Ana Sayfa
Amiga Dokumantasyon Projesi
Medya
Yardım
Ara
Giriş Yap
Kayıt
Merhaba,
Ziyaretçi
. Lütfen
giriş yapın
veya
üye olun
.
1 Saat
1 Gün
1 Hafta
1 Ay
Her zaman
Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz
Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.tr
Arcade Sistemler ve Oyun Konsolları
Arcade Sistemler
(Moderatör:
yavuzg
)SEGA ST-V Arcade kartını ev konsolu haline getirmek
« önceki
sonraki »
Sayfa:
1
...
15
16
[
17
]
18
Aşağı git
Gönderen
Konu: SEGA ST-V Arcade kartını ev konsolu haline getirmek (Okunma Sayısı 125842 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Simon (Özay Turay)
Genel Yönetici
Mesaj Sayısı: 6.871
Commodore Forever
Ynt: SEGA ST-V Arcade kartını ev konsolu haline getirmek
«
Yanıtla #240 :
Şubat 27, 2014, 16:22:16 ÖS »
@yavuzg:
* PS2 joypad devresinde 8 tane buton kullanılmış, bunların hepsinin JAMMA'da karşılıkları var mı?
* Buton 1/CROSS, Buton 2/CIRCLE, Buton 3/SQUARE, Buton 4/TRIANGLE daha mantıklı yerleşim olmaz mı konsol tuş dizilimine (mesela dövüş oyunlarında alttakiler yumruk, üsttekiler tekme) benzer olarak? Gerçi kabloları istediğimiz uca bağlayıp değiştirebiliriz bunu.
* Bu devreden C64/Amiga için yapmak istesek Buton 1/CROSS/SQUARE, Buton 2/CIRCLE/TRIANGLE şeklinde ikili bağlantı yaparsak sorun olur mu?
Logged
http://www.retrodergi.com
-
http://www.e-turay.com
Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PSP Slim, Nintendo DS Lite
yavuzg
Genel Yönetici
Mesaj Sayısı: 5.401
Ynt: SEGA ST-V Arcade kartını ev konsolu haline getirmek
«
Yanıtla #241 :
Şubat 28, 2014, 04:25:53 ÖÖ »
Alıntı sahibi: Simon (Özay Turay) üzerinde Şubat 27, 2014, 16:22:16 ÖS
@yavuzg:
* PS2 joypad devresinde 8 tane buton kullanılmış, bunların hepsinin JAMMA'da karşılıkları var mı?
Kullanılmış? Sanki cinler periler öyle yapmış gibi söylemişsin
tasarım (donanım + firmware) ben yaptım ki
(Gerçi PS'in kullandığı SPI protokolünü bir başka arkadaşın kodunu inceleyerek yazdım - kod'un içindeki notlarda kredisini verdim gerçi)
Neyse, sorunun cevabına gelirsek, hayır 8 tuşun JAMMA literatüründe bir anlamı yok. JAMMA standardında sadece 3 tuş vardır. NeoGeo bunu "biraz" esnetip 4. tuşu eklemiş. Ama JAMMA olup da, JAMMA konnektöründeki buton sayısından daha fazla butonla oynanan oyunlar da var (Örn. Mortal Kombat v.s.) Bunların ekstra butonlarının bağlantıları JAMMA konnektöründen değil PCB'nin üzerindeki bir soketten yapılır (Kick-harness denir buna). Ama tabii ki bu butonların da temelde çalışma prensibi aynı; Logic 0 => GND => Vur/ateş v.s.
Yine sorunun cevabına gelirsek, Playstation joypadindeki buton sayısı kadar uç çıktım, sadece JAMMA değil, kick-harness bağlantılarında da kullanılabilsin veya tamamen arcade dışı, mesela, robotik'le falan ilgilenenler bu extra tuşları da kullabilir (Gerçi robotikle ilgilenenler kendi firmware'ini yazarlar muhtemel)
Alıntı sahibi: Simon (Özay Turay) üzerinde Şubat 27, 2014, 16:22:16 ÖS
* Buton 1/CROSS, Buton 2/CIRCLE, Buton 3/SQUARE, Buton 4/TRIANGLE daha mantıklı yerleşim olmaz mı konsol tuş dizilimine (mesela dövüş oyunlarında alttakiler yumruk, üsttekiler tekme) benzer olarak? Gerçi kabloları istediğimiz uca bağlayıp değiştirebiliriz bunu.
Doğru, yerleşim uygun olmayabilir, tamamen ...tümden uydurdum. Dediğin gibi ya fiziksel bağlantıyı farklı yaparak ya da firmware de oynayarak değişik butonlara atama yapılabilir. Aslında bi ara elim deyse de firmware'i "programlanabilir" hale getirsem. Yani ne biliyim, bir buton kombinasyonuna basarak alet "programlama moduna" girse ve buton sırasını kullanıcı kendi tercihine göre yapsa. sonra da programlama modundan çıksa ve bu yeni değerler atmega'nın flash belleğine kaydedilse. onu da atmega'ya kod yazabilen bir başka arkadaşımız yapsa ne güsel olurdu
Alıntı sahibi: Simon (Özay Turay) üzerinde Şubat 27, 2014, 16:22:16 ÖS
* Bu devreden C64/Amiga için yapmak istesek Buton 1/CROSS/SQUARE, Buton 2/CIRCLE/TRIANGLE şeklinde ikili bağlantı yaparsak sorun olur mu?
C64'de de sorunsuz kullanabilirsin. istersen diğer butonları bağlamayıverirsin olur biter veya dediğin gibi paralel bağlarsın.
Özetle PS controllerda bir tuşa basılınca firmware'de atmega'nın ilgili I/O pin'ini sıfıra çekiyorum (aslında hepsi HEP 0) buton bırakılınca genel kanının aksine I/O pin'ine 1 göndermiyorum. Bunun sebebi arcade PCB'ye (veya C64 vs) ekstra 5V göndermemek. Butonlara basılmadığı durumda I/O pinlerini High-Z yani "açık devre" konumuna getiriyorum. Bunu da yön register'ini çıkış değil giriş'e çevirerek yapıyorum.
Yaaaani, uzun lafın kısası, bu devre güvenlidir...
butonlar sinyal/voltaj göndermediğinden istediğin gibi paralel bağlayabilirsin...
«
Son Düzenleme: Şubat 28, 2014, 04:27:41 ÖÖ Gönderen: yavuzg
»
Logged
SCARTCADE
NEO GEO
Elvira Pinball Restorasyon
Simon (Özay Turay)
Genel Yönetici
Mesaj Sayısı: 6.871
Commodore Forever
Ynt: SEGA ST-V Arcade kartını ev konsolu haline getirmek
«
Yanıtla #242 :
Şubat 28, 2014, 09:57:04 ÖÖ »
Cevaplar için teşekkürler abi.
Daha çok giriş/çıkış içeren bir AVR ile iki kolu tek devrede halletmek veya daha küçük bir AVR kullanmak mümkün müdür? Önerebileceğin AVR modeli var mıdır.
Bir de incelememiz için devrenin ExpressPCB projelerini de paylaşabilirmisin mahsuru yoksa? ExpressPCB'yi açınca ben ona o bana bakıp duruyoruz. Bitmiş bir devreyi inceleyerek programı öğrenmeyi hızlandırabilirim diye düşünüyorum.
MVS için ikisi bir arada (muhtemelen supergun'ın bir parçası), C64 için ise kutusuz (havada montaj) sadece kablo gibi görünen dönüştürücüler yapmaya çalışıcam kısmetse.
Belki de işin kolayına kaçar senin supergun tasaarımını beklerim.
Logged
http://www.retrodergi.com
-
http://www.e-turay.com
Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PSP Slim, Nintendo DS Lite
yavuzg
Genel Yönetici
Mesaj Sayısı: 5.401
Ynt: SEGA ST-V Arcade kartını ev konsolu haline getirmek
«
Yanıtla #243 :
Şubat 28, 2014, 12:09:15 ÖS »
Alıntı sahibi: Simon (Özay Turay) üzerinde Şubat 28, 2014, 09:57:04 ÖÖ
Cevaplar için teşekkürler abi.
Daha çok giriş/çıkış içeren bir AVR ile iki kolu tek devrede halletmek veya daha küçük bir AVR kullanmak mümkün müdür? Önerebileceğin AVR modeli var mıdır.
O opsiyonu arastırmıştım daha pahalıya geliyor. I/O pin sayısı her iki kolun çıkışını da karşılayabilecek bir AVR (örn. Atmega32) 2 adet Atmega8'den daha pahalı! Üstelik programı bir de SPI üzerinden 2 adet "Slave" yönetecek şekilde değiştirmen gerekir.
Aslında tam tersi, I/O sayısı daha az olan çok daha ucuz bir AVR kullanılarak (örn. Attiny serisi) JAMMA'ya daha uygun bir devre de tasarlanabilir. Ayrıca devredeki kristal, reset butonu v.s. gibi detayları da çıkartıp devre daha ucuza maledilebilir. Harici kristal ile beslemek daha stabil tabii ki ama milisaniye seviyesinde tutarlı olması gereken bir devre değil zaten bu.
Neden Atmega8 kullandım dersen elimde 10'larca vardı
Alıntı sahibi: Simon (Özay Turay) üzerinde Şubat 28, 2014, 09:57:04 ÖÖ
Bir de incelememiz için devrenin ExpressPCB projelerini de paylaşabilirmisin mahsuru yoksa? ExpressPCB'yi açınca ben ona o bana bakıp duruyoruz. Bitmiş bir devreyi inceleyerek programı öğrenmeyi hızlandırabilirim diye düşünüyorum.
Onun linkini sanki koydum diye hatırlıyorum, koymamış mıyım?
O zaman link bu:
http://1drv.ms/1cZWIEl
MVS için ikisi bir arada (muhtemelen supergun'ın bir parçası), C64 için ise kutusuz (havada montaj) sadece kablo gibi görünen dönüştürücüler yapmaya çalışıcam kısmetse.
Alıntı sahibi: Simon (Özay Turay) üzerinde Şubat 28, 2014, 09:57:04 ÖÖ
Belki de işin kolayına kaçar senin supergun tasaarımını beklerim.
Önce CRTSIM'leri bir çıkartayım aradan (PCB'sini basabildim sonunda!!! - yazıcam) sonra supergun'ın PCB'sini çıkartıcam.
Aslında belki senin gibi DIY takılmak isteyenler için bir kit halinde de çıkartabilirim mesela? İlgilenen olur mu ki?
Logged
SCARTCADE
NEO GEO
Elvira Pinball Restorasyon
LW3D
Yönetici
Mesaj Sayısı: 10.934
Günü Kurtaran Avam Hiooargggh :)
Ynt: SEGA ST-V Arcade kartını ev konsolu haline getirmek
«
Yanıtla #244 :
Şubat 28, 2014, 12:14:27 ÖS »
Olur olur...
Aklı olan olur desin
Logged
SineFX
*
Bilgisayar Müzesi Koleksiyonu
devilx
Üye
Mesaj Sayısı: 224
Ynt: SEGA ST-V Arcade kartını ev konsolu haline getirmek
«
Yanıtla #245 :
Şubat 28, 2014, 12:14:39 ÖS »
Sizin projelerinizle ilgilenmeyek retrocu varmıki abi?
Logged
Simon (Özay Turay)
Genel Yönetici
Mesaj Sayısı: 6.871
Commodore Forever
Ynt: SEGA ST-V Arcade kartını ev konsolu haline getirmek
«
Yanıtla #246 :
Şubat 28, 2014, 12:53:56 ÖS »
DIY en iyisi olur abi. Allaha şükür elimiz ölçü aleti ve havya tutuyor.
Logged
http://www.retrodergi.com
-
http://www.e-turay.com
Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PSP Slim, Nintendo DS Lite
Wolf-EyE
Üye
Mesaj Sayısı: 233
Ynt: SEGA ST-V Arcade kartını ev konsolu haline getirmek
«
Yanıtla #247 :
Kasım 20, 2014, 10:33:10 ÖÖ »
Yavuz hocamın çalışmalarını takip ediyorum. Yakında "külüstür Doğan'dan Transformers yaptım" derse şaşırmam..
Logged
http://nevzat-m.deviantart.com/
Xbox 360 (E), Nintendo Wii (Siyah), Playstation 2 (Fat), PSP (3001)
wizofwor
Genel Yönetici
Mesaj Sayısı: 4.370
Gosub ile gidilen yerden goto ile dönen adam
Ynt: SEGA ST-V Arcade kartını ev konsolu haline getirmek
«
Yanıtla #248 :
Kasım 20, 2014, 10:48:29 ÖÖ »
Simon c64 için joystick devresi mi yapıyorsun? Öyle bir şey varsa feature isteyeceğim.
Logged
Tanışma Sayfam
| GitHub:
C64 assembly örnekleri
,
C64 assembler üzerine notlar
Simon (Özay Turay)
Genel Yönetici
Mesaj Sayısı: 6.871
Commodore Forever
Ynt: SEGA ST-V Arcade kartını ev konsolu haline getirmek
«
Yanıtla #249 :
Kasım 20, 2014, 11:01:58 ÖÖ »
PS2X_JAMMA
'nın kırpılmış versiyonu olarak öyle bir hayalim var ama sıra gelmiyor bir türlü. Gökhan gerçek Joystick de gönderdi sağolsun, iyice pabucu dama atılır artık.
Logged
http://www.retrodergi.com
-
http://www.e-turay.com
Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PSP Slim, Nintendo DS Lite
wizofwor
Genel Yönetici
Mesaj Sayısı: 4.370
Gosub ile gidilen yerden goto ile dönen adam
Ynt: SEGA ST-V Arcade kartını ev konsolu haline getirmek
«
Yanıtla #250 :
Kasım 20, 2014, 11:16:41 ÖÖ »
Bütün bu uğraşlarının elinde joystick olmadığı için olduğunu söyleseydin keşke. Yedeklerden bir tanesini verirdim. Yine de ben istediğim özellikleri sıralayayım (aklında olsun.)
1. Bazı oyunlarda iki tuşlu joystickleri destekliyor. (Mesela Midnight Resistance) Bu oyunlar için ikinci tuş desteği olmalı. Quickshot mavericks joystickten kopya çekilebilir. Elimde var.
2. Bazı oyunlarda space tuşu ikinci tuş görev görüyor. Bu oyunlar için joystick'in ikinci tuşunun space'e bastığı bir mod. İlk başta çılgınca geliyor ama halihazırda Port1'in FIRE pini boşluk tuşuna maplenmiş durumda. İki portu da kullanmak şartıyla kolaylıkla yapılabilir.
3. Platform oyunlarında ikinci tuş olmadığı için kolu yukarı iterek zıplıyoruz ya, bu joypadle oynarken çok saçma oluyor. Platform oyunları için ikinci tuşun zıplama olduğu bir mod.
Logged
Tanışma Sayfam
| GitHub:
C64 assembly örnekleri
,
C64 assembler üzerine notlar
joker_
Genel Yönetici
Mesaj Sayısı: 2.122
Ynt: SEGA ST-V Arcade kartını ev konsolu haline getirmek
«
Yanıtla #251 :
Kasım 20, 2014, 11:32:04 ÖÖ »
Olaya yabancı kaldım
Ne joystick'i bu bahsettiğiniz? Ve ne yapmaya çalışıyorsunuz (yani proje olarak
)
Logged
Simon (Özay Turay)
Genel Yönetici
Mesaj Sayısı: 6.871
Commodore Forever
Ynt: SEGA ST-V Arcade kartını ev konsolu haline getirmek
«
Yanıtla #252 :
Kasım 20, 2014, 11:42:54 ÖÖ »
Gökhan fikirlerin gayet güzel, bu projeyi hayata geçirirsem eklemeye çalışıcam.
Kemal proje dediğimiz yavuzg'nin bu başlıkta yaptığı PS2 joystickleri ST-V'de kullandığı devrenin kırpılmış benzerini Arduino ile yapmak, 7DX'e getirdiğim breadboard üzerindeki şeyi bir cihaz/kablo haline getirmek.
Logged
http://www.retrodergi.com
-
http://www.e-turay.com
Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PSP Slim, Nintendo DS Lite
yavuzg
Genel Yönetici
Mesaj Sayısı: 5.401
Ynt: SEGA ST-V Arcade kartını ev konsolu haline getirmek
«
Yanıtla #253 :
Kasım 20, 2014, 12:22:34 ÖS »
hoort! nööörüyör?
Logged
SCARTCADE
NEO GEO
Elvira Pinball Restorasyon
Simon (Özay Turay)
Genel Yönetici
Mesaj Sayısı: 6.871
Commodore Forever
Ynt: SEGA ST-V Arcade kartını ev konsolu haline getirmek
«
Yanıtla #254 :
Kasım 20, 2014, 18:03:16 ÖS »
Selim7 nerelerde sahi ya? Baktım son mesajı Kasım 2013'te. ST-V'yi kaptı gitti mi yani?
Logged
http://www.retrodergi.com
-
http://www.e-turay.com
Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PSP Slim, Nintendo DS Lite
Sayfa:
1
...
15
16
[
17
]
18
Yukarı git
« önceki
sonraki »
Gitmek istediğiniz yer:
Gitmek istediğiniz yer:
-----------------------------
Genel Kategori
-----------------------------
=> Genel Sohbet
=> Proje
===> Proje Alım/Satım
=> DemoScene
=> Tanışma Forumu
-----------------------------
Commodore
-----------------------------
=> Commodore Genel
=> Commodore Yazılım
=> Commodore Donanım
===> C64DTV (C64 Direct-to-TV)
=> Commodore Yayınları
=> Commodore Emulasyon
-----------------------------
Amiga
-----------------------------
=> Amiga Genel
=> Amiga Yazılım
=> Amiga Donanım
=> Amiga Yayınları
=> Amiga Emülasyon
-----------------------------
Diğer Nostaljik Bilgisayarlar
-----------------------------
=> IBM Uyumlular / Retro x86 Sistemler
=> FPGA/ARM Sistemler
=> Amstrad
===> Amstrad - Genel
===> Amstrad - Yazılım
===> Amstrad - Donanım
===> Amstrad - Yayınlar
===> Amstrad - Emulasyon
=> Apple
===> Apple - Genel
===> Apple - Yazılım
===> Apple - Donanım
===> Apple - Emulasyon
=> Atari
===> Atari - Genel
===> Atari - Yazılım
===> Atari - Donanım
===> Atari - Emulasyon
=> MSX Uyumlular
===> MSX - Genel
===> MSX - Yazılım
===> MSX - Donanım
===> MSX - Emulasyon
=> Oric
===> Oric - Genel
===> Oric - Donanım
===> Oric - Yazılım
===> Oric - Emulasyon
=> Sinclair
===> Sinclair - Genel
===> Sinclair - Yazılım
===> Sinclair - Donanım
===> Sinclair - Emulasyon
=> Diğer Bilgisayarlar
-----------------------------
Arcade Sistemler ve Oyun Konsolları
-----------------------------
=> Arcade Sistemler
=> Oyun Konsolları