Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.trArcade Sistemler ve Oyun KonsollarıArcade Sistemler (Moderatör: yavuzg)Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma
Sayfa: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 21   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma  (Okunma Sayısı 186920 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Sensation
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 2.557


Killer Instinct


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #60 : Haziran 05, 2014, 21:42:03 ÖS »

@orchid, öncelikle tebrikler, arcade kabinin hayırlı olsun... Ayrıca piyasadan bulduğun bir kabinle birlikte bir J-PAC de bulman şaşırtıcı derecede bir şans, bunu belirteyim...

Cengiz ve mesa'nın önerilerine ek olarak senin geri dönüşlerini de değerlendirerek yaşadığın sorunu ve ne gibi bir sonuç beklemen gerektiğini kısaca anlatayım;

- J-PAC üzerinde bir "jumper" olması lazım, 15Khz, 24Khz, 31Khz yazan. O hangi pozisyonda önce ona bak. Bu jumper arcade monitörü korumak için var. Eğer monitörün sadece 15Khz'i destekleyen bir modelse bu jumper'ı 15Khz moduna alıyorsun ki PC 15Khz'lik sinyal gönderene kadar arcade monitöre giden video'yu kesiyor. Soft15Khz de kullansan PC'Nin boot ekranları ve Windows logo ekranı VGA (640x480p) yani 31Khz'lik yatay tarama hızındadır.
- J-PAC'in "yalandan" downscaler'ı aslında sadece kaymayı engelleyecek kadar uyduruk bir şey (ki zaten Ultimarc bunu inkar etmiyor). Eğer monitörün 15Khz'lik bir monitörse ekranda yan yana 2 tane görüntü görürsün (mesa'nın dediği gibi). J-PAC basitçe 2 yatay tarama sinyalini birleştiriyor (2 satırı yanyana gösteriyor) böylece 31Khz'lik yatay tarama sinyali çok kaba bir şekilde 15Khz'e indirgeniyor. Etkisi ise 2 satır birleştiğinden yan yana 2 ekran görüntüsü

PC'ye soft15khz kurana kadar (ki orada yaşadığın soruna da geleceğim - sonra) bu şekilde (2 x yanyana desktop) bir görüntü al önce. Bunun için de çözünürlüğünü 640 x 480'e indir (mesa'nın önerdiği gib). 800x600 çözünürlük 31Khz'den de fazla!!! Yani J-PAC frekansı 2'ye bile bölse arcade monitör yine yakalayamaz görüntüyü ;

Bu ayaraları yaptıktan sonra eğer kayma varsa cengiz'in önerdiği gibi şase ayarları ile hafif hafif oynayarak çift ekran görüntüsünü sabitle...

Sonrasını oraya geldiğinde konuşuruz...

yavuzg ayrıntılı cevap için teşekkür ederim. Jumper ayarı 15khz ve 31khz ile beraber aktif, yanlış bir durum mu bu yoksa ? 15khz alabilmek için ekran kartı uydurucam ilk olarak çünkü onboard ekran kartı ile olmaz gibime geliyor denedim çünkü 15khz programında seçenekler aktif değildi. Yüksek ihtimal ArcadeVGA'yı sipariş geçicem birazdan, ne dersin buna iyi bir seçim olur mu ? Andy DHL ile yolluyor bu yüzden tracking'de olur DHL ile en azından yine sinir, stres olmam UMSA gibi. Ayrıca ek olarak merak ettiğim ArcadeVGA elime geçtiğinde yinede jumper işlemini uygulamam gerekir mi ? (sadece 15khz'de aktif olacak jumper)
Logged

Sensation
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 2.557


Killer Instinct


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #61 : Haziran 05, 2014, 21:44:09 ÖS »

Win 7  kullaniyorsa sansa kalmis  bide ekran kartonin modrli ne sen orchid

Onboard ekran kartı anakart üzerinde tırt yani Kahkaha

@yavuzg abi nerdesin ya sen gelene kadar oyalamaya çalıştık anca bu kadar uydurabildik

Düşünmen yeter dostum. Makineyi aldık böyle sorunlarla başınızı ağrıtıyorum. Kusura bakma.
Logged

cengizermis
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.819



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #62 : Haziran 05, 2014, 21:44:36 ÖS »

DHL de trackingi özel olarak belirtmek gerekiyor. ona dikkat. her paket takipli olmuyor.
Logged

-Cengiz's- Retro Game Room @youtube:
http://www.youtube.com/user/cengizermis1
yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.894



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #63 : Haziran 05, 2014, 21:45:22 ÖS »

@orchid, soft15khz'i win7'de çalıştıramamanın sebebi sanırım o programı "XP compatibility mode" da çalıştırman gerektiğinden olabilir. Bu konuyla ilgili bir mesajım vardı, istersen bir bak;

http://www.commodore.gen.tr/forum/index.php?topic=6568.msg70283#msg70283
Logged

cengizermis
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.819



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #64 : Haziran 05, 2014, 21:48:06 ÖS »

@orchid sorun değil, keşke çözsek. Yakında olsan kalkar gelirdim çoktan.
Logged

-Cengiz's- Retro Game Room @youtube:
http://www.youtube.com/user/cengizermis1
ibo1973
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.499


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #65 : Haziran 05, 2014, 21:51:59 ÖS »

win 7 de çalışmayan programlar için programın üstünde mouse sağ tuş tıkla uyumluluk kısmına gel ordan windows xp service pack 2 yi seç alttanda admin olarak çalıştır işaretle program xp de çalışan bi şeyse tahminen çalışıcaktır.
Logged
yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.894



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #66 : Haziran 05, 2014, 21:55:08 ÖS »

yavuzg ayrıntılı cevap için teşekkür ederim. Jumper ayarı 15khz ve 31khz ile beraber aktif, yanlış bir durum mu bu yoksa ? 15khz alabilmek için ekran kartı uydurucam ilk olarak çünkü onboard ekran kartı ile olmaz gibime geliyor denedim çünkü 15khz programında seçenekler aktif değildi.

Seçeneklerin aktif olmaması sorununu compatibility mode ile aşabilirsin sanki. Ben benim laptopun dnadik ekran kartı ile gayet güzel görüntü alabildim. Jumper'lar uygun pozisyonda gibi.

Yüksek ihtimal ArcadeVGA'yı sipariş geçicem birazdan, ne dersin buna iyi bir seçim olur mu ? Andy DHL ile yolluyor bu yüzden tracking'de olur DHL ile en azından yine sinir, stres olmam UMSA gibi. Ayrıca ek olarak merak ettiğim ArcadeVGA elime geçtiğinde yinede jumper işlemini uygulamam gerekir mi ? (sadece 15khz'de aktif olacak jumper)

ArcadeVGA kartı (özellikle Andy'nin son çıkarttığı, hem performans açısından güçlü (Naomi emulasyonlarında bile iddialı olduğu söyleniyor) hem de Soft15Khz v.s. ile uğraşmanı gerektirmiyor. PC'nin açılış ekranı bile 15Khz modda olacak. Ancak, normal bir ekran kartı + Soft15Khz ile "aynı" çözüm. ArcadeVGA'de aslında normal bir ATI ekran kartına düşük çözünürlükleri de açılmış özel bir firmware yğklenerek elde ediliyor, o kadar. Kısaca Soft15Khz'in firmware'e geçilmiş hali diyelim... Tercih senin. Zaten elinde uygun bir ekran kartı yoksa ve zaten bir yatırım yapman gerekecekse ve "kafam rahat etsin" diyorsan ArcadeVGA al derim...

Ve, evet, jumper 15Khz'de olacak sadece.
« Son Düzenleme: Haziran 05, 2014, 21:57:05 ÖS Gönderen: yavuzg » Logged

Sensation
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 2.557


Killer Instinct


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #67 : Haziran 05, 2014, 22:00:04 ÖS »

DHL de trackingi özel olarak belirtmek gerekiyor. ona dikkat. her paket takipli olmuyor.


Tracked diye belirtilmiş store anasayfada. Oh içim rahatladı. Korkuttun beni. Kahkaha Yakında olsak iyi olurdu cidden ama sanırım forum geneli hep uzak şehirler de ikamet etmekte. Toplanıp turnuva yapardık.

@orchid, soft15khz'i win7'de çalıştıramamanın sebebi sanırım o programı "XP compatibility mode" da çalıştırman gerektiğinden olabilir. Bu konuyla ilgili bir mesajım vardı, istersen bir bak;

http://www.commodore.gen.tr/forum/index.php?topic=6568.msg70283#msg70283


@yavuzg sisteme XP kurdum bugün. Windows 7 ile uğraşmak istemedim kabinde.

win 7 de çalışmayan programlar için programın üstünde mouse sağ tuş tıkla uyumluluk kısmına gel ordan windows xp service pack 2 yi seç alttanda admin olarak çalıştır işaretle program xp de çalışan bi şeyse tahminen çalışıcaktır.


Pek ona kasmadım ama biliyorum. XP ile devam edeyim bir süre tabi şu görüntü işini hallettikten sonra.

yavuzg ayrıntılı cevap için teşekkür ederim. Jumper ayarı 15khz ve 31khz ile beraber aktif, yanlış bir durum mu bu yoksa ? 15khz alabilmek için ekran kartı uydurucam ilk olarak çünkü onboard ekran kartı ile olmaz gibime geliyor denedim çünkü 15khz programında seçenekler aktif değildi.


Seçeneklerin aktif olmaması sorununu compatibility mode ile aşabilirsin sanki. Ben benim laptopun dnadik ekran kartı ile gayet güzel görüntü alabildim. Jumper'lar uygun pozisyonda gibi.

Yüksek ihtimal ArcadeVGA'yı sipariş geçicem birazdan, ne dersin buna iyi bir seçim olur mu ? Andy DHL ile yolluyor bu yüzden tracking'de olur DHL ile en azından yine sinir, stres olmam UMSA gibi. Ayrıca ek olarak merak ettiğim ArcadeVGA elime geçtiğinde yinede jumper işlemini uygulamam gerekir mi ? (sadece 15khz'de aktif olacak jumper)


ArcadeVGA kartı (özellikle Andy'nin son çıkarttığı, hem performans açısından güçlü (Naomi emulasyonlarında bile iddialı olduğu söyleniyor) hem de Soft15Khz v.s. ile uğraşmanı gerektirmiyor. PC'nin açılış ekranı bile 15Khz modda olacak. Ancak, normal bir ekran kartı + Soft15Khz ile "aynı" çözüm. ArcadeVGA'de aslında normal bir ATI ekran kartına düşük çözünürlükleri de açılmış özel bir firmware yğklenerek elde ediliyor, o kadar. Kısaca Soft15Khz'in firmware'e geçilmiş hali diyelim... Tercih senin. Zaten elinde uygun bir ekran kartı yoksa ve zaten bir yatırım yapman gerekecekse ve "kafam rahat etsin" diyorsan ArcadeVGA al derim...

Ve, evet, jumper 15Khz'de olacak sadece.


Uyumluluk modunu denemedim ama pek o tarz şeylere güvenmiyorum. Ekran kartı alayım en iyisi zaten bir tane gerekiyordu kafam da rahat eder dediğin gibi işi garantiye alırım. İçimi okudun desem yalan söylemiş olmam. Naomi emulasyonunu da seven biriyim oyunları güzel ve kaliteli onlarıda PC'de oynuyorum ama LCD'de zevk vermiyor. Tamamdır, ekran kartı elime ulaşsın jumper ayarını unutmayacağım sadece 15khz.
Logged

Sensation
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 2.557


Killer Instinct


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #68 : Haziran 06, 2014, 01:46:06 ÖÖ »

Kabinden 2 resim: (saat 01:50 olmuş yahu) 

Üst tarafı sökmek zorunda kaldım. Ona göre banner tarzı bir resim ayarlayacağım.  Masum


« Son Düzenleme: Haziran 06, 2014, 01:50:39 ÖÖ Gönderen: Orchid » Logged

yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.894



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #69 : Haziran 06, 2014, 02:15:04 ÖÖ »

kabin güzelmiş, tekrardan hayırlı olsun.

yanlız dikkat et, kontrol paneli 6 butonlu. Yani şu ana kadar "arcade" konusunda edindiğin bilgilerden sanırım sen de biliyorsundur JAMMA standardında oyuncu başına 3 buton vardır. NeoGeo (SNK), standart JAMMA'yı "birazcık" esnetip 4'üncü butonu eklemiştir ama JAMMA soketinde, standart diziliminde 6'ıncı butonlara yer (pin) yok!

Bu tür kabinler 6'ıncı butonları genelde JAMMA soketinin sondan ikinci (altlı üstlü) pinlerine bağlarlar ki xxx in 1 türü boardlarda Mortal Kombat v.s. gibi 6 butonlu oyunlar da oynanabilsin diye. Bu yüzden sondan ikinci sırada bulunan GND (Toprak) iptal edilir. Bu da video GND problemlerine sebebiyet verebilir.

Forum üyelerinden lionheart'da kabininde benzer bir video GND ve senkronizasyon problemi yaşamıştı.

Bağlantıları kontrol etmekte fayda var, 5-6'ıncı butonlar boşta bırakılmış da olabilir...
« Son Düzenleme: Haziran 06, 2014, 02:16:51 ÖÖ Gönderen: yavuzg » Logged

Sensation
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 2.557


Killer Instinct


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #70 : Haziran 06, 2014, 03:33:43 ÖÖ »

@yavuzg biliyorum buton olayını. SNK genelde 4 buton üzerine çalışan bir firmaydı ilk zamanlar belki hala öyledir. Sonradan çıkan oyunlarında buton sayısına ilave yaptı mı ondan emin değilim. SFIII serisi de 6 buton örneğin MK gibi ama daha sonra çıkan (retro tabiri doğru olmaz) SFIV ile 8 butona kadar çıktı buton sayısı gelişmiş arcade oyunlarında. Kabini aldığım kişi Metal Slug yerine Mortal Kombat'da ayarlayabileceğini söylemişti. Ben Metal Slug 3'de ısrar ettim aslında amacım elimde soket olsun diyeydi. (J-PAC, MAME olaylarına gireceğimi düşünmedim en başta) Herhalde 6 butonda aktifdir şuanda dediğin gibi 6 buton desteği olan bir oyunla test etmek lazım. Bu arada ArcadeVGA'yı sipariş ettim. Umarım mebladan dolayı DHL takmaz paketi gümrükte.
Logged

yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.894



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #71 : Haziran 06, 2014, 03:54:49 ÖÖ »

Gümrükte takılma diye birşey yok artık bılıyorsun. En fazla %20 vergisini öder alırsın malını. Ben andy'den çok mal aldım, sorum yaşamadım. Sadece bir kez adres olarak iş yeri adresi verdiğimde iş yerinin adını da yazmıştım, dhl direk ticari mal statüsüne sokmuştu. Sonra bir tutanak ve beyanla malların ticari olmadığını belirttim ve vergininödeyip çektim gümrükten...

Hayırlı olsun arcadevga kartın, sonuçlarını performansını merakla bekliyorum.
Logged

Sensation
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 2.557


Killer Instinct


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #72 : Haziran 06, 2014, 03:57:35 ÖÖ »

Gümrük iyi iş çıkartıyor diyebiliriz buna. Hmmm.

İş yeri adresi verdim iyi mi Kahkaha Neyse en kötü ihtimal dediğin gibi olur.

Yazıcam sonuçları. Özellikle PC'yi açar açmaz bile sistemin 15khz modunda çalışacak olması güzel bir detay.
Logged

wizofwor
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 4.785


Gosub ile gidilen yerden goto ile dönen adam


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #73 : Haziran 06, 2014, 08:56:35 ÖÖ »

İkinci elde gördüğüm en temiz kabinlerden birini almışsın hayırlı olsun. Hemen değil ama sistemi çalışır hale getirdikten sonra, tuşların altına fiyakalı bir altlık (renkli çıktı üstüne de plexyglass) yakışır. Kabini boyarken yanlardaki yumuşak geçme tabir edilen t-molding'lere de tecavüz etmişler. Onları da yenileyebilirsen çok daha güzel bir görünüm elde edebilirsin. T-molding montajı çok kolay ama nereden bulunur kaça alınır bilmiyorum. Bu tip detaylar hep Yavuzda.

Okuduklarımdan anladığım kadarıyla J-Pac Mame için tek başına yeterli. 3D oyunlara bulaşmayacaksan ekran kartına falan yatırım yapma bence. Aklından çıkarmaman gereken JAMMA iş işten geçtikten sonra oturtulmaya çalışılmış biraz loose bir standart. Kaba tabirle cafer bez getir durumu diyebiliriz. Üreticiler kendi sistemlerini JAMMA'ya uydurmak yerine JAMMA'yı kendilerine uydurmayı tercih ettikleri için kabinden kabine İlave tuşlar + sterio ses gibi standart dışı uygulamalar olabiliyor. Her zaman aklında olsun JAMMA ve SCART aslında standart olmayan standartlardır. (Bazı pinler boş olarabilir, farklı bağlanmış olabilir vs.)

Fotoğraftan gördüğüm, sendeki kabinde MVS kurulu ve çalışıyor. Eğer Mame'le uğraşmak istemiyorsan -ki bence olayı çözmek üzeresin- çoklu MVS oyunlarından da alabileceğini unutma. Çoklu kartların içinde aradığın çoğu oyunu bulacağından eminim.
Logged

Lionheart
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 502


Arcade


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #74 : Haziran 06, 2014, 10:20:00 ÖÖ »

Kabinden 2 resim: (saat 01:50 olmuş yahu) 

Üst tarafı sökmek zorunda kaldım. Ona göre banner tarzı bir resim ayarlayacağım.  Masum





Kabinin çok güzelmiş @Orchid.Hayırlı olsun.

SNK oyunlarını seviyorsan 161 in 1 Multi MVS kartuş almanı tavsiye ederim.Ben de dahil burada kullanan birkaç arkadaşımız daha var.

Eğer Game Elf, Blue Elf, Pandora's Box... gibi multigame PCB'lerden almayı düşünüyorsan Jamma soketinde ufak bir değişiklik yapman gerekecek.Fakat CPS1, CPS2 ve CPS3 gibi sistemlerde 6 butonlu oyunları oynamak istediğinde 4, 5 ve 6. butonlar için ''Kick Harness'' kullanmak zorundasın.Elinde 6 butonlu hazır bir kabin olduğu için bazı oyunlarda ufak değişiklikler yaparak bütün oyunları oynayabilirsin.

Bu arada yukarı da turnuva düzenleyelim gibi birşeyler gözüme çarptı.Eğer King of Fighters turnuvası olursa hemen çıkar gelirim. Kahkaha

kabin güzelmiş, tekrardan hayırlı olsun.

yanlız dikkat et, kontrol paneli 6 butonlu. Yani şu ana kadar "arcade" konusunda edindiğin bilgilerden sanırım sen de biliyorsundur JAMMA standardında oyuncu başına 3 buton vardır. NeoGeo (SNK), standart JAMMA'yı "birazcık" esnetip 4'üncü butonu eklemiştir ama JAMMA soketinde, standart diziliminde 6'ıncı butonlara yer (pin) yok!

Bu tür kabinler 6'ıncı butonları genelde JAMMA soketinin sondan ikinci (altlı üstlü) pinlerine bağlarlar ki xxx in 1 türü boardlarda Mortal Kombat v.s. gibi 6 butonlu oyunlar da oynanabilsin diye. Bu yüzden sondan ikinci sırada bulunan GND (Toprak) iptal edilir. Bu da video GND problemlerine sebebiyet verebilir.

Forum üyelerinden lionheart'da kabininde benzer bir video GND ve senkronizasyon problemi yaşamıştı.

Bağlantıları kontrol etmekte fayda var, 5-6'ıncı butonlar boşta bırakılmış da olabilir...


Yavuz Abi kabinden kaynaklı değil de Snow Bros 2'nin jamma kartından kaynaklanan bir GND sorunuyla karşılaşmıştım.
Logged
Sayfa: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 21   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: