Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.trArcade Sistemler ve Oyun KonsollarıOyun Konsolları[MOD] Famicom AV Mod ve Famicom & Famiclone karşılaştırması
Sayfa: 1 ... 3 4 [5] 6   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: [MOD] Famicom AV Mod ve Famicom & Famiclone karşılaştırması  (Okunma Sayısı 14270 defa)
0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Fatih Hazretleri
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 667


Haşmetmeabları, Efendiniz ve Lordunuz.


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #60 : Kasım 10, 2016, 14:51:19 ÖS »

Eline sağlık üstad.

Yalnız ses konusunda şöyle bir sıkıntı var;
Kartuş soketinin 46. pininden "expansion sound" maalesef duyulmuyor . Bendeki av modlu famicomda da aynı pinden ses çıkışı mevcut.

Expansion sound tadını bir kere alınca, bırakamıyor da insan.

Buna çözüm var mı acaba?
Logged

Forumdaki İndirme Linkleri
http://www.commodore.gen.tr/forum/index.php?topic=13992

Do not use the multi tap with the multi tap inserted in the multi tap slot.
yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 4.900



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #61 : Kasım 10, 2016, 15:11:14 ÖS »

Eminmisin? Expansion audio'yu destekleyen oyunun mix ettiği sesi kart soketinin 46. pininden almamızın sebebi bu değil mi zaten?

Expansion audio için NES ve "AV Famicom" için uğraşman gerekiyor diye biliyorum (fiziksel olarak desteklenmediği için), orijinal Famicom'da zaten pin 46 yeterli diye biliyorum ancak konuyu detaylı araştırmadığım için yanlış biliyor da olabilirim...
Logged

Fatih Hazretleri
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 667


Haşmetmeabları, Efendiniz ve Lordunuz.


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #62 : Kasım 10, 2016, 15:36:52 ÖS »

NES için expansion porta çok ufak bir mod yapılıyor (hatta forumda açtığım başlık var), Av famicom'da orjinal haliyle mevcut (olmasa saçma olurdu zaten NTSC-Japan). Micro Genius'dan bile Expansion audio aldım. Ama av modlu famicom'dan (46. pinden bağlı) alamadım maalesef.

Bu arada bu testleri JACKDIY N8 everdrive ile yaptım.
Logged

Forumdaki İndirme Linkleri
http://www.commodore.gen.tr/forum/index.php?topic=13992

Do not use the multi tap with the multi tap inserted in the multi tap slot.
Fatih Hazretleri
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 667


Haşmetmeabları, Efendiniz ve Lordunuz.


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #63 : Kasım 10, 2016, 15:42:21 ÖS »

Emin de olamadım şimdi ama kartuş pinlerinden birine bağlı diye hatırlıyorum. Eve gidince fotoğraf atarım.
Logged

Forumdaki İndirme Linkleri
http://www.commodore.gen.tr/forum/index.php?topic=13992

Do not use the multi tap with the multi tap inserted in the multi tap slot.
Fatih Hazretleri
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 667


Haşmetmeabları, Efendiniz ve Lordunuz.


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #64 : Kasım 10, 2016, 22:28:13 ÖS »



Fotoğrafın kalitesi düşük biraz, kusura bakmayın. Kablo ve lehim yan pinlerin hiçbirine değmiyor.

Av Famicom, Av modlu Famicom, Expansion Sound modlu NES, ve Microgenius ile test videosu çektim. Şu anda videoları upload ediyorum, bir sıkıntı olmazsa bir saate paylaşırım.
Logged

Forumdaki İndirme Linkleri
http://www.commodore.gen.tr/forum/index.php?topic=13992

Do not use the multi tap with the multi tap inserted in the multi tap slot.
I.R.on
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.717



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #65 : Kasım 10, 2016, 22:34:15 ÖS »

Bu çipin altından üstünden geçirmek yerine toprak dolaştırma işini pinlerin doğrudan yanından yapmak daha iyi sonuç vermez mi ki acep? Bu ide kablolarında falan her iki pin arası ground geçirmede olduğu gibi.

Aslında sıvı jel gibi bir şey olacak böyle, hatların arasına sıkacaksın, dışı yalıtkan, içi de kalın tabaka iletken kalacak. Bunu şaseye bağlayacaksın.

Kabul tamamen fantazi yaptım
Logged

Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <i.r.on - 2001>

twitter | blog

C64, Amiga 500, Ps3, Wii, Nintendo DS lite, Nintendo 3DS
Fatih Hazretleri
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 667


Haşmetmeabları, Efendiniz ve Lordunuz.


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #66 : Kasım 10, 2016, 23:48:38 ÖS »

AV Famicom


Av Modlu Famicom


Microgenius


NES (Expansion Sound Modlu)

« Son Düzenleme: Kasım 11, 2016, 00:15:11 ÖÖ Gönderen: FatihHazretleri » Logged

Forumdaki İndirme Linkleri
http://www.commodore.gen.tr/forum/index.php?topic=13992

Do not use the multi tap with the multi tap inserted in the multi tap slot.
yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 4.900



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #67 : Kasım 11, 2016, 10:37:32 ÖÖ »

Abi detaylı videolar için eline sağlık ancak ben bir fark duyamadım. Yani kulağım çok süper de duymaz o ayrı da bilemedim yani

İlk video'nun sesi oldukça net, o tamam. Diğer videolarda ses daha kısık çıkmış belki o yüzden bir algı sorunu da yaşıyor olabilirim.

Sorun sadece AV modlanmış famicom'da mı diyorsun? Belki board revisyonu ile alakalı olabilir mi?
Logged

Fatih Hazretleri
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 667


Haşmetmeabları, Efendiniz ve Lordunuz.


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #68 : Kasım 11, 2016, 11:47:50 ÖÖ »

Üstad aynen. Sorun sadece Av modlanmış famicomda. Kısık çıkanlarda TV'nin sesi sona dayalı. Sadece AV famicomda kendinden yüksek sesli. Bu yüzden diğerlerini PC'den sesi açarak dinlemek gerekiyor maalesef. Belki de av kablodan dolayı ama bayağı kalınca ve diğer kablolara göre daha pahalı bir kablo yani, bilemedim o yüzden.

Valla benim araştırmalarıma göre de 46. pinden sesi alanlar expansion soundu duyuyorlar. Board versiyondan belki de ama öyle bir bilgiye rastlayamadım netten.

Zaten oynayacaksam 8 bit nintendonun kralı "AV famicom"dan şaşmıyorum ama, merak işte niye olmuyor?

AV MODLU Famicom 0:29  - NES 0:50  Aynı kısmın müziği bu ikisini dinleyerek farkedebilirsin.



« Son Düzenleme: Kasım 11, 2016, 11:56:19 ÖÖ Gönderen: FatihHazretleri » Logged

Forumdaki İndirme Linkleri
http://www.commodore.gen.tr/forum/index.php?topic=13992

Do not use the multi tap with the multi tap inserted in the multi tap slot.
yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 4.900



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #69 : Kasım 11, 2016, 12:25:59 ÖS »

famicom daki cpu ve ppu nun revizyon numarasi nedir?
Logged

Fatih Hazretleri
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 667


Haşmetmeabları, Efendiniz ve Lordunuz.


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #70 : Kasım 11, 2016, 13:04:05 ÖS »

famicom daki cpu ve ppu nun revizyon numarasi nedir?

Abi onu akşama yazayım. Hiç bakmadım şimdiye kadar.
Logged

Forumdaki İndirme Linkleri
http://www.commodore.gen.tr/forum/index.php?topic=13992

Do not use the multi tap with the multi tap inserted in the multi tap slot.
yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 4.900



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #71 : Kasım 11, 2016, 13:20:33 ÖS »

bazı eski revizyonlu CPU ve PPU'ların bazı özellikleri (expansion audio olup olmadığını bilmiyorum) desteklemediğine yönelik şeyler okuduğumu hatırlıyorum.
Logged

Fatih Hazretleri
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 667


Haşmetmeabları, Efendiniz ve Lordunuz.


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #72 : Kasım 11, 2016, 21:51:39 ÖS »



CPU-PPU numaraları bunlar herhalde ?
Logged

Forumdaki İndirme Linkleri
http://www.commodore.gen.tr/forum/index.php?topic=13992

Do not use the multi tap with the multi tap inserted in the multi tap slot.
yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 4.900



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #73 : Kasım 11, 2016, 22:33:33 ÖS »

Pek de eski değilmiş. Revizyon "E" bunlar
Logged

cengizermis
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.523



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #74 : Kasım 12, 2016, 21:59:15 ÖS »

Abi optimizasyonlu pal nes oyunları konusunda beni etiketlemişsin
Bu konunun malesef ne tek ne de basit bir cevabı var ama SUPER MARIO özelinde ele alacak olursak PAL NES versiyonu PAL NES makinada oynadığınızda müzik ve oyun bir miktar NTSCden hızlıdır. NTSC marioyu palde oynadığınızda %17 yaşvaştır.

Ama bu optimizasyon meseleleri hem dönemsel hemde firmaya bağlı olarak çeşitllik gösteriyor.
ilk dönem ninitendonun kendi oyunları: genellikle değiştirilmemiş romlar. NTSC makinada %100 hızda çalışırken PALde %17 yavaş çalışıyor. konami firması oyunları da böyle genellikle ama topgun ve gradius özelinde işler değişiyormuş : her iki oyunda her iki makinada düzgün çalışıyor.(kusursuz değil ama hız farkı çok az)
Bazı 90lara doğru çıkan nintendo oyunlarında ise müzik düzgünken oyun ayarı kaçmış ve pal versiyonu daha hızlı olmuş.
 Araştırdıkça bu konu ile igili çok enteresan kombinasyonlar çıkabiliyor ama işin ilginç tarafı tek düzgün optimize edilmiş oyun da TOP GUN 2 miş Kahkaha kimsenin elini sürmeyeceği oyunlardan Kahkaha

 
« Son Düzenleme: Kasım 12, 2016, 22:01:14 ÖS Gönderen: cengizermis » Logged

-Cengiz's- Retro Game Room @youtube:
http://www.youtube.com/user/cengizermis1
Sayfa: 1 ... 3 4 [5] 6   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: