Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.trArcade Sistemler ve Oyun KonsollarıArcade Sistemler (Moderatör: yavuzg)SEGA ST-V Arcade kartını ev konsolu haline getirmek
Sayfa: 1 ... 15 16 [17] 18   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: SEGA ST-V Arcade kartını ev konsolu haline getirmek  (Okunma Sayısı 49656 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Simon (Özay Turay)
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.725


Commodore Forever


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #240 : Şubat 27, 2014, 16:22:16 ÖS »

@yavuzg:

* PS2 joypad devresinde 8 tane buton kullanılmış, bunların hepsinin JAMMA'da karşılıkları var mı?

* Buton 1/CROSS, Buton 2/CIRCLE, Buton 3/SQUARE, Buton 4/TRIANGLE daha mantıklı yerleşim olmaz mı konsol tuş dizilimine (mesela dövüş oyunlarında alttakiler yumruk, üsttekiler tekme) benzer olarak? Gerçi kabloları istediğimiz uca bağlayıp değiştirebiliriz bunu.

* Bu devreden C64/Amiga için yapmak istesek Buton 1/CROSS/SQUARE, Buton 2/CIRCLE/TRIANGLE şeklinde ikili bağlantı yaparsak sorun olur mu?

Logged

http://www.retrodergi.com - http://www.e-turay.com

Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PSP Slim, Nintendo DS Lite
yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 4.027



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #241 : Şubat 28, 2014, 04:25:53 ÖÖ »

@yavuzg:

* PS2 joypad devresinde 8 tane buton kullanılmış, bunların hepsinin JAMMA'da karşılıkları var mı?

Kullanılmış? Sanki cinler periler öyle yapmış gibi söylemişsin Kahkaha tasarım (donanım + firmware) ben yaptım ki  Masum (Gerçi PS'in kullandığı SPI protokolünü bir başka arkadaşın kodunu inceleyerek yazdım -  kod'un içindeki notlarda kredisini verdim gerçi)

Neyse, sorunun cevabına gelirsek, hayır 8 tuşun JAMMA literatüründe bir anlamı yok. JAMMA standardında sadece 3 tuş vardır. NeoGeo bunu "biraz" esnetip 4. tuşu eklemiş. Ama JAMMA olup da, JAMMA konnektöründeki buton sayısından daha fazla butonla oynanan oyunlar da var (Örn. Mortal Kombat v.s.) Bunların ekstra butonlarının bağlantıları JAMMA konnektöründen değil PCB'nin üzerindeki bir soketten yapılır (Kick-harness denir buna). Ama tabii ki bu butonların da temelde çalışma prensibi aynı; Logic 0 => GND => Vur/ateş v.s.

Yine sorunun cevabına gelirsek, Playstation joypadindeki buton sayısı kadar uç çıktım, sadece JAMMA değil, kick-harness bağlantılarında da kullanılabilsin veya tamamen arcade dışı, mesela, robotik'le falan ilgilenenler bu extra tuşları da kullabilir (Gerçi robotikle ilgilenenler kendi firmware'ini yazarlar muhtemel)

* Buton 1/CROSS, Buton 2/CIRCLE, Buton 3/SQUARE, Buton 4/TRIANGLE daha mantıklı yerleşim olmaz mı konsol tuş dizilimine (mesela dövüş oyunlarında alttakiler yumruk, üsttekiler tekme) benzer olarak? Gerçi kabloları istediğimiz uca bağlayıp değiştirebiliriz bunu.

Doğru, yerleşim uygun olmayabilir, tamamen ...tümden uydurdum. Dediğin gibi ya fiziksel bağlantıyı farklı yaparak ya da firmware de oynayarak değişik butonlara atama yapılabilir. Aslında bi ara elim deyse de firmware'i "programlanabilir" hale getirsem. Yani ne biliyim, bir buton kombinasyonuna basarak alet "programlama moduna" girse ve buton sırasını kullanıcı kendi tercihine göre yapsa. sonra da programlama modundan çıksa ve bu yeni değerler atmega'nın flash belleğine kaydedilse. onu da atmega'ya kod yazabilen bir başka arkadaşımız yapsa ne güsel olurdu  Masum


* Bu devreden C64/Amiga için yapmak istesek Buton 1/CROSS/SQUARE, Buton 2/CIRCLE/TRIANGLE şeklinde ikili bağlantı yaparsak sorun olur mu?

C64'de de sorunsuz kullanabilirsin. istersen diğer butonları bağlamayıverirsin olur biter veya dediğin gibi paralel bağlarsın.

Özetle PS controllerda bir tuşa basılınca firmware'de atmega'nın ilgili I/O pin'ini sıfıra çekiyorum (aslında hepsi HEP 0) buton bırakılınca genel kanının aksine I/O pin'ine 1 göndermiyorum. Bunun sebebi arcade PCB'ye (veya C64 vs) ekstra 5V göndermemek. Butonlara basılmadığı durumda I/O pinlerini High-Z yani "açık devre" konumuna getiriyorum. Bunu da yön register'ini çıkış değil giriş'e çevirerek yapıyorum.  Kahkaha

Yaaaani, uzun lafın kısası, bu devre güvenlidir...  butonlar sinyal/voltaj göndermediğinden istediğin gibi paralel bağlayabilirsin...
« Son Düzenleme: Şubat 28, 2014, 04:27:41 ÖÖ Gönderen: yavuzg » Logged

Simon (Özay Turay)
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.725


Commodore Forever


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #242 : Şubat 28, 2014, 09:57:04 ÖÖ »

Cevaplar için teşekkürler abi.

Daha çok giriş/çıkış içeren bir AVR ile iki kolu tek devrede halletmek veya daha küçük bir AVR kullanmak mümkün müdür? Önerebileceğin AVR modeli var mıdır.

Bir de incelememiz için devrenin ExpressPCB projelerini de paylaşabilirmisin mahsuru yoksa? ExpressPCB'yi açınca ben ona o bana bakıp duruyoruz. Bitmiş bir devreyi inceleyerek programı öğrenmeyi hızlandırabilirim diye düşünüyorum.

MVS için ikisi bir arada (muhtemelen supergun'ın bir parçası), C64 için ise kutusuz (havada montaj) sadece kablo gibi görünen dönüştürücüler yapmaya çalışıcam kısmetse.

Belki de işin kolayına kaçar senin supergun tasaarımını beklerim. Kahkaha
Logged

http://www.retrodergi.com - http://www.e-turay.com

Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PSP Slim, Nintendo DS Lite
yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 4.027



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #243 : Şubat 28, 2014, 12:09:15 ÖS »

Cevaplar için teşekkürler abi.

Daha çok giriş/çıkış içeren bir AVR ile iki kolu tek devrede halletmek veya daha küçük bir AVR kullanmak mümkün müdür? Önerebileceğin AVR modeli var mıdır.


O opsiyonu arastırmıştım daha pahalıya geliyor. I/O pin sayısı her iki kolun çıkışını da karşılayabilecek bir AVR (örn. Atmega32) 2 adet Atmega8'den daha pahalı! Üstelik programı bir de SPI üzerinden 2 adet "Slave" yönetecek şekilde değiştirmen gerekir.

Aslında tam tersi, I/O sayısı daha az olan çok daha ucuz bir AVR kullanılarak (örn. Attiny serisi) JAMMA'ya daha uygun bir devre de tasarlanabilir. Ayrıca devredeki kristal, reset butonu v.s. gibi detayları da çıkartıp devre daha ucuza maledilebilir. Harici kristal ile beslemek daha stabil tabii ki ama milisaniye seviyesinde tutarlı olması gereken bir devre değil zaten bu.

Neden Atmega8 kullandım dersen elimde 10'larca vardı

Bir de incelememiz için devrenin ExpressPCB projelerini de paylaşabilirmisin mahsuru yoksa? ExpressPCB'yi açınca ben ona o bana bakıp duruyoruz. Bitmiş bir devreyi inceleyerek programı öğrenmeyi hızlandırabilirim diye düşünüyorum.


Onun linkini sanki koydum diye hatırlıyorum, koymamış mıyım?

O zaman link bu: http://1drv.ms/1cZWIEl

MVS için ikisi bir arada (muhtemelen supergun'ın bir parçası), C64 için ise kutusuz (havada montaj) sadece kablo gibi görünen dönüştürücüler yapmaya çalışıcam kısmetse.

Belki de işin kolayına kaçar senin supergun tasaarımını beklerim. Kahkaha


Önce CRTSIM'leri bir çıkartayım aradan (PCB'sini basabildim sonunda!!! - yazıcam) sonra supergun'ın PCB'sini çıkartıcam.

Aslında belki senin gibi DIY takılmak isteyenler için bir kit halinde de çıkartabilirim mesela? İlgilenen olur mu ki?
Logged

LW3D
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 9.463


Günü Kurtaran Avam Hiooargggh :)


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #244 : Şubat 28, 2014, 12:14:27 ÖS »

Olur olur... Aklı olan olur desin
Logged

devilx
Üye2
***
Mesaj Sayısı: 224



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #245 : Şubat 28, 2014, 12:14:39 ÖS »

Sizin projelerinizle ilgilenmeyek retrocu varmıki abi?
Logged
Simon (Özay Turay)
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.725


Commodore Forever


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #246 : Şubat 28, 2014, 12:53:56 ÖS »

DIY en iyisi olur abi. Allaha şükür elimiz ölçü aleti ve havya tutuyor.
Logged

http://www.retrodergi.com - http://www.e-turay.com

Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PSP Slim, Nintendo DS Lite
Wolf-EyE
Üye2
***
Mesaj Sayısı: 233



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #247 : Kasım 20, 2014, 10:33:10 ÖÖ »

Yavuz hocamın çalışmalarını takip ediyorum. Yakında "külüstür Doğan'dan Transformers yaptım" derse şaşırmam..
Logged

http://nevzat-m.deviantart.com/

Xbox 360 (E), Nintendo Wii (Siyah), Playstation 2 (Fat), PSP (3001)
wizofwor
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 3.673


Gosub ile gidilen yerden goto ile dönen adam


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #248 : Kasım 20, 2014, 10:48:29 ÖÖ »

Simon c64 için joystick devresi mi yapıyorsun? Öyle bir şey varsa feature isteyeceğim.
Logged

Simon (Özay Turay)
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.725


Commodore Forever


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #249 : Kasım 20, 2014, 11:01:58 ÖÖ »

PS2X_JAMMA'nın kırpılmış versiyonu olarak öyle bir hayalim var ama sıra gelmiyor bir türlü. Gökhan gerçek Joystick de gönderdi sağolsun, iyice pabucu dama atılır artık. Kahkaha
Logged

http://www.retrodergi.com - http://www.e-turay.com

Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PSP Slim, Nintendo DS Lite
wizofwor
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 3.673


Gosub ile gidilen yerden goto ile dönen adam


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #250 : Kasım 20, 2014, 11:16:41 ÖÖ »

Bütün bu uğraşlarının elinde joystick olmadığı için olduğunu söyleseydin keşke. Yedeklerden bir tanesini verirdim. Yine de ben istediğim özellikleri sıralayayım (aklında olsun.)

1. Bazı oyunlarda iki tuşlu joystickleri destekliyor. (Mesela Midnight Resistance) Bu oyunlar için ikinci tuş desteği olmalı. Quickshot mavericks joystickten kopya çekilebilir. Elimde var.
2. Bazı oyunlarda space tuşu ikinci tuş görev görüyor. Bu oyunlar için joystick'in ikinci tuşunun space'e bastığı bir mod. İlk başta çılgınca geliyor ama halihazırda Port1'in FIRE pini boşluk tuşuna maplenmiş durumda. İki portu da kullanmak şartıyla kolaylıkla yapılabilir.
3. Platform oyunlarında ikinci tuş olmadığı için kolu yukarı iterek zıplıyoruz ya, bu joypadle oynarken çok saçma oluyor. Platform oyunları için ikinci tuşun zıplama olduğu bir mod.
Logged

joker_
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 2.049



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #251 : Kasım 20, 2014, 11:32:04 ÖÖ »

Olaya yabancı kaldım Ne joystick'i bu bahsettiğiniz? Ve ne yapmaya çalışıyorsunuz (yani proje olarak )
Logged
Simon (Özay Turay)
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.725


Commodore Forever


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #252 : Kasım 20, 2014, 11:42:54 ÖÖ »

Gökhan fikirlerin gayet güzel, bu projeyi hayata geçirirsem eklemeye çalışıcam.

Kemal proje dediğimiz yavuzg'nin bu başlıkta yaptığı PS2 joystickleri ST-V'de kullandığı devrenin kırpılmış benzerini Arduino ile yapmak, 7DX'e getirdiğim breadboard üzerindeki şeyi bir cihaz/kablo haline getirmek.
Logged

http://www.retrodergi.com - http://www.e-turay.com

Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PSP Slim, Nintendo DS Lite
yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 4.027



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #253 : Kasım 20, 2014, 12:22:34 ÖS »

hoort! nööörüyör?
Logged

Simon (Özay Turay)
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.725


Commodore Forever


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #254 : Kasım 20, 2014, 18:03:16 ÖS »

Selim7 nerelerde sahi ya? Baktım son mesajı Kasım 2013'te. ST-V'yi kaptı gitti mi yani?
Logged

http://www.retrodergi.com - http://www.e-turay.com

Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PSP Slim, Nintendo DS Lite
Sayfa: 1 ... 15 16 [17] 18   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: