Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.trArcade Sistemler ve Oyun KonsollarıArcade Sistemler (Moderatör: yavuzg)SEGA ST-V Arcade kartını ev konsolu haline getirmek
Sayfa: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 18   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: SEGA ST-V Arcade kartını ev konsolu haline getirmek  (Okunma Sayısı 206008 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.841



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #165 : Eylül 14, 2013, 02:01:20 ÖÖ »

Eveet, son kalan işlerin de bir kısmını hallettim...

Şimdi kısaca, Selim'in kartuşunu kurtarma operasyonundan bahsedeyim. Sonra sırada playstation kolunu microcontroller ile çözme macerama geçeceğim...

Bu kartuş hayatını atari salonlarında geçirmiş ve hayatın tokadını iyice yemiş bir durumdaydı. Sallayınca içinde tıkır tıkır eden birşeyler, dışındaki koli bandı artık yapış yapış olmuş v.s.



Bundan artık geçmiş diyerek arcadespareparts.com sitesinde "arızalı" olarak satılan bir ST-V kartuşunu sipariş ettim. Yanında da bir iki kartuş ve bir kaç gerekli ufak şey daha tabii...  Düşüncem bu kartuşun kasasını kullanmak idi.

Bu arada elimdeki kartuşu da bir türlü açamamıştım. Vidalar minyatür bir lokma ucu ile açılabilecek gibi duruyor ama saatçi tornavidası seti benzeri bir iki küçük lokma uçlu tornavida ile denedim bir işe yaramıyor.

Sonra internetteki forumlarda bu kartuşların vidalarını açmak için özel uçlar olduğunu okudum. Galiba NES kartuşlarının içindeki bataryayı değiştirmek için sıkça kullanılan bir tornavida seti satılıyormuş. Bunları Google'da "Game security bit" diye aratınca bulunuyor. Ben de ebay'den bir set sipariş ettim. ST-V kartuşları için bu uçların 4 mm olanı gerekiyormuş. Bu uçlar set halinde satılıyordu ve çok ucuzdu ben de 2 set sipariş ettim...

Uçlarım ve bozuk kartuşum dünyanın birer ucunda olmalarına rağmen aynı gün geldi... Şans!  Kahkaha

Uçlar böyle bir şey işte:



Logged

yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.841



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #166 : Eylül 14, 2013, 02:15:59 ÖÖ »

Önce arızalı kartuşun kasasını sökeyim dedim. Fakat merak bu ya, önce bir deneyelim bakalım arızası neymiş diye.



Baya da havalı gözüküyor aslında, japonca falan yazılar  kasası da oldukça temiz durumda. Hayırdır diyorum ama bu temiz görünümüne rağmen "error on cartridge" hatasını alıyorum.

Dur bakalım diyip yeni anahtarımla kartuşu rahatça açıyorum. Hem de bootleg değil harbi orijinal kartuşmuş.



Bu kartuşların orijan/bootleg olup olmadığının nasıl anlaşılacağına dair baya bir yazı okudum. Bir kısmını ayrıd etmek mümkün değil. Bunlar genelde zaten orijinal SEGA kartuşlarının EEPROM'larına başka (popüler/pahalı) oyun ROM'ları yüklenerek yapılıyormuş, "convertion cartridge" deniliyor.

Bir kısmı ise 100 mt öteden anlaşılıyormuş. Mesela kasanın rengi MUTLAKA gri olmalıymış. Siyah veya yeşil kasalar bootleg miş. Ayrıca orijinal kartuşlarda PCB nin dış hatları daha yumuşak ve PCB üzerinde SEGA logosu olurmuş.

Neyse kartuşu açınca pinlerini daha rahat (bastıra bastıra) detaylı temizleyebileceğimi farkettim. Okunmayan kartuşlar için bu yöntem tavsiye ediliyor. Pinler çok aşırı renk değiştirmişti, sanırım oksitlenme. Önce ağır kirleri asetonlu kulak pamuğu ile daha sonra WD-40 yağlı kontak spreyi ve son olarak mavi sprey ile güzelce temizledim, kartuşu kapattım ve konsola yerleştirdim.

Aha!



Açılmayan kartuş bir güzel açıldı. 2 dolar'a ST-V kartuşum oldu. Kusura bakma Selim, senin kartuşa başka bir çözüm arayacağım 

Neyse kartuş açıldı ama region koruması sebebiyle oyuna geçemiyorum. Bunu da araştırdım ve ... neyse o da ayrı mini bir proje, sonra... 
Logged

yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.841



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #167 : Eylül 14, 2013, 02:35:46 ÖÖ »

Bizim arızalı kartuş açılınca Selim'in kartuşa döndüm. Acaba iyi bir temizlik ile halledilebilir mi diye...

Yeni anahtarlarımla bu sefer bu kartuşu açtım.



Evet, tahmin ettiğim üzere tipik bir bootleg. Sanırım Türkiye'deki tüm Tecmo World 98 kartuşları boot. Elime 4 adet Tecmo World geçti ve yeni anahtar setimin heyecanı  ile hepsini açtım, hepsi üç aşağı beş yukarı farklarla aynı ve bootleg.

Neyse, boot moot, sonuçta kartuş ve oyun aynı. İşimize devam edelim. Kartuşun içindeki tıkırtı yapan plastik parçalar sonunda çıktı ortaya. Bunlar PCB'yi kartuşun içinde sabitleyen dişlermiş.



Bunları şimdilik bir kenara ayırıp kartuşun dış kapaklarındaki koli bandını temizliyorum. Tabii arkasında yapış yapış bir kalıntı bırakıyor.



Kulak pamuğu ve aseton ile hafifçe denemeler yapıyorum. Sonuç gayet olumlu, etiketi bu şekilde tamamen temizliyorum. Etiketin üzeri sanırım dayanıklı bir naylon laminasyon ile kaplıymış ve hiç zarar görmüyor.



Bu şekilde kartuşun her yerini asetonlu pamuk ve ince detaylarını kulak pamuğu ile temizliyorum.



Kartuşun kırılan tırnaklarını da japon'la yapıştırıyorum ve PCB'yi de temizleyip tekrardan yerine yerleştiriyorum.





Öncesi:



Sonrası:


Görünümü şimdi gayet temiz ve tıkırtı mıkırtı yok. Bence bu kartuşa bundan fazla bir restorasyona gerek yok...
Logged

yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.841



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #168 : Eylül 14, 2013, 03:14:15 ÖÖ »

Şimdi geldik esas konuya:

Bir playstation oyun kolunu "kesip/biçmeden" bir supergun'da nasıl kullanırız?

Öncelikle neden bu konuya son bir kaç haftadır (daha da evveliyatı var aslında) takdığımı anlatayım isterseniz.

Sonuçta evet playstation/xbox görünümlü bir supergun/konsol yapıyorsanız kol olarak da bu tarz konsolların kollarını kullanmak mantıklı diye düşündüm. Hele piyasada "Arcade Stick" diye PS2 uyumlu güzel kollar da varken neden tahtadan/plastikten derme çatma bir kol yapayım veya bu güzel kolların kablolarını kesip biçeyim ki dedim.

Bu sebeple araştırmalarıma başladım. Supergun/konsolize edilmiş JAMMA boardlarda standart olarak NeoGeo joystick portu (2 sıra erkek DB15 soket) ve pin dizilimi kullanılmış hep. Sebebi basit;

1) NeoGeo'nun AES (ev tipi) konsolunun gayet güzel bir arcade stick'i zaten var.
2) JAMMA'da tüm kontroller basit anahtarlara (microswitch) bağlanır. Ara bir devreye falan ihtiyaç yoktur. Neogeo'nun arcade stick'i de bu şekilde. Yani içinde özel bir devre falan yok.

Kısaca JAMMA kartların kontrol arayüzünü en az maliyet ve bakım kolaylığı olsun diye arcade kabinlerdeki basit butonlara direk olarak bağlanabilir yapmışlar.

Şimdi piyasada bir NeoGeo AES kol'u bulmak zor ve pahalı. Alternatif olarak arcade joystick ve butonlardan oluşan bir arcade stick yapmak da pek de ilgimi çekmiyor üstelik bu da pek de ucuz bir çözüm değil.

Peki alternatif olarak bir playstation kolunu nasıl kullanabiliriz? Bunun için kısa bir araştırma yaptım ve bir PS2 kolunun kablo ve soketinde "basitçe" JAMMA'ya bağlamanın mümkün olmadığını anlamam uzun sürmedi. Bu tarz gelişmiş kollarda bulunan tuş sayısından ötürü butonlar konsola direk kablolar ile bağlanmıyormuş. Doğal olarak eğer öyle yapmış olsalardı sanırım parmak kalınlığında bir kablo kullanmaları gerekirdi.

PSX, PS2, XBOX ve daha bir sürü ev konsolunun kolları buton ve joystick sinyallerini bir şekilde sadece bir kaç kablo üzerinden bir iletişim protokolü kullanarak "sinyal" olarak iletiyor. Peki bu sinyalleri JAMMA'nın beklediği gibi nasıl basit açma/kapatma anahtarlarıymış gibi çözeceğim dedim?

Arcade ortamlarında bu tarz adaptörlerin satıldığını buldum ancak proje damarım ve "yerli üretim" inadım tuttu ve neden ben de böyle bir şey yapmayayım dedim...

Google'da konuyu araştırınca bu sorunun cevabını arcade forum sitelerinde değil uzaktan kumanda ve robot hobby sitelerinde buldum. Meğer bu amacalar yaptıkları uzaktan kumandalı robot, tank, araba, uçakları PS2 kolu ile kontrol edebilmelerini sağlayan devreler yapıp kullanıyorlarmış.

Malum Playstation kolunun analog buton ve mini joystickleri bu hoby'cilerin servolarını istedikleri ayarda kullanabilmelerini sağlayacak sayı ve hassasiyete sahipmiş.

Neyse, konumuza dönersek. XBOX ve PS3 koluna dair çok bir şey bulamadım. Aslında buldum da bu kollar USB arabirime sahip ve protokolleri çok daha karmaşık. Bu kolları kullanabilmek için bir "USB Host" devresi yapmam ve USB HID (Human interaction device) mesajlaşma standardını çözmem gerekirdi ki, kısaca "onu" gözüm (yoksa z yerine t mi kullansaydım)  Kahkaha yemedi doğrusu. Bir başka projeye diyelim 

Milletin de PS2 koluna sardırmasının sebebi nispeten çözülmesi kolay olması ve ucuz bir microcontroller ve temel programlama bilgisi ile bir "adaptör" devre yapılmasının mümkün olması.

Bu işe soyunanların birinci uğrak yeri şurası:

http://store.curiousinventor.com/guides/PS2

Burada PS2 mesajlaşma protokolünü çözen amcaların bulguları ve sonunda da PIC microcontroller için bir de program mevcut.

Ben eskiden PIC ve microcontroller (micro denetleyici) olayına bulaşmamıştım. Ancak şimdi gördüm ki PIC'den daha popüler olan bir başka firma var ATMEL. Bu firmanın microcontroller'ları meşhur ARDUINO'larda da kullanılıyor ve oldukça popüler programlama yazılımlarına sahipmiş.

Hadi bakalım diyoruz, arcade merakına bir de microcontroller programlamadığımız kalmıştı!
« Son Düzenleme: Eylül 14, 2013, 03:18:33 ÖÖ Gönderen: yavuzg » Logged

yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.841



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #169 : Eylül 14, 2013, 03:40:19 ÖÖ »

Önce her zamanki gibi gömülüyorum araştırmaya. Bu bir iki haftamı aldı. Bulduklarımı uygulamaya geçirebilmek için microcontroller datasheet'lerini okumam ve programlama yazılımlarını kullanmayı öğrenmem de bir hafta daha...

Neyse sonuç olarak internette PS2 kolunu çözen devre ve bu devrelerde kullanılan microcontroller'ları programlamak için bir çok kod buldum ve inceledim.

Bu referansların hemen hepsi ya PIC ya da adını bile duymadığım microcontroller'lar kullanmış. Ya da bu işi ARDUINO ile yapmışlar. Şimdi böylesine basit bir ihtiyaç için ARDUINO kullanmak biraz pire için yorgan yakmaya benzediğinden o işe hiç bulaşmadım...

Ayrıca bulduğum bu bilgilerin çoğu "bit-banging" denilen tarzda programlar, yani microcontroller'ın giriş/çıkış pinlerinden çözülen PS2 protokolüne uygun sinyalleri göndermek için bit seviyesinde sinyalleri üreten uzuuuun kodlar.

Ancak arştırmalarımda şu adamın blogunda yazdığı çözümü çok beğendim:

http://www.larsivar.com/cp/comments.php?y=10&m=09&entry=entry100923-223328

Bu amca olaya tam benim istediğim tarzda yaklaşmış. Alsında PS2 kolu endüstri standardı olan bir tür seri mesajlaşma protokolü kullanıyormuş: SPI (Serial Peripheral Interfac - Seri çevrebirimi arayüzü). Atmel'in 8-bitlik AVR microcontroller'ının hemen hepsi SPI protokolünü destekliyormuş. Güzel!!!

Sonra, nasıl oluyorda bu microcontrollerları programlıyoruz dedim. Bu konuda Atmel'in süper bir  yazılımı olduğunu öğrendim: Atmel Studio 6.

Atmel AVR'lerini programlamak için bir çok bölük pörçük yazılım (hatta daha popüler) bulmama rağmen Atmel Studio'nun Microsoft Visual Studio'ya entegre çalışması bu konudaki kararımı pekiştirdi.

Bu microcontroller'ları programlamak için ya damardan Assembler bilmek veya AVR GCC denilen bir tür microcontroller programlamaya özel C dilini kullanmak gerekiyormuş. C bildiğimden hemen konuya daldım...

Giriş/çıkış işlemlerini programlayabilmek için küflenmiş mantıksal aritmetik bilgilerimi tazelemek için şu siteyi okudum:

http://www.micahcarrick.com/tutorials/avr-microcontroller-tutorial/avr-c-programming.html

Artık hazırlıklar tamam, en ucuzundan bir AVR programlayıcı siparişi verdim: USBAsp

http://www.fischl.de/usbasp/

Sonra bu programlayıcı kullanılarak geliştirdiğiniz microcontroller kodunu nasıl yüklenebileceğine dair şu siteyi okudum:

http://elecrom.wordpress.com/2009/04/15/avrdude-tutorial-burning-hex-files-using-usbasp-and-avrdude/

Mallar geldi, şimdi teoriyi pratiğe dökme zamanı... 
Logged

yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.841



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #170 : Eylül 14, 2013, 03:47:41 ÖÖ »

Önce ucuz bir PS2 kolu alıyoruz (PS2 konsolumu satalı yıllar oldu maalesef :'()



Sonra microcontroller devremi breadboard üzerinde kurmamı kolaylaştıracak bir iki set "jumper" tabir edilen uçları iğneli hazır montaj kablosu alıyorum Robitshop'dan...





Robitshop'u seviyorum. Güzel güzel kutular falan hazırlamışlar. Ürünleri Konya sokaktan biraz daha pahalı ama herşeyi toplu olarak bulabileceğiniz bir ortamları var. Ayrıca bu kablolar gibi Arduino, robotik v.s. projelerinde kullanılan bir çok zamazingoyu da buradan temin etmek mümkün...

ve tabii, bize bir de dişi PS2 soketi lazım. Bu soketi Konya sokaktaki elektronikçilerden bulmak pek mümkün değil. Bunun için internette satılan ucuz PS2 uzatma kablolarından kullanacağım...

Logged

yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.841



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #171 : Eylül 14, 2013, 04:12:48 ÖÖ »

Devrenin şeması basit. Hemen her tür microcontroller projesi bu veya benzer bir şemaya sahip. Sebebi ise esas işi devrenin kendisi değil microcontroller'ın içindeki programın yapıyor olması. Biz sadece microcontroller'ın giriş/çıkış bacaklarını kullanıyoruz. Burada da microcontroller seçimi önemli zira hepsinin fiyatı mukabilinde sahip oldukları bacak sayısı değişiyor.



Ben araştırmalarım sonucunda Atmega8 kullanmaya karar verdim. Hem yeterli sayıda giriş/çıkış bacağı var hem de ucuz (3-4 TL civarında). Devredeki diğer elemanların çoğu "opsiyonel". Örneğin harici bir kristal kullanmam gerekmiyordu ki bu zamanlamanın hassas olduğu durumlarda kullanılan bir yönetmmiş. Normalde microcontroller'ın içinde bir osilatör zaten var. Diğer kondansatörler, dirençler falan hep devrenin "stabil" çalışması ve elektriksel dalgalanmaların devrenin çalışmasını etkilememesi için kullanılması "tavsiye" edilen bileşenler.

neyse, bu ekstralarla bile devrenin toplam maliyeti sanırım 6 TL'dir... Küçük bir kutu (2.5 TL), PCB (1-2 TL) ve soketlerin (8 TL) maliyetini de eklersek sanırım toplamda 20 TL civarında.

PS2 uzatma kablomu kesip (Dikkat joystiğin kablosunu değil! Joystiğin devreye gireceği dişi kabloyu) uçlarına önce onu bredboard'a monte edebilecek "pin" leri lehimliyorum...





(Devrenin altında USB stick gibi gözüken şey de programlayıcı - ucuz olduğunu söylemiştim sanırım aliexpress de 2-3 dolar civarında. Ben Türkiye'den aldım, sanırım 20 TL ödedim)



Sonra devreyi breadboard üzerinde robit'ten aldığım montaj kabloları ile kuruyorum.



Denemelerimde kullanabilmek için breadboard üzerinde JAMMA kartın girişinin bir simulasyonunu yapabilmek için aynen JAMMA buton girişlerinde olduğu gibi "pull-up" dirençleri ile 5V'a bağlanmış LED'ler kullanıyorum.



Microcontroller'lar çıkış olarak hafif bir akım verebiliyorlar. Genelde internetteki örneklerdeki LED uygulamaları bu şekilde (yanıp sönen LED projesi bu hoby'deki "Hello world" uygulamasıymış - yani her aceminin yapması gereken proje - ben de yaptım ne yalan söyliyeyim).

Ancak benim burada kullandığım LED yapısı farklı. Ben LED'leri beslemiyorum. Microcontroller'un uçlarını LED'lere gelen elektriği açıp/kapatacak şekilde ayarladım, aynen JAMMA'da ihtiyacım olduğu gibi.

Neyse, devremiz hazır. Sıra geldi programa...
Logged

AmigaMan
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 619



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #172 : Eylül 14, 2013, 04:22:04 ÖÖ »

ustad bu pic'e merakim vardi. Bu proje cok iyi oldu. İlaç gibi geldi
Logged

Amiga ölmedi, efsane uyuyor
yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.841



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #173 : Eylül 14, 2013, 04:24:57 ÖÖ »

Programı Atmel Studio 6 ile geliştiriyorum. Ancak elimdeki ucuz programlayıcı Atmel Studio'nun desteklediği programlayıcılar arasında yok. Aslında daha pahalı (60-100 dolar seviyesinde) programlayıcılar kullanarak yüklemeyi direk Atmel Studio'dan yapmak mümkün. Hatta programı adım adım bile çalıştırabiliyormuşsunuz (debug) bu şekilde. Ancak bu programlayıcıları Türkiye'de çoooook abartı fiyatlara satıyorlar. 



Neyse ben programı Atmel Studio ile geliştirip derlenmiş HEX dosyasını ucuz programlayıcımı kullanabildiğim AVRDude yazılımı ile microcontroller'a atıyorum.



Yazdığım program önce çalışmadı. Hatta 1-2 gün kafayı sıyırma boyutuna geldim. Sonuçta gerçekten çok karmaşık bir program değil (Merak eden olursa kodları paylaşabilirim - şimdi forumda bir C kodu uçuşması eksik kalmıştı).

neden sonra anladım ki çin malı "dandik" uzatma kablosunun içinde kullanılan renkli kabloların dizilimi SONY'nin standardında değilmiş!!!  Zaten 4 TL'lik kabloda ne bekliyordum ki???  Kahkaha

Neyse, uçları doğru yerlere bağladıktan sonra ...

Ahanda!!!





Oldu bu iş...  Kahkaha

Şimdi artık bu "test" olayını ürün haline getirmek lazım. O da haftasonu artık...

Şimdilik bu kadar...
Logged

yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.841



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #174 : Eylül 14, 2013, 04:30:23 ÖÖ »

ustad bu pic'e merakim vardi. Bu proje cok iyi oldu. İlaç gibi geldi

AmigaMan, kullandığım microcontroller PIC değil, AVR. Bunların çok ateşli taraftarları var çok kızıyorlar

PIC Microchip technology diye bir firmanın microcontroller'ı, AVR ise ATMEL'in...

bana kalırsa hepsi üç aşağı beş yukarı aynı. sanırım Atmel AVR son zamanlarda daha popüler olarak kullanılıyor...

Bu arada, şimdi soran olursa diye hemen söyliyeyim; Daha önce PIC, AVR v.s. microcontroller projesi yapmadım! Bu benim hayatımdaki ilk microcontroller projem.

Yani özetle yeterli motivasyonla sizler de yapabilirsiniz bu ve benzer projeleri. Akarı yok kokarı yok talaşı yok boyası yok sesi gürültüsü yok Kahkaha
Logged

AmigaMan
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 619



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #175 : Eylül 14, 2013, 04:37:03 ÖÖ »

tesekkur ederim.
Logged

Amiga ölmedi, efsane uyuyor
g 600
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 605



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #176 : Eylül 14, 2013, 09:57:49 ÖÖ »

eline sağlık yavuzg, anlatımın çok güzel, retro cihaz yazılarını ilgiyle izliyor, devamını merakla bekliyorum  , ben bant kalıntılarını temizlemek için gaz yağına batırılmış bir kumaş parçası kullanıyorum çok rahat bir şekilde temizleniyor, hiç iz bırakmıyor 
Logged
Selim7
Üye
****
Mesaj Sayısı: 264



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #177 : Eylül 14, 2013, 18:14:32 ÖS »

 Kartuşun bu kadar temizleneceğini tahmin etmiyordum. Sıfır hali gibi olmuş ya.  Bootleg olması da biraz bozdu beni. : ( Ama orjinali ile arasında bir fark yoktur herhalde. : ) Yazı üzerinde ki koruma jelâtini sayesinde oyun etiketinin fabrika çıkışı yeniliğini koruması beni birazda olsun teselli etti. Yazılar cam gibi, tam da istediğim tarzda gıcır gıcır. 
Not:
[Ya, kartuşun sıfır gibi olmuş, sen ne diyorsun.] 

  Yavuz abi bu arada sizde, 2$'a da bir ST-V oyun sahibi oldunuz, bunun için tebrik ederim. : ) ST-V oyunlarını Normalde 60-70$ aşağı vermiyorlar.

Heyecanım öylesine bir doruk seviyeye ulaştı ki, sormayın gitsin. Perde arkasında ki bu kadar incelik, çok güzel. Ellerinize sağlık Yavuz abi.


 
« Son Düzenleme: Eylül 14, 2013, 18:25:07 ÖS Gönderen: Selim7 » Logged

yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.841



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #178 : Eylül 15, 2013, 01:21:37 ÖÖ »

ben bant kalıntılarını temizlemek için gaz yağına batırılmış bir kumaş parçası kullanıyorum çok rahat bir şekilde temizleniyor, hiç iz bırakmıyor 

teşekkürler g 600, öğrendiğim iyi oldu...

Bootleg olması da biraz bozdu beni. : (

Bozulma canım, Türkiye'de orijinal PCB/kartuş bulmak zor. Tecmo'ların hepsi boot ama orijinalinin fiyatına satılıyor. Ayrıca oyun olarak orijinalinden bir farkı yok tabii ki, sadece ROM'ları SEGA yüklememiş diyelim.

Yavuz abi bu arada sizde, 2$'a da bir ST-V oyun sahibi oldunuz, bunun için tebrik ederim. : ) ST-V oyunlarını Normalde 60-70$ aşağı vermiyorlar.

O güzel denk geldi tabii...  Karizmatik

Heyecanım öylesine bir doruk seviyeye ulaştı ki, sormayın gitsin. Perde arkasında ki bu kadar incelik, çok güzel. Ellerinize sağlık Yavuz abi.

Çok az kaldı. Asıl bu proje senden çok bana yaradı, bir sürü şey öğrendim...

 
Logged

ozkano
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 3.513



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #179 : Eylül 15, 2013, 12:47:39 ÖS »

aurdinio için yazılmıl psx libray ler var bende daha önce kullanmıştım baya yardımcı olur yuvzg

<a href="http://vimeo.com/moogaloop.swf?clip_id=12729156&amp;server=vimeo.com&amp;fullscreen=1&amp;show_title=1&amp;show_byline=1&amp;show_portrait=0&amp;color=01AAEA" target="_blank">http://vimeo.com/moogaloop.swf?clip_id=12729156&amp;server=vimeo.com&amp;fullscreen=1&amp;show_title=1&amp;show_byline=1&amp;show_portrait=0&amp;color=01AAEA</a>
Logged

A500,A500+,A600,A1000,A1200,A2000,A3000,A4000,CDTV,CD32,A1,MacMini,R2HV,C64,48K,Ps,Ps2,Ps3
Xbox,Xbox360,Nes,Snes,N64,N64Ique,Gamecube,Wii,PcEngine,PcEngineGT,PcEngineDUO,TurboGrafx,NeoGeoAES
NeogeoCD,NeoGeoMVS,NeoGeoPocket,MegaDrive,SegaCD,MultiMega,Saturn,Dreamcast,Jaguar,Lynx,Cps1
Cps2,System11
Sayfa: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 18   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: