Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.trArcade Sistemler ve Oyun KonsollarıArcade Sistemler (Moderatör: yavuzg)[Restorasyon] Elvira and the Party Monsters
Sayfa: 1 ... 55 56 [57] 58 59 ... 61   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: [Restorasyon] Elvira and the Party Monsters  (Okunma Sayısı 442461 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.841



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #840 : Mart 25, 2019, 03:05:55 ÖÖ »

Ufak güncellemeler yapacağım demiştim ya. Bugün yaptığım bazı düzeltmeleri paylaşmak istedim. Bu pinball enteresan detaylara sahipmiş

Öncelikle bugün değil ama flipper'ları ayarlamadan önce yaptığım bir detayı paylaşayım. Flipper leaf switch'ler 50V DC voltaj taşıyor ve üzerlerinden 12-16 A akım geçiyor (Bu yüksek bir akım bu arada). Anahtarlar kontak yaptığında (yani siz flipper butonlarına bastığınızda) kontak noktalarından kıvılcım çıkıyor. Bu kontak noktalarının zamanla kömürleşmemesi için switch terminallerinin arasına 1.5-2.2uF değerinde yüksek voltaja dayanıklı (250V) bu kondansatörlerden koymak gerekiyor.





Bugün de flipper butonlarına dair planladığım bir iki modifikasyonu daha yaptım.


3 sene önce ilk aldığım butonların rengi ve plastiği çok adi gözüküyordu, son yedek parça siparişim ile kaliteli olanlardan bir set almıştım onlarla değiştirdim. Bunların rengi ve dokusu çok daha kaliteli





Ayrıca butonları değiştirmeden önce çevrelerine de "Mylar" koruyucu yapıştırdım. Bu koruyucular buton çevresindeki folyonun zamanla aşınmasını önlemek için.




Logged

yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.841



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #841 : Mart 25, 2019, 03:22:44 ÖÖ »

Pinball bitince saatlerce oynadım doğal olarak. Bu deneme oyunları sırasında enteresan sorunlarla karşılaştım.

Örneğin, özellikle multiball öncesinde, yani toplar tek tek oyun alanındaki top saklama yerine girdikçe ve top haznesinde 3'den az top olunca top sürücü atış alanına top sürdüğünde sürülen top duvara çarpıp hooop geri top sürme haznesine sekiyordu. Bu bazen 10 defa falan oluyordu.





Neyse ki konuyu yabancı forumlarında araştırınca sebebini buldum. Çok basit bir ayarı varmış. Top sürme deliğinin hemen kenarındaki metal uzantıyı biraz eğmek gerekiyormuş. Bu metal uzantının kavisine çarpan top direk atış alanının duvarına değil atış çubuğunun önüne düşermiş. Bu benimkisi yıllar içinde top çarpa çarpa düzleşmiş sanırım. Geri eğince sorun kalmadı





Bir başka garip problem ise multiball için top saklanan yerde başımıza geldi. Tabi problemin orada olduğunu yine enteresan bir sorun ile anlayabildim. Sorun şöyle gelişti. Kızım  oynarken ben seyrediyordum, bir baktım oyun alanında 2 top var. Dedim nasıl oldu bu? Baktım atış alanında zaten bir top var, toplardan biri geri düşünce atış alanına bir top daha sürülüyor? Haydaa...

Elvira bir şekilde toplardan birinin multiball için saklandığını zannediyor ama top saklanan alanda top yok? Işıkları yakıp dikkatli bakınca bunu gördüm





Vay anasını dedim. Top saklama alanındaki topları algılayan switch'in teli gitmiş arkadaki kabloya takılmış kalmış. Elvira da topun tekini orada zannedip devalmlı top sürüyor atış alanına (normalde yapması gerektiği gibi).

Kabloyu oradaki postun arkasından geçirdim sorun kalmadı Ama bu basit montaj hatalarının bile pinball'un düzgün çalışmasına engel olabileceğine dair güzel bir ders oldu benim için...
Logged

gyneco
Üye
***
Mesaj Sayısı: 60



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #842 : Mart 25, 2019, 10:07:49 ÖÖ »

İzleyenler için çok verimli geçen bir restorasyonun sonuna geldik sanırım:)
Ellerinize sağlık, bunları bu güzellikte paylaştığınız için de teşekkürler. Ben çok faydalanıyorum bunlardan.
Çalışır halini bir video olarak paylaşırmısınız? Canlı halini görmek etkileyici olacaktır.
Logged
i_r_on
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.873



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #843 : Mart 25, 2019, 10:12:07 ÖÖ »

Tebrikler valla, kıskandırıcı bir çalışma oldu baştan sonuna kadar. Şapka çıkarmak istiyorum ancak şapkam yok, Ankara'ya gelirsem bir bira sözüm olsun

Yoksa İlker'in bahsettiği ünlü Elvira mı acep? Kahkaha
Logged

Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <I.R.on - 2001>

twitter | blog
yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.841



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #844 : Mart 25, 2019, 10:34:30 ÖÖ »

ben video özürlüyüm arkadaşlar ancak şipşak bi video çekip yükledim youtube'a. Belki oyun onarken de bi vide çektiririm kızıma (benden daha tecrübeli bu video konularında)

Logged

eins
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.816


A.K.A. deliMawi


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #845 : Mart 25, 2019, 10:42:03 ÖÖ »

Geçmiş olsun ve tebrikler. Efsane bir olay oldu. Bir sonraki projeni merakla bekliyor olacağım... Kahkaha
Logged

Doberman ♦ megaOne ♦ HDMI-64 ♦ HDMI-520 ♦ NewSchool
evreno
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.233



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #846 : Mart 25, 2019, 10:47:58 ÖÖ »

Abi ellerine sağlık, gerçekten çok güzel
Nazar değmesin Kahkaha
Logged
Heroman
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.246



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #847 : Mart 25, 2019, 10:53:52 ÖÖ »

İyiki  varsın Üstad. ..
Logged
Cengiz Demir
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 3.696



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #848 : Mart 25, 2019, 11:42:00 ÖÖ »

Bu yorucu süreçten sonra, muhtemelen bir sonraki proje, evde bol bol Elvira oynamak olacaktır...  Kahkaha

Geçmiş olsun ve tebrikler. Efsane bir olay oldu. Bir sonraki projeni merakla bekliyor olacağım... Kahkaha
Logged

ghan64
Üye
***
Mesaj Sayısı: 121


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #849 : Mart 25, 2019, 13:29:38 ÖS »

Helal olsun, ne harika bir sonuç olmuş.
Logged
spunky
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 763


10 Çeşit insan vardır. Binary bilen ve bilmeyen.


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #850 : Mart 25, 2019, 13:41:09 ÖS »

Burdan izlemek bile keyif, bu kadar emekten sonra karşısına geçip izlemeyi hayal bile edemiyorum. Bu arada Elvira yazısı akarken A yanıyor da neden yanıp sönerken A'sı eksik ona takıldım
Logged

A500+ |68020M-Tec Turbo,3.1 Rom, 4.5MB Ram, Indivision ECS, SCSI External CD-Writer, SCS2SD via A590|
A1200 |Apollo 040, 32MB Ram, 14" 1438|
Commodore 64c |SD2IEC,IrqHack,1084,Final III|
Amstrad CPC6128 |3.5" Hack|
Sega MDII, Sega MS, Ps1, Ps2, PS3, Micro Genius, A2600, PSP, Nintendo DS
Chameleon
Üye
***
Mesaj Sayısı: 88



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #851 : Mart 25, 2019, 14:03:46 ÖS »

Abi valla ellerine, emeklerine sağlık. Bazen sonucu görmek için sabırsızlandım bazen de bu proje hiç bitmesin ( Kahkaha )istedim. Başlığa her girdiğimde ayrı bir heyecan oluyordu. Böyle bir makine bu alemde zaten en çok sana yakışırdı. Videoyu izledim bayıldım, kazasız belasız, eğlenceli zamanlar geçirirsiniz umarım 

Burdan izlemek bile keyif, bu kadar emekten sonra karşısına geçip izlemeyi hayal bile edemiyorum. Bu arada Elvira yazısı akarken A yanıyor da neden yanıp sönerken A'sı eksik ona takıldım
Bende şimdi onu diycektim. Sırayla yanarken yanıyo ama yanıp sönerken yanmıyo "A" harfi
Logged
yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.841



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #852 : Mart 25, 2019, 14:51:18 ÖS »

Beyler güzel temennileriniz için çok teşekkürler.

O yanmayan "A"harfine gelince...

Oyun boyunca bir çok farklı seviyeleri tamamlayınca (örn. B A T yazıları, J A M hedeflerini v.s.) Monster Slide rampasının önündeki üzerinde minik Elvira resmi olan ışık yanıyor. Bu ışık yanarken rampayı tamamlarsanız ELVIRA nın eksik harflerini toplamış oluyorsunuz.

ELVIRA'nın eksik harflerini toplayınca kurukafanın önündeki "3 Million" ışığı yanıyor 20 saniye boyunca (çok stres oluyoruz bu arada kızımla 3 milyon yanınca Kahkaha). Kurukafanın altındaki geçidi vurusanız 3 milyon puan alıyorsunuz, vuramazsanız kazandığınız harfler gidiyor

Bu eksik harfler operatör tarafından ayarlananabiliyor. Ben default ayarlarda bıraktığım için sadece "A" eksik



Logged

CM
Ziyaretçi
« Yanıtla #853 : Mart 25, 2019, 18:10:04 ÖS »

Bu böyle tek başına olmaz ama, sıkılır, yanına en az bir tane daha lazım, bir Indiana Jones veya Back to the Future pinball nefis olur.

Bir sonraki proje için sana bir tüyo. WURLITZER Jukebox.

Logged
Simon (Özay Turay)
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 7.587


Commodore Forever


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #854 : Mart 25, 2019, 18:46:09 ÖS »

Bu aralar R2D2 yapmak da modaymış. Masum




https://www.instructables.com/id/How-To-Make-a-R2D2-Full-Size-Scratch-Built/
Logged

https://retrodergi.com - https://e-turay.com - https://karizmawow.e-turay.com

Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PS Vita, Nintendo 3DS, Nintendo 2DS
Sayfa: 1 ... 55 56 [57] 58 59 ... 61   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: