Ana Sayfa
Amiga Dokumantasyon Projesi
Medya
Yardım
Ara
Giriş Yap
Kayıt
Merhaba,
Ziyaretçi
. Lütfen
giriş yapın
veya
üye olun
.
1 Saat
1 Gün
1 Hafta
1 Ay
Her zaman
Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz
Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.tr
Arcade Sistemler ve Oyun Konsolları
Oyun Konsolları
Sharp X68000: O Bir Samurai
« önceki
sonraki »
Sayfa:
1
2
[
3
]
4
5
Aşağı git
Gönderen
Konu: Sharp X68000: O Bir Samurai (Okunma Sayısı 86455 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
tolga abaci
Uzman
Mesaj Sayısı: 641
Ynt: Sharp X68000: O Bir Samurai
«
Yanıtla #30 :
Ocak 28, 2014, 13:09:35 ÖS »
Alıntı sahibi: endo64 üzerinde Ocak 28, 2014, 12:46:30 ÖS
Ekran görüntüsünde Basic 128 KB free yazıyor, Basic'e az alan mı ayırmışlar yoksa sistem açılınca çok mu RAM kullanıyor acaba?
Çok iyi yakalamışsın endo, benim hiç dikkatimi çekmemişti... Sebebini araştırmakta fayda var.
X-Basic ile ilgili şöyle ufak bir araştırma yaptım, pek bişey bulamadım ama birisi X-Basic'i iOS'a port etmiş (!), onunla ilgili dokümantasyon şurada mevcut:
http://x-basicforiosen.blogspot.jp/search/label/manual
X-Basic'in Wikipedia sayfasında yazdığına göre, C diline benzer bir dilmiş
. Hatta bir utility vasıtasıyla programlar C diline dönüştürülüp compile edilebiliyormuş.
Eli kulağında, Human68k'nın ve SX-Windows 2.0'ın orjinalleri Japonya'dan yola çıktı çıkacak, onlar sağ salim elime ulaşırsa onların kitaplarında belki daha fazla bilgi bulabiliriz (Japonca da olsa!). PDF'lerini aradım ama öyle hemen karşıma çıkmadı, vardır bir yerlerde muhakkak ama.
Logged
"Finished products are for decadent minds." -- attributed to Hari Seldon, in Isaac Asimov's Second Foundation.
wizofwor
Genel Yönetici
Mesaj Sayısı: 4.765
Gosub ile gidilen yerden goto ile dönen adam
Ynt: Sharp X68000: O Bir Samurai
«
Yanıtla #31 :
Ocak 28, 2014, 15:07:02 ÖS »
Kod:
' Programs contain:
' 1. A PROLOG with type/function/constant declarations.
' 2. This Entry() function where execution begins.
' 3. Zero or more additional functions.
'
FUNCTION Entry ()
PRINT "Hello World"
PRINT 2+2
PRINT 44/12
PRINT 33*3
END FUNCTION
Hello Word koduna bakınca pek de C gibi değil aslında. 90'larda satır numarası olmayan ve makine diline derlenebilen yapı insanlara C gibi dedirtmiş olabilir. Yoksa bildiğin basic, hatta vbasic tarzı derim ben buna.
Logged
Tanışma Sayfam
| GitHub:
C64 assembly örnekleri
,
C64 assembler üzerine notlar
tolga abaci
Uzman
Mesaj Sayısı: 641
Ynt: Sharp X68000: O Bir Samurai
«
Yanıtla #32 :
Ocak 28, 2014, 15:17:32 ÖS »
Tahminen
functional
structured programming üzerine kurulu bir dil bu, o yüzden C diline benziyor demiş olmalılar, ama syntax dediğin gibi pek de C'yi andırmıyor ilk bakışta.
Edit: Functional diyip saçmalamışım, hep karıştırırım.
«
Son Düzenleme: Ocak 28, 2014, 15:20:15 ÖS Gönderen: tolga abaci
»
Logged
"Finished products are for decadent minds." -- attributed to Hari Seldon, in Isaac Asimov's Second Foundation.
Simon (Özay Turay)
Yönetici
Mesaj Sayısı: 7.677
Commodore Forever
Ynt: Sharp X68000: O Bir Samurai
«
Yanıtla #33 :
Ocak 28, 2014, 15:18:15 ÖS »
Entry() fonksiyonu C'deki main() fonksiyonu gibi olduğundan böyle düşünülmüş olabilir.
Logged
https://retrodergi.com
-
https://e-turay.com
-
https://karizmawow.e-turay.com
Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PS Vita, Nintendo 3DS, Nintendo 2DS
wizofwor
Genel Yönetici
Mesaj Sayısı: 4.765
Gosub ile gidilen yerden goto ile dönen adam
Ynt: Sharp X68000: O Bir Samurai
«
Yanıtla #34 :
Ocak 28, 2014, 15:23:24 ÖS »
Entry'nin main gibi kullanıldığını fark etmemişim. Eğer Goto'da yoksa tam bir melezmiş bu.
Logged
Tanışma Sayfam
| GitHub:
C64 assembly örnekleri
,
C64 assembler üzerine notlar
tolga abaci
Uzman
Mesaj Sayısı: 641
Ynt: Sharp X68000: O Bir Samurai
«
Yanıtla #35 :
Ocak 28, 2014, 15:29:42 ÖS »
Alıntı sahibi: wizofwor üzerinde Ocak 28, 2014, 15:23:24 ÖS
Entry'nin main gibi kullanıldığını fark etmemişim. Eğer Goto'da yoksa tam bir melezmiş bu.
Goto varmış. Zaten goto C'nin kendisinde de var
.
Logged
"Finished products are for decadent minds." -- attributed to Hari Seldon, in Isaac Asimov's Second Foundation.
guru68
Deneyimli
Mesaj Sayısı: 959
arıyor: SONY MSX
Ynt: Sharp X68000: O Bir Samurai
«
Yanıtla #36 :
Şubat 06, 2014, 02:42:00 ÖÖ »
aragaz verelim konu up olsun
http://www.illusionware.it/x68000.htm
e0013828_4c10e72fb250f.png
(58.22 KB, 692x742 - Görüntüleme: 1973 kez.)
Logged
LW3D
Yönetici
Mesaj Sayısı: 11.373
Günü Kurtaran Avam Hiooargggh :)
Ynt: Sharp X68000: O Bir Samurai
«
Yanıtla #37 :
Şubat 06, 2014, 11:42:40 ÖÖ »
@Guru68, harika bir tablo bu...Sadece başlığı canlandırmakla kalmayarak, X68000 almayı düşünenlerede çok yardımcı olacak... teşekkürler..
Logged
SineFX
*
Bilgisayar Müzesi Koleksiyonu
tolga abaci
Uzman
Mesaj Sayısı: 641
Ynt: Sharp X68000: O Bir Samurai
«
Yanıtla #38 :
Şubat 06, 2014, 11:48:02 ÖÖ »
Guru68, teşekkürler tablo için
. Benden de ufak bir update: Az önce postacı amca içinde iki adet kutulu X68000 oyunu bulunan paketi getirdi Japonya'dan
... Kutu içerikleri çok enteresan ve zengin. Akşam vakit bulabilirsem deneyip fotoğraflarını vs. çekip foruma yazmayı planlıyorum, bakalım...
Logged
"Finished products are for decadent minds." -- attributed to Hari Seldon, in Isaac Asimov's Second Foundation.
witchdoktor
Uzman
Mesaj Sayısı: 6.238
Ynt: Sharp X68000: O Bir Samurai
«
Yanıtla #39 :
Şubat 08, 2014, 15:05:04 ÖS »
Tolga, R-Type da buldun mu X68000 için?
TOSEC arşivlerini PC üzerinden aktarmak veya bu satın aldığın orijinalleri elindeki boş disketlere yedeklemen pratik olarak mümkün mü?
EDIT: Mesajı gönderdiğimde konu birkaç saat aynı sayfada açıktı ve yeni mesaj uyarısını dikkate almadan göndermiş bulundum
Logged
tolga abaci
Uzman
Mesaj Sayısı: 641
Ynt: Sharp X68000: O Bir Samurai
«
Yanıtla #40 :
Şubat 08, 2014, 15:14:17 ÖS »
Alıntı sahibi: witchdoktor üzerinde Şubat 08, 2014, 15:05:04 ÖS
Tolga, R-Type da buldun mu X68000 için?
Daha değil
Sürekli takipteyim... X68000'de orjinal shmup'lar iyi paralara gidiyor, o yüzden makul fiyatlara almak biraz şansa bağlı.
Alıntı sahibi: witchdoktor üzerinde Şubat 08, 2014, 15:05:04 ÖS
TOSEC arşivlerini PC üzerinden aktarmak veya bu satın aldığın orijinalleri elindeki boş disketlere yedeklemen pratik olarak mümkün mü?
Arşivleri PC üzerinden aktarmak mümkün olmalı, ben gerçi daha deneyemedim, PC'ye 5.25" drive takmaya fırsatım olmadı. Yedekleme konusu da dediğim gibi, copy-protection'dan dolayı olamama ihtimali yüksek.
Logged
"Finished products are for decadent minds." -- attributed to Hari Seldon, in Isaac Asimov's Second Foundation.
witchdoktor
Uzman
Mesaj Sayısı: 6.238
Ynt: Sharp X68000: O Bir Samurai
«
Yanıtla #41 :
Şubat 08, 2014, 15:17:06 ÖS »
Capon dediğin zaten shoot'em-up, beat'em-up ve FRP demek, bu klasikleri toplamak lazım bence...
Logged
tolga abaci
Uzman
Mesaj Sayısı: 641
Ynt: Sharp X68000: O Bir Samurai
«
Yanıtla #42 :
Şubat 08, 2014, 15:33:20 ÖS »
Alıntı sahibi: witchdoktor üzerinde Şubat 08, 2014, 15:17:06 ÖS
Capon dediğin zaten shoot'em-up, beat'em-up ve FRP demek, bu klasikleri toplamak lazım bence...
Aynen... RPG'ler ve stratejiler genelde Japonca olduğu için ebay'de falan o kadar ilgi görmüyor, shoot'em-up'lar ve arcade klasikleri de tam tersi
. Elimde birikmeye başladı aslında ufak ufak, bazılarından foto ve video çekip X68000 başlığına eklemek istiyorum, enteresan şeyler var gerçekten ama daha zaman bulup halledemedim. Video çekim olayına pek aşina değilim, fotoğraf konusunda da biraz yeteneksizim, bunun da etkisi var
.
Logged
"Finished products are for decadent minds." -- attributed to Hari Seldon, in Isaac Asimov's Second Foundation.
tolga abaci
Uzman
Mesaj Sayısı: 641
Ynt: Sharp X68000: O Bir Samurai
«
Yanıtla #43 :
Şubat 16, 2014, 18:25:01 ÖS »
İlk oyunumuz
Gradius II: Gofer No Yabou
.
(Resimlerin büyük halleri için üzerlerine tıklayabilirsiniz).
Seriye aşina olmayanlar için, oyun ilk kez 1988 yılında arcade olarak çıkmış bir shoot-em-up. O yıl Famicom'a, daha sonraki yıllarda da PC-Engine CD ve X68000 platformlarına aktarılmış.
Kutusu oldukça büyük. İlk elime geçip de dış kartonunu çıkarttığımda çok şaşırdım, içinden böyle bir şeffaf kapaklı plastik kasa çıkmasını hiç beklemiyordum. Fotoğraftan pek anlaşılmıyor olabilir ama oldukça şık bir görünümü var. Yalnız bu biraz istisnai bir durum, normalde X68000 oyunları daha çok Mega Drive oyun kutularına benzer büyükçe plastik kutularda geliyor. Buna benzer kutusu olan benim şu ana kadar gördüğüm tek oyun Parodius.
Dış kartonun arka yüzünde anlayabildiğimiz kadarıyla başka detayların yanında oyunun external MIDI modül desteğinden ve RAM gereksiniminden bahsediliyor. Sanırım oyun 2MB RAM istiyor, eğer böyleyse, benim makine oyunu çalıştırabildiğine göre içinde RAM expansion kartı varmış gerçekten.
Kutu içeriği de, oyunun 2 adet olmak üzere disketleri, manual'ı, ve de The Official Art of Gradius II kitabından ibaret. Official Art kitabında bazı enteresan içerikler var, sayfaların birkaçını scan ettim, onlardan devam edelim (1-2 sayfada scanner'in azizliğinden ötürü altta sarı bir bant çıktı, kusura bakmayın).
Oyundaki ana gemimiz olan Vic Viper (Model BP-827Z
) ile ilgili oldukça detaylı illustrasyonlar. Kokpit, silahlar (powerup'lar) motorlar falan. Powerup'ların adları İngilizce geri kalan herşeyi Japonca
.
Bu da oldukça bomba... Making of Vic Viper... Adamlar gerçekten oturup oyundaki geminin maketini yapmışlar
.
Benim çok ilgimi çeken şeylerden biri de bu notalar oldu. Kitabın son kısmında, oyunun ilk bölümünün müziklerinin notalarını vermişler. Hemen takip eden sayfalarda da, bu parçada kullanılan enstrümanların X68000'in FM ses chip'i üzerinde tanımlanması için gereken parametrelerin tam listesi var. Bu Yamaha FM chip'i o dönem arcade ve bilgisayarlarda kullanıldığı gibi bazı synthesizer'larda da kullanılmıştır herhalde, bu parametreleri o synthesizer'lara girerek tamamen aynı sesleri çıkarabilmenin mümkün olduğunu düşünüyorum. Bununla beraber, oyunun müziklerinin tamamının notalarının ayrı bir kitap olarak yayınlanmış olma ihtimali de yüksek, bana kalırsa.
Son olarak bu da çektiğim video... LCD ekrandan kamera ile çekim yaptığım için görüntüde bazı teknik sorunlar var, arka planda da bol bol kafa şişiriyorum ama tecrübesizliğimden, artık idare ediverin
.
Logged
"Finished products are for decadent minds." -- attributed to Hari Seldon, in Isaac Asimov's Second Foundation.
LW3D
Yönetici
Mesaj Sayısı: 11.373
Günü Kurtaran Avam Hiooargggh :)
Ynt: Sharp X68000: O Bir Samurai
«
Yanıtla #44 :
Şubat 16, 2014, 18:49:11 ÖS »
Japonlara olan saygım arttı... Ben şimdiye kadar böyle oyun kitapçığı görmedim (belkide benim bilgisizliğim). Oyunun müziğine ait notalara kadar, geminin detaylarına kadar ne güzel açıklamışlar, ortaya koymuşlar. Kitapçığın taranmış sayfalarını görünce heycan yaptım...Sanki ciddi ciddi dünyayı kurtaracağı havasına sokuyor insanı (oyunu görene kadar)
Video kötü falan olmamış...Çok iyi... En önemlisi zaman ayırıp, bize yazdığın, resimleyip, tarayıp video çektiğin için ne kadar teşekkür etsek azdır... Çok teşekkürler Tolga...
Logged
SineFX
*
Bilgisayar Müzesi Koleksiyonu
Sayfa:
1
2
[
3
]
4
5
Yukarı git
« önceki
sonraki »
Gitmek istediğiniz yer:
Gitmek istediğiniz yer:
-----------------------------
Genel Kategori
-----------------------------
=> Genel Sohbet
=> Proje
===> Proje Alım/Satım
=> DemoScene
=> Tanışma Forumu
-----------------------------
Commodore
-----------------------------
=> Commodore Genel
=> Commodore Yazılım
=> Commodore Donanım
===> C64DTV (C64 Direct-to-TV)
===> TheC64 / TheC64 Mini
=> Commodore Yayınları
=> Commodore Emulasyon
-----------------------------
Amiga
-----------------------------
=> Amiga Genel
=> Amiga Yazılım
=> Amiga Donanım
=> Amiga Yayınları
=> Amiga Emülasyon
-----------------------------
Diğer Nostaljik Bilgisayarlar
-----------------------------
=> IBM Uyumlular / Retro x86 Sistemler
=> FPGA/ARM Sistemler
=> Amstrad
===> Amstrad - Genel
===> Amstrad - Yazılım
===> Amstrad - Donanım
===> Amstrad - Yayınlar
===> Amstrad - Emulasyon
=> Apple
===> Apple - Genel
===> Apple - Yazılım
===> Apple - Donanım
===> Apple - Emulasyon
=> Atari
===> Atari - Genel
===> Atari - Yazılım
===> Atari - Donanım
===> Atari - Emulasyon
=> MSX Uyumlular
===> MSX - Genel
===> MSX - Yazılım
===> MSX - Donanım
===> MSX - Emulasyon
=> Oric
===> Oric - Genel
===> Oric - Donanım
===> Oric - Yazılım
===> Oric - Emulasyon
=> Sinclair
===> Sinclair - Genel
===> Sinclair - Yazılım
===> Sinclair - Donanım
===> Sinclair - Emulasyon
=> Diğer Bilgisayarlar
-----------------------------
Arcade Sistemler ve Oyun Konsolları
-----------------------------
=> Arcade Sistemler
=> Oyun Konsolları