Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
Sayfa: [1]   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: Konqi.HD Projesi  (Okunma Sayısı 2259 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
NESDelisi
Üye
***
Mesaj Sayısı: 102



Üyelik Bilgileri WWW
« : Temmuz 31, 2018, 19:00:47 ÖS »

Esen ola, benim bir hayalim var. Bu hayalim oyun konsolu üretmektir. Kısaca oyun konsolun yetenekleri;
  • Oyun oynamak için DVD, Flash Disk, K.HD Cartridge
  • Oyunlar ortalama 8 GB
  • Oyunlar için dil engelleme sistemi
  • Tüm oyunlar 2D destekleyecektir

Nasıl başlayacağım?
Logged

Biraz aşırı takıntılıyım.
Simon (Özay Turay)
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 6.217


Commodore Forever


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #1 : Temmuz 31, 2018, 19:21:05 ÖS »

Hiçbir oyun konsolunun bir kişi tarafından tasarlandığını sanmıyorum. Ama kendini donanım veya yazılım konusunda yeterince geliştirirsen ve şans da yüzüne gülerse bir gün belki oyun konsolu tasarlayan bir ekipte yer alabilirsin ve hayalin kısmen de olsa gerçekleşmiş olur.
Logged

http://www.retrodergi.com - http://www.e-turay.com

Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PSP Slim, Nintendo DS Lite
NESDelisi
Üye
***
Mesaj Sayısı: 102



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #2 : Temmuz 31, 2018, 19:40:22 ÖS »

Hiçbir oyun konsolunun bir kişi tarafından tasarlandığını sanmıyorum. Ama kendini donanım veya yazılım konusunda yeterince geliştirirsen ve şans da yüzüne gülerse bir gün belki oyun konsolu tasarlayan bir ekipte yer alabilirsin ve hayalin kısmen de olsa gerçekleşmiş olur.

Güzel dileklerin için teşekkür ederim, mutlaka kendimi eğiteceğim bu konuda...
Logged

Biraz aşırı takıntılıyım.
i_r_on
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.857



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #3 : Temmuz 31, 2018, 21:50:37 ÖS »

  • Oyunlar için dil engelleme sistemi

Cehaletimi mazur gör, dil nedir? neden engellenmek istenmektedir?

  • Tüm oyunlar 2D destekleyecektir

Bu da biraz "Her canlı ölümü tadacaktır" gibi olmuş. Geliştirici oyunu 3d yapmak isterse engel falan mı olunacak? Ya da ne bileyim geliştirici oyunu hem 3d hem de 2d oynanabilir mi yapacak? (Nintendo 3DS gibi)

Logged

Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <I.R.on - 2001>

twitter | blog
NESDelisi
Üye
***
Mesaj Sayısı: 102



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #4 : Ocak 12, 2019, 11:50:55 ÖÖ »

  • Oyunlar için dil engelleme sistemi

Cehaletimi mazur gör, dil nedir? neden engellenmek istenmektedir?

  • Tüm oyunlar 2D destekleyecektir


Bu da biraz "Her canlı ölümü tadacaktır" gibi olmuş. Geliştirici oyunu 3d yapmak isterse engel falan mı olunacak? Ya da ne bileyim geliştirici oyunu hem 3d hem de 2d oynanabilir mi yapacak? (Nintendo 3DS gibi)



+ Dil engeli olacak ama istenirse sistemin dilini değiştirerek aşabilir.
+ Sistem kaldırabilirse olacak.
Logged

Biraz aşırı takıntılıyım.
ercanersoy
Üye
****
Mesaj Sayısı: 386


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #5 : Ocak 12, 2019, 15:28:07 ÖS »

Size fikir olarak bir örnek verebilirim:

http://belogic.com/uzebox/index.asp

Önrekte bir mikrodenetleyici kullanılmış. Ancak, mikrodenetleyici overclock edilmiş.

Biri VGA sürücüsü, diğeri diğer işlevler için iki mikrodenetleyici kullanarak SD karttan rahatlıkla kendi oyun konsolunuzu yapabilrisiniz. Benim önerim başlangıçta breadboard üzerinden prototipini yapmanız ve daha sonra son prototipe geçmeniz.
Logged

Levent (Lvnt)
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.593



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #6 : Ocak 12, 2019, 15:47:40 ÖS »

Böyle sistemlerde esas problem donanımı tasarlamak değil. Yani şöyle, ekran aygıtı, ses aygıtı, joystick vb hepsi yapılır, hatta hazır kullanılır. Esas sorun programlamak. Şimdi "bende programlayıcı var, compiler var herşey var sorun ne?" diyebilirsiniz. Sorun şu: doğrudan bu sisteme program yazabilirsiniz, çalışır da. Ama başka sistemlerde sık kullanılan "olmazsa olmaz" programları kendi sisteminize aktarmayı düşünmeye başladığınızda sorunun cidden büyük olduğunu farketmeye başlarsınız.

Bu da işi "uyumluluk" konusuna getiriyor. Aktarmayı **düşüneceğiniz** (planlama!) programların kaynak kodlarına en az müdahale ile bu işi yapmak istersiniz. Çünkü orjinal yazar programda iyileştirme yaptığında siz de bu iyileştirmeye sahip olmak isteyeceksinizdir. "Ben herşeyi orjinalinden daha iyi yaparım, en azından geride kalmam" diyemiyorsanız uyumluluk ile başınız dertte demektir, kolay gelsin

Yapmayın demiyorum ama işin ilerisi bu şekilde. Nasıl bir işe kalkıştığınızın farkında olun. İş çok. Yok ben ufak ufak takılacağım, öğrenme amaçlı, bir yerde sıkılır bırakırım derseniz o başka
Logged

Use the brute force, Luke
NESDelisi
Üye
***
Mesaj Sayısı: 102



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #7 : Ocak 12, 2019, 16:27:27 ÖS »

Bunu aklımın bir köşesine yazacağım, güzel bir öneri.
Logged

Biraz aşırı takıntılıyım.
wizofwor
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 3.964


Gosub ile gidilen yerden goto ile dönen adam


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #8 : Ocak 14, 2019, 09:39:08 ÖÖ »

Oyun konsollarının en büyük handikapı platforma geliştirici çekebilmek ve yeterli yazılım kütüphanesini oluşturabilmek. DIY projelerde bu durum çok daha belirgin oluyor. Örneğin şu videodaki abimiz yaptığı vektör bazlı konsol için kendisi 8 oyun yazmış. Geliştirici olmayınca projeler  işin yapılabildiğini gösteren proof of concept seviyesinden öteye geçemiyor. Hackaday.com bu tarz projelerle doldu.

Bu yüzden naçizane tavsiyem halihazırda aktif olan projelerden birine katkıda bulunarak başlamak. Bir oyun geliştirmeye çalışmak. Bu sayede problemlere yaklaşımlarını, çözüm yollarını ve eksiklerini öğrenerek eğer hala ihtiyaç görülüyorsa alternatif bir konsol üzerinde devam etmek olabilir. Size tavsiyem favorilerimden biri olan pico-8 projesini incelemeniz. Bunun yanında µGame 10, Duinodrive, Gameshell, GCW-Zero gibi işlere de bakabilirsiniz.
Logged

NESDelisi
Üye
***
Mesaj Sayısı: 102



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #9 : Ocak 15, 2019, 09:54:20 ÖÖ »

PICO-8'i biliyorum ve hatta bir çok oyununu oynadım, hocam. Önerilerin için teşekkür ederim, büyük ihtimalle var olanlardan birini seçip kendimi onda geliştireceğim, bu daha mantıklı.
Logged

Biraz aşırı takıntılıyım.
ercanersoy
Üye
****
Mesaj Sayısı: 386


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #10 : Ocak 16, 2019, 20:56:47 ÖS »

Size iki örnek daha vereyim: Gamebuino, Makerbuino
Logged

NESDelisi
Üye
***
Mesaj Sayısı: 102



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #11 : Ocak 17, 2019, 14:35:35 ÖS »

İki örnekte güzelmiş ama sanırım buradakiler de de iş varmış. Kahkaha
Logged

Biraz aşırı takıntılıyım.
Sayfa: [1]   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: