Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.trArcade Sistemler ve Oyun KonsollarıArcade Sistemler (Moderatör: yavuzg)SEGA ST-V Arcade kartını ev konsolu haline getirmek
Sayfa: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 18   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: SEGA ST-V Arcade kartını ev konsolu haline getirmek  (Okunma Sayısı 206188 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Cengiz Demir
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 3.699



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #180 : Eylül 15, 2013, 14:53:22 ÖS »

Şimdi artık bu "test" olayını ürün haline getirmek lazım. O da haftasonu artık...

Şimdilik bu kadar...

Bugün haftasonu  Masum

 Kahkaha
Logged

yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.841



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #181 : Eylül 16, 2013, 02:52:59 ÖÖ »

aurdinio için yazılmıl psx libray ler var bende daha önce kullanmıştım baya yardımcı olur yuvzg

sevgili ozkano, evet araştırmalarımda arduino ve psx library'sine rastladım. Robotik forumlarında Arduino oldukça popüler. Son dönemlerde Arduino, Rasbery, v.s. elektronik hoby'sini başka bir boyuta taşıdı.

Ancak tabii daha önce de belirttiğim gibi böyle bir iş için bir arduino harcamak biraz pahalı olurdu. 

Bugün haftasonu  Masum

 Kahkaha

Sizler olmasaydınız projeleri bitirmek için bu kadar uğraşırmıydım bilemiyorum 

Yazması en az yapması kadar zaman alıyor 
Logged

yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.841



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #182 : Eylül 16, 2013, 03:08:32 ÖÖ »

Evet söylediğim gibi haftasonu biraz daha ilerledik ama maalesef yine sonuna gelemedik... Hem benim biraz detaycılığımdan hem de malum, gerçek hayattan da kopmamak lazım bu tür işlerle uğraşırken...

Özet geçersek, playstation joystick sinyallerini JAMMA switch'lerine dönüştürme olayını test ortamında çözdük. Şimdi sıra bunu konsol ile pratik kullanılabilir hale getirmeye geldi...

Önce test ettiğimiz devreyi yapmam gerek. Ancak PCB yapmasını öğrendikten sonra artık inanın eskisi gibi bir parça delikli plaket üzerinde elle montaj yapmaya elim varmıyor.

Yine oturuyorum "Express PCB" nin başına ve devrenin PCB'sini tasarlıyorum.



Sonra bunu fotoğraf kağıdına basıyorum. ExpressPCB yazılımı sadece kağıdın ortasına baskı yapmama izin verdiğinden (sanırım seri üretime yönelik kullanılmasın diye) koca fotoğraf kağıdını küçücük bir PCB için harcamamak için kendimce pratik bir yol buldum. Önce normal bir kağıda baskı alıyorum, sonra çıkan resmin olduğu yere, PCB resminin büyüklüğü kadar bir parça fotoğraf kağıdı kesip bantla tutturuyorum ve kağıdı tekrar priter'a koyup yine baskı alıyorum. Bu sefer PCB resmi tam yapıştırdığım minik fotoğraf kağıdına basılıyor...



Sonra PCB resminin fazlalıklarını bakırlı plaket boyutunda keserek temizliyorum.



PCB'yi tasarlarken kullanacağım minik proje kutusunun ölçülerini dikkate aldım. Bu proje kutularını elektronik malzemem satan yerlerden bulmak mümkün. Ben bunları yine www.bluemavi.com dan almıştım. Ucuz olduklarından genelde hemen her siparişimde bir iki tane atarım sepete. Elimin altında malzeme bulunmasını seviyorum  Kahkaha



Evet bu şekilde PCB'lerin kalıpları hazırlandı. PCB'ler diyorum çünkü bundan 2 adet yapacağım. Player 1 ve Player 2 için, doğal olarak 
« Son Düzenleme: Eylül 16, 2013, 04:07:18 ÖÖ Gönderen: yavuzg » Logged

yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.841



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #183 : Eylül 16, 2013, 03:24:36 ÖÖ »

Bakırlı plaketleri yine dremel ile istediğim boyutta kesiyorum.



Sonra plaketleri ütü ile ısıtıyorum ve üzerlerine PCB resimlerini yerleştiriyorum. Resimleri tam plaket ölçüsünde kestiğim için elle yerleştirmek kolay oluyor.



Daha sonra ütüyü üzerlerine dikkatlice oturtuyorum. Hemen ütülemeye başlamadan kağıtlarda kayma olup olmadığından emin oluyorum. Bu şekilde ütüyü hareket ettirmeden bir süre tutuyorum ve bastırıyorum ki kağıtlar hafif de olsa plaketlere yapışsın, ütülerken bir daha kayma olmasın diye.



Sonra yine ütünün ucuyla bastıra bastıra tüm hatların plaketlere iyice yapışmasını sağlayacak şekilde 4-5 dakika ütülüyorum. Arada ütüyü komple bastırarak hem dinleniyorum hem de plaketlerin iyice ısınmasını sağlıyorum.

4-5 dakika sonra plaketleri ılık suya bırakıyorum.



15-20 dakika sonra kağıt parmak ile didiklenecek kıvamda yumuşamaya başlıyor.



Kağıtların üst tabakaları elle (dikkatlice) didiklenerek kalktıktan sonra ince detayı diş fırçası ve camsil ile yapıyorum. Yumuşak yumuşak acele etmeden 



PCB'ler temizlendi kuzu kuzu yatıyorlar.  Kahkaha



Bu işin bir çok yöntemi tekniği vardır eminim ama burada anlattığım gibi yaparsanız iyi sonuç alacağınızdan şüphem yok. Ne de olsa bu sonuca ulaşmak için baya bir deneme yaptım.



Burada tabak gibi gözüktüğüne bakmayın PCB sadece 4 x 5 cm boyutunda.
Logged

yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.841



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #184 : Eylül 16, 2013, 03:28:55 ÖÖ »

Asitle eritme faslını zaten daha önce aktarmıştım bu yüzden artık fotoğraflamaya grek görmedim. PCB'leri tek tek hidroklorik asit ve perhidrol çözeltisinde erittim ve suda iyice yıkadım...



Asetonlar toner izlerinden kolayca kurtuldum.



Dremel ile delikleri açtım ve lehim yerlerini flux'ladım.



Artık montaja hazır hale geldiler...
Logged

yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.841



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #185 : Eylül 16, 2013, 03:36:30 ÖÖ »

Lehim yapacağım parçaları hazırlıyorum.



Benim cocukluğumda böyle eskiden "kit" ler satılırdı. Büyüdüğüm şehir her ne kadar küçük bir kasaba olmasa da büyük bir şehir de sayılmazdı. Bir tane TV rado tamiri yapan elektronikçi vardı. O böyle poşetlenmiş kitler getirirdi arada Ankara'dan İstanbul'dan malzeme alırken. Yürüyen ışıklar, ding-dong kapı zili, v.s. Hey gidi günler  :'(

Sonra duydum ki o elektronikçi abi borsada zengin olmuş sonra borsadan kazandıklarını kaybetmiş kafayı yemiş meczup olmuş...

Neyse, konuya dönersek, parçaların montajı da kolayca bitiyor. Böyle hazır PCB olunca lehim yapmak bir zevk Kahkaha

« Son Düzenleme: Eylül 16, 2013, 04:11:39 ÖÖ Gönderen: yavuzg » Logged

yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.841



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #186 : Eylül 16, 2013, 03:41:45 ÖÖ »

Şimdi sıra işin en sıkıcı yerine geldi  DB15 dişi soketleri ve kablolarını hazırlamak.

Konsolun erkek DB15 joystick soketlerinin yerine uyacak dişi soketler kullanıyorum. Ancak tabii bu soketlerin siyah olanlarından bulamadım. Hepsi ya gri veya sarımtrak  renkte.



Peki bu şekilde kullansam olmaz mı? Tabii ki olmaz. Herşey "piyano black" tadında gıcır gıcır siyah, bunlar gri... Biraz sprey boya sorunu hallediyor...



Soketler şimdi montaja hazır.

Logged

yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.841



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #187 : Eylül 16, 2013, 03:51:23 ÖÖ »

DB15 soketlerde 15 adet kablo var. NeoGeo joystick diziliminde aslında sadece 12 kablo var ama supergun diziliminde ekstra 2 buton ile toplamda 14 adet kablo var. Bunun için çok damarlı tabir edilen türde kablo aradım elektronikçilerde. Bulabildiğim tek 16 damarlı kablo buydu. Sarı 



Önce acaba kabloyu da boyasammı diye düşündüm? Sonra vazgeçtim. Sonuçta kablo esnek bir şey ve zamanla boyada çatlama ve dökülme olabilir. Alternatif olarak bir siyah makaronla kamufle etsem diye düşündüm. O da zaten kalın olan kabloyu iyice kalın hale getirmekten öteye geçemedi. Sonra aklıma bir fikir geldi. Elimde diğer projelerden kalan bolca ucuz SCART kablo var. Bu kabloları da bluemavi'den almıştım. Komple kablo 4TL miydi neydi. Bir tanesini alıyorum yatırıyorum masaya...



Soketlerden kurtuluyorum.



Ve ikiye bölerek birer metre "çok damarlı" kablom oluyor. Kablo hem siyah ve diğer kabloya göre daha yumuşak ve esnek...

Logged

yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.841



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #188 : Eylül 16, 2013, 04:02:35 ÖÖ »

Kabloların kutuya gireceği kısımlar için de şu kauçuk parçalardan kullanıyorum.



Bunları tabii ki montaja başlamadan yapmak lazım. Hiç başınıza geldi mi bir elektrik fişi veya bir adaptör, hoparlör soketine uğraş didin kabloyu lehimlersiniz sonra bi bakarsınız kapağını kablodan geçirmeyi unutmuşsunuz    Kahkaha benim başıma çok geldi bu... Neyse, kauçuk parçaları da kabloya geçiriyorum unutmadan. Bu parçaları kalın SCART kablosuna geçirirken biraz zorlandım. Isı tabancasıyla hafif ısıtınca kolayca geçtiler...



Şimdi dişi DB15 leri lehimliyorum. Küçük makaronlar kullanmayı unutmuyorum. Bu makaronlar detay gibi gözükse de zaten birbirine çok yakın olan pinlerin ve kabloların birbirlerine değerek kısa devre yapmamaları için önemli...



Ve PS2-JAMMA adaptörünün konsol tarafının kabloları uzun uğraşlardan sonra tamamlandı. Tam istediğim gibi pırıl pırıl siyah...



PS2 tarafı nispeten kolay çünkü zaten hazır kablo kullanacağım. Ama artık pilim bitti. 

Arkası yarın
Logged

ozkano
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 3.513



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #189 : Eylül 16, 2013, 06:27:18 ÖÖ »

yavuz, ps2 jamma projesinin firmwareini yollaman mümkünmü ?
Logged

A500,A500+,A600,A1000,A1200,A2000,A3000,A4000,CDTV,CD32,A1,MacMini,R2HV,C64,48K,Ps,Ps2,Ps3
Xbox,Xbox360,Nes,Snes,N64,N64Ique,Gamecube,Wii,PcEngine,PcEngineGT,PcEngineDUO,TurboGrafx,NeoGeoAES
NeogeoCD,NeoGeoMVS,NeoGeoPocket,MegaDrive,SegaCD,MultiMega,Saturn,Dreamcast,Jaguar,Lynx,Cps1
Cps2,System11
Cengiz Demir
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 3.699



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #190 : Eylül 16, 2013, 13:34:17 ÖS »

Sizler olmasaydınız projeleri bitirmek için bu kadar uğraşırmıydım bilemiyorum 

Yazması en az yapması kadar zaman alıyor 

Sizi gecenin 3 ünde yazmaya zorlamışım gibi hissettim.
Amacım kenilikle sizi zorlamak değildi. Küçük bir şaka yapmak istemiştim.

Keyfiniz ne zaman olursa, o zaman yazın. (Sonuçta yaptığınız bir keyif işi.)
Bizler okumak için hep buralardayız.

Logged

yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.841



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #191 : Eylül 16, 2013, 14:35:04 ÖS »

yavuz, ps2 jamma projesinin firmwareini yollaman mümkünmü ?

tabii ki. ancak ev bilgisayarımın başına geçince akşam yollayabilirim...

Sizi gecenin 3 ünde yazmaya zorlamışım gibi hissettim.
Amacım kenilikle sizi zorlamak değildi. Küçük bir şaka yapmak istemiştim.

Keyfiniz ne zaman olursa, o zaman yazın. (Sonuçta yaptığınız bir keyif işi.)
Bizler okumak için hep buralardayız.



cdemir, yazmasam birikecek. böyle küçük hatırlatmalar iyi oluyor hem zaten ben yazıları hep gecenin 3'ünde 4'ünde yazıyorum farkındaysan,  sorun yok...
Logged

Cengiz Demir
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 3.699



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #192 : Eylül 16, 2013, 17:29:21 ÖS »

cdemir, yazmasam birikecek. böyle küçük hatırlatmalar iyi oluyor hem zaten ben yazıları hep gecenin 3'ünde 4'ünde yazıyorum farkındaysan,  sorun yok...

Ben daha önceleri saate hiç dikkat etmemiştim. Bu sabah yazıyı eklediğinizi görünce acaba ne zaman yazmış yavuzg üstad diye merak ettim.
Saat o zaman dikkatimi çekmişti.

Bir sonraki projeniz de Çırak projesi olsun.
Çırak olarak da ben geleyim.
Yalnız benim çırak olduğmu düşünürsek aldığınız malzemelerden 2 kat fazla edinmelisiniz. Çünkü yarısını ben heder ederim heralde.. Kahkaha

Şaka bir tarafa, yakın bir yerlerde olsanız, ara sıra gelip hem sizden bir şeyler öğrenmek, hem de harika projelerinize, elimden gelirse, ufak tefek katkıda bulunmak isterdim

Logged

yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.841



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #193 : Eylül 16, 2013, 20:40:41 ÖS »

yavuz, ps2 jamma projesinin firmwareini yollaman mümkünmü ?


selamlar, AVR koduna buradan (http://sdrv.ms/195Fob3) ulaşabilirsiniz. Kod Atmel Studio 6 projesi şeklinde.



Koda oldukça açıklama yazdım (maalesef ingilizce, alışkanlık) yine de sorunuz olursa buradayım... Temelde standart AVR örnek kodları gibi LED'leri yakıp söndürmüyorum. Joypad'da bir butona basılınca ilgili I/O pin'ini çıkış (output) moduna alıyor ve 0 göndermiş oluyoruz (yani pin'i toprağa - GND bağlamış oluyoruz, yani kapalı bir elektrik anahtarını simule ediyoruz), basılmayınca pin giriş (input) modunda kalıyor. Burada hiçbir giriş beklemiyoruz, sadece pin'i yüksek dirençli (Hi-Z) bir moda alarak "açık bir elektrik anahtarı" nı simule ediyoruz.

Kod yazımda belirttiğim AVR portlarına göre ve F_CPU parametresi (devrenin çalışma frekansı) 16000000 (16Mhz) yani benim yaptığım devreye göre.



Ayrıca projede "device" olarak Atmel8A (benim devrede kullandığım microcontroller) seçili.



Bu parametreleri kendi devrenize göre uyarlamanız lazım.


Ayrıca, cihazın durumunu belirtmek için de bir LED eklemiştim. Kodla uyumlu güncel devre şeması da şu şekilde:

Logged

Selim7
Üye
****
Mesaj Sayısı: 264



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #194 : Eylül 17, 2013, 01:06:50 ÖÖ »

  Yavuz abi, şu DB15'lerin kapaklarını bile boyamanız beni mest etti doğrusu!. Siyah olması birlikteliği sağlıyor. Ayrıca tabi ki bu muhafazaların siyah olanları bulunmuyor. En azından bu tip olarak.. Şu cihazlarım bir gelsin, herşey tamam olacak. Sabrım doruk nokta da. : ) 
 
  Sıfır cihazlarda hep fabrikasyon üretim olması hasebiyle kendilerine has bir kokuları olur ve üretimden hemen sonra paketlemeye girdikleri için son kullanıcıya ulaşana dek üzerlerinde ki o fabrikasyon kokusunu "genelde" barındırırlar/muhafaza ederler. Acaba diyorum, Yavuz abinin el emeği, göz nuru bu eşsiz cihazında beni ne gibi sürprizler bekliyor? Öyle heyecan verici ki, bunu yaşamanız gerekli. : )
« Son Düzenleme: Eylül 17, 2013, 21:21:08 ÖS Gönderen: Selim7 » Logged

Sayfa: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 18   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: