|
BlitzBasic
|
 |
« : Ocak 21, 2014, 21:31:00 ÖS » |
|
Merhaba, İş yerinde "Cisco Systems Intel Series 2+ 20MB Flash Memory Card" buldum.  A1200'e takınca mevcut 8mb board'a ilaveten 4mb daha ram eklendiğini gördüm.  Sysinfoda bu şekilde gözüküyor, herhangi bir ayar vs. yapmadım taktım çalıştı. SRAM gibi birşey sanırım bu fakat fiyat olarak çok daha ucuz. Bu şekilde birşey yapan hiç oldumu? 
|
|
|
|
Logged
|
A500|ACA500Plus42Mhz8MB|GoTeK|IndivisionECS|OS3.1 ZX Spectrum 48K, 48KPlus | Amstrad CPC6128
|
|
|
|
AmigaFUN
|
 |
« Yanıtla #1 : Ocak 21, 2014, 21:42:06 ÖS » |
|
8 mb board uzerinde 68020 mi var?
|
|
|
|
|
Logged
|
AmigaAmigaAmiga
|
|
|
|
hasimayaz
Ziyaretçi
|
 |
« Yanıtla #2 : Ocak 21, 2014, 21:46:51 ÖS » |
|
Cisco routerlarda devamlı kullanıyoruz. Ama bu kartlar genelde flash memory olarak kullanılır içerisinde cisco ios imajları atılır. 20 Mb. düşük bir kapasite, sanırım eski bir router'a ait. Sram olarak formatlanabileceğini hiç düşünmedim. A1200 pcmcia üzerinden sadece 8 mb. sram adresleyebiliyor. Belki bu yüzden 4mb. görmüş olabilir istersen Prepcard ile bir kontrol et belki daha yüksek bir rakama formatlanabilir. Prepcard'ı çalıştırdıktan sonra kartı tak sonra istersen flash istersen ram olarak adresleyebilirsin.
Ama şunu unutma 1200'ün PCMCIA portu 16 bitdir. yani trap door'a takacağın ram kadar hızlı çalışmayacaktır. Hatta bir miktar performans düşüşü olabilir. Bu kart A600 için ideal.
|
|
|
|
« Son Düzenleme: Ocak 21, 2014, 21:55:21 ÖS Gönderen: hsm_ayz »
|
Logged
|
|
|
|
|
BlitzBasic
|
 |
« Yanıtla #3 : Ocak 21, 2014, 21:49:52 ÖS » |
|
8 mb board uzerinde 68020 mi var?
68030 olması lazım.
|
|
|
|
|
Logged
|
A500|ACA500Plus42Mhz8MB|GoTeK|IndivisionECS|OS3.1 ZX Spectrum 48K, 48KPlus | Amstrad CPC6128
|
|
|
|
BlitzBasic
|
 |
« Yanıtla #4 : Ocak 21, 2014, 21:52:08 ÖS » |
|
Csico rouerlarda devamlı kullanıyoruz. Ama bu kartlar genelde flash memory olarak kullanılır içerisinde cisco ios imajları atılır. 20 Mb. düşük bir kapasite, sanırım eski bir router'a ait. Sram olarak formatlanabileceğini hiç düşünmedim. A1200 pcmcia üzerinden sadece 8 mb. sram adresleyebiliyor. Belki bu yüzden 4mb. görmüş olabilir istersen Prepcard ile bir kontrol et belki daha yüksek bir rakama formatlanabilir. Prepcard'ı çalıştırdıktan sonra kartı tak sonra istersen flash istersen ram olarak adresleyebilirsin.
Ama şunu unutma 1200'ün PCMCIA portu 16 bitdir. yani trap door'a takacağın ram kadar hızlı çalışmayacaktır. Hatta bir miktar performans düşüşü olabilir. Bu kart A600 için ideal.
Prepcard ı çalıştırınca ztn ram olarak kullanılıyor gerek yok dedi. Sysinfonun speed testini çalıştıracağım hem takılı hemde takılı değilken bakalım hız kaybı olacakmı.
|
|
|
|
|
Logged
|
A500|ACA500Plus42Mhz8MB|GoTeK|IndivisionECS|OS3.1 ZX Spectrum 48K, 48KPlus | Amstrad CPC6128
|
|
|
|
hasimayaz
Ziyaretçi
|
 |
« Yanıtla #5 : Ocak 21, 2014, 21:54:50 ÖS » |
|
Csico rouerlarda devamlı kullanıyoruz. Ama bu kartlar genelde flash memory olarak kullanılır içerisinde cisco ios imajları atılır. 20 Mb. düşük bir kapasite, sanırım eski bir router'a ait. Sram olarak formatlanabileceğini hiç düşünmedim. A1200 pcmcia üzerinden sadece 8 mb. sram adresleyebiliyor. Belki bu yüzden 4mb. görmüş olabilir istersen Prepcard ile bir kontrol et belki daha yüksek bir rakama formatlanabilir. Prepcard'ı çalıştırdıktan sonra kartı tak sonra istersen flash istersen ram olarak adresleyebilirsin.
Ama şunu unutma 1200'ün PCMCIA portu 16 bitdir. yani trap door'a takacağın ram kadar hızlı çalışmayacaktır. Hatta bir miktar performans düşüşü olabilir. Bu kart A600 için ideal.
Prepcard ı çalıştırınca ztn ram olarak kullanılıyor gerek yok dedi. Sysinfonun speed testini çalıştıracağım hem takılı hemde takılı değilken bakalım hız kaybı olacakmı. düzenleme ekranını görbilmek için sonradan takman gerekiyor. Takılı iken prepcard açarsan tekrar konfigure edemezsin
|
|
|
|
|
Logged
|
|
|
|
|
hasimayaz
Ziyaretçi
|
 |
« Yanıtla #6 : Ocak 21, 2014, 22:00:24 ÖS » |
|
Bu arada yanlış yazmışım Amiga max 4mb. pcmcia destekliyormuş. 
|
|
|
|
|
Logged
|
|
|
|
|
BlitzBasic
|
 |
« Yanıtla #7 : Ocak 21, 2014, 22:05:17 ÖS » |
|
O şekilde yapınca kilitleniyor, 8mblik turbo kart yüzünden sanırım. Daha sonra söküp denerim.
Bu arada speed test yaptım;
Flash ram takılıyken: dhrystones:5378 - mips: 5.61 Flash ram takılı değilken: dhrystones: 5388 - mips: 5.62
Çok önemli bir yavaşlama olmadı gibi...
|
|
|
|
|
Logged
|
A500|ACA500Plus42Mhz8MB|GoTeK|IndivisionECS|OS3.1 ZX Spectrum 48K, 48KPlus | Amstrad CPC6128
|
|
|
|
hasimayaz
Ziyaretçi
|
 |
« Yanıtla #8 : Ocak 21, 2014, 22:08:21 ÖS » |
|
Bende fırsat bulursam bi ara depodan bakayım eski routerlarımın arasında bulursam bir test ederim.
|
|
|
|
|
Logged
|
|
|
|
|
LW3D
|
 |
« Yanıtla #9 : Ocak 21, 2014, 22:24:26 ÖS » |
|
Bu ilginç bir deneyim olmuş. Elimde bu tür 1-2 kart var ve hiç SRAM gibi işlev göreceğini düşünmediğimden denemedim.
SRAM kartların içinde pil var diye birşey duydum. Bu konuda bilginiz var mı? Şimdiye kadar hiç PCMCIA kartın içini açıp bakan oldu mu? Açması kolay mı ? Bilen var mı?
|
|
|
|
|
Logged
|
|
|
|
|
hasimayaz
Ziyaretçi
|
 |
« Yanıtla #10 : Ocak 21, 2014, 22:29:17 ÖS » |
|
Bu ilginç bir deneyim olmuş. Elimde bu tür 1-2 kart var ve hiç SRAM gibi işlev göreceğini düşünmediğimden denemedim.
SRAM kartların içinde pil var diye birşey duydum. Bu konuda bilginiz var mı? Şimdiye kadar hiç PCMCIA kartın içini açıp bakan oldu mu? Açması kolay mı ? Bilen var mı?
Evet içerisinde pil olması gerekiyor. Kartın adresleme bilgilerini bu pil sayesinde koruyor. CR serisi değil BR serisi coin battery takılması gerekiyor, bulması biraz meşakatli ama bulunuyor. Ben cisco flash kartlarda hiç pil görmedim. Belki arkadaş da ki özel bir kart olabilir.
|
|
|
|
« Son Düzenleme: Ocak 21, 2014, 22:35:48 ÖS Gönderen: hsm_ayz »
|
Logged
|
|
|
|
|
LW3D
|
 |
« Yanıtla #11 : Ocak 22, 2014, 12:10:10 ÖS » |
|
Zamanın birinde Gittigidiyor'dan 512K'lık 5-10 tane PCMCIA SRAM almıştım (şu anda neredeler bilmiyorum bile). Amiga da denediğimde, SRAM olarak çalışmamışlardı. Onlardan birini bir arkadaşa hediye etmiştim. Hediye ettiğim arkadaş, kartın pilinin bitmiş olduğunu öğrendiğini söyledi. Internette aramama rağmen PCMCIA kartı açmanın pratik bir yolunuda bulamadım. Ama bu bilgiler ışığında bir şekilde içini açıp bakmanın faydalı olabileceğini düşünmeye başladım...Kartları bulursam bir tanesini feda edeceğim artık  Yinede pcmcia kart açmanın pratik bir yolunu bilen/gören olursa, paylaşırsa memnun olurum... teşekkürler.
|
|
|
|
|
Logged
|
|
|
|
|
hasimayaz
Ziyaretçi
|
 |
« Yanıtla #12 : Ocak 22, 2014, 12:58:48 ÖS » |
|
Ben Pretec ve Mitsubishi kullandım ikisi içinde pil yuvası vardı. Tek bir vida ile pil yuvası açılıp değişebiliyordu.
Bir hatırlatmada; bu sram kartları Prepcard ile storage şeklinde formatlarsanız amigada pcmcia üzerinden boot yapabilirsiniz.
|
|
|
|
|
Logged
|
|
|
|
|
Kaan Akkurt
|
 |
« Yanıtla #13 : Temmuz 09, 2016, 15:48:53 ÖS » |
|
Merhaba, İş yerinde "Cisco Systems Intel Series 2+ 20MB Flash Memory Card" buldum.  A1200'e takınca mevcut 8mb board'a ilaveten 4mb daha ram eklendiğini gördüm.  Sysinfoda bu şekilde gözüküyor, herhangi bir ayar vs. yapmadım taktım çalıştı. SRAM gibi birşey sanırım bu fakat fiyat olarak çok daha ucuz. Bu şekilde birşey yapan hiç oldumu?  merhaba amiga 600 için sram ile bellek arttırmayı planlıyorum ama sram fiyatları el yaktığı için buna yöneleceğim. İnternette yaptığım araştırmalarda sadece disk olarak kullanılabileceği yazıyor. Sayın BlitzBasic sizce ekteki amiga 600 de ram olarak kullanılabilirmi? 
|
|
|
|
|
Logged
|
|
|
|
|
haydar_abi
|
 |
« Yanıtla #14 : Temmuz 09, 2016, 17:24:46 ÖS » |
|
Bir zamanlar piyasada 4 ve 8 MB olanları bulunuyordu. 8 MB olanların pilli olduğu ve 4 MBlik kısmının Disk olarak kullanılacağı belirtiliyordu. Ekonomik durumdan dolayı 4 MB olanını almıştım. 1200'de de çalışmasına rağmen Dpaint gibi programlar çakılıyor. WHDLoad oyunlarında sorun yok.
|
|
|
|
|
Logged
|
Amiga fanatiği.... Amigalıktan çıkmış Amigalar....
Amiga 1200 + Vampire V1200 LG 24MA53 TVMonitör Amiga 500 Plus +TerribleFire030 64MB+16 GB CF Amiga 2000 Amiga 500 + 1MB Çip + 9.5 mb FastRAM + Internal GOTEK + 4GB CF HDD 2 Casper M989A Monitor Commodore64
|
|
|
|