Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.trArcade Sistemler ve Oyun KonsollarıArcade Sistemler (Moderatör: yavuzg)Sıfırdan kabin tasarımı ve imalatı, Arcade pcb ve mame
Sayfa: 1 2 [3] 4 5 ... 12   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: Sıfırdan kabin tasarımı ve imalatı, Arcade pcb ve mame  (Okunma Sayısı 66057 defa)
0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
ggolem
Üye
***
Mesaj Sayısı: 239



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #30 : Şubat 04, 2015, 13:29:30 ÖS »

15khz lik monitorlerin neden 31khz de bozulma ihtimali olduğunu çözemesem de, büyük zorluklarla edindiğim arcade monitorü riske atmak istemiyorum.

PC ler boot ve windows yükleme sırasında standart olarak 31Khz çıkış veriyorlar. Soft15k ile, windows açıldıktan sonra bunu 15khz ye indirebiliyoruz. Monitor, windows açıldıktan sonra çalıştırılırsa sorun yok,  ama monitorün güvenliğini, bu çalışma prensibine dayandırmak istemem. Olası bir yanlışlıkla 31khz ye geçme durumunda, yada monitor açıkken restart olursa vs... Bana lazım olan JPac de ki gibi, 31khz sinyalden monitoru koruyacak bir sistem. Jpac sanırım 31khz yi de 15e döndürüyor, ama bu şart değil. 31khzyi görmesem de olur.

Biraz aradım ama bulamadım, eğer 15khz sinyali filitre edecek, hazır, kolay ulaşılır bir çözüm varsa onu değerlendirmek isterim.

Yoksa, hazır bir microcontrollerlı board ile bunu yapmak zor değil. arduino yada benzer birsey ile, PC ve monitor arasına girerek, HSync in 15khz mi, 31khz mi oldugunu anlayıp, sadece 15Khz iken sinyalin monitore devam etmesini sağlayabilirim. Hatta sanırım 2 adet 15pin dişi DSub konnektor alırsam bu işi yapmaya başlayabilirim.

Önce soft15k nın benim PC de sonuç verip vermediğini kontrol etmem gerekt. Gayet güzel çalışıyor, RGB çıkış, PC açıldıktan sonra 31khz iken, windows başlayınca 15Khz oluyor.



* IMG_6576.JPG (145.74 KB, 1024x768 - Görüntüleme: 810 kez.)
Logged
Simon (Özay Turay)
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 6.236


Commodore Forever


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #31 : Şubat 04, 2015, 13:52:12 ÖS »

Instek Osiloskop, yanında Yörsan Kaymaklı Yoğurt. Tadından yenmez. Kahkaha


Sorununa gelince sanırım çözümü buldum, üstelik ikinci bir monitör bağlayarak 31khz ekranı da orada görme (iki ekran arasında otomatik geçiş) imkanı da veriyor.



Kaynak: http://shmups.system11.org/viewtopic.php?f=6&t=51561
Logged

http://www.retrodergi.com - http://www.e-turay.com

Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PSP Slim, Nintendo DS Lite
ggolem
Üye
***
Mesaj Sayısı: 239



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #32 : Şubat 04, 2015, 13:56:48 ÖS »

Yörsan ne güzel işte, elektronik ıvır zıvır kabı yapmak için ideal. Kurulu breadboardları koyuyorum içlerine

Şu devreye bir bakayım, teşekkürler!

(Instek de iyi, ev için, süper fiyat...)

Logged
yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.042



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #33 : Şubat 04, 2015, 14:17:25 ÖS »

15khz lik monitorlerin neden 31khz de bozulma ihtimali olduğunu çözemesem de, büyük zorluklarla edindiğim arcade monitorü riske atmak istemiyorum.

SCARTCADE yazımı okudun mu? Bu dediğini TV'de hiç yaşamadım ama arcade monitör şasesinde de hiç denemedim. Gerçi benim yerime arcade kabininde deneyenler oldu (cengiz'e sor ,istersen)

Bir de video sinyalini yükseltmen gerekecek. Arcade şaseleri arcade boardlardan gelen zaten yüksek video sinyal seviyesinde (3-4 Vpp) çalıştıklarından direk PC çıkışı (0.7-1 Vpp) "sönük" bir görüntü oluşturabiliyor.

Driverlar, soft15Khz v.s. ile boğuşmak istemezsen ArcadeVGA + jPac en sağlam çözüm. Yanlız senin şase zaten multi-sync olabilir, kontrol ettin mi modelini?
Logged

wizofwor
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 3.979


Gosub ile gidilen yerden goto ile dönen adam


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #34 : Şubat 04, 2015, 15:15:26 ÖS »

Başlık çok güzel gidiyor. Yoğun zamanıma denk gelmesi kötü oldu. Yoksa çok daha fazla şey yazmak isterdim. Aradan yakalayabildiğim kadarıyla kabini bölme ısrarını hala devam ettiriyorsun. Benim tavsiyem kabini 2'ye değil 4'e bölmen olacak.

Bu konuyu ben zamanında de çok düşündüm. Ve 4'e bölmenin daha mantıklı olacağına kannat getirmiştim. Sebebine gelince. Yumuşak geçmeler. Belki biliyorsun, yan panellerin enini taktığımız PVC fitillere yumuşak geçme deniyor. (Orjinal adı t-molding). Kabini böldüğün zaman ek yerlerinde, alt parçanın üstü ve üst parçanın altında, yumuşak geçmeler üst üste geliyor. Bunu gizlemek için şaşırtmalı montaj yapabilirsin. Bu uygulama bazı profesyonel kabinlerde de var. Kontrol panelini 18x2=36mm daha geniş yapıyorsun böylece kenarlar boşta kalıyor. Ekte bu şekilde düşünülmüş bir tasarım konsepti var.

Kabini 4 parça yaptığında:
 - En büyük ağırlığı yani tüpü,
 - Taşırken dengeyi bozacak olan alınlığı,
 - En çok söküp takılacak olan kontrol paneli
birbirinden ayırmış oluyorsun.

Estetik olarak, alınlığın da kontrol panel gibi çıkıntılı olması da kontrol panelinin çıkıntısını da dengelemiş oluyor.

Tabi bu şekilde böldüğünde 2 kat fazla kablo yapman gerekeceğini unutma.

* moduler concept.pdf (18.29 KB - Yükleme: 140 kez.)
Logged

ggolem
Üye
***
Mesaj Sayısı: 239



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #35 : Şubat 04, 2015, 18:03:13 ÖS »

4 Parca fikri güzelmiş aslında. Ben buna benzer 3 parça düşünmüştüm KP birleşikti, ama üst tarafı ayırmıştım.  Fakat monitorün olduğu parçada şeklini kuvvetli bir şekilde korumak çok zor oldu. Arkayı ve altı yada arkayı ve üstü kapatmak, yada profiller ile desteklemek gerekti. Buna rağmen de alt kısım en büyük parça olarak kalıyordu. Yani o en büyük parçayı zaten bir yerlerden geçireceksem, o zaman diğerlerinin ondan çok daha küçük olması gerekmez dedim, üst tarafı birleştirdim.

Kontrol panelini ayırmak istedim, ama onun da montaj detaylarını çözerken bunaldım. Çok da fazla vaktim yoktu buna ayıracak, vaz geçtim o yuzden 2 parçaya indi

Aslında bunu bitirince bir tane de süper ince ve küçük 19" LCD (4:3) çalışacak kabin tasarlamayı düşünüyorum, onu da üretirmiyim bilmiyorum, ama onu 3 parça yapabilirim. Alt parçayı yapmayınca, bartop olarak çalışabilecek şekilde tasarlamak istiyorum.

Bu gönderdiğin PDF üretilmiş birşey mi? Bağlantı ve diğer ıvır zıvırlar da çözülmüş mü?

Logged
ggolem
Üye
***
Mesaj Sayısı: 239



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #36 : Şubat 04, 2015, 18:06:46 ÖS »

Driverlar, soft15Khz v.s. ile boğuşmak istemezsen ArcadeVGA + jPac en sağlam çözüm. Yanlız senin şase zaten multi-sync olabilir, kontrol ettin mi modelini?

Voltaj meselesine hiç dikkat etmemişim, PC VSync sinyali 0-5V oldugu için RGB sinyalleri de öyledir diye varsaymıştım. Biraz canım sıkıldı şimdi, ne güzel direk bağlayacaktım.


Multisync ise 31Khz den zarar görmez mi demektir bu?

(SCARTCADE'e bakacağım şimdi.)
Logged
wizofwor
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 3.979


Gosub ile gidilen yerden goto ile dönen adam


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #37 : Şubat 04, 2015, 18:21:35 ÖS »

Gönderdiğim PDF beş dakikada çay içerken karalanmış bir şey. Dolayısıyla orada gördüğünden daha fazla detay yok. Ben sana bu akşam benim kabinin sketchup dosyasını atayım. Orada Panelleri destekleyen çıtalar vs, her şey modellenmiş durumda. Tasarım olarak çok işine yaramaz ama kabinin genel yapısı hakkında bir fikir vermiş olur.

Kontrol panel her halükarda sökülür/takılır olmalı. Benimki 4 vidayla komple yerinden çıkıyor. Yavuzun kabinleri biraz daha afilli menteşeli falan galiba.
Logged

ggolem
Üye
***
Mesaj Sayısı: 239



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #38 : Şubat 04, 2015, 21:22:27 ÖS »

Manual dan anladığıma göre, Hantarex Polo 25" arcade monitor, sadece 15Khz de calisiyor. 15/24 olani varmis, bir de Polostar diye bir model varmis, 15/24/31/35 de çalışıyormuş. Bizde bu var, azcık uğraştıracak.


İlla kolay monte edeceğim ya, minifix denilen IKEA mobilyalarında da çok kullanılan şu resmini eklediğim zımbırtıdan kullanmak istiyorum. Bunları da açabilecek ankarada sunta işleyen CNC ci bilen? (Ayrıca kenarları açılı da kesebilmesi gerekecek. 4 eksenli falan olsa...)



* MinifixDetail5a.jpg (115.36 KB, 1442x981 - Görüntüleme: 914 kez.)

* MiterDetail.jpg (45 KB, 951x519 - Görüntüleme: 998 kez.)
« Son Düzenleme: Şubat 04, 2015, 21:26:41 ÖS Gönderen: ggolem » Logged
wizofwor
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 3.979


Gosub ile gidilen yerden goto ile dönen adam


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #39 : Şubat 04, 2015, 23:26:53 ÖS »

Benim kabinin son hali burada. Bütün kesimler ve montaj bu çizimdeki ölçülere göre yapıldı. Tasarımı önceden de söylediğim gibi birebir uygulayamazsın. Ama bir fikir verecektir.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/4194761/A500%20v3/A500%20cabin%20final.skp

Gördüğün üzere bağlantılar klasik çıta üzerinden yapıldı. Çıtayla yapılan bağlantılar inanılmaz sağlam oluyor. Şöyle söyleyeyim yanlış yapıştırdığım bir çıtayı, ertesi gün sökmem mümkün olmadı.  Keski ve çekiç ile girişmeme rağmen bana mısın demedi. Yerinde keserek düzeltmek zorunda kaldım.

Minifix sana montaj kolaylığı sağlayacak ama tasarımı güçleştirecek. Hatta toplamda daha çok vakit kaybetmiş olacaksın. Hata da kaldırmayan bir sistem. Aynı sağlamlığı da vermeyecektir. Tabi ki sen bilirsin ama çıtadan şaşma diyorum.

Logged

ggolem
Üye
***
Mesaj Sayısı: 239



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #40 : Şubat 05, 2015, 01:09:40 ÖÖ »

Guzel olmuş, fotoğrafını da gördüm. Amiga500 mü var içinde? Çıta çözümü anladığım kadarıyla arcade makinası standardı olmuş bir uygulama. Özellikle sağlamlığın çok ön planda olduğu ve CNC teknolojilerinin çok daha zor ulaşıldığı yıllarda. Kabinin bazı yerlerinde ben de çıta kullanmayı planladım. Belki tamamen çıtaya geçerim.

Minifixin güzel yanı, eğer bunu kolay üretilir bir halde bitirebilirsem, arkadaşlarımdan niyetlenenlere çok rahat sipariş edip 1 avuc da minifix aldırıp ayağa kaldırmalarını sağlayabilirim. Ama bu ayrıntı çok da önemli değil benim için.

Lazım değilken her yer CNC kesim yapan atölye dolu olur, şimdi bulmak zorlaştı.
Logged
ggolem
Üye
***
Mesaj Sayısı: 239



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #41 : Şubat 05, 2015, 01:33:20 ÖÖ »

PC VGA sinyalini arcade monitore bağlama konusunda biri tam istediğim şeyi yapmış. Hem PIC ile frekansa bakıp 15khz den yüksek ise sync sinyalini bloklamış (opsiyonel) hem de, YavuzG nin dikkat çektiği 0.7V luk sinyali 5V seviyesine taşımış. R, G, B için 2şer NPN transistor, ve direnç değerleri hesaplanmış. Oh ne güzel. Yapılır bu derhal.

bu zaten paylaşılmış birsey ise kusura bakmayın

http://members.optusnet.com.au/eviltim/vga2arc/vga2arc.htm

Logged
Simon (Özay Turay)
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 6.236


Commodore Forever


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #42 : Şubat 05, 2015, 09:25:03 ÖÖ »

Bu sayfa birçok defa linklenmiş sitemizden ama tekrar hatırlamamızın mahsuru yok, kusura bakacak birşey yok yani. Kahkaha

https://www.google.com.tr/search?q=site%3Acommodore.gen.tr%20eviltim

Bu arada akıllı olan devre bu sanırım.



Burada da mikroişlemci olmadan paralel porttan kontrollü koruma devresi falan var, ilginç.

http://members.optusnet.com.au/eviltim/scart.htm#protector

EvilTim'in ana sayfasında da ilginç şeyler var.

http://members.optusnet.com.au/eviltim/
Logged

http://www.retrodergi.com - http://www.e-turay.com

Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PSP Slim, Nintendo DS Lite
yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.042



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #43 : Şubat 05, 2015, 13:06:27 ÖS »

beyler o transistörlü devrelere gerek yok. zaten video amfi entegreleri var. onlardan kullanmak lazım.

İlla kolay monte edeceğim ya, minifix denilen IKEA mobilyalarında da çok kullanılan şu resmini eklediğim zımbırtıdan kullanmak istiyorum. Bunları da açabilecek ankarada sunta işleyen CNC ci bilen? (Ayrıca kenarları açılı da kesebilmesi gerekecek. 4 eksenli falan olsa...)

Ostim, ivedik OSB'lerde plexy ve folyo için gezerken gözüme çarptı CNC dükkanları ama tanıdığım bir yer yok. Aslında o işi halledebilsen çok iyi olur. Kabinin suntalarını kesip birleştirmek her ne kadar çok da dertli olmasa da (1 tam günümü alıyor parçaların kesimi, 1 gün de birleştirmesi - yani bir haftasonunu yiyor) oluşan pislik ve gürültüye tercih ederim CNC'de kestirmeyi.

Ayrıca CNC'nin bir diğer avantajı lamine malzeme ile (variolam, suntalam v.s.) de çalışabileceğin anlamına geliyor ki astarmış boyaymış zımparaymış o işlerden kurtulursun. Dış yüzeye direk folyo uygulanabilir bu sayede

Dediğim gibi o işi bir şekilde halledebilirsen çok büyük yük kaldırmış olursun bu kabin yapım işinde...
Logged

ggolem
Üye
***
Mesaj Sayısı: 239



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #44 : Şubat 06, 2015, 13:51:39 ÖS »

Minifix + minimum çıta kullanımı planı ile tasarımı bitirdim. Bitirdim derken, vidasına kadar bitirdim. YavuzG nin ki gibi bir çalışma alanım yaza kadar olmayacağı için ev içinde ahşap işine de girmek ızdırap ve yakın zamanda KOAH hastalığına yol açacağı için, mümkün olduğunca herşeyi fabrikadar çıkmış kurulmaya hazır gibi almak istiyorum çünkü.

CNC ci olarak geçinen şirketlerin çoğu, yeterince yüksek sayıda sipariş olursa bir şekilde anlaşmalı yerlerle çözeriz kafasında CNC yazmışlar. 2. bir model ise, bu da bir nevi CNC işte kafası ile başka şeyleri CNC gibi yazmışlar. Bunaltıcı telefon konuşmalarından sonra, babamın sitelerdeki tanıkıllarını araya sokarak en sonunda gerçekten ahsap işleyebilen CNC cilere ulaştım. Şimdi elimde 3 kişi var.

Bu işin adına ahşapCNC dersek, cihazları 2 ana parçaya ayırmak mümkün. Vakum tabla ve CNC kafa. Zaten ayrı satılıyorlarmış, ayrı markalar falan.. Vakum tabla da baba bir cihaz, kafa zaten bir ray üzerinde çalışan 3 eksende, bir yada daha fazla işleme ucunu taşıyan bir alet. Vakum ise, yine aynı ray üzerinde yerleri değiştirilebilen çeşitli sayılarda vakum ağızları bulunduran, onları kaydırıp sabitleyebildiğiniz bir sistem. Sunta yada MDF yi vakum ile kendisine çekerek sabit tutuyor. CNC kafadaki bıçaklar bu tahtaya delik açar, dikine çalışırken sorun yok, ama kesim için yandan kuvvet uygulayınca tahtanın kaymamasını bu vakum sağlıyor.  Bu neden önemli?

Kullanacağınız CNC tezgaha göre, kaç tane, ne abatta vakum ağızlarının olduğu, sizin tabladaki kesebileceğiniz parçaların minimum büyüklüğünü ve yerleşimini etkiliyor. Bir parçayı kestiğiniz yerde eğer vakum ile tutmuyorsa, parça kesilirken bir süre sonra kırılıp aşağı düşebilir yada bir tarafa devrilerek çıkıntı kalabilir. Bu işleri garantiye alacak şekilde CNC operatörüne bırakabilirsiniz, o zaman da sunta tabakanızı daha rahat kullanacağı için fazla malzeme gidebilir... Çok ufak parçaların bir kenarları plakaya bağlı olarak bırakılabilir tasarımda, bunlar sonra kırılıp temizlenebilir..vs..

Benim bulduğum CNC cilerin 2 tanesinde vakumlu tabla var. bir tanesi biraz daha eski teknoloji daha ucuz bir cihaz. Bu iki tabe vakumlu tabla olan CNCcinin birinde 2 cihaz var ve ikisi de büyük.

İlk yerin uzmanınıa aşağıda bazı sayfalarından örnek paylaştığım çizimler ile gittim.

1- Ufak parçalar var, bunları elde keserim hallederim diyor.
2- Kenarlarda açılı kesimler var, çizimlerdeki gibi bütün detayı ile verdiğim için, bunları daire testerede açılı elde keserim diyor. Yani o parçaların dış kenarlarını CNC çizimine verip, sonra açı verince tam boya gelecek şekilde ayarlanacak. Yanlız CNC kesim 1 saat sürecekken, elde işleme olayı ile beraber iş 2 tam güne uzuyor.
3- Minifix deliklerini açmak için gerelen kafanın genişliği yüzünden,  parçaların aralarında mesafe olması gerekiyor.
4- Tmolding için kanal falan açamıyor.
5- 6mm lik bıçak ile açıyor. Bu da iç köşelerinizde mecburi 3mm radius olacak demek.

Gelelim fiyata. Bu iş için 350TL istiyor. Fiyatı araştırdım, bu miktarda el işçiliği düşünülurse fiyat makulmüş.

İkinci yer aynı iş için 250-300TL olur getir bakalım dedi. Ama aynı problemler orada da çıktı.

Suntalar genellikle 210x280 ebatlarında satılıyor. Hepsi aynı kalitede değil. MDFler de öyle.

210x280 MDF cift taraflı siyah lamine standart fiyat 125-130TL. Siteler içi nakliye için 35-40TL alıyorlar.

Açılı kenarları CNC de kesmenin 2 yolu var. Ya açılı bıçak olacak, kesimi direk açılı açacak. Ama bunun için bu bıçağın olması gerekiyor. 45 dereceler bulunuyor, ama bendeki gibi 15 ve 30 ları özel yaptırmak gerekiyor. 250-300TL civarı yaptırırsanız. Ya da 4 eksen CNC olacak, düz freze ucu ile açılı kesebilecek (iyi şanslar bunu sitelerde dışarı iş yapan birinde bulmanız için...)

Açılı kenarların ancak elde yapılacak olması benim canımı sıkıyor. Tasarımı değiştirmeye karar veriyorum.

(biri bana mesaj içine eklenti resimleri nasil yerleştirdiğimizi söyleyebilir mi  Masum)



* CabProductionGuideP2.jpg (212.68 KB, 1453x1018 - Görüntüleme: 2252 kez.)

* CabCut_18mm.jpg (128.69 KB, 927x925 - Görüntüleme: 956 kez.)

* CabProductionGuideP13.jpg (121.8 KB, 1474x1039 - Görüntüleme: 883 kez.)

* CabProductionGuideP18.jpg (98.42 KB, 1257x882 - Görüntüleme: 712 kez.)
« Son Düzenleme: Şubat 06, 2015, 13:54:28 ÖS Gönderen: ggolem » Logged
Sayfa: 1 2 [3] 4 5 ... 12   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: