Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
Sayfa: 1 2 3 [4] 5 6 ... 29   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: NEO-GEO MVS Arcade Kabin Yapımı  (Okunma Sayısı 377030 defa)
0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.838



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #45 : Mayıs 02, 2013, 00:12:03 ÖÖ »

dün ve bugün biraz daha ilerledim. kestiğim orta panelleri monte etmeden önce bazı özel panellerin detay kesimlerini yaptım. bunlar orijinal tasarımda olan detaylar ancak daha önce de söylediğim gibi tam bir kabinin detaylı planları ortalıkta olmadığından yine fotoğraflara bakarak ölçekli çıkarımlar yapıyoruz.

Daha sonra bu çıkarımları önce kağıda, sonra da parçaların üzerine ölçekli olarak çiziyoruz.



İlk özel kesim jeton/para kapısı delikleri. Bunun ölçülerini bulmak nispeten kolay çünkü bunları satan yerler evde kabin yapanlar için ölçüleri yayınlamışlar.

İkinci özel parçamız ise monitörün üstündeki panel. Burada hoparlörler için delikler açılması lazım. Bunun ölçülerini fotoğraflarlar bakarak "tahmini" yapıyoruz. Ayrıca orijinal neo-geo kabinde bunlar sanki arkasında oval hoparlörler varmış gibi bir havası var. Ne şans ki kullanacağım TV'nin hoparlörleri de oval ve kabaca bu deliklerin boyunda. Güzel, en azından hoparlör almaktan kurtulduk!



Sonra sıra neo-geo kabinlerin "garip" power giriş ve havalandırma deliğinde.

« Son Düzenleme: Ekim 25, 2017, 14:50:31 ÖS Gönderen: yavuzg » Logged

yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.838



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #46 : Mayıs 02, 2013, 00:37:37 ÖÖ »

Dün gece yaptığım çizimleri bugün kesiyorum. Önce jeton kapısının kesiminden başlıyorum. Bu kesimlerde favori aletim Dremel Trio'yu kullanıyorum. Kısaca trio'nun da kullanımına dair püf noktaları anlatmaya çalışayım.

Trio'nun çelik bile kesebilen karbit ucunu kullanıyorum. Bu aletler diğer bildiğimiz testereler gibi çalışmıyor. Yani ortada ileri geri giden veya dönen bir testere bıçağı yok. Bu kesici uç daha çok matkap ucuna benziyor.

Önce kesim yapacağınız hat çizgisine tam "sağdan" temas edecek şekilde aletin ucunu yavaş hızda (4) saplıyoruz. Tam hızda ( 8 ) saplamaya çalışmayın o zaman kontrol etmesi zor olur sağa sola kayabilir. Ben bu kestiğim delikten çıkan parçayı da kullanacağımdan (kapı olacak) ekstra özen gösteriyorum.



Alet saplandıktan sonra her zamanki gibi aletin "sol" una gelecek şekilde destek tahtamızı yerleştiriyoruz. Önce alete yakın tarafı hafifçe mengeleyip destek tahtasının kestiğimiz parçanın bir köşesinden olan tam olarak uzaklığını ölçüyoruz. Sonra destek tahtasının öteki ucunun da uzaklığını da ölçtüğümüz değere gelecek şekilde hafifçe hareket ettirip mengeneliyoruz. Bu şekilde aslında aletin tam düz bir hat üzerinde hareket edeceğini garantiledik.



Destek tahtasını da aletin her zaman soluna koymamızın sebebi aleti sağ elimizle tutarak hep sol'da kalan destek tahtasına doğru sıkıştırarak hareket ettirmek daha kolay olması.

Bu şekilde düz kesimlerimizi yapıyoruz. Şimdi gelelim yuvarlak hatlı köşelere. Burada yapacak pek fazla bir "özel" ipucu yok maalesef. Buraları keserken elinizin hassasiyetine güvenmeniz lazım. Ama yine de Dremel trio bu tarz kısa mesafeli serbest kesimlerde sorun çıkartmıyor. Hızı biraz düşürüp (6) hafiiif hafiiif ilerleterek dairesel kesimi yapıyoruz.



Son olarak Dremel trio'nun zımpara ucunu takarak kesilen yerleri hafifçe düzelterek mükemmel hale getiriyoruz. Burada da tavsiyem çok hızlı değil orta (4) devirde zımpara yapmanız. Ayrıca zımparayı daima diskin döndüğü yönde yapın (yani sanki araba tekerleği nasıl dönerek arabayı götürürse zımpara da trio'yu hafifçe götürüyor olmalı). tersine yaparsanız alete hakim olamazsınız ve aşırı ve oransız zımpara yaparsınız. Kısaca 2 saatlik emeğiniz ..k olur.



« Son Düzenleme: Ekim 25, 2017, 14:50:40 ÖS Gönderen: yavuzg » Logged

yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.838



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #47 : Mayıs 02, 2013, 00:43:42 ÖÖ »

Şimdi hoparlör deliklerini açmaya geldi sıra. Burada da kesici ucu kullanabilirdim ama bu tür işler için "freze" ucu kullanmak daha pratik. Ancak tabi freze ucuyla da sorunumuz bu kalınlıkta bir malzemeyi "delmek" için tasarlanmamış olması. Bu sebeple 2 tur değişik derinlikte frezeleme yapmak zorundayım. Yine de aletin yüksekliğini ayarlamak 10 sn lik bir iş.

Neyse, yine aynı temel önlemleri alıyoruz (dremel'i önce "saplayıp" sonra detsek tahtasını hizalayıp sabitliyoruz).



Sonra frezeleme işimizi de sabırla bitiriyoruz.



Hafif kaymalar ve özürler oldu ama hiçbirisi biraz macun ile halledilemeyecek boyutta değil.

« Son Düzenleme: Ekim 25, 2017, 14:50:51 ÖS Gönderen: yavuzg » Logged

yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.838



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #48 : Mayıs 02, 2013, 00:53:53 ÖÖ »

Sıra neo-geo kabinlerde bir standart olan power ve havalandırma girişi olan "garip" şekilli deliği açmaya geldi.



Onu da yine destekli düz kesim, elle kavisli kesim ve zımpara ile düzeltme işlemlerine tabi tutarak tamamlıyoruz.

Evet sonunda özel panellerimiz de montaja hazır hale geldi.





Bundan sonra sıra kabin montajı aşamasında. Bu aşama işin en zevlkli aşamalarından birisi çünkü ilk defa kabin bir şekil alıp "ayaklanacak"...
« Son Düzenleme: Ekim 25, 2017, 14:51:02 ÖS Gönderen: yavuzg » Logged

nightlord
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 558



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #49 : Mayıs 02, 2013, 08:56:59 ÖÖ »

yavuzg: saka maka resmen heyecanla her yeni bolumu bekler oldum.

bu kabin yazi dizisinde gosterdigin macun+zimpara ile panel tamir trikleri benim icin altin degerinde oldu. buralarda anlattigin seyler yalniz kabin yapimi degil komple marangozluk dersleri kivaminda. ellerine saglik
Logged
yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.838



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #50 : Mayıs 02, 2013, 22:20:49 ÖS »

buralarda anlattigin seyler yalniz kabin yapimi degil komple marangozluk dersleri kivaminda. ellerine saglik


işi çekmeceli gardrop yapımına döndürmeyeceğim söz 

valla toparlanacak bi ara  gerçi bundan sonra, biraz daha marangozluk, sonra boyacılık, sonra biraz plexiglass çalışması, biraz digital baskı, TV tamiri, biraz 220V biraz 12V...

toparlanır toparlanır (sanırım   )

Logged

Selim7
Üye
****
Mesaj Sayısı: 264



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #51 : Mayıs 03, 2013, 20:22:00 ÖS »

Yavuz abi, affınıza sığınarak belirtmek istiyorum, maharetlerinize hayran kaldım. Yurtdışında olduğu gibi Türkiye'de de böyle hobi olarak profesyonelce kabin yapan bir abiyi görmek çok güzel. Hele ki mame olarak yapmıyor, orjinal sistemini yapıyor ise.
Tutkulu takipçiniz olarak gelecek fotoğrafları ve güzel anlatımlarınızı bekliyorum.
Bende Sega Titan Video sistemime yapacağım portable bir kutunun hayalini kurarken size de iyi çalışmalar diliyorum.. : )
Logged

yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.838



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #52 : Mayıs 03, 2013, 21:19:45 ÖS »

selamlar selim7, teşekkürler güzel yorumların için. sen STV'nin ses bağlantısı sorununu giderebildin mi?

bak nerden nereye, VGA-SCART işinde JAMMA bağlantısı olayının detaylarını bilmiyordum, şimdi biliyorum.

Şimdi bu neo-geo konsolu şimdilik 1084S'e bağlayıp denemiştim ama kabinde 63 ekran (25", orijinal kabinde olduğu gibi) CRT TV kullanıyor olacağım, onu direk JAMMA'ya bağlarken bir iki detay hatta basit bir devre de var (VGA-SCART devresi değil). Sırası gelince onları da anlatacağım.

Bu projeden sonra da kafamda CMVS projesi var, şöyle el yapımı plexiglass kasa vs düşünüyorum. Neyse, ona çok daha sonra sıra gelecek, hedef saptırmamak lazım 

Şimdi bu projede biraz daha ilerledim, onları paylaşayım. Görüşmek üzere...
Logged

yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.838



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #53 : Mayıs 03, 2013, 21:36:38 ÖS »

Eveet, bir Cuma iş çıkışı. Millet alemlere akma planı yaparken biz retronun dibine vurma heyecanı ile terasın yolunu tutuyoruz.

Ama önce 1 gece önce yaptığım çalışmayı kısaca anlatayım. Şimdi bu kabinlerde geleneksel olarak yan paneller ile orta paneler birbirlerine çıtalarla birleştiriliyor. Orta paneller de tam sıfır değil, biraz daha "içerden" birleştiriliyor ki o klasik arcade kabin görüntsüsü oluşsun. Bu "biraz" içerden olayının ölçüsü tabii ki kabinden kabine değişebilir ancak benim araştırmalarıma göre bu ölçü 0.375", yani 1cm. Kabinin arka tarafında genelde pay bırakılmıyor ve bu modelin ön panelinde ise bu pay 0.5cm, diğer yerlerde 1cm. (Detay detay detay  Kahkaha)

Bu iş için, yan panelleri marangoz masamıza yatırıyoruz ve orta panellerin malzemesinin kalınlığını da hesaplayarak(18mm + 10mm) sınırlara paralel çizgiler çiziyoruz. Bu çizgilerin yan panelin sınırına olan uzaklığını "tam" olarak çizebilmek için marangoz cetveli denilen 90 derecelik cetvelimizi kullanıyoruz.



Marangoz cetveli ile işaretlediğimiz yerleri (kenardan 28mm uzaklıkta) uzun çelik cetvelimizin yardımı ile birleştiriyoruz. Bu şekilde yan panelin kenarına tam paralel çizgiler çizmiş olduk. Bu çizgilerin olduğu yerlere keseceğimiz bağlantı çıtalarını monte edeceğiz. (Not: dikkatli gözler resimde ölçüyü yanlış aldığımı farketmişlerdir merak etmeyin sonra düzelttim)



Bu şekilde tüm yan panelin etrafını çiziyoruz ve çıta parçalarının geleceği yerleri numaralandırıyoruz (o kadar çok parça olacak ki, numara koymazsanız puzzle çözmek için uğraşırsınız  Kahkaha)
« Son Düzenleme: Ekim 25, 2017, 14:51:13 ÖS Gönderen: yavuzg » Logged

yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.838



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #54 : Mayıs 03, 2013, 22:10:54 ÖS »

Şimdi, bu güne dönelim...

Dün geceki çizim çalışmasında bazı panellerin ölçülerinde "ufak" modifikasyonlar yapmak gerektiğini farkettim. Bunun sebebi profesyonel bir 3D modelleme yazılımı kullanmayıp tasarımı elle ve gözle yapmamdan kaynaklanıyor. Yani kabinin çevresini kaplayan ilk orta panel (1) ile son orta panel (10) (marquee'nin üst kısmı ile alt kısmı) 4-5mm daha kısalması gerektiğini gördüm. Eee, tabii ki bu kadar kusur çıkıyor. Sebebi gönyeli kesimlerin "tam" olarak istenilen açıda olamaması, çalıştığınız malzemenin "kaba" sunta olması ve en önemlisi 10 parçayı keserken her parçada 0.5 mm hata yaparsanız (Ki göz ve elleriniz bir CNC tezgah hassasiyetinde olmadığından yapmalısınız da) toplamda parçaları birbine temas edecek şekilde ekleye ekleye monte ettiğiniz zaman 4-5mm kayma olur. Zaten kabini doğru ve dengeli yaptığınızı bu marquee alanındaki panellerin yerleşiminden anlarsınız...

Neyse, bu ufak düzeltmeler için Dremel Trio, daire testere ve tabii ki zımpara  kullancağım.



Hoparlörlerin bağlanacağı panelin bir köşesini "hafif" bir açıyla "traşlamam" lazım çünkü burası marquee alanının plexiglass'ının temas edeceği kenarı. Üst panelle alt panelin bu kenarlarının tam paralel olması lazım ki plexiglass rahat otursun. Bu iş zımpara ile uzun süreceğinden (traşlamam gereken alan yaklaşık 5mm derinliğinde) burada daire testere kullanıyorum. Yine tabii her zamanki gibi aletimizi hareket güzergahında bir destek kullanıyoruz (Buraları anlattım zaten bir daha fotoğrafını çekmiyorum).

Diğer 5 mm kısaltılması gereken panelin kesimi ise düz. Daire testere veya Dremel ile halledilebilir ama zımpara için çok fazla. Ben Dremel'i seçtim...

Son kısım ise üst panelin kabinin arka tarafındaki panelle birleştiği noktanın açısıcsanırım bir 10 derece daha dar olmalıymış. Bunu zımpara ile halledebilirim.

Bu noktada bir püf noktası:

Zımpara ile traşlamanız gereken kısımı çizin.



Bu sayede farkında olmadan aşırı zımpara yapmamış olursunuz. Daima ölçülü çalışın, "amaaan bunu da şöyle göz kararı yapayım" demeyin 

Zımparanızı bu çizgiye gelene kadar kullanın ve uzun kenarları zımparalıyorsanız zımparayı daima bir kenardan diğer kenara sabit hızda sürekli hareket ettirin. Belli bir yerde fazla kalırsanız yamukluklar oluşur.

Bende de bazı "hafif" yamukluklar oluştu ama bu uzunlukta o kadar da önemli değil bence.



ayrıca buralar ahşap tutkalıyla diğer panele birleşeceğinden 0.5-1mm civarındaki boşluklar zaten dolacak, üzerine 2 kat astar boya, 2 kat son kat boya v.s. gelince zaten kapanır.
« Son Düzenleme: Ekim 25, 2017, 14:51:23 ÖS Gönderen: yavuzg » Logged

yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.838



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #55 : Mayıs 04, 2013, 00:23:10 ÖÖ »

Şimdi sıra çıtaları kesmekte. Hatırlarmısınız, yazının başlarında asansörle ilgili maceramı anlatacağım demiştim. Hah, şimdi oraya geldik...

Bunca malzemeyi tek seferde almak mümkün değil tabii ki ama ahşap malzemelerin hepsini aradan çıkartmak mantıklı çünkü arabanın koltuklarını falan yatırmak bir hazırlık yapmak gerekiyor. Bu yüzden MDF, sunta ve çıtaları tek seferde alayım dedim. Panelleri de özellikle arabanın bagajına sığabilecek boyda kestirmeye bıraktım (2 adet 180 cm x 92 cm MDF, 4 adet 61 cm x 150 cm sunta). Bu ölçüler hem kabin panellerini çıkartabileceğim temel malzemeler olarak hem de tek bir kişinin taşıyabileceği ağırlıkta hem de arabanın bagajına sığabilecek ölçüde...

Paneller kesilirken bu arada çıtaların olduğu reyonda fiyatları incelemeye başladım. Bu çıta fiyatlarını iyi incelemek lazım çünkü ağacın cinsi, temizlenmiş veya ham tahta olması metre fiyatını çok değiştiriyor. hesaplarıma göre bana kabaca 10-12 metre çıta lazım. Sonunda geçen seferki projede kullandığım çıtayı buldum. Ancak bir durum var, hatırlayamadım. Aynı çıtanın hem 2mt olan hem de 3mt olan cinsi var. İlginç olan 2mt'lik çıtanın "metresi" 9.5 TL, 3mt'lik olan (tamamen aynı cins, malzeme, marka) çıtanın metresi 4.5 TL... Bauhause uyanık ya, bu hoby tahtası nasılsa, bunu alan "hoby" ci ancak 2mt'lik olanı arabasına sığdırabilir diye düşünüp 2 misli fiyat çakmış! Ben de uyanığım ya, Masum arabanın arkasına sığdırırım bu 3mt'lik çıtaları dedim. Sonuçta ön camdan arka bagaj kapağına kadar ölçmüştüm arabayı

Sonunda 4 adetlik paket şeklinde 12mt çıtayı da aldım, diğer panelleri de kesimden teslim alıp arabanın yolunu tuttum. Biraz zorlandıktan sonra (paneller gerçekten ağır) arabanın arkasına panelleri ve çıtaları yerleştirdim. Kan ter içinde ama hevesli bir mutlulukla evin yolunu tuttum.

Arabayı apartman girişine yakın bir yere4 park edip panelleri tektek asansörün önüne taşımaya başladım. Sonra çıtaları... Ve o an başımdan aşağı kaynar sular döküldü ve içimden Bauhause'un pazarlama politikasını belirleyen o alman'ın annesine dair anlamlı dizeler geçiriyordum. 3mt'lik çıta her yere sığdı ama asansöre değil

Ben 16'ıncı katta oturuyorum arkadaşlar Kahkaha Kahkaha Kahkaha

Neyse, çıtalar bunlar işte. Siz siz olun 2mt'lik çıtalardan şaşmayın



« Son Düzenleme: Ekim 25, 2017, 14:51:35 ÖS Gönderen: yavuzg » Logged

yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.838



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #56 : Mayıs 04, 2013, 00:32:14 ÖÖ »

Neyse, konumuza dönelim. Artık çıtalardan öcümü almanın zamanı geldi. Alet edevatları hazırlıyoruz. Çıtaları keseceğim ölçüleri bir gece önceki çalışmada çıkartmıştım. Numaralandırdığımız çıta listemizi önümüze alıyoruz, koruyucu gözlük ve eldivenimizi unutmuyoruz. Bu kesimde dekupaj testeremizi kullanacağız.



Keseceğimiz çıtaları marangoz masamızın bu tarz işler için ideal aparatlarının arasına sıkıştırıyoruz.



« Son Düzenleme: Ekim 25, 2017, 14:51:46 ÖS Gönderen: yavuzg » Logged

yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.838



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #57 : Mayıs 04, 2013, 00:48:48 ÖÖ »

Çıtalarımızı tek tek planımız dahilindeki ölçülere göre keseceğim. Ancak burada şunu belirteyim, bu ölçülerin "tam" olmasına gerek yok. Çünkü bu çıtalar sadece "tam" ölçüde kesilmiş panelleri tutmak için birer destek (L destek kullanmak gibi) hem de kabinin içinde kalacak ve dışarıdan hiç bir zaman gözükmeyecek. Bu yüzden aslında monte edilecek panelden "kabaca" biraz kısa olması yeterli. Ancak tabii ki kabaca da olsa özellikle köşeler ve dönemeçler için açılı olarak da kesilmesi gereken uçları olacak. Yine aynı şekilde açıların da tamı tamına tutması gerekmiyor. Bitişik çıtayı rahatsız etmeyecek şekilde kesilmeleri yeterli.


Neyse, uzunluğu işaretlemek için uzun çelik cetvel ve kesimin yapılacağı çizgiyi belirlemek için de dik açılı marangoz cetvelini kullanıyorum.



Kesimi dekupaj testere ile yapıyoruz. Tekrar hatırlatayım, koruyucu eldiven giymeyi ve kesim yapacağınız malzemenizi sabitlemeyi kesinlikle unutmayın! Alt tarafı çıta, 2 saniyede kesilir demeyin, hiçbir zaman üşenip dikkati elden bırakmayın. Çocuk oyuncağı değil bu aletler!

Bakın mesela, fotoğraf çekicem diye parmağı uçuracağım neredeyse. O kadar yakın tutulur mu  Kahkaha



Açılı kesimleri işaretlemek için de şöyle bir alet kullanıyoruz. Neydi bunun adı, ilkokuldan hatırlayan var mı?

« Son Düzenleme: Ekim 25, 2017, 14:51:56 ÖS Gönderen: yavuzg » Logged

yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.838



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #58 : Mayıs 04, 2013, 00:53:39 ÖÖ »

Sonunda çıtalarımızı da kestik, kesilen parçaları numaralandırdık ve dizdik.



Bunlar da bugün fazlalıklarını traşladığım panellerden ve 12mt çıtadan geri kalan malzemeler (Amma cimrilenmişim şu çıta işinde. Malzeme ucu ucuna yetti!)



Şimdi yine batırdığımız terası temizlemeye, kullandığımız aletleri temizleyip kutularına koymaya geldi sıra. Mıntıka temizliği yani

Unutmadan bir ipucu daha;

Artık malzemelerinizi projeniz tamamlanmadan atmayın. Mutlaka bir zaman bir yeri tıkıştırmak, düzeltmek için lazım oluyorlar.
« Son Düzenleme: Ekim 25, 2017, 14:52:07 ÖS Gönderen: yavuzg » Logged

yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.838



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #59 : Mayıs 04, 2013, 01:03:42 ÖÖ »

Mıntıka temizliğinden sonra malları içeri taşıyıp istifliyoruz.



Sanırım kabin yapımı için gereken bütün "ahşap" malzemenin kesimi tamamlandı.



Tatlı bir yorgunlukla malzemeleri seyrediyoruz. Aslında kabin şu an sanki İKEA'dan alınmış demonte mobilya havasında. Yurtdışında sanırım bu şekil "kit" halinde kabin satan web siteleri var. Akıllıca valla, hem kargo ücreti çok çok daha ucuz olur hem de bu kadar marangozluk aletine sahip olmak zorunda kalmazsınız. Gerçekten işin "hoby" tarafı bir yana, kesim işi çok yoruyor insanı. Montaj daha zevkli.

neyse, şimdi iç mekan çalışmasına geldi sıra...

Ama önce şu her tarafımıza işleyen talaşlardan kurtulmak için bir duş almak lazım 
« Son Düzenleme: Ekim 25, 2017, 14:52:17 ÖS Gönderen: yavuzg » Logged

Sayfa: 1 2 3 [4] 5 6 ... 29   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: