneZ3|RetinaZ3|Tandem Ide|CF
A2000|G-Force 040/33|Cybervision64-3D|
A2000|Mobo|GVP HX-2000-II|Supra 8Mb
A2000|Mobo|8Up!6Mb
A1200|PPC 040/25/200|Mediator Sx|Vodoo4500|256Mb
A1200|Hawk 8Mb|CF
A1200|Mobo|Elbox 4Mb
A600|ACA030|Indivision ECS|A604|CF
A600|Mobo|A
hasimayaz
Ziyaretçi
« Yanıtla #9 : Mart 06, 2017, 19:12:51 ÖS »

Elimde bolca psu olduğundan hurdacıya bit pazarına gitmekle uğraşmam..
Zaten +12 -12 v falanda kullanmayacakmıyız otomatikman ?

Hocam, ATX powerlarda 3v' dan 12V.' a kadar büyük bir yelpaze söz konusu. Bizim ihtiyacımız olan sadece +5V,+12V,-12V,GND. ama sadece bu kablolardan voltaj çekip diğer kabloları boşta bırakırsan bir müddet sonra psu hakkın rahmetine kavuşuyor.

4 sene oldu neredeyse, gidermi yakında?

Bilemem hocam, ama bir bilene sorarım . Bu işte de heralde Ian' nın üstüne yoktur. O da picopsu' yu tavsiye ediyor. Kendisi bir aparat geliştiriyordu ama sonuç ne oldu haberim yok.

https://ianstedman.wordpress.com/2015/07/19/the-benefits-of-prototyping-even-the-smallest-of-designs/

For low power systems, I recommend a genuine picoPSU adaptor, manufactured by Mini box. Unlike most high power ATX adaptors, these converters have no minimum load requirement and are silent. A typical 230W+ power supply will have a minimum load rating, to ensure the outputs are stable so to use a regular 230W+ power supply with a retro system, using 25W, you need load resistors, sometimes dissipating upto 25W of power!
« Son Düzenleme: Mart 06, 2017, 20:41:06 ÖS Gönderen: hsm_ayz » Logged
hasimayaz
Ziyaretçi
« Yanıtla #10 : Mart 06, 2017, 19:23:24 ÖS »

Bazı psu ların üzerinde
+5v
-5v yazarken

bazılarıda
+5v
+5vsb yazıyor

yine bazılarında +12v -12v derken
+12v1
+12v2
-12v yazıyor..

Bunların birbirinden farkı nedir ?



Besleme raylarını temsil ediyor. 12v1 hdd, floppy vs.. beslerken 12v2 anakartı besliyor. Eski psularda tek rail var, yenilerinde birkaç tane olabilir. 5vsb'de 5 volt standby
« Son Düzenleme: Mart 06, 2017, 19:25:28 ÖS Gönderen: hsm_ayz » Logged
BlitzBasic
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.247



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #11 : Mart 06, 2017, 19:31:19 ÖS »

Elimde bolca psu olduğundan hurdacıya bit pazarına gitmekle uğraşmam..
Zaten +12 -12 v falanda kullanmayacakmıyız otomatikman ?

Hocam, ATX powerlarda 3v' dan 12V.' a kadar büyük bir yelpaze söz konusu. Bizim ihtiyacımız olan sadece +5V,+12V,-12V,GND. ama sadece bu kablolardan voltaj çekip diğer kabloları boşta bırakırsan bir müddet sonra psu hakkın rahmetine kavuşuyor.

4 sene oldu neredeyse, gidermi yakında?

Bilemem hocam, ama bir bilene sorarım . Bu işte de heralde Ian' nın üstüne yoktur. O da picopsu' yu tavsiye ediyor. Kendisi bir aparat geliştiriyordu ama sonuç ne oldu haberim yok.

https://ianstedman.wordpress.com/2015/07/19/the-benefits-of-prototyping-even-the-smallest-of-designs/

For low power systems, I recommend a genuine picoPSU adaptor, manufactured by Mini box. Unlike most high power ATX adaptors, these converters have no minimum load requirement and are silent. A typical 230W+ power supply will have a minimum load rating, to ensure the outputs are stable so to use a regular 230W+ power supply with a retro system, using 25W, you need load resistors, sometimes dissipating upto 25W of power!

Bende yaparken bu adamın sitesinden şemasına bakarak yaptım ama dummy load fln olmadan. Çok karışık birşeymiş en temizi Murphy kanuna göre çalışan şeyi dürtmemek, bozulunca bakarız
Logged

A500|ACA500Plus42Mhz8MB|GoTeK|IndivisionECS|OS3.1
ZX Spectrum 48K, 48KPlus | Amstrad CPC6128
hasimayaz
Ziyaretçi
« Yanıtla #12 : Mart 06, 2017, 19:35:24 ÖS »

Mantıklı hocam. Bunca zaman çalışmış, bozulacağı olsaydı şimdiye bozulurdu. 
Logged
kirkoryan
Ziyaretçi
« Yanıtla #13 : Mart 06, 2017, 20:35:47 ÖS »

Selam ben naomi için pc power supply kullandım naomi nin güç gereksinimleri 3.3 5 ve 12volt power supply kapağını açıp içeriden 3.3v turuncu,5v kırmızı 12v sarı ve gnd siyah hepsini bütün turuncuları kırmızıları sarıları ve siyahları kendi aralarında birleştirerek hepsinden birer tane çıkış aldım ve power supply ın devreye girmesi için ps on ucu var onu gnd ile lehimleyerek birleştirmek gerekiyor bence bu şekilde kullanmanın power'a ve cihazlara bir zarar vereceğini düşünmüyorum +12v -12v ve 5v ile çalışan cihazlarda rahatlıkla kullanılabilir
Logged
Gökçe Bozkurt
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 2.968


Nigripinis


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #14 : Mart 06, 2017, 22:19:08 ÖS »

Bir psu dan çıkan en az 15 tane sarı kablo var.
Hepsini birleştireyim dersem o kadar kablonun sığacağı klemens bulamam
Sen nasıl yaptın resmi var mı ?
Logged

A4000|FastlaneZ3|RetinaZ3|Tandem Ide|CF
A2000|G-Force 040/33|Cybervision64-3D|
A2000|Mobo|GVP HX-2000-II|Supra 8Mb
A2000|Mobo|8Up!6Mb
A1200|PPC 040/25/200|Mediator Sx|Vodoo4500|256Mb
A1200|Hawk 8Mb|CF
A1200|Mobo|Elbox 4Mb
A600|ACA030|Indivision ECS|A604|CF
A600|Mobo|A
Sayfa: [1] 2 3   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: